Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Оценка 4.9
Занимательные материалы +3
docx
английский язык
1 кл—3 кл
03.09.2019
Модуль 10 ; Учебник: Kid’s box 1; Урок: 10, “At the funfair”.
Задачи урока:
1. Совершенствование навыков употребления ранее изученных ЛЕ в структурах What`s your name? My name is? Who’s that? Who’s he/she? How old are you? How old is he/she? He/She is (7). How are you? I’m fine, thank you. What’s your favorite colour? Can you swim, ride, climb,run very fast. Have you got a pet? What’s your favourite wild animal?
2. Первичное ознакомление с ЛЕ: motorbike, bus,lorry, plane, boat, funfair.
3. Формулировка навыков употребления новых ЛЕ в структурах What is it? It is a/ an. Can you fly a plane…? ride a bike/horse , I can fly a plane/ helicopter, I can drive a car/ bus, lorry, train. I can swim in a boat.
4. Развитие фонетических навыков на примере новой лексики.
5. Формирование навыков аудирования ЛЕ по теме “At the funfair”.
6. Визуализация. Практика навыков аудирования в естественном контексте,развитие навыков диалогической речи на материале мультфильма kid’s box 1 story unit 2.
kid's box 1 урок 10.docx
Планконспект.
Плотникова Екатерина Романовна
Группа______; Дата: 03.09.18;
Модуль 10 ; Учебник: Kid’s box 1; Урок: 10, “At the funfair”.
Задачи урока:
1. Совершенствование навыков употребления ранее изученных ЛЕ в
структурах What`s your name? My name is? Who’s that? Who’s he/she?
How old are you? How old is he/she? He/She is (7). How are you? I’m fine,
thank you. What’s your favorite colour? Can you swim, ride, climb,run very
fast. Have you got a pet? What’s your favourite wild animal?
2. Первичное ознакомление с ЛЕ: motorbike, bus,lorry, plane, boat, funfair.
3. Формулировка навыков употребления новых ЛЕ в структурах What is
it? It is a/ an. Can you fly a plane…? ride a bike/horse , I can fly a plane/
helicopter, I can drive a car/ bus, lorry, train. I can swim in a boat.
4. Развитие фонетических навыков на примере новой лексики.
5. Формирование навыков аудирования ЛЕ по теме “At the funfair”.
6. Визуализация. Практика навыков аудирования в естественном
контексте,развитие навыков диалогической речи на материале
мультфильма kid’s box 1 story unit 2.
Оснащение урока:
1. Карточки mood – faces: good, sad, fine.
2. Карточки картинки по теме ““At the funfair”.” + car, horse, train.
3. Карточки слова по теме ““At the funfair”.”
4. Карточкикартинки с героями.
5. Мяч.
6. Primary Activity Box 1.1 1.6.
Этапы
урока/задачи
1.Организация
класса
План урока.
Activities
Equipment/Seati
ng/arrangement/
режим работы
Time
(min)
1 2.Greetings
T:Hello! Hello! Hi, children!
Ss: Hello! Hello! Hi, teacher!
3.Перекличка. T: Who is Dasha?
4.Фонетичес
кая зарядка
5.Речевая
зарядка
Ss:– I’am.
T: So, What’s your name?
Ss: My name is Dasha.
T: T: Who is….
T.: repeat after me :
One, one, one.
Little dog run.
Two, two, two.
Cat sees you.
Three, three, three.
Birds on the tree.
Four, four, four.
Frogs on the floor. ( 3 times)
T. gives the stars card, children
write names , age ( teacher helps)
[Приложение 1].
T: What’s your name? How old are
you?
S: My name is… I’m…
Ss. change their stars.
T: What’s her/his name? How old
is she?
S: Her name is…. She is (7)
T. shows the mood cards and
says: Repeat after me: I’m fine. I’m
happy. I’m Ok. I’m good. I’m
wonderful. I’m sad. I’m tired. I’m
hungry
Ss .repeat after t.
T. asks questions: Masha/ Dasha
how are you? Are you
tired/happy/sad etc.?
S: Yes, I am. No, I’m not. I’m
tired/happy/sad etc.
1
5
5
10
TSs
TSs
TSs
TSs;
Primary
Activity Box
1.1
Mood cards
T: Answer my question.
TSs
10 1. What’s your favourite
colour?
2. What colour are your eyes?
3. What colour is your T’shirt?
4. What colour is your hair?
5. Do you have a pet?
6. What is your favourite pet?
7. What’s your favourite wild
animal?
Children name all the animals they
know one by one.
1. Can you play football?
2. Can you play the guitar?
3. Can you swim?
4. Can you run very fast?
5. Can you ride a bike?
Children name all they can do one
by one.
T:Stand up repeat and do the
actions.
Can you hop like a rabbit?
Can you jump like a frog?
Can you walk like a duck?
Can you run like a dog?
Can you fly like a bird?
Can you swim like a fish?
Can you be like a good child
as quiet as you wish?
ball
TSS
5
Зарядка
Повторение
ранее
изученной
лексики Can
you? I/he/she
can
6. Первичное
ознакомление
с ЛЕ.
Game ‘ Who can do this”
Чертится таблица на доске,
подходят два человека, один
задает вопрос и отмечает в
таблице ответы другого( can you
swim? Yes I can), затем
рассказывает, что его напарник
умеет ( He can swim, he can run,
he can’t sing) и меняются ролями.
[Приложение 1].
T. Look, Who is this?
Look and repeat : This is Suzy,
Stella, Meera, Alex, Lenny,
SS
TSs
TS
Карточки
7
8 Активизация
в структуре
What is it? It is
a/ an.
7.
Формулировк
а навыков
употребления
новых ЛЕ в
структурах Is
this a (plane)?
9.Формирован
ие навыков
аудирования
ЛЕ по теме
“At the
funfair”.
Mr.Star.
Open the book on page 60 , the
children are at the finfair.
Let’s learn the words.
A helicopter. It’s a helicopter. A
what?.....
T. Is this a (plane)?
S.Yes, it is,it is a plane. No, it isn’t.
It is a helicopter.
Memory game . All cards on a
blackboard. Let’s say goodbye to
a….
Ss. one by one take one card away
others should guess and name all
cards. The more active gets Fd’s
card.
Game stone river.
T: open your Pupil’s book on page
8. Who is Suszy/ Simon? Where is
the star?
Ss. point in the book and repeat
She/He is... It is…
T.: Listen and point.
Ss. listen and point
T.: Now , listen, point and repeat
all together.
Дети встают, когда учитель
показывает картинку и правильно
называют ее дети прыгают, когда
неправильно берутся за головую
Кто ошибается тот садиться.
Победитель ролучает Fd’s card.
Дополнительные карточки : car,
horse, train.
картинки c
героями, по
теме “ At the
fun fair”.
TS
Карточки
картинки по
теме “At the
funfair”.
SSs
Карточки
картинки по
теме “At the
funfair”.
TSs
Audio
Pupil’s book
TSs
11.Закреплени How many words now you know?
TSs
10
5
7
6 What are they? Which words do
you like/don’t like? Who can name
all the words?
As many words as many card’s the
student gets.
T: Count your Fd’s cards aloud. I
give you the cards with stars, write
down your name, date and give it to
me.
T. scored cards, gives stars and
sights [ Приложение 3].
T:
е
12.
Подведение
итогов,
выставление
оценок.
13.
Обьяснение
домашнего
задания
Приложение 1:
Individual
TS
TSs
Activity book
6
3
name
Swim
dance
Ride a
bike
Play
football
Play the
guitar
sing
Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Методическая разработка урока по английскому языку в начальной школе
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.