"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
Оценка 4.8
Занимательные материалы
docx
английский язык
3 кл
03.04.2018
Для того чтобы текст стал реальной и продуктивной основой обучения всем видам речевой деятельности, важно научить обучающихся работать с текстом. При работе с текстом выделяют 3 этапа: предтекстовый, текстовый и послетекстовый. В данной разработке представлены разноуровневые упражнения для каждого этапа,Разноуровневые упражнения при работе с тестом "Мышь городская и мышь деревенская"
Мышь городская и мышь сельская ЗАДАНИЯ.docx
“The Country Mouse and the Town Mouse” («Мышь
городская и мышь деревенская»)
1. Meet the Town Mouse. The Town Mouse lives in the town. She lives in
a big house. She is white and merry. She has got a funny face. She likes to play
computer games. In the morning she listens to music. She can dance well.
On Sundays the Country Mouse comes to visit her. The Country Mouse is her
friend. The Country Mouse is grey and smart. She has got black eyes, small ears and
a long tail. She likes to read and draw pictures. She can write poems.
2.
The Town Mouse is very happy to see the Country Mouse. They have
breakfast together.
The Town Mouse: Would you like some cheese and bread?
The Country Mouse: Yes, please. I like cheese and bread.
The Town Mouse: Here you are. Help yourself!
The Country Mouse: Thank you. Oh, the cheese is good. May I take a sweet?
The Town Mouse: Yes, yes take it, please. Would you like some jam?
The Country Mouse: I’m sorry, I don’t like jam. I like red apples. May I have
a small red apple?
The Town Mouse: You are welcome.
3.
“What’s this?”said the Country Mouse. “Mewmew!” “The Cat! The
big black Cat! We must run!” – says the Town Mouse. The mice run away. The
Country Mouse is afraid. The Country Mouse says: “I want to go home! I haven’t got
1 sweets and cakes at home. I have got only corn. But a big bad cat doesn’t live in my
house. Come and see me on Monday. Good bye!”
Предтекстовые упражнения
1. Прочитай название сказки, выскажи предположения о содержании текста.
2. Прочитай следующие слова, убедись, что ты знаешь, как
правильно они произносятся.
Town, country, visit, come, live, game, want, says, draw pictures, is afraid,
only, white, must.
3.
Задание на соответствие: найти английскому слову в левой
колонке верный перевод в правой колонке:
Live город
Come приезжать, приходить
Black игры
Town взять
Corn белый
Country жить
Take играть
White слушать
Small черный
Games маленький
Listen to кукуруза
Play играть
4. Выбрать пары слов с одинаковым значением (синонимы):
Small, come, big, large, house, visit, little, eat, home, have lunch.
2 5. Используя прием «Дерево предсказаний» предположите, кто
главные герои сказки, как они выглядят и как будут развиваться события в
сказке.
6.
Распредели слова в три
группы:
существительное,
прилагательное, глагол:
Read play cheese is white smart dance
grey long ears tail draw listen funny face
pictures can house mouse have music games
computer live see meet Sunday cat
red jam apples bread visit come
like town country run black corn go big
sweets cakes
Текстовые и послетекстовые упражнения
1. Вставьте пропущенное слово:
1) The Town Mouse ______ in the town
2) The Town Mouse can _____ well.
3) The Country Mouse likes ________ and _________ funny pictures.
4) The Country Mouse doesn’t like _____. She likes ____ apples.
5) The ____ Mouse has got a funny face
6) The ______ Mouse is and smart.
7) The ____ Mouse can write poems.
8) The Country Mouse lives in the ________ in a small but _____ house.
2. Помоги the Country Mouse написать о себе. Расставь слова в
предложениях в нужном порядке.
1)
in, the, live, I, country.
I, read, write, and, can.
2)
3) carrots, do, I, jam, not, and, like.
4) got, a, have, I, friend.
3 5)
I, on, my, Sundays, friend, visit.
3.
Выбери верные утверждения в соответствии с текстом.
Исправь ошибки, где это необходимо.
1) The Country and the Town Mouse live together.
2) The Town Mouse is white and merry.
3) The Town Mouse dances well.
4) The Country Mouse write poems and plays computer games.
5) The Town Mouse is smart.
6) The Country Mouse likes cheese and bread.
7) The Country Mouse likes to read and draw pictures.
4. Ответь на вопросы:
1) Where does the Town Mouse live?
2) What colour is the Town Mouse?
3) What does the Town Mouse like to do?
4) Where does the Country Mouse live?
5) What colour is the Country Mouse?
6) What does the Country Mouse like to do?
7) What does the Country Mouse like to have for breakfast? What doesn’t she
like?
8) Does the Country Mouse like her friend’s house? Why?
5. Подбери заголовок к каждой части.
6. Составь план к прочитанной сказке.
7. Заполни таблицу:
The Country Mouse
The Town Mouse
house
appearance
character
activities
food
4 8. Расскажи о the Town Mouse и the Country Mouse.
9. Разыграй диалог между мышками во время завтрака. Составь свой
диалог «За завтраком» по образцу.
10. Найди в тексте изученные грамматические явления и правила.
11. Прочитайте еще одну версию сказки, заполняя пропуски словами в
рамочке.
Eats , dinner, big, has, lunch, tree
for, plays, happy, nice, the, in,
in, is
Here _____ Country Mouse. Country Mouse lives _____ a field. It is a _____
cornfield. He _____ a nice house _____ the middle of _____ cornfield. Look! His
house is in the _____.
Every day, Country Mouse _____ corn . He eats corn _____ breakfast. He
eats corn for _____. And he eats corn for _____.
And every day, Country Mouse _____ in the field with his friends. The
country is _____ and quiet. And Coutry Mouse is very _____.
2.
Go boring, walks, thinks, thinks,
visits, do, sees, dinner, invites, thinks,
love, eat, kind, says, buy, visit
One day, a mouse from the town _____ the country. He _____ through the
cornfield. He walks and _____. The country is _____. What can you _____ in the
country? Nothing! _____ Town Mouse.
In the town, you can _____ nice clothes. You can _____ good food. You can
_____ museums. And you can _____ to the cinema . I _____ the town, he _____.
Country Mouse _____ him. Country mouse is very _____ and friendly. He
_____ Town Mouse to dinner. “Do you want to come for _____ at my house?”
“That’s very kind of you. Thank you,” _____ Town Mouse.
5 сказки
A big
house
Danc
e well
Play
compu
ter
12.
Используя прием «Кластер», составь графический пересказ
white
merry
Funn
y
Sm
all
Bla
ck
The Town
The Country
The Town Mouse
and the Country
Write
poem
Listen
to
The Cat
Draw
pictures
bi
ang
blac
Eat
gre
sma
Lon
g
count
read
13. Используя прием «Синквейн», расскажите о главных героях: the
Town Mouse, the Country Mouse.
The Town Mouse
The Town Mouse.
White, merry.
6 Plays computer games, listens to music, dances.
With a funny face.
Animal.
The Country Mouse
The Country Mouse.
Grey, smart.
Writes poems, reads, draws.
Likes cheese and bread.
Animal.
7
"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
"Мышь городская и мышь деревенская" (разноуровневые упражнения к тексту)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.