Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"
Оценка 4.6

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл—11 кл +1
20.04.2018
Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"
Разработка занятия основана на материале УМК для СПО "Planet of English" и рассчитана на студентов, получающих среднее профессиональное образование. Данное занятие способствует развитию общения на английском языке, духовно-нравственных ценностей, а так же развитию навыков самостоятельной и творческой работе у обучающихся.
Экологические проблемы.docx
ГОСУДАРСТВЕННОЕ  БЮДЖЕТНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ      УЧРЕЖДЕНИЕ «ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ УЧИЛИЩЕ С. ДОМАШКА»       Методическая разработка занятия на английском языке по теме «Экологические проблемы» (для обучающихся профессий   21.01.03. «Автомеханик»,  35.01.14.  «Мастер по техническому обслуживанию и ремонту машинно­ тракторного парка»)  Преподаватель : Павлова С.В. 2018 год Тема: «Экологические проблемы» Цель: Закрепление знаний, умений, навыков устной речи по данной теме. Задачи:  1. Отработать до автоматизма речевые навыки на уровне связного  высказывания; 2. Воспитывать у обучающихся необходимость беречь Землю; 3. Развивать мышление обучающихся, навыки самостоятельной и творческой  работы. Оборудование:   ПК, презентации Power Point, CD диск с аудиозаписью,  раздаточный материал с терминами, учебник  Planet of English (авт.  Бескоровайная Г.Т. и др). План       занятия    : 1. Сообщение темы и цели занятия. (Вступительное слово  преподавателя) Т: The motto of the lesson: “Look after this planet, it’s the only one we  have” (The appeal of Prince Philip of Britain, president of the World Wide  Fund for Nature). The protection of nature has become one of the most burning problems. The  nature provides people with mineral resources, rivers, forests, fields. The  development of industry has had influence on the nature of the whole world.  People often do things, which pollute land, air and water greatly. It is very  dangerous because it damages people’s health. The accident at the Chernobyl nuclear power plant in April 1986 caused  radioactive contamination of a vast area.  Environmental protection is a great concern nowadays. 2. Введение в иноязычную атмосферу. a) Pronunciation drill:  Greenpeace,  Oxygen, Jungle rain forest, Ecology, Breathing, Nature, Wildlife,  Flora and fauna. b) What do these words mean? (Объяснение лексики). c) Let’s do the ex.10 p.228.  (Прослушайте текст «Кто сможет спасти нашу планету?»  по диску  и заполните пропуски данными словами) 3. Развитие навыков устной речи. a) Выделение проблем для обсуждения. Problems to discuss: 1. Air Pollution. 2. Water Pollution. 3. Land Pollution. 4. Acid Rains. 5. Disappearing Animals. 6. The Greenhouse Effect. 7. The Ozone Hole. 8. E­ numbers. б)  Демонстрация презентаций. Обучающиеся демонстрируют результаты своей самостоятельной  работы – сообщения по данным темам в виде презентаций. Они  выступают в роли экологов (ecologists). в) Работа с терминами. Teacher: We’ve dealt with such global problems as Air Pollution, Water  Pollution, Land Pollution, Acid Rains, Disappearing Animals, The  Greenhouse Effect, The Ozone Hole, E – numbers.  While telling us about these problems our “ecologists” have used many  ecological notions. And now let’s have an eco­babble on these notions.  Here they are. Раздаются листы с терминами и показываются на экране,  отрабатываются значения этих слов (см. Приложение). г) Ответить на вопросы преподавателя.  Teacher: There is a special day around the world, Earth Day.  1. What do you know about this day? 2. When and where was the first Earth Day held? 3. What must we do to improve the situation? Of course, there are  some solutions of the problem. How can we save our planet? Возможные ответы студентов: S1: People can reserve rainforests making them national parks. S2: To keep seas clean it’s necessary to stop polluting them. S3: To stop acid rains we need to make factories and power stations  cleaner. Etc.  д)  Работа с учебником. T: Let’s do the ex.11 p.229. (Расскажите о том, как мы можем спасти  нашу природу, используя следующие подсказки для устного  высказывания). 4. Выводы предыдущих обсуждений. T: So, now we know how to solve some ecological problems. But what can we do to live healthy in the healthy world?  Students: We must:  Buy fresh food that doesn’t need much packing.  Buy   fruit   and   vegetables   from   farmers   who   don’t   use chemicals.  Save as much water as possible.  Save paper and wood.  Use public transport, as often as you can. First it concerns trams, trolley­buses and metro, because they don’t pollute the environment.  Try   to   eat   healthier   food.   Eat   more   fresh   fruits   and vegetables and less fat or sugar.  Use batteries as little as possible. It takes 50 times more energy to make them than they produce.  Don’t leave electric lights, TV, etc on, if you are not using them. 5. Подведение итогов. Используемые источники: 1. Planet of English: учебник английского языка для учреждений  СПО. Авторы: Г.Т. Бескоровайная, Н.И. Соколова, Е.А.  Койранская, Г.В. Лаврик. М., 2017 2. Нестандартные уроки английского языка. А.С. Любченко и др.  Ростов н/Д. Феникс, 2007. – 301с. 3. Е.В. Дзюина. «Игровые уроки и внеклассные мероприятия на  английском языке»  М. ВАКО 2009г. 144с. Eco – Babble ПРИЛОЖЕНИЕ Acid rain – when harmful gases from cars and power plants are released into the  air and fall back to the Earth with rain or snow. Global warming – an increase in the Earth’s temperature, caused by a build­up of  carbon dioxide in the atmosphere. Landfill – a place where garbage is buried underground. Organic – made up of plant or animal materials. Poachers – people who catch fish or kill animals illegally. Recycle – to use over and over again. Renewable resource. Solar energy – energy that comes the sun. Fog – thick mist which is difficult to see through. Smog – brown air pollution that comes from cars and factories. Toxic – another word  for  poisonous. Black market – buying and selling things that have been obtained illegally. Greenhouse effect – when gases from factories, electric power plants, and cars trap  the sun’s heat and warm up the Earth. Rainforests – tropical evergreen woodlands that receive at least 100 inches of rain  a year. Threatened species – plants and animals that still exist in some places, but have  died out elsewhere. Ecology – the study of organisms and their environment.

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"

Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Экологические проблемы"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
20.04.2018