Методическая разработка урока
Оценка 5

Методическая разработка урока

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
Взрослым
03.06.2019
Методическая разработка урока
Методическая разработка урока по английскому языку на тему : " Preservation of cultural heritage of Kazakhstan. Preposition of place and time " для студентов первого курса экономических колледжей Республики Казахстан.Урок с использованием современных педагогических технологии и с грамматикой английского языка
lesson.docx
Theme:     Preservation of cultural heritage of Kazakhstan. Preposition of place  and time       Type of the lesson: combined lesson Aims: a) educational: to train speaking habits, understand the main points of the text with  a lot of support b) developing: develop intercultural awareness through reading and discussion c) up­bringing: to educate feeling of love towards English,  Visual aids: worksheets, pictures, textbook. 1. Organization moment. T: Good morning students. Sit down! How are you? Who is on duty today? Are you ready for this lesson? Today we are going to speak about Preservation of  cultural heritage of Kazakhstan. Preposition of place and time Procedure of the lesson: 1 Organization moment. 2 Checking up home task 3 Brainstorming 4 New theme 5 Home task 6 Conclusion of the lesson 7 Marks 2. Checking up home task. T: Let’s check up your home task. What was the home task for today? Thank  you for your answers! 3 Brain storming. 1. Who is the Head of Kazakhstan? 2. When does Kazakhstan celebrate the Independence Day? 3. How often you use network? 4. What are  you know about Preservation of cultural heritage of Kazakhstan? 4 New theme Cultural heritage is the object of careful attention in Kazakhstan. The year 2003  was significant in the development of culture. In his Address to the people of  Kazakhstan the president of Kazakhstan N. Nazarbaev ordered to elaborate and  start realization of the special State program “Cultural heritage”.  The realization of the program was started in 2004 and supposed for two years.  Later there were worked out another two stages of the program: 2007­ 2009 and  2009­ 2011.  The State program “Cultural heritage” elaborated under the initiative of President  Nazarbaev became the basic document in the sphere of development of spiritual  and educational activity, providing of preservation and effective use of cultural  heritage of the state. Kazakhstan was the first of the CIS­countries to start realization of such scaled project. The aims of the “Cultural heritage” are studying, restoration and preservation of historical and cultural heritage of the state, revival  of historical and cultural traditions and propaganda of cultural heritage of  Kazakhstan. The State program “Cultural heritage” became the strategic national  project that determined the state approach to culture.  Prepositions of time and place Types of Preposition:        1. Preposition for Time        2. Preposition for Place         3. Preposition for Direction        4. Preposition for Agent        5. Preposition for Instrument        6. Prepositional Phrase  Prepositions for Time. (in, on, at) Prepositions used for time of different natures are in, on at etc.            He was born in 1945.           She will go to New York on 25th of March.           The concert will begin   at 7 O’clock.           He gets up early in the morning.           We enjoyed a lot in the summer.           The president will deliver speech                         to public on Independence Day.           She received a lot gifts on her birthday.            Where were you at the lunchtime?           I will call you at 12 A.M Preposition for Place. (in, on, at) Prepositions “in, on or at” are usually used for different places. “In” is usually used for place which have some boundary (boundary may  physical or virtual). “On” is  used for surface “At” is used for specific place.    She lives in New York.           Students study in library.           The wedding ceremony will be held in the hall.           There are some books on the table.           The teacher wrote a sentence on blackboard.           He was flying kite on the roof.           Her parents were waiting for her at the entrance of  school.           There was a huge gathering at bus stop.           His house is at the end of street. Ex 1 For each question, write in the box either 'in', 'at', 'on' or "X" if there is no  preposition is needed. 1. I'll see you  … next week. 2. He was born …. 1991. 3. Did you see her … today. 4. It starts …. tomorrow. 5. It was sunny  … my birthday. 6. It will be ready …. eight months. 7. What's on the TV … midnight. 8. The factory closed … June. 9.  …  winter, it usually  snows. 10.  Friday, she spoke … me. 11. What are you doing … the weekend. 12. I'll see you   … a moment. 13. The anniversary is  …. May 10th. 14. Where did you go  … last summer. 15. The movie starts  … 20 minutes. 16. …. the moment, I'm busy. 17. They were very popular  … the 1980s. 18. My appointment is  …. Thursday morning. 19. We had the meeting  … last week. 20. Are you staying at home …  Christmas Day. 21. I have to speak to the boss  …. lunchtime. 22.  … 8 o'clock, I must leave. Ex2p.109,117 ex.138,139,147                                                                                5 Home work Translate the text  and find prepositions

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока
Скачать файл