Маросим фолклори ва унинг ўзига хос хусусиятлари

  • Научные работы
  • pdf
  • 11.04.2021
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Илмий мақола, маросим фолклори
Иконка файла материала ОАК. ЎзДСМИ. 79 сахифа.pdf

Y3õeKucn10H Òawqam car-tl,am ca ntaÒaH11¶111 zmcmumymu xaõapnapu

u7Muñ-Ha3apuù, a.ua7uñ-yc.7yóuù, .itaÖHa6uù41mpu4'uñ Y-cypHa1u

õup ñunòa mfpm Mapma Hawp ymunaòu

МУНДАРИЖА

1.                  Иброцим Йулдошев. Навой талцнида џлоллих _ „З

2.                  фал Холикулова. 'Энг хапа Ойлих — аи-затваг ва илм, энг капа мерос — бу яхши тарбня,

1. ТЕАТР ВА КИНО

1. Анв ар Исмоилов.                   узбек                 Кишер Навоий                              сцна

тощнл«дмм Емча ёндашрлар

2. Шамсиддин Усмонов. Классик                сацалаштиришда режиссёрнинг билим ва ёцдашуви . 14

З . Музаффар Караб•ев.                                                                зх—лаппириимннг узит                          т17

4. Фахриддин              Халц мзахи ижци начналарининг садна галкднлари_ „ _

п.

1. Оцилхон Иброщмов. Махтиар т-.тждан

З. Шерзод Умаров. Узах халц чохулари

4.   Азамат Шарипов. Х•$сихалн театр анъаналари_

5.  


Тани Худоев_ Бутро Шашицоми иж—лих анъаналари: гарт ва замонавийлик_

Ш. САНЪАТ ТАРИХИ, ФАЛСАФА ВА НОМОДДИИ МАДАНИИ МЕРОС

1. Дилмурод Пулатов. Уз&ккстон              шап:ланиши ва 49

2. Манзура Юлдашева.   чтения хах фактор развития духовного потенциала             52

З . Ш охрух Абдурасулв. Мдулла                                              садна ва экран галкднлари

4. Камштиддин Умаров, ЖУра&к Т'йчиев. Мишмй маданмт ва миллатлараро муносабатларда

пт. ПЕДАГОГИКА, ПСИХОЛОГИЯ

1.                  Дилмурод Исломов. Шогнрдарнинг

2.                  Лщмила Муминходж:аева. Испсиьзование новых технтлогий в подготовхе специалистов бн&мотечно-информацнонных учрежденкй Узекистана

З . Аб»-рахим Исмаилов, Камола Хидирова. Зннение замысла и интуиции в творческом процессе „ _ 74

4. Хилола Ботирова.Митабгача таълиммуассасаларидамусикднингурни _

V. ЕШ ПДКЩЦ•ОТЧИ

1.                  Иззат Юлдашев. У5гсицй фотьклор саньатн генезисида Зин“ (рацс) амалиёти ва бзиаахосфатсафий—онтатоажасослари) _

2.                  Наташа Юсупова. Аудиовизуальный        как начато новой формы искусства _

З. Маьмуржон Тураев. Театр сцнасида кечинма

МАКТАБГАЧА пЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА МУСИКАНИНГУРНИ

РОЛЬ музыкмьного ОБРАЗОВАНИЯ В ДОШКОЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЯХ

ТНЕ ROLE ОР мим EDUCATlON lN PRESCHOOLS


Т аь.ммют босмчма-босмч олиб бораётгЕп,пвдек, умутсиз таьтимда зьтибор берахж ждатларимиздан бири митабгача хамим щассасаларидр. Бугуми кьнп.шзда ахахпит берииммиз херах б?лг-ан масханлардан бири хам мапабгача таълпа муассаса тарбџлланувш.ларша берила&пан тамим ва тарбм сир змас_ Шу у--—да, В А. ку%даги фт-рлар}пш кепириб Виш жоизцр — ' Муста& тарбил — бу тарбџлси змас, батм 1тсон гарбмсидр“

Мапабг-ача таълим муассасаларида мусиа тактими ва тарбм асос№й Оспа ёшщан бошлаб болаларюш шакллантиршп хамда устириб , болиарга Ургаппп

                        ВА                            — 977 Й 115

           мустай утъви (мустјй товутлар баланд-пастмс зтшп ксбшиати);

           тембр утуви (wycm=i товуила— бир-биридан

Фарк млшп)•

           ритм ту*уси (мус}таг-а мос хариат кадам ташлаб чапак чалиб хопфада самаб, хцс зппш ва ифоилаш)

Бсгх-,арюпт муста& кобњлџхглари мустай машЕу.лотларюю барча з.лемент.ларЕЕ1 тата оишрши жащнтамм равшпда

Мактабгача гаьлим муассасиарида омб борилахан   т-аышм ку%цагњларин иборат :

           юмтпзттоћарю1 щсииа бутан устиршщ

Уздсми

           м-рий прир

хт-ту*у-—

к—

• бшал— сид

 

щ-

5•-p ижий

—ихтаари

 

сод. зрт, гатт опттн-—

 

Ур-

• м-рки си— ва бадий фикр

 

Ч-

• мри моулопџ дим

 

ка—

• мусии

 

ид-

рихгла—з лар—з

—й

соз-

• мри

ва Мт, ту— кон—ттр

Мусол щсиий      —и_ мус— т—         a=er тасв— саньат у—         или амшп-а    Ту— к—ииган           ба—-хтезад ужотац ижодий           ва нут—

Устч:ад_ Бунин та—, муснцй ту*усщ усишма фди            Бу           тс— мухи            зтад_

гм мусиий, том—      вЛоди т—об фазштт— офсеат т—     б— Н*осат од—

ритимган

Мкр, ХК«ютамц

Хищвстощ

Турн —nma-

рие пайдо

т—

     Урта              У*ониш

ном-

жмоа (“С*

ж—пн) хи

и:ш-фи фти_п —и_ Уларют, фалс*щ              ва стат ис ”Соф     н— ас— Уда         му—, тасв— с-иыт,              фихрлар з-тши_    У-зт-а бум,      х.» асарда               ва            зь-т——

г., у— ж—оа       о— х.» фикр          хан:         унт          ташмл зтри

             Пифа-ч, Гф—т,                           Сутрот

            файласу— фарта                    Штарн

Хне шкта&-т таышм щассиал»и фа№--анит-ан 59хак, Германияда мактабгача таълм щассишм. дамп тизютга кирма&_ Бола—Чмал«, махаллй хотит жида —ов васи*игци фаолит              Шу би—а,           ва та—ттлар уз бмчасига ма         щ—н_ Мапа«ача та— тизют З б               Затан     кам* оли_ Хајш таниб     ботларда уз фикрини афоптттр билав        шиш шаютнтнриш,    тавтайфлашл 50Ечала—г урни капа. Шу хи,           “тафапур устахонасв“

фипдядд ra икта«ача таышм мажбурй змас_ Унт 2 кабул      —га ира5 зы- мчи гуих, шик гуруњ урт rypyx капа гурухларга $литдд_ З                'Оншир   —шад_ Бу икта—ш- таьлиий вазифаси: бошиюнч мапабга т“флаш,           —и          Ургамш_                тури5дт, хар бир                Уз махсаи сари      Шу дин, Узехвстонтюд ты— тю—да мапабгача татм щассишм»ша тхси Гфезидентииз зьт5ор капа Ушбу змиисјтхоттрт хам к*уришииз щмтн_

Кик*ићию к?рсатипмча, ион (куй, ашула) уч т булии: жи—й (тули куй), мусика ттуши (ннма), дмр уср (ритм) ва шор мусикд карщ бу вокм щсиадр_

(отб куй), пни чому ку— шеь— Улчоы-а         укиш_ Адони хат“ (чаланган куй), мни            тт—р, ритм ше—т-

иохди

      Щсихашув«                                          а—ча, “Ут-

Зири — '?всшаи мусиий“          мушршфи Дарвеш Али Чангий алПЛ               —нчи ярми — ПШ ас—т Бих,        Самарвднд ва шахартр тб ижод кшп-ав У ту— мусиий асарлар   чат, сетор, махџт Ошин чалган, ашуа айтиб, щсихд=     —ан_ Маму-мотларга караганда у, Уша     таитси битн чат чшшб, ипо                 давотгав зкан“з_ Аллома тощсив±-наз—, тарих"адабй А_Фитрат, А_А_Семенов каби

П крат м—ур алтари з-ьтиечт комгм_

Тфихан               Зга —м зпнргм халда аваћаб-асрапшпз мин    Мухтасар штб айттмдщ

№ 468;

                                         и                    М. 1972 с S 7№S72

Уздсми „бармр„ —

Т.. 1931. с 2W_

coxaIIQ каби ты— сохасида хам к*уплаб ютутрга Биркина ф«тивал тисомда к?радиган аулси, “Навр'з сиалари” *смваш *аит саньат                камра5 од.              икта5гача татм мужсасаларт капа саиага мн икмиплар ярим.

Ушбу Феруза .АВураим— уз олига —и, хато кимаган б?ламю_ Бугунгв барча виоятларп “Навруз садалара“ фестивалт-а тайфгарлих жара&лари кизгтпаштда дав ом зтмокда Шу билан бир итчда, чому соз ясаш хам бундан мустасво змас_ Нима чату, соз ясовчи усталар диан савол тутнјшт табиий? Макт*гача таышм муассасаси

“Навру-з садалара“ фестивалюа куши иро зтвбгива змас, чолту созида жур зт*п-ашшги са5аблщ буут-в Чнда Узбепсто№а фашшят олиб —етган чату ст ясовчи усталар          харакатда иш омб бор—оки_ Бунинг идол исојш а.жмјшк Козимжон уста Низоииинов болажонларимю учув махсус чотупр ясаб ериш билан болажонларга тндан ёрдам б — келмиа_ Агар чату созв сифат:ш махсус ясалган б?лса, ижрчи             фал

Барчаьтзга маьлут, хамма маю“гача таьлюл созлар       чолrymp етказиа№_ Ушбу Йигњш•ан чомупр т$тшаьшда хад чомупри чжассам, летн макт*гаи татм муассиасида бот сони          хцсобга оладт-ан Зак, фа болаларга чшту                етмас5итмю_ Савал Ђтил—          “нега барча болажмтритга чому сом ем— керак, аир иктабгача      щсиша пти, — хб_         Ваб к—сщ фа мита5гача татм капа гуру№арциа   жачому созда      змша бш—из      мада      wrmpmиз чошула—т- сон—    махсаиа мувофихдр_ Чолу            усталарию уз фаатияттриа нафакат капа мн, иктабгача     учув хам тсус чому

     К*иб                   ижодорт— тшонлама

Ушбу             бутушм —ак ган   уз            купшб келаётгми кушай 5'ли5 афзашшк томони чциам,                уз уицда тва иракпда б?липш-а о:шб келад_ суз билан атганда,         хамда      Одиа капа с.ага чиканда, уз                билан намойиш     ипоният

“очих рињ-“ вазифасини щболна кшмагав б?ламю_

Ушбу Анижов тисојшда курам-ав б?лсак, Анджон виоя•м, Пахтаобод тупни, “Маданит-“ 21 -сонли макт*гаи татм    201 З йиддан бирин•шти кучп-а кеј—окда_


щсика тарбмиси М?минова Нахиза Махщджон кти Анджм давлт универстемв мусика тавтй?ншшпшда отав б?либ, уз Ошта уз—

«уйиб, рбу максатр сари

пжжи «улчалардав

навосидан би-

му—_ Уп“у

2013

були“, Уз&тстон Давлат

капа за-

ишда                        фа —мвал

хамда

шт—арига

5'лгав

хцсобланащ

Ушбу —ари олиб сухбт ”Болажоюар Виан иштш марот,              хииа тез Улар били тлаш жа—цда »•дди зрткка кожан ухшаб колютз, улар билав тариа муст:цй талин Ургатмиз_ Бир суз Оман ай-тацда, билан Самага икиш им хам хатонли

с.ага       бомжонла—          каттала—тга нисбатан анча фарвзм, улар кеч кидай к?пштт куркцтмш Оман бу      бартараф шиш хи— суз билан ай-тацда,    ва уз шиш              бар тараф змш      дейиш    Ула— .бига самютй хамда тури суз билан, су-ммю усЖдан чии й?ллари Оман зр—тз          Хар сафар              ула— фестиващан сунг шриа, истирохат 6wwra             оимб борами, дея жажп

"шипп-а вдиман“_ Аллохга 5ех№об штрлар 5'лс—, шу киар голибмт кулдан бой бермай кетохдаиз, дел токидлаб

Ториа айтиб $л-њш•анид«, болажотрит билав иштщиа, та— капа мамрт ва истеьдод хамда 5имш тал“ бирж —н диолп —и,   хар                Ушбу фестталга —ст           УЗ *c-mтаыти•и —ат           уз фао давом         уз олша фанлар учун ист№лии          млади_ еш хусусияттри хамда тухтор зкмиз, бир кувц б$гламщ шу жумпдан: уч ва

О

— иссида —идуи а_жрјшб ту—              «уринам Масалан,                5'лмаган к— «ро   С?зла— ифодалашда аввал                с'зиарни Флагав 5Улсаир, зни ула— халда ишиата отилар_ Тафакюурлариа хам свила— Узгаришлар —и_ К$ргазмали-харака•пш тафаккуртари к-№азма.м-—зли тафаккурга айланадњ Бу          б штлар узлари мустакцл    опилар хамда щстакцл         риста                Уйтйщир ё— болалар          деги Бшт                ва х=салар англай 5-штайди идй усулда           Бштлар лучан, а—кса,         товутри баланд пастмги, кидай чату анимай ол.тр_ Улар            кидай «ро 3-rm      имай харакатпр б-ажарт      бошлайдтр_ Бу ивр болала—г                ж—гдор ва             тус ола№_ Овоз борам, лемн             к?магига б?лади_ Бу зт•мш кМтяти шаютана Бу даврда                косий турла— — юрт, югурт, сакраш каби фашшятларни       Узлашмра бошлайдлар_ Баталар уз дан,          —6 бир фаатият ни а— куришлари мумин_ ва епи      — бу ип-абга         бура 5опшайдилар_ Щсика пшгулотарт           ва            мосланиб,              мусикцй ac.mwa б«тари, щсии— а—тштри, мусикцй кайфит                 щг—_

Бу даврда рождаю —дтр ва неча Угаллар:

              — одции мусикии ларга кест Еки моими 5—;

              хиссиег, ва мусикий ттута— аломда ирок зттдан, он, отти ва фаол ирк утш, бштнщшгщ те.*, тавткаси,              —ок з—;

мус—                                   1*до 6—м;

            фашшяти — к*уриб фаомятлар, мусивХ хамда кваш фаолит-вда

Хар бир бола мусиханинг кайси й?налишини Урганиимдан катъи назар, унинг еш Чсусипларини, псиологик ривожини мусика рахбари назарда тьтиш:и лозим. Боланинг мусиий риво»м бу Фри ва узлуксиз равишда й'лга $йишан фасл мусиудй

    Бу                 кфдагича кечам

            хиссий    Ощдий мусикЙ ткаввурдан м№маб ва к?птомонлама римжјмгав мркцй карла— х—ва о:мш; кобипяти — те.“ри,                баланщшгц            афода •   Мла Внинг ва k©kMW1awa татиб, Wa             69:п-ан мусикага мам ракс зтт_

Муси— тарбия втифаларн куйидагнларни уз ичига юмраб оладщ улар куйид•тлар:

            М—кага »qxa56aT ва

            м-ркцй та—ст (муасарјтр асосида)_

            од— мусиий   Оман таЂилаш,          ртикаси —сци маткиарни

            Б олаларда змшюнал            шаютант— Уларда ли хцссщ ритм    ва харакатни ус•мрт_

            М—кцй идни      (мустХ таассуртлар

            Болаларда (барча фашипир астиа)_ Бхтларнинг шис *атида тарбия= Уздсми хабармр„ — 202M(13)

таышм жисмонй ва онгт тарбия уй•уюшкда олиб —и к«к_ Бу иксадга зр— учуж болаларда       мусикии та—1 змтди_

Мусихдй омиллар З тамойилг• иракт«,               кис з-тш, щсикщ-а змоими            (мриифодавийш-и ва тасви—иги)_ Балада мусикамнглагавда у•тг     мос кайфиятда 5'зртш керак_

2_ Эм —н мустцй образт асарни милаш, ва               ериш_ Буша           афода воспам-ркий              те.фари, зшитт тиаб зтјтди_ Масалщ чому асбобла—г мори ва теабрлари (скрипка-альт, констрабас-виолмчејљ ва боша асбобир)

З №5'с-иига ижоиорјшк                бидцриш_ Хар бир бот бирор мусикЙ асарни —то, узича батй    кцтди ва —ларда, ракс злем«глари 5штн хиссий

Бу болалари пни

Г              —      фаолотдр_

П_ Мусии — ахлокцй оми 5'ли5, маътвитттисти топтр._ М—киан таналар-а чрмат, севт ва тарбимй ахлокцй тарбиялайди. Ш. Мусика — та— 1$-ших куйлаш — болалар-а кайфит У нафакат рухцй, балт осмо" Чуни бола куйлаетаци бурун, нафас й<уштрщ кукри влфащ умумав ош•мда, фа фашмят тб бора-

Бала куйлаш тик          ва тутри Утирипш тал“ зтштд_ Куйлаш жара— нафас й?ллари хам            Бу           кида жуда к*уплаб физиолог-мет        талико-тар ва боргаю. Булардан: ЕИ_Алмвов, А_НКенвтщ          Е_Пј— ИППавлов,              ва бот куплаб фтиологла— таьпм* ћсак 5Улад_ вом — табий чомудЧ, чут бу чому у•тг        ивжуд_ Мана шутг               хам у•тг хайв        бу жараёнхамрох ва тур-

Внларда фойдалаим_ Ундав тикари, бола фашмятларида флат. Масиан, —с, xwoma, болалар чомуприи

1$-ших — бу болатг дун&ра— кетайтириб,

тасаввурга Зга

фам

табиатга, Ватанга

капаларга,

аждощтрга хурмп, Вро

яхшштш ва

тафиявий ахлокда—

фам

1$-ших

капа

—нат тал“ зтлад_ У

—тш-

щ         уз щнос*амни мркцй жуиала—          битн солттнр—, фортепиано откушии         мелит та          ва            бахала— Ургатащ

1$гшик бола џанюта хам уз к№аМасалан, нут—и Устчащ овоз ривожлантр., купмкшшк нафасини шаю—мради_ куши куйлашда асосан щсивХ исси, змоцюнал мусоцй (слух), ртм исси ривожлапи_ куйлаптнг та бир астий

— бу жамоа 5— куйлащир_

Мактабгача     бола отзв етарјш даражада фки—и б?лмайди_ Бу           устиа к*упгит ва и—тјтр оимб 50риш-ан_       отз хусусиятларщ                диапахакцда НА_Мепюв,    АД_Войнова, лар уз ијший иомда тухтшшб Утипп-ан_

1$-шикни тмлашда болаларга киска, машут, Мрази, хикоя 1$-шик мвщнидии «лох-одоб, табаат, она Виан, —pмух— хамдагм fowm— 50na,.'IQ омма риб, уларда Уйгатад_

Баий кушихлар               50лалар Витан З.жони“, “Азиз $стон— Узехисто#', '

— Ватаним маним“; НН—жаонинг ”Уйнасаж-и, типратипн“, ”Неваралар купит“, «атлак ва камалак“, ”Каюш;-"', “Шафтшмга сав—', ' Навр— — «ух созим“, Тиом —ан болалар“, ”Бувияхшисиз“, Тушир мат, куш-аним“, ' 'Ямм бшт“, ' Биз аскарьшз“;

Мслм бобо“;

“Музкаймох“, №тан-

гин«';

“Инок             тахтой“,

чт'лари“

к*упла5 Узб«истон

торлартш-

помётда с—ас

из коли—

бадий тарбижв

Устчипп•а ф— —и_

Пулат    НМорх'жаев          “Уйнкат--. типратипн“        тахимл штдт-ан б?лсак, асарни          учун мос холатда ни            5'лютз_ Асар                 рокц        5'-

Мб, тишлови руитжа тез билан ёммлир_

Улчовдага ру кар рис ртмтри            Ђчти рктмтр ижрои ва         ис

Шоир ва         ва шеьр хамохмг               бир         курсатмб сва мос оханти мусикаигв г.мик               сода тарзи ewmaгувои б?лаьшз_

Асар мчи хапда ешп-ав карим кода уз мустцй тюини балан жозибашиш хамда Умбу аса— мактабгача        муксасиарциа фестивалларда «ро               учув хам мамус карлар        жой шшб,               змтјтри сирасжа тр., десак, хато кшмаган б?ламю_

Балажонлариьтз              якивди таниш карларив       — Фаттох Назаров щситси, Т?лки Итхомов    5штн       нафакат 50лажоюартз                зю севюшш           rnryuдан хттоки капа           титловта—из хам бутут-в ЂЋда севюии жой ош-ан,      щболна кшмагав б?ламю_

Allegretto

II_Iy mcoa киота се№ш бинпшаЙщ с'зларга мос мустХ охангпр зса т?лдриб тур-ан бир турам.

Асарда м№маб               5Улмаслшв Урганувчи томоциан тез ва огон кабул кш—га ф— —и_ Айрим гав карлар нота                шт—три мураккаб т—лтрни асари    мусинга жозиба ериш максамда фойдалангани               томонидм аса— тез ва         нокулай:т: келтирит, баьзм учраб турам. Н_НорхУжаев, ФНазаров, А_Мансурв содали ва ботлар учув гулай трилар      мумин_ Ушбу фа Ургануви еш калбади тез жой отш-а             хам мусикала— тез ед         сири хам                хато

Тџдаги            Татиш усуштран               Млиар учуж жа—ир_ Ушбу жарааи жниџа             чшту со—ди плати

Уст—п-а ёрди            К5'сика —улопарида бу фашмт         зю-

Бу фашшп Млала— ижод№— ундайд_ Млалар ж—           Внчоытр си—хар 5ојми кщиымраи_ Чапак ва Млалар

чу»•— хдс з—да, у—-а мос змоп. ту-*-ул»    айниса   тоИй      щхим ахапт

О

касб зтад_ Муст —упота—             оту фойдаланиш   ерт

Виан биргщ ва м-ркцй                 (хо-тращ

3-rm туй:усини, нутви• Устнрац_

“Щзвдймок“   ха болажонзю       хато млмим 5Улттз_

Агар ку-пшкнит-         зьт*ор —игав аулси,            музкаймок с—инг узиёц болажонла— Узига торт— таби— шундай зон, бу жон             бор          Виан       т№ан гап_

Нафавдг асардтм мтж композитор томтдан аилиан мусики ттутлар кетма-кетмтм хам, ка— хам ка— бир бузующи                саба5 асарт—               кутай Ургак$тша5 педжоги ои—ар метоик »тлтмиар ярттатри    та—отлар омб —awmp_ Мисол

“Мусикцй алиф5о“, НХ_Кононова Обучение дошольников на детских тмрументах“ ттобла—и тптиаб $л-нш мутн_ Балалар     Ургатиш дан бири r606J1ap — гпу-—га б—гаюшги тн, хар и—цдуи лози.р_ Мусика утиш метоикасида пупа Уйлаб чицл-ан астиа омб Упрдањ•

—      ифодали ижросщ курамш ва тушун—; мустаки             куриц кутн             берт;

—        олдт-а 5'лмаган               вазифалариБу методтрни               Флаш мисадга

Ижроини таря кш—да хамта фри й<улдан устоз-шш»д                зпиришла—и сингд— —са, кузланган писадга

Хаткцьтз уз та— хамда мю—били фа маштктар ичцда уз урнш•а, нуфузига Зга, хато кцлагав б?лаиз_ узлуксю таъјшм•а о— борар

Жан, кетаг—                         б—щцан далолатдир_

Хар бир демон                Илар зкащ тутри усипш в а келажаиа мева      учун парвариш утащ Биз    Чтсса—ри хам       шувдай отб борт.тз_ та— утаёп-ан жаж»таш-в    индай куз бугунги Ђгнда таышм *ёп-ав устоьщалмриа кшмагав аулаутз Буниы-     хар          уз тютзга масъумп ва мехр      фламан —сашт, алела, ——из мук—р


1. Абдухтин Э О Начальном лапе музытльного обучения в общеобразовательных птолах Японии Цвыкатьное воспитание в итпле_ — 1984. — № 9.

2 Абдулин Э, Цыпин Г Программа, устремленная в $дуще Советская музыка. — 1988. — № 10.

З. Авратнер В. Обучения и воспитание музыканта-педагога_ — Москва, 1981

4. Арисменди А Дошттьное музыкальное воспитание. — Москва, 1989_

5. Кабалевский ДБ. Как рассказывать детям о музыке? — Москва: Просвещение, 1984_ — 25 с.

б. Вопросы методики музыкаљного воспитания детей. — Москва: Цвыка, 1985. — 127 с.

7. Воспитание музьтой_ — Москва: Просвещение, 1991. — 204 с.

8. )Летодика п№податнил музыкаљных дисциптн: сборник статей. — Ташкент: Увиту-вчи_           — 95 с. псиологил: учебное пособие. Сост. РГ_ Киироь — Тапжент: : Музыка, 2005_ — 80 с.

1 Ветлугина НА. Развитие музытл:ьных способностей допжољнивов в ссе музытл:ьных шр_ — Москва: ГН, 1988.-247 с.

УзДСМИ ха бармри 202M(13)


Узбекистон давлат санъат ва маданият институги хабарлари

Журнал Узбекистан Республикаси олий Аттестация Комиссиям Раёсатининг

2017 йил 29 ноябрдаги 245/6-сонли карори билан санъатшунослик фанлари бУйича диссертациялар юзасидан асосий илмий натижаларни чоп этишга тавсия этилган илмий нашрлар рутатига киритилган

www.dsmi.uz