Олимпиада по чувашскому языку.

  • Занимательные материалы
  • docx
  • 22.01.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала 9 класс.docx
ЗАДАНИЯ   ДЛЯ   ПРОВЕДЕНИЯ   ШКОЛЬНОГО   ЭТАПА   ВСЕРОССИЙСКОЙ   ОЛИМПИАДЫ ШКОЛЬНИКОВ ПО ЧУВАШСКОМУ ЯЗЫКУ. (9 КЛАСС) ǎ 1.  Допиши пословицы.    Икĕ мулкача х валакан … . Кахалш н çĕр кĕске, ĕçченшĕн … . Калакан манн , … . Паян тумалли  ĕçе … . Ват  çын  ­ … . Çын аллинчи кук ль … . ( пыс кк н кур нать, пĕрне те тытайман, т ват  çын,  кун кĕске, ырана ан х вар, илтекен манман) ǎ ǎ ǎ ǎ ǎ ǎ ǎ ǎ ǎ ǎ 2. Переведи  на чувашский язык. Баянист играет на баяне. Охотник стреляет из ружья. Острый карандаш. Мебельная фабрика. С легким паром. Прозрачный свежий воздух. Хлеб – всему голова. 3.  Проспрягайте глагол в настоящем времени в утвердительной и отрицательной        формах: пĕлтер     4.  Составьте не менее 7 словосочетаний существительное + существительное        и выборочно составьте 5 предложений. ( Например: йыв ҫ кĕреҫе…) ǎ 5. Найдите слова, которые не подчиняются закону сингармонизма: каяҫҫĕ, пĕлместĕп,  ташлаттар, эрнекун, киличчен, хур нл х, пĕвери, уявламалли, вĕренекенсем, тĕслĕх, ҫырать,  ǎ саркай к, хайхи, ӳкерчĕк, уп те, улмуҫҫи, тирпейлĕ, т рлавс р ǎ ǎ ǎ ǎ ǎ 6. Напишите  личные местоимения и просклоняйте  местоимения: эсĕ, эпир.        Основной пад. кам? мӗн?       Притяжательный пад. камӑн? мӗнӗн?       Дательный пад. кама? мӗне?       Местный пад. камра? мӗнре?       Исходный пад. камран? мӗнрен?       Творительный пад. кампа? мӗнпе?       Лишительный пад. камсӑр? мӗнсӗр?       Причинно­целевой пад. камшӑн? мӗншӗн? 7. Найдите и укажите стрелкой соответствия. Паян тумалли ĕҫе Телее шан Тытман упан Кивĕ тус Ырӑ ҫынпа Ир пулать те, каҫ пулать, Ура утсан Ухмах ҫыннӑн             ĕҫлеме те ан ман. ырана ан хӑвар. сӑмах нумай. ҫул та кĕске. ĕмĕр иртни сисĕнмест. ҫул юлать. тирне ан сӳ. икĕ ҫĕнĕ тусран хаклӑрах