Открытый урок по английскому языку по теме "«Как правильно написать личное письмо»" (8 класс, английский язык)

  • Работа в классе
  • Разработки уроков
  • doc
  • 21.01.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Презентация к уроку. Правила написания личного письма.
Иконка файла материала Открытый урок 8а Письмо.doc
Богомолова Татьяна Анатольевна, учитель английского языка высшей квалификационной категории Открытый урок  8А класс  декабрь 2010 г. Тема урока:   “How  to  write  a  personal  letter  correctly”, «Как правильно написать личное письмо» Дидактическая цель: познакомить учащихся с алгоритмом написания личного                                      письма; структурой и образцом написания письма. Развивающая цель:    развивать память, мышление, общеучебные навыки (работа с дополнительными источниками информации, словарем, Интернетом), Воспитательная цель: научить учащихся правильному письменному общению Ход урока. 1. Оргмомент.  2. Фонетическая зарядка. Повторить лексику.p.83­84 3. Речевая зарядка. а) Today we are going to speak about writing letters. We receive many letters and we should know the rules how to write them. What do you know about the letters?  Last week my sister has  received a letter from her friend in England. Now let’s read it and try to understand the rules of writing.   (слайд 1) Guides for Writing a Friendly (Personal) Letter.  (слайд 2) 1. Write about people and events that your friend will be interested in. 2. Express interest in what your friend is going. 3.    Arrange your information in paragraphs. Start a new paragraph each time you change your subject. b) What are you going to start the letter with?  (слайд 3) We shall start our letter with the address. Look  and say what the order of writing fo address is.  ­ Take your sheets of paper and write your address. ­ Look at the addresses and say what the correct address is. (слайд 4) с) After the address you should write a date.  (слайд 5) Write the date. d) Then we shall write greeting.  (слайд 6)       At the beginning of the letter we thank and apologize for not writing.       Make up the sentences: Спасибо за твоё письмо.       Как хорошо, что ты мне написала. Я очень рада получить твоё письмо.       Извини, что не написала письмо сразу. Я болела. Я действительно хотела         тебе написать, но я готовилась к реферату.After that we shall write a letter.  e) At the end of the letter we write about the new contacts. (слайд 7)   Then ending and signature. After the signature you write your name. f) Make the task. Read the task and do it. (слайд 8) Capitalize and punctuate the following words as they were in a letter. Example: 75 south state street = 75 South State Street                   your daughter = Your daughter, 1. 108 clayton street                     5. sincerely Lou martin 2. love sandy                                  6. 516 river road 3. mike larsen                                 7. march 12 2005 4. dear uncle dave                         8. love nancy  g) Practical work.  Exercise 1. Put the parts of this letter in the correct order ( A ­ H)   A.. Anyway, I've got to go now. Loads of homework (unfortunately!)  • • B. I'm sorry to hear you've had an argument with your best friend and that you're not speaking at the moment. Yes, it has happened to me too, and it's awful, isn't it?  • C. Carol  • • • •  D. Dear Sally,   E. Write back soon!   F. Thanks for your letter. It was great to hear from you! Well done on passing your exams!   G. I think you need to ask yourself one question: what's more important­ that argument or your friendship? I remember when I asked myself that it all became clear. I realized my friendship with Chris was far more important. I called him immediately and told him. We became friends again immediately. Maybe you should do the same thing. Let me know what happens! Good luck!   H. 23 Portland Street  •             Manchester              MN3 6YL             24th September          Key: HDFBGAEC Exercise  2.    • Read the sentences and decide which are from introductions and which are from conclusions.  • Please let me know as soon as possible.  • • I'm writing to invite you to our wedding on 6th May.  I'm  sure it will be fun, and I hope you'll be able to come.• Looking forward to seeing you then.  • We’re organising a fancy­dress party and it would be great if you could come.  • We'd love it if you could come to our house­warming party on 27th January.                                             Key: 1­C, 2­I, 3­C, 4­C, 5­I, 6­I Task 3.   Read the short letter of invitation and correct the mistakes in bold.  • • • • • •      Dear Sally,       I'm writting to invite you to our cottage near Wynton for the first weekend on June, when Wynton has its annual fair. Its always great fun, and I'm sure you are enjoy it.    The fair takes place in the Saturday, with    a flower show, a funfair and lots of others     things, and there is usualy a big dance at    the evening.      The next day Barry and I am going to  have a barbecue if the weather will be fine.   Most of our  freinds  have been invited, so   you'll meet some interesting people.       Please let us know if you can make it. Looking forward to seeing you.       Lots of love,       Beth  Check yourself. (слайд12) h) Now let’s repeat the rules how to write letters. Your home task will be: Write the answer for the letter of your friend. Here a part of a letter you have received from your penfriend Sam: So I’m really confused. I can’t see the point of staying at school. I don’t seem to be making much progress. I find it difficult to feel motivated. Also, this month we have to choose what subjects we will study at advanced level. You can choose three, but I have no idea what to choose, or whether to stay at school at all. What a reply to Sam,   Telling him about ways to improve motivation  Suggesting subjects for him to study  Explaining the benefits of staying at school. Write about 100­120 words.Самоанализ урока. УМК: «Английский язык VIII класс»  О.В.Афанасьева, И.В.Михеева Раздел: Unit 2 “ Education: The world of Learning” Тема урока: “How to write a personal letter correctly ” , «Как правильно      написать личное     письмо»  Тип урока:  Знакомство с новой темой. Форма: презентация    Дидактическая цель: познакомить учащихся с алгоритмом написания личного                                      письма; структурой и образцом написания письма. Развивающая цель:    развивать память, мышление, общеучебные навыки (работа с дополнительными источниками информации, словарем, Интернетом), Воспитательная цель: научить учащихся правильному письменному общению Поставленные   цели     соответствуют   возрастным   особенностям   учащихся. Тема написания личного письма очень актуальна в настоящее время. Для создания положительного   отношения   к   целям   урока,   стойкой   мотивации   учащимся   было предложено     наглядно   познакомиться   с   письмами.   Результатом   работы   над письмом стала   практическая работа учащихся.   Представлению этого материала была проделана дополнительная работа с разными источниками.   В ходе работы учитель направлял, советовал,   контролировал ход выполнения  задания.   Широко применялся принцип зрительной наглядности, красочности материала. Логика   урока   соответствует   его   цели.   Урок   начинается   с   орг.   момента, позволяющего   переключить   ребят   с   предыдущей   деятельности,   ввести   в атмосферу   занятия.   Фонетическая   зарядка   является   неотъемлемой   частью речевой подготовки. Повторение лексики необходимо для дальнейшего участия в обсуждении темы урока.  На уроке использовались разные формы и методы работы: фронтальные, парные, индивидуальные,   самостоятельные   формы,   частично­поисковый,     словесный, объяснительно­иллюстративный   методы.   Задания   выполняли   обучающие, развивающие, воспитательные и контролирующие функции и были направлены на достижение   поставленной   цели.   Сформулированные   учителем   вопросы стимулировали   мыслительную   деятельность   учащихся,   была   обратная   связь. Материал и тема урока носит коммуникативную направленность, давая пищу дляума,   много   вариантов   для   высказывания   своих   мыслей,   предложений. Использованные   на   уроке   методы   соответствовали   целям   и   задачам   урока, содержанию и возрастным особенностям детей. Урок   завершается   подведением   итогов,   оцениванием   результатов   всей деятельности   участников.     На   мой   взгляд,   урок   удался,   достигнуты воспитательные,   образовательные   цели   урока,   успешно   реализована   идея сотрудничества   в   учебных   группах.   Все   учащиеся   смогли   реализовать   свои способности,   возможности.     Учащиеся   получили   индивидуальные   домашние задания.