МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.
Оценка 5

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык +1
10 кл—11 кл +1
15.11.2017
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.
ЦЕЛЬ УРОКА: 1.ДОПОЛНИТЬ ИНФОРМАЦИЮ О СТРАНАХ ИЗУЧАЕМОГО ЯЗЫКА СООБЩЕНИЯ ПО РАЗГОВОРНОЙ ТЕМЕ. 2.ИЗУЧИТЬ НОВЫЙ МАТЕРИАЛ ПО ГРАММАТИКЕ: УПОТРЕБЛЕНИЕ PRONOUNS, MUCH, MANY, LENT, LITTLE (МЕСТОИМЕНИЯ МНОГО, МАЛО, ИХ РАЗЛИЧИЕ). 3. СОДЕРЖАНИЕ ТЕМЫ: 1) PRONOUNS (МЕСТОИМЕНИЕ MUCH, MANY, LENT, LITTLE РАЗДЕЛЕНИИ ПРИ УПОТРЕБЛЕНИЕ МЕСТОИМЕНИЙ MUCH) 2) TRAVELING (ПУТЕШЕСТВИЕ) СООБЩЕНИЕ ПО ТЕМЕ1.ДОПОЛНИТЬ ИНФОРМАЦИЮ О СТРАНАХ ИЗУЧАЕМОГО ЯЗЫКА СООБЩЕНИЯ ПО РАЗГОВОРНОЙ ТЕМЕ. 2.ИЗУЧИТЬ НОВЫЙ МАТЕРИАЛ ПО ГРАММАТИКЕ: УПОТРЕБЛЕНИЕ PRONOUNS, MUCH, MANY, LENT, LITTLE (МЕСТОИМЕНИЯ МНОГО, МАЛО, ИХ РАЗЛИЧИЕ). 3. СОДЕРЖАНИЕ ТЕМЫ: 1) PRONOUNS (МЕСТОИМЕНИЕ MUCH, MANY, LENT, LITTLE РАЗДЕЛЕНИИ ПРИ УПОТРЕБЛЕНИЕ МЕСТОИМЕНИЙ MUCH) 2) TRAVELING (ПУТЕШЕСТВИЕ) СООБЩЕНИЕ ПО ТЕМЕ
метод разработка Ин.яз.docx
26.02.01 Эксплуатация внутренних водных путей 26.02.03 Судовождение 26.02.05 Эксплуатация судовых энергетических установок 26.02.06 Эксплуатация судового электрооборудования и средств Преподаватели: Альберт А.А., Мошкин В.В., Шведов Э.Е. автоматики Федеральное агентство морского и речного флота ФГБОУ ВО «Сибирский государственный университет водного транспорта» структурное подразделение СПО Новосибирское командное речное училище имени С.И. Дежнева МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА по учебной дисциплине  ОГСЭ.03. Иностранный язык (английский) на тему THE HISTORY OF  THE NOVOSIBIRSK COMMAND RIVER COLLEGE (История Новосибирского командного речного училища) Авторы разработки:  Преподаватели английского языка Лузанова Татьяна Андреевна Кубасова Тамара Андреевна  2016 Тема урока: «The history of the Novosibirsk Command River College» Цели: Обучающие    :   формирование представления об истории развития училища;  формирование навыка восприятия  речи на слух и говорения;  формирование   навыка   чтения   с   пониманием   общего   содержания прочитанного;  формирование   коммуникативной   компетентности   средствами английского языка в рамках запланированной темы. Воспитательные:   формирование коммуникативной компетенции;  воспитание ответственности и бережного отношения к своему училищу;  формирование   опыта   конструктивного,   учебного   диалога   (на   этапе работы в группе);  воспитание активности и заинтересованности студентов. Развивающие:  развитие фонетического слуха, памяти, мышления, языковой догадки, познавательного интереса;  развитие устойчивого интереса к изучению иностранного языка. Вид урока: урок изучения нового материала. Оборудование: компьютер, проектор, презентация Оснащение урока: презентация  Ход урока: 1. Организационная часть – 2 минуты. Проверка готовности студентов к уроку. 2. Начало урока – 3 минуты. Вступительное слово преподавателя: T: – Good morning, ladies and gentlemen! We are very glad to see you at today’s lesson. We are hope you are fine today. We are going to discuss the history of the Novosibirsk Command River College. 3. Презентация докладов – 37 минут. River College Because of the acute need for specialists river fleet, April 9, 1943, in accordance  with the decree of Council of people's Commissars of the USSR No. 5853­R dated  2 April, 1943 in the city of Novosibirsk opened river College for the training of  captains, mechanics with secondary special education for the West­Siberian river  shipping company. In river College training of specialists was conducted in 2  divisions: navigation and engineering. In 1944 opened a new specialty – "Exploitation of inland waterways". In 1945, offers maintenance Department of stagestop training practitioners of  skippers and engineers without discontinuing work, reorganized in 1960 in the  evening and correspondence Department. In 1956, by order of the Minister of the river fleet № 50 from March 3,  Novosibirsk river College reorganized into the Novosibirsk river school c naval  training cycle for naval reserve officers. In 1961 commissioned educational building on the street Michurina, 4, and in  October 1965 commissioned the hostel. In 1987, the school opened a Museum of the history of the school. The Museum  has historical information about the need to create river College, since before the  revolution Novonikolaevsk, reflects the chronology of the development of the  school. In 1992 the decree of the head of administration of the Novosibirsk region the  College has a Siberian name of sailor pioneer Semyon Ivanovich Dezhnev. Currently on the Ob river employs more than 80 percent of the command and  managerial personnel from our graduates. Many of their names are widely known outside of Novosibirsk region. Homeland appreciated the work of our alumni whose names are inscribed in the  annals of the West­Siberian river shipping company: • Valentin S. Manakov, the captain, a graduate of 1962, was awarded the title of  Hero of Socialist labor, awarded the order of Lenin and other awards. • Maslennikov, Nikolai Petrovich, a graduate of the school of 1950, was awarded  the order "badge of Honor"; "Labor red banner", the prize of the Council of  Ministers of the USSR, 7 medals, insignia and other awards. His name is written  on the Board. • Makarov James A., captain, a graduate of 1953., awarded the order of Lenin  (1977), order of the red banner of Labour (1971), 12 medals. Among the awardees are the graduates of river school: Krasotkin I. N.;  Yavorovsky N. And.; Burlakov, I. E.; Nirav K. M.; Solodyankin A.V.; Chernenok,  Mikhail Yakovlevich (graduate of 1952, writer), Lykov Alexis (graduate of 1967,  writer, member of the Union of journalists of Russia). The order of Federal Agency of sea and river transport dated 21 December 2006  №AD­199r river the school was reorganized into a structural unit of secondary  vocational education Federal state educational institution of higher professional  education "Novosibirsk state Academy of water transport (currently, FGBOU  Siberian state University of water transport Novosibirsk command river school of a name of S. I. Dezhnev. College students had the opportunity to engage in  classrooms, laboratories, on sports bases of the Academy, to continue training  under the reduced program for higher education. For 73 years in the walls of our school has trained more than 12.5 thousand  professionals for the river fleet, providing the fleet with qualified specialists:  navigators, electromechanically, techniques of inland waterways. History of ncro named after S. I. Dezhnev is the story of many generations of the  Ob river, which have contributed and continue to contribute to the development  and establishment of the economy of our region. Ladonkin A. V.; Chernenok,  Mikhail Yakovlevich (graduate of 1952, writer), Lykov Alexis (graduate of 1967,  writer, member of the Union of journalists of Russia). Semyon Ivanovich Dezhnev c. 1605 – 1673) was a Russian explorer of Siberia  and the first European to sail through the Bering Strait, 80 years before Vitus  Bering did. In 1648 he sailed from the Kolyma River on the Arctic Ocean to  the Anadyr River on the Pacific. His exploit was forgotten for almost a hundred  years and Bering is usually given credit for discovering the strait that bears his  name. Biography Dezhnyov was a Pomor, born about 1605, possibly in the town of Veliky  Ustyug or the village of Pinega. According to the anthropologist Lydia Black (2004: 17), Dezhnyov was recruited for Siberian service in 1630, possibly as a service man or government agent. He served for eight years  in Tobolsk and Yeniseisk, and then went to Yakutia in 1639, or possibly earlier.  He is said to have been a member of the Cossack detachment under Beketov, who  is credited with founding Yakutsk (on theLena River) in 1632. In any case, no later than 1639 he was sent to Yakutia, where he married a Yakut captive and spent the  next three years collecting tribute from the natives.[1] In 1641 Dezhnyov moved northeast to a newly discovered tributary of  the Indigirka River where he served under Mikhail Stadukhin. Finding few furs  and hostile natives and hearing of a rich river to the east, he, Stadukhin and Dmitry Zyrian sailed down the Indigirka, then east along the coast to the Kolyma River,  where they built an ostrog (1643). This was at the time the easternmost Russian  frontier.[1] The Kolyma soon proved to be one of the richest areas in eastern  Siberia. In 1647, 396 men paid head­tax there and 404 men received passports to  travel from Yakutsk to the Kolyma. From about 1642, Russians began hearing of a 'Pogycha River' to the east which  flowed into the Arctic and that the nearby area was rich in sable fur, walrus ivory  and silver ore. An attempt to reach it in 1646 failed. In 1647 Fedot Alekseyev, an  agent of a Moscow merchant, organized an expedition and brought in Dezhnyov  because he was a government official. The expedition reached the sea but was  unable to round the Chukchi Peninsula drift ice. They tried again the following year (1648). Fedot Alekseyev was joined by two  others, Andreev and Afstaf'iev, representing the Guselnikov merchant house, with  their own vessels and men, while Alekseyev provided five vessels and the majority of the men. Gerasim Ankudinov, with his own vessel and 30 men, also joined the  expedition. Dezhnyov recruited his own men, 18 or 19, for fur gathering for private profit, as was the custom at the time. The whole group numbered between 89 and  121 people, travelling in traditional koch vessels. At least one woman, Alekseyev's Yakut wife, was with this group.[2] On 20 June 1648 (old style, 30 June new style) they departed from (most  likely) Srednekolymsk and sailed down the river to the Arctic. During the next  year it was learned from captives that two koches had been wrecked and their  survivors killed by the natives. Two other koches were lost in a way that is not  recorded. Some time before 20 September (o.s) they rounded a 'great rocky  projection'. Here Ankudinov's koch was wrecked and the survivors were  transferred to the remaining two vessels. At the beginning of October a storm blew  up and Fedot's koch disappeared. (In 1653/4, Dezhnyov rescued from the  indigenous Koryaks Fedot's Yakut woman, who had accompanied him from the  Kolyma. She said that Fedot died of scurvy, that several of his companions were  killed by the Koryaks, and that the rest had fled in small boats to an unknown fate).  [1] because it had to turn back due to thick Dezhnyov's koch was driven by the storm and was eventually wrecked somewhere  south of the Anadyr. The remaining 25 men wandered in unknown country for 10  weeks until they came to the mouth of the Anadyr. Twelve men went up the  Anadyr, walked for 20 days, found nothing and turned back. Three of the stronger  men got back to Dezhnyov and the rest were never heard of again. In the spring or  early summer of 1649 the 12 remaining men built boats from driftwood and went  up the Anadyr. They were probably trying to get out of the tundra into forested  country to obtain sables and firewood. About 320 miles upriver they built a  zimov'ye (winter quarters) somewhere near Anadyrsk and subjected the  localAnauls to tribute. Here they were effectively stranded. In 1649 Russians on the Kolyma ascended the Anyuy River branch of the Kolyma  and learned that one could travel from its headwaters to the headwaters of the  Pogycha­Anadyr. In 1650 Stadukhin and Semyon Motora followed this route and  stumbled onto Dezhnyov's camp. The land route was clearly superior and  Dezhnyov's sea route was never used again. Dezhnyov spent the next several years  exploring and collecting tribute from the natives. More cossacks arrived from the  Kolyma; Motora was killed and Stadukhin went south to find the Penzhina River.  Dezhnyov found a walrus rookery at the mouth of the Anadyr and ultimately  accumulated over 2 tons of Walrus ivory, far more valuable than the few furs  found at Anadyrsk. In 1659 Dezhnyov transferred his authority to Kurbat Ivanov, the discoverer of  Lake Baikal. In 1662 he was at Yakutsk. In 1664 he reached Moscow in charge of  a load of tribute goods. He later served on the Olenyok River and the Vilyuy River. In 1670 he escorted 47,164 rubles (a soldier was paid about 5 rubles a year) of  tribute to Moscow and died there in late 1672. Dezhnyov's 1648 expedition results As stated above, Dezhnyov traveled with Fedot Alekseyev and two others,  Andreev and Afstaf'iev. Except for Dezhnyov, none of the other leaders of this  expedition survived to tell their tale. Dezhnyov rounded the eastern extremity of  Asia, East Cape, now known to Russians as mys Dezhenyova ('Cape Dezhnyov'),  possibly made landfall on the Diomede Islands, sailed through the Bering Strait,  reached the Anadyr River, ascended it and founded the Anadyr ostrog. Four of the  seven vessels were lost before reaching Bering Strait, and Ankudinov's koch was  wrecked in or near Bering Strait. This meant that only two vessels went beyond the strait. Alekseyev's boat is believed by some[4] to had made landfall in the vicinity  of the Kamchatka River, further down the coast of Kamchatka. It appears that  scholars agree only on the fate of Dezhnyov's vessel, which was not lost. It was  widely believed at the time that these vessels had reached the American shore and  that their men had founded a Russian settlement there.  Such a colony was searched for by many Russian expeditions launched by the Russian­American  Company from 1818 on and during the early 1820s. A discovery and its re­discovery From at least 1575 European geographers had heard of a Strait of  Anian connecting the Pacific and Atlantic. Some had it at the Bering Strait (map at  right) and others had it running from the Gulf of California to Baffin Bay. It is not  certain that Russians in Siberia had heard of it. The first Western map to show a  Strait of Anian between Asia and North America was probably that of Giacomo  Gastaldi in 1562. Many cartographers followed this lead until the time of Bering.  The source is said to be an interpretation of Marco Polo, but otherwise the  documents do not explain where the idea came from. Dezhnyov was illiterate or semi­literate and probably did not understand the  importance of what he had done. He certainly did not sail across to Alaska, prove  that there was no land bridge to the north or south, or compare his knowledge to  that of learned geographers. Nowhere did he claim to have discovered the eastern  tip of Asia, merely that he had rounded a great rocky projection on his way to the  Anadyr. Dezhnyov left reports at Yakutsk and Moscow but these were ignored, probably  because his sea route was of no practical use. For the next 75 years garbled  versions of the Dezhnyov story circulated in Siberia. Early Siberian maps are quite  distorted but most seem to show a connection between the Arctic and Pacific. A  few have hints of Dezhnyov. Dutch travelers heard of an 'Ice Cape' at the east end  of Asia. Bering heard a story that some Russians had sailed from the Lena to  Kamchatka. In 1728 Vitus Bering entered the Bering Strait and, by reporting that  venture in Europe, gained credit for the discovery. In 1736 Gerhardt Friedrich  Müller found Dezhnyov's reports in the Yakutsk archives and parts of the story  began filtering back to Europe. In 1758 he published 'Nachricten von Seereisen ....', which made the Dezhnyov story generally known. In 1890 Oglobin found a few  more documents in the archives. In the 1950s some of the originals that Muller  copied were rediscovered in the Yakutsk archives. Doubts about Dezhnyov's route From at least 1777 various people have doubted the Dezhnyov story. The reasons  are: 1) poor documentation, 2) that no one was able to repeat Dezhnyov's route  until Adolf Erik Nordenskiöld in 1878/79 (eight unsuccessful attempts were made  between 1649 and 1787; there is some evidence that 1648 was unusually ice­free),  3) and most important, that the documents can be read to imply only that  Dezhnyov rounded a cape on the Arctic coast, was wrecked on that coast and  wandered for 10 weeks south to the Anadyr. However, most scholars seem to agree that the Dezhnyov story as we have it is basically correct. The Museum The Museum of the Novosibirsk command river school of a name of S. I. Dezhnev  opened in 1987 on the orders of the head of the school. The organization of the  Museum (a collection of exhibits, exhibition preparation, etc.) engaged in Sergei  Pospelov (1916­2010).. The Museum, whose doors are always open to all comers. The Museum collection includes materials on the history of the school, personal  funds­known rivermen, teachers and alumni, photographs on the history and  development of navigation and shipbuilding on the river Ob. In the Museum you  can find the materials and exhibits about all the leaders of the Western­Siberian  river shipping company, Novosibirsk river port, a shipyard, and the Ob basin  Department of waterways and navigation, Novosibirsk Academy of water  transport. Here are carefully preserved entire folders of documents about known  Ob the captains, heads of services of river organizations, historical information  about the emergence of enterprises, transformation and reorganization. Visit the Museum and work in the Museum space will help you to unleash your  creativity, to get skills of research work, to raise the level of professional  knowledge and General culture; it will help in preparing term papers, diploma  projects, as well as in the preparation of scientific­practical conferences. Information about educational organization at the present time Novosibirsk command river school of a name of S. I. Dezhnev (NCRW them. S. I.  Dezhnev), a subdivision of the Federal state budgetary educational institution of  higher professional education "Siberian state Academy of water transport" (fsbei  "SHOUT").  Ncro of them. S. I. Dezhnev provides training for programs of secondary  vocational education for full­time and correspondence forms of training. Occupation: 26.02.01 Exploitation of inland waterways 26.02.03 Navigation 26.02.05 Exploitation of ship power plants 26.02.06 Operation of ship electric equipment and automation 1. Specialty: Exploitation of inland waterways Qualification: Technician  Prepares professionals to find, maintain and improve waterways and pools. Cadets  learn the basics of the theory of vessel design, water surveying, dredging, device  marine power plants, the rules of navigation and sailing directions. Graduates in  addition to the basic diploma of technician of waterways receive a diploma for the  right driving of the courts of technical fleet. They will work in the position of  assistant commander for the dredgers and other vessels for technical purposes. In  this specialty training is not conducted by correspondence.  2. Specialty: Ship Navigation  Qualification: a Technician­Navigator Cadets­navigators study of river navigation, navigation, economy and planning  water transport and many other things they need in the process. Graduates work in  all the rivers of Siberia, the Far East, as well as on ships of the mixed river­sea  navigation vessels in positions of navigation officers, engineers, captains. 3. Specialty: Operation of ship power plants  Qualification: Technician­marine engineer Trains specialists in the operation, maintenance and repair of power plants,  auxiliary machinery, hull devices and systems of the vessel. The graduate must be  able to manage ship power installations in the conditions of navigation on inland  waterways, repair and maintenance, to operate and maintain shipboard  refrigeration machinery and air conditioning system. 4. Specialty: Operation of ship electric equipment and automation  Qualification: Technician­electrician A graduate can work in the Navy and in a variety of industries. Graduate ensure  the good maintenance, reliable and safe operation of all shipboard  Electromechanical installations. Students of electro mechanics receive theoretical  training in the disciplines of Electromechanical profile and practical skills. Cadets enrolled in programs of secondary vocational education, at the expense of  means of the Federal budget, are on full state support. They are provided with  food, uniforms and accommodation in a dormitory. 4. Заключение – 3 минуты. That is all about our college. We hope that you like our presentation. Thank you for your attention.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ТЕМА: TRAVELING THE PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА   ТЕМА: TRAVELING THE  PRONOUNS MUCH, MANY FEW LITTLE.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.11.2017