Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Оценка 4.9

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Оценка 4.9
Занимательные материалы +3
docx
английский язык
1 кл—3 кл
03.09.2019
Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Модуль 10 ; Учебник: Kid’s box 1; Урок: 10, “At the funfair”. Задачи урока: 1. Совершенствование навыков употребления ранее изученных ЛЕ в структурах What`s your name? My name is? Who’s that? Who’s he/she? How old are you? How old is he/she? He/She is (7). How are you? I’m fine, thank you. What’s your favorite colour? Can you swim, ride, climb,run very fast. Have you got a pet? What’s your favourite wild animal? 2. Первичное ознакомление с ЛЕ: motorbike, bus,lorry, plane, boat, funfair. 3. Формулировка навыков употребления новых ЛЕ в структурах What is it? It is a/ an. Can you fly a plane…? ride a bike/horse , I can fly a plane/ helicopter, I can drive a car/ bus, lorry, train. I can swim in a boat. 4. Развитие фонетических навыков на примере новой лексики. 5. Формирование навыков аудирования ЛЕ по теме “At the funfair”. 6. Визуализация. Практика навыков аудирования в естественном контексте,развитие навыков диалогической речи на материале мультфильма kid’s box 1 story unit 2.
kid's box 1 урок 10.docx
План­конспект. Плотникова Екатерина Романовна Группа______;  Дата: 03.09.18; Модуль 10      ; Учебник: Kid’s box 1;  Урок: 10, “At the funfair”. Задачи урока: 1. Совершенствование навыков употребления ранее изученных ЛЕ в  структурах What`s your name? My name is? Who’s that? Who’s he/she?  How old are you? How old is he/she? He/She is (7). How are you? I’m fine,  thank you. What’s your favorite colour? Can you swim, ride, climb,run very  fast. Have you got a pet? What’s your favourite wild animal? 2. Первичное ознакомление с ЛЕ:  motorbike, bus,lorry, plane, boat, funfair. 3. Формулировка навыков употребления новых ЛЕ в структурах What is  it? It is a/ an. Can you fly a plane…?  ride a bike/horse , I can fly a plane/  helicopter, I can drive a car/ bus, lorry, train. I can swim in a boat. 4. Развитие фонетических навыков на примере новой лексики. 5. Формирование навыков аудирования ЛЕ по теме “At the funfair”. 6. Визуализация. Практика навыков аудирования в естественном  контексте,развитие навыков диалогической речи на материале  мультфильма  kid’s box 1 story unit 2. Оснащение урока: 1. Карточки mood – faces: good, sad, fine. 2. Карточки­ картинки по теме ““At the funfair”.” + car, horse, train. 3. Карточки­ слова по теме ““At the funfair”.” 4. Карточки­картинки с героями. 5. Мяч. 6. Primary Activity Box 1.1  1.6. Этапы урока/задачи 1.Организация  класса План урока. Activities Equipment/Seati ng/arrangement/ режим работы Time (min) 1 2.Greetings T:Hello! Hello! Hi, children! Ss: Hello! Hello! Hi, teacher! 3.Перекличка. T: Who is Dasha?  4.Фонетичес­ кая зарядка 5.Речевая  зарядка Ss:– I’am. T: So, What’s your name? Ss: My name is Dasha. T: T: Who is…. T.: repeat after me :  One, one, one. Little dog run. Two, two, two. Cat sees you. Three, three, three. Birds on the tree. Four, four, four. Frogs on the floor. ( 3 times)   T. gives the stars card, children  write names , age ( teacher helps)  [Приложение 1]. T: What’s your name? How old are you? S: My name is… I’m… Ss. change their stars. T: What’s her/his name? How old  is she? S: Her name is…. She is (7)   T. shows the mood cards and  says: Repeat after me: I’m fine. I’m happy. I’m Ok. I’m good. I’m  wonderful. I’m sad. I’m tired. I’m  hungry Ss .repeat after t. T. asks questions: Masha/ Dasha  how are you? Are you  tired/happy/sad etc.? S: Yes, I am. No, I’m not. I’m  tired/happy/sad etc. 1 5 5 10 T­Ss T­Ss T­Ss T­Ss; Primary Activity Box 1.1 Mood cards T:  Answer my question. T­Ss 10 1. What’s your favourite  colour? 2. What colour are your eyes? 3. What colour is your T’shirt? 4. What colour is your hair? 5. Do you have a pet? 6. What is your favourite pet? 7. What’s your favourite wild  animal? Children name all the animals they  know one by one. 1. Can you play football? 2. Can you play the guitar? 3. Can you swim? 4. Can you run very fast? 5. Can you ride a bike? Children name all they can do one  by one. T:Stand up repeat and do the  actions. Can you hop like a rabbit? Can you jump like a frog? Can you walk like a duck? Can you run like a dog? Can you fly like a bird? Can you swim like a fish? Can you be like a good child as quiet as you wish? ball T­SS 5 Зарядка Повторение  ранее  изученной  лексики Can  you? I/he/she  can 6. Первичное  ознакомление  с ЛЕ.  Game ‘ Who can do this” Чертится таблица на доске,  подходят два человека, один  задает вопрос и отмечает в  таблице ответы другого( can you  swim? Yes I can), затем  рассказывает, что его напарник  умеет ( He can swim, he can run,  he can’t sing) и меняются ролями. [Приложение 1]. T. Look, Who is this?  Look and repeat : This is Suzy,  Stella, Meera, Alex, Lenny,  SS T­Ss T­S Карточки­ 7 8 Активизация  в структуре  What is it? It is a/ an. 7.  Формулировк а навыков  употребления  новых ЛЕ в  структурах Is  this a (plane)? 9.Формирован ие навыков  аудирования  ЛЕ по теме  “At the  funfair”. Mr.Star. Open the book on page 60 , the  children are at the finfair. Let’s learn the words. A helicopter. It’s a helicopter. A  what?..... T. Is this a (plane)? S.Yes, it is,it is a plane. No, it isn’t. It is a helicopter. Memory game . All cards on a  blackboard. Let’s say goodbye to  a…. Ss. one by one take one card away  others should guess and name all  cards. The more active gets Fd’s  card. Game stone river. T: open your Pupil’s book on page  8. Who is Suszy/ Simon? Where is  the star? Ss. point in the book and repeat  She/He is... It is… T.: Listen and point. Ss. listen and point  T.: Now , listen, point and repeat  all together. Дети встают, когда учитель  показывает картинку и правильно называют ее дети прыгают, когда  неправильно берутся за головую  Кто ошибается тот садиться.  Победитель ролучает Fd’s card. Дополнительные карточки : car,  horse, train. картинки c героями, по теме “ At the fun fair”. T­S Карточки­ картинки по теме “At the funfair”. S­Ss Карточки­ картинки по теме “At the funfair”. T­Ss Audio Pupil’s book T­Ss 11.Закреплени How many words now you know?  T­Ss 10 5 7 6 What are they? Which words do  you like/don’t like? Who can name  all the words? As many words as many card’s the  student gets. T: Count your Fd’s cards aloud. I  give you the cards with stars, write  down your name, date and give it to me. T. scored cards, gives stars and  sights [ Приложение 3]. T:  е 12.  Подведение  итогов,  выставление  оценок. 13.  Обьяснение  домашнего  задания  Приложение 1: Individual T­S T­Ss Activity book 6 3 name Swim  dance Ride a  bike Play  football Play the  guitar sing

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе

Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.09.2019