Контрольные задания по английскому языку для 5 класса
Оценка 4.9

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл
07.06.2018
Контрольные задания по английскому языку для 5 класса
1. конкурс понимания письменного текста (Reading) 2. лексико-грамматический тест (Use of English) 3. конкурс письменной речи (Writing) 4. конкурс устной речи (Speaking) 5. конкурс понимания устного текста (Listening) Материал предназначен для учащихся 5 классов. Может использоваться при подготовке к олимпиаде или в качестве итоговой работы. Материал рассчитан на средний уровень обучающихся.
контрольные задания по английскому языку 5-8 классОлимпиада.doc
Контрольные задания по английскому языку для 5 класса: 1. конкурс понимания письменного текста (Reading) 2. лексико­грамматический тест (Use of English) 3. конкурс письменной речи (Writing) 4. конкурс устной речи (Speaking) 5. конкурс понимания устного текста (Listening) Task 1: (12 б) You are going to read a short story. Six sentences have been  removed from the text. Choose from paragraphs A­F the one which fits each  gap. ROBINSON CRUSOE. My name is Robinson Crusoe and I was born in the city of York. I always wanted  to go to sea. One day, when I was eighteen years old, I went to Hull. There I met a  boy whom I knew. 1- - - - - - - - - - - - - - - - - - That boy said to me, "Rob, do you want to sail on our ship? We start for London  today." I was very glad, of course, and agreed at once. 2 - - - - - - - - - - - - - - - - - - Our ship struggled with the waves for a long time. Finally it went to the bottom  and we were all thrown into the sea. A ship which was passing by sent a boat and  saved us. In the morning we reached the shore. 3- - - - - - - - - - - - - - - - - - I still wanted to be a sailor. I went to London. There I met the captain of a ship  which was going to Africa. The captain was a very nice gentleman. 4- - - - - - - - - - - - - - - - - - The captain invited me to sail to Africa with him. Of course I agreed with pleasure. Our voyage to Africa was lucky. But when we came back to England, the captain  died, and I had to go on my second voyage to Africa without my friend. 5- - - - - - - - - - - - - - - - - - The weather was fine and the sea was calm. But not far from the shores of Africa  we met a ship with a black flag. It was a pirate ship, and the pirates attacked us.  Our sailors fought bravely, but the pirates were stronger. Some of our men were  killed, and the others were taken prisoner. When the pirate ship came to the port,  the captain took me to his house and made me his slave. 6- - - - - - - - - - - - - - - - - - I had to work in the home and in the yard with the other slaves. It was quite  impossible to run away. A. I was very young then and soon forgot the terrible storm. B. The boy's father was the captain of a ship. C. We liked each other and soon became friends. D. At first everything went well. E. In the open sea we were caught in a terrible storm. F. I spent two years in the pirate captain's house. 1 2 3 4 5 6 Task 2: (42 б) Fill in the gaps with verbs in the correct form: Last weekend my mother and father (go) 1..................... to the country (see)2 .....................my grandfather and grandmother. I (be)3 ..................... at home alone. I (play) 4 .....................computer games, (do)5 ..................... my Maths and foreign language homework, (draw)6..................... a nice picture for my Art lesson on Monday. Soon l (feel)7 .....................hungry. But there (be)8 ..................... nothing (eat)9 ..................... in the fridge. So I (go) ..10...................   to  the shop. I (buy)11 ..................... lots of food: It's nice (be) .12.................... at home alone. Next Sunday my family (go) ...13.................. to their friends. And I (stay) .14.................... at home again. Task 3: (20 б)  Write about your first day at school this year. Use: (not) be nervous, get up early, have breakfast, take flowers, go to school with  parents, be happy to meet old friends, have few lessons, sit still (сидеть спокойно) talk with friends during lessons, get marks, get a lot of homework, to make a video of smb., be tired, give flowers to the teacher. Task 4: (14 б) Introduce yourself (представьтесь) to a new pupil.  Tell him / her about yourself.   Ask him / her questions. Task 5 (12б)                                     Better Late Than Never     One Wednesday morning Finy Fox and Shiny Fox, the two little brothers, were walking to school. They walked slowly for 10 minutes, then Shiny  said, "Be quick or we shall be late for school! It is half past eight!" But Finy said, "I don't want to go to school today. We are already late. We can have  so much fun in the forest. Our mother thinks we are at school, so we can  play in the forest. We can go home when we hear the boys coming home  from school." Shiny said this was a good idea.     So the foxes ran to the river. What a good time they had! They laughed a  lot, they swam in the river, they danced with little bears and sang songs with the birds. They got on well with all the different animals who lived in the  forest. The foxes didn't think at all about their classroom, their desks, pens,  pencils, their books and their lessons. Wednesday was their longest school  day — they had Maths, English, Handicraft, Art and Nature Study on their  timetable. All the subjects were very important. But the foxes didn't want to  write on the blackboard or in their exercise­books. They didn't want to  study, to learn to count and to read. They didn't want to work. They wanted  to play outdoors. True or false?  1. Finy Fox and Shiny Fox are the two little sisters. 2. They walked to school slowly for 10 minutes. 3. Their mother thinks they are at school, 4. 5. They got on well with all the different animals. 6. Wednesday was their shortest school day — they had Maths and   So the foxes ran to the forest English Total: 100 balls 2 E 3 A 4 C 5 D 6 F Ключи: Task 1: 1 B Task 2: 1 Went 2 To see 3 Was Played 4 Did 5 Drew 6 Felt 7 8 Was 9 To eat 10 Went 11 Bought 12 To be 13 Will go 14 Will (shall) stay Task 5:  1. False 2. True 3. True 4. False 5. True 6. False    Контрольные задания по английскому языку  для 6 класса: Form 6 Speaking (7 points) Introduce yourself to the teachers. 1. 2. Describe one of the pictures offered by the teachers. 3. Connect it to any appropriate theme studied in English and try to speak about it.     Writing (7 points) Write a letter (50 words) to your friend in Britain describing the season you are having now. Use of English (50 points) Open the brackets and put the verbs into the proper tense from.       When Mr. Smith 1__________(get up) in the morning the weather was very bad. It  2__________(be) very bad. It 3__________(be) cold outside and it 4________(rain) heavily. He was about to for his office when he 5__________(find) that all his umbrellas 6_________(be)  out of order. So he 7_________(take) his umbrellas to the umbrella – maker and 8________(say) that he 9_______(come) back and take them in the evening.        In the afternoon Mr. Smith 10__________(go) to have lunch at a restaurant. A lady  11_________(come) in and 12_________(sit) down at his table and 13___________(have)  lunch. Mr. Smith 14_________(leave) earlier. By mistake Mr. Smith 15_________(take) her  umbrella and 16____________(go) to the door. However, the lady 17_________(ask) him to  give her umbrella back.” oh, I 18_________(be) sorry,” 19__________(say) Mr. Smith. In the  evening Mr. Smith 20__________(take) his umbrellas from the umbrella – maker and  21_________(get) on the train. The young lady 22___________(be) on the same train too. She 23___________(look) at his  umbrella and 24__________(say), “You 25__________(have) a  good day, _________you?”      Reading (18points) Read the text and do the tasks below.                                             Patridge’s Almanac     Many years ago there a man in London whose name was Patridge. A lot of people knew him  because he wrote almanacs where he predicted the weather for each day of the year.      Once he decided to visit one of his friends who lived in the country.      He left London early in the morning and in a few hours ht stopped at a small hotel to have  dinner and rest a little.  As he wanted to see his friend he did not stay in the hotel  for a long time. When he was ready to go, the receptionist said to him, ”Don’t go out! It will  rain.” “No, I am sure it will not,” said Patridge and left the hotel. But very soon it began to rain. “How did the receptionist know it?” he  thought. “I must return and ask him. It will help me to write my almanac”.  The receptionist met him at the hotel. Patridge gave him some money and  asked him, “How can you predict the weather so well?” “Oh, we have  Patridge’s almanac, and when this Patridge says that the weather will be fine  we always know that it will rain. Today it is July 20th, and the almanac says,  “Fine weather, no rain”. A   Write down whether the following statement are true or false. 1.   Mr Patridge was popular because of his almanac. 2.   One day he decided to find new material for his book. 3.   The receptionist recognized him. 4.  Mr Patridge decided to speak with the receptionist because he thought that this  talk would help him. B   Answer the following questions. 1.   Why did a lot of people know Mr Patridge? 2.   Why did he decide to go to the country one day? 3.   How long was he going to stay at the hotel? 4.   Why did the receptionist recommend him not to leave the hotel? 5.   How could the receptionist predict the weather so well? Listening (18 points) Mr Green was very fond of traveling. He made trips to Europe and Asia, and  he visited India too. Once he arrived at a small hotel in the evening. The  receptionist told him that he had to share his room with another traveler. Mr Green didn’t like the idea very much, but there was nothing he could do about it. It began raining heavily and he was too tired to go to another hotel. So he  agreed to spend the night with another traveler. A porter showed both of  them to their room, took in their things and wished them good night. Soon the two men went to sleep. Suddenly Mr Green heard some noise. He opened is eyes but didn’t see  anything. It was quite dark. “What’s the matter?” Mr Green asked in  surprise. The second traveler answered, “I am very sorry, I had to wake you  up. I am not well. Please, open the window quickly.” Mr Green got out of bed and began looking for matches, but he could not find them in the dark, so he tried to find the window. It took him some time and at  last he thought he had found it. But he could not open it. As  the voice of the  traveler became weaker and weaker, Mr Green took a chair and broke the  window with it. Then the man said that he was much better. The two of them  went to bed at once and slept till morning.  When they woke up the next morning they were surprised to see that Mr  Green had broken to pieces a large mirror instead of the window. Listen of the text “The Power of imagination” and do the tasks below. A      Answer the following questions. 1.      Why did Mr Green travel so much? 2  What accommodation did the receptionist offer to Mr Green? 3. What happened at night? 4. What did Mr Green discover in the morning? 5. Why is the story called “The power of Imagination”? Finish the following sentences. B 1.       The receptionist offered Mr Green and another traveler the same room  because… 2.       At first Mr Green did not like the idea but he agreed because… 3.       The other traveler asked Mr Green to help him as… 4.       Mr Green thought that he had broken the window with a chair because…                                                                                                      TOTAL : 100  points Form 6 Keys Use of English 1.got up; 2.was; 3.was; 4. was raining; 5. found; 6. were; 7. took; 8. said; 9.  would come; 10. went; 11. came; 12. sat; 13. had; 14. left; 15. took; 16. went;  17. asked; 18. am; 19. said; 20. took; 21. got; 22. was; 23. looked; 24. said; 25.  have had, haven’t. Reading A. 1.true; 2. false; 3. false; 4. true. B. 1. Because he wrote almanacs about weather. 2. to see his friends; 3. for  a short time; 4. Because he knew that it would rain. 5. He knew that the  weather would be completely different from what Patridge’s almanacs  predicted. Listening A.1. He liked it. 2. He had to share the room with another man. 3. Mr Green  heard some noise, the other man felt bad and Mr Green thought that he broke the window. 4. He discovered that he had broken a large mirror. 5. The other  man thought that the window was broken, so his imagination helped him not  to die. B.1. there was only one left. 2. he was too tired to go anywhere. 3. he felt bad.  4. he was absolutely sure it was the window and nothing else.   Контрольные задания по английскому языку  для 7 класса:   1.конкурс понимания письменного текста (Reading) 2.лексико­грамматический тест (Use of English) 3.конкурс письменной речи (Writing) 4.конкурс устной речи (Speaking) 5.конкурс понимания устного текста (Listening) Task 1: (5 б) Read the passages from the article "Pushkin Institute Awards Top Students  of Russian". Put the passages in the right order.   A."I wanted to study an exotic Language," Tylo Dirksmeyer said after the award  ceremony. He speaks German, French and has been Learning Russian for three  years. He said he had plans to continue studying Russian. The best way to do it is  by staying in Russia.    B.Teenagers from 28 countries had the opportunity to communicate  with people  in Russian during the 10­day Olympiad. It was the Ninth International Olympiad  for Russian language and Literature for schoolchildren. It brought to Moscow 215  young people aged 8 to 19 who studied Russian as a foreign Language. The first competition took place in 1974.     C. The German teenager Tylo Dirksmeyer was one of the winners of the  International Olympiad. When a Russian professor called his name, he jumped up  and ran to the stage of the Moscow Pushkin Institute to collect a gold medal for his excellent Russian language skills. D. Some of the most talented older participants of the Olympiad will be given stipends and the opportunity to study anything -not necessarily Russian language - at any Russian college.       E. Participants had to show their reading and conversational skills, their  knowledge of Russian culture, and write an essay. A special textbook was put  together by the Pushkin Institute for the Olympiad. There were passages from  classic and modem Russian writers in the textbook. 1 2 3 4 5 Task 2: (20 б) Choose the correct answer. 1._you know the answer? a) Do b) Does c) Are 2. London--_in Spain. It's in Great Britain. a) not is b) isn't c) aren't 3.---_hungry? Shall I make you a sandwich? a) Do you be b) Is you c) Are you 4. Jane_--TV every morning. a) watches b) watch c) watchs 5. I --_.your new car. Where did you buy it? a) likes b) am liking c) like 6. He_--reading. He's sleeping. a) is b) doesn't c) isn't 7. I --pop music. It's boring. a) hate b) hates c) am hating 8. George isn't in the office. He--_in New York at the moment. a) works b) working c) is working 9. How much did you pay for your TV? -- expensive? a) Were it b) Did it be c) Was it 10.---_tennis yesterday afternoon? - a) Played you b) Did you play c) Do you play 11. She_--finished her homework yet. a) haven't b) hasn't c) not has 12.--to see Paul at the weekend? a) Are you going b) Are you be going c) Will you going 13._--to the cinema tonight? a) Shall we to go b) Shall we going c) Shall we go 14. They--arriving at ten o'clock tomorrow. a) are b) will c) are going to 15. Ann has bought a new bike. She paid $100 for-- a) him b) her c) it 16._--the guitar? a) Can Tom play b) Can Tom plays c) Does Tom can play 17. Where--? a) does the train be b) is the train c) the train is 18.--film did you see last night? a) Who b) What c) How many 19. This is the_bedroom. a) children's b) children c) childrens. 20. "Does she drive to work?" "No, she— a) does b) doesn't c) isn't Task 3: (7б)  Look at the pictures, read the information about Mel Gibson. Write 7 questions you would like to ask him. Do you recognize a famous American actor Mel Gibson. He starred in a  popular film "Brave Heart". He played in a large number of American films.  At the moment he is invited to Hollywood, where a new film will be  produced. Task 4: (5 б) 1. Can you describe yourself in five words? 2. What would you most like to change in yourself? 3. What's your motto? 4. How do you see yourself in 10 years time? 5. How do you see our planet in 10 years? Task 5: (6 б) Blue Jeans    Levi Strauss came to America from Germany. In 1850 he arrived in  San Francisco. San Francisco is a large city in the United States of  America. It is situated in California. There were many people in  California in those days because they wanted to find gold and become  rich. They worked a lot looking for gold and spent much time it the  water of the rivers. They needed strong trousers.    Levi Strauss had a lot of strong material. He hoped people could  build tents with it. So he decided to make special trousers of this  material. They were strong and people liked them. In one day Strauss  sold all the trousers he had. But they had no colour and became dirty  very easily. So Strauss decided to colour them blue. Now people all  over the world wear blue jeans. They think they are good for work and travel, they are practical. Now listen to the statements and say which of them are 'True', which are  'False' or you 'Don't Know' if they are true or false. 1. Levi Strauss came to America from Germany. 2. He arrived in New York. 3. He had a lot of material to make tents of. 4. People looking for gold wanted to have light, beautiful jeans. 5. Levi Strauss coloured his jeans because he was fond of the blue  colour. 6. People usually wear a pair of blue jeans more than 3 years. Total: 43 balls Keas: Task 1: 1 B 2 E 3 D 4 C 5 A Task 2: 1. a; 2. b; 3. c; 4. a; 5. c; 6. c; 7. a; 8. c; 9. c; 10. b; 11. b; 12. a;  13. c; 14. a; 15. c; 16. a; 17. b; 18. b; 19. a; 20. b; 21. b; 22. b; 23. a; 24. c; 25. b; 26. b; 27. c; 28. a; 29. a; 30. c Task 5: 1. True 2. False 3. True 4. False 5. Don’t know     6. Don’t know Контрольные задания по английскому языку  для 8 класса:   Speaking  1. Introduce yourself to the teachers. Be ready to answer their questions.  2. Describe the picture offered by the teachers and express your personal  attitude towards theme of the picture. 3. You have been asked to organize a day trip for your History class. Talk with  your partner about what you would like to do and what preparations you will have to make. 4. Talk with your partner about spending time with friends or members of your family. Writing 1. You are going to youth camp in Britain. Fill in the application  form. HUNTINGDON YOUTH CAMP. Full name(1)_____________________________________________ Home Address(2)_________________________________________ Nationality(3)____________________________________________ Date of birth(day/month/year)(4)____________________________ Sex(5)___________________________________________________ Do you speak English?(6)___________________________________ How long have you been learning English?(7)__________________ What are your hobbies/interests?(8)__________________________ Why do you want to go to the camp?(9)_______________________ What activities would you like to take part in?(10)______________ 2 Three month ago you and your family moved to another town.  Write a letter(150 words) to your friend in Britain telling him/her about  your impressions. Use of English  1 Read the text below and choose the correct word for each space. Fill in the space with an appropriate word. I enjoyed business studies at school and wanted to 1_______ my  knowledge of the subject so I decided to study it at university. Also I knew it  would be 2_________ later when I looked for a job. At first, the course  wasn’t  quite 3_______ I had expected because it didn’t cover the subjects I was  particularly interested 4_______. We spent lots of time studying a range of  subjects 5_______ law and economics but I soon 6______ these are things you  need to understand. In class we work in groups, preparing ideas, we then 7_______them with  others. Now we are learning how to make business plans and we can see how they would 8________apply to the world of business. We have a very busy 9________  life at the university so whatever subject you study, you must be 10_______on it or you won’t make yourself find the time to study. increase, grow, fill, correct likely, useful, possible, hopeful that, which, what, than 1. 2. 3. 4. by, with, of, in 5. 6. 7. divide, join, share, add 8. 9. party, evening, social, free 10. glad, keen, clever, quick so, as, such, like explained, realized, showed, believed actually, just, presently, exactly 2 Change each sentence so that it means the same as the first. The second  sentence is started for you. Write down missing words only. 11. Tom’s hobby is tennis.        Tom is ____________. 12. They are building a new bridge.                   A new bridge _____________.             13. Air Travel is faster than any other kind of travel.                   Air travel is the _________________________. 14.If you are a student you can always get special reduced prices.             Unless you are a student _______________________________. Прослушайте рассказ Памелы о своей работе во время каникул. В бланке  ответов впишите слово или фразу, дополняющую начатое высказывание,  согласно содержанию текста. Помните, что, работая с бланком ответа, вы  будете ограничены во времени: Pamela: Well, last year I did this job in the holiday camp. I'd been looking for any work and I said I wanted something useful for kids, because I want to  become a primary school teacher when I finish school. So I got down in a house  which was formally an office. Besides, it was quite near the road, so I could take a  bus to go home twice a week. I really liked the work, which was all my joy, and I got on very well with  most of the little children. The best part of my work was to take round their drinks  with cookies. The only trouble was a seven­year old boy, who didn't want to have his  hands washed before going to dinner, I wonder, if his mother could get on well  with him. I survived, anyway. Another idea about my job is that my collegues treated me just like the  same, like an equal. It made me proud of my own work and try to do it as well as  them. It was a really useful experience, and I learnt a lot. I'm going back there next  year, because I'm organizing a quize for them. I'm looking forward to it. Questions: Reasons for doing job... Building used to be an... Good position because it's near... Pamela's favourite task... Problem with a kid who didn't want... Pamela is going back in order to... Key  1) useful 2) office 3) the road 4) (taking around) drinks and cookies 5) to wash hands 6)organize (a) concert Read the text and restore it using parts A­D: Music The UK music industry is built on talent and excellence in promoting it.  London leads the world for the range of music available throughout the year in  classical music alone London has four symphony orchestras with public subsidy,  as well as two major international opera houses, one devoted to opera in English.   1­[     ]                                                                  The UK continues it's leading status in pop and rock music The pop scene  is fast­moving with new girl bands, boy bands, retro groups, funk, techno and  house bands moving rapidly from the regional clubs to UK chart and international  status UK garage sprung out of London clubs to take the charts and the US by  storm.  2­[     ] In recent years, Welsh bands — including Stereophony, Catatonia, Manic  Street Preachers and Super Furry Animals — have won international acclaim; the  latter's fourth album, Mwng, was produced entirely in Welsh. Home­grown black  talent is a very strong sector with singers such as Craig David sweeping the  awards.  3­ [    ] Newer to the scene, Robbie Williams's achievement in successive Brit  Awards (for British pop music) makes him the most honoured of UK singers in  many years. 4­ [      ]                In Northern Ireland, bands perform in pubs and clubs; there are Scottish  and Welsh festivals honouring Gaelic and Celtic music. Jazz and blues are also  popular and celebrated at national festivals.  5­ [     ] Music A.  Meanwhile, long­established musicians grow in stature. Phil Collins,  Elton John, David Bowie, Annie Lennox, Sting. Paul McCartney are all writing  and performing all over the world, winning awards for their influence on music, for film soundtracks or recent work. B.  Asian Underground fuses samples of Indian classical and Bollywood  with breakbeat, jazz and electronica and has leading exponents such as Talvin  Singh and Nitwin Sawhney. C.  The UK is also home to international events such as the Leeds  International Pianoforte Competition and the biennial Cardiff Singh of the World  Competition. D. The British appetite for music extends far beyond pop, rock, classical  and opera. There's a long and healthy tradition of folk music too. 1) C 2) B 3) A 4) D WRITING                  TASK1 Mr. Weston, director of the World Wildlife Fund, said yesterday: "We are  asking every jeweller in every shop to remove ivory items from their windows  today". Write the letter which you think Mr. Weston sent to the jewellers. Use this  guide: Dear Sir, I am director of... and I am writing to ask you ... You may not know the tragic facts about ivory poaching: One elephant... Even female... Poachers... The elephant population ... If..., there ... in twenty­five years time. Surely we do not want this to happen to the world's largest land mammal? Yours faithfully, ... USE OF ENGLISH Прочитайте внимательно текст с пронумерованными строчками. В  бланк ответов выпишите лишнее слово. Если строка их не содержит,  поставьте 0. Пример: 0—0 00 — own УПРАЖНЕНИЕ 1.1 0  Almost everyone says that computers are wonderful and that they are 00 changing our own lives for the better by making everything faster and 1    more reliable, but I'm not so much sure that this is the case. 2  The other day I was standing in a large department store until 3   waiting to pay for a couple of films for my camera when the assistant 4  announced that the computer which controlled the bill it had stopped 5   working. I didn't think this was a big problem and I set myself off to 6   find another counter, but of course, all the machines are one part of 7  the same system. So there we were: a shop full of customers, money 8   at the ready, waiting to make our purchases, but it was quite clear that 9   none out of the assistants knew what to do. They weren't allowed to 10   take our money and give to customers a written receipt, because the 11   sales wouldn't then have been recorded on the computer system. 12   In the end, like with many other people, I left my shopping on the 13   counter and walked out. Don't you think so that's ridiculous? It would 14   never have happened before computers, and that, for me, is all the 15   problem; we are beginning to depend on these machines for so 16  completely that we simply can't manage without them any more. Keys 1) much 2) until 3)  ­ 4) it 5) myself 6) one 7) ­ 8) ­ 9) out  10) to 11) with 12) with 13) so 14) all 15) for ____ Прослушайте диалог новобрачных. В бланке ответов впишите слово  или фразу, дополняющую начатое высказывание, согласно содержанию  диалога. Помните, что, работая с бланком, вы будете ограничены во времени. Him: So, you don't want to go out, then? Her: No, I don't. Him: Wouldn't you like to go to a disco or something? Her: No, I  wouldn't. Him: Well, what would you like to do? Her: I'd like to do something  exciting like flying to Palm Beach! Him: Oh! I see. Her: Yes, I'd love to have lots of money, enjoy myself and have a good  time. Him: Anything else? Her: Yes, I want to be a wife of a millionaire. Him: Well, that's one thing  I've no desire to be. Her: I know. That's why I've no wish to go out with you.  (repeated twice) Continue the sentences: She doesn't want... She wants to do something... She would like to get to Palm Beach by... She dreams of having... He's got no desire of becoming... They continued to quarrel... Keys 1) to go out 2) exciting 3) plane 4) (lots of) money 5) rich (millionare)   6) again THE CIRCLES IN THE CORN By Mike Sinclair Circles like this have appeared all over the West of England every summer  for the past ten years. Farmers have woken up in the morning to find strange,  almost perfect circles in the middle of their cornfields. Now all sorts of people are  trying to explain how the circles are formed. So far no one has given, a satisfactory answer. The circles vary from two metres to about forty metres in diameter.  Experts from all over the world have come to England to examine the most recent circles. The Americans, the Canadians and the Japanese are becoming extremely  interested because circles have appeared in their countries as well. There have been many explanations for the circles. Some people have  suggested that the circles are made by tractors (but there are never any marks of  tractor wheels). Others think that they might be the result of helicopters hovering  over the cornfields, or even that they could be the marks from alien spaceships.  One witness reported that she heard buzzing sounds which 'sounded like  helicopters' and saw 'strange little lights' which looked like lots of candles'. There  has even been a suggestion that the marks come from lovesick hedgehogs running  round in circles! On the other hand they may simply be a hoax. However, scientists are sure that there must be a sensible explanation for  the mysterious circles. The most recent theory is that they are the result of sudden  whirlwinds caused by a fall in temperature on summer nights. So, as Dr Meaden of the Tornado and Storm Research Organisation says: "The wind may be the answer  but it could be another fifty years before we know exactly how. This means we  will probably have another fifty years of spaceship theories to look forward to".  But whatever the scientists say, summer just wouldn't be the same without the  circles in the cornfields. Glossary a hoax — A trick which makes people believe something that isn't true. Упражнение: 1.  Continue the sentence: This article is taken from: A.  an encyclopedia B.  a textbook С a leaflet D. a newspaper 2.   Restore the plan of the story: A.  People try to explain circles. B.  Strange things appear in Britain. C.  The latest idea about mysterious circles. D.  Nobody succeded to find a solution. E.  Witness's report. F.  Circle attack. 3.  True or False? A.  Magic circles appear all over Britain. B.  Strange circles have got a perfect round shape. С Everybody wants to  find reasons for them. D.  Circles are of the same diameter. E. Magic things like circles are found in other countries too. F.  Tractors couldn’t make them. G There's nobody who had ever seen anything. H. Scientists believe that there's no explanation to it. I. Climate is not a reason for unusual circles. Keys 1)D  3)    A­ B+ E+ F+ I­   2) B,A,F,D,E,C C+ D­ H+ G­ Использованная литература: Власова Е.Б. Школьные олимпиады. Английский язык. 5­8 классы, М., Айрис­ Пресс, 2007. Курасовская   Ю.Б., Просвещение, 2008. Тисленкова И.А., Олимпиады. 5 класс, ИТД «Корифей», 2007  Шахова Н.В., Школьные олимпиады., Феникс, 2004.   Всероссийские   олимпиады.,   Английский   язык.

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса

Контрольные задания по английскому языку для 5 класса
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
07.06.2018