Открытый урок по английскому языку по теме: "The Plural of Nouns"

  • Разработки уроков
  • docx
  • 13.05.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Открытый урок по английскому языку по теме: "The Plural of Nouns" Plan. Class:7 “B” Teacher: Zhumalinova A.K. Discipline: English. Theme: “The plural of Nouns”. Aims: развитие навыков диалогической и монологической речи,совершенствование грамматических навыков по теме:“The plural of Nouns”, обобщение изученного материала по теме : “The plural of Nouns”.Открытый урок по английскому языку по теме: "The Plural of Nouns"
Иконка файла материала Документ Microsoft Office Word.docx
Plan. Class:7 “B” Teacher: Zhumalinova A.K. Discipline: English. Theme: “The plural of Nouns”. Aims: развитие навыков диалогической речи,совершенствование  грамматических навыков,обобщение изученного материала по теме :  “The plural of Nouns”. I.Организационный момент.Приветствие. Good­morning, children. Sit down. Glad to see you today. II.Объявление цели урока. Today we will remember how to form the plural of Nouns. III.Повторение темы: “ The plural of Nouns”                                   ­s­                            ­ es­ Слова­исключения: a man­men, a woman­women, a foot­feet, a goose­ geese, a mouse­mice, a child­ children, an ox­oxen. IV. Работа с карточками. Тренировка в употреблении множественного числа существительных. Your  task is to write the plural forms of Nouns and read them.  A way­ways, a desk­ desks, a cat­cats, a pen­pens, a class­classes, a foot­ feet, a road­roads, a day­days, a plant­plants, a bag­bags, a star­stars, a  mountain­mountains, a child­children, a box­boxes, a tree­trees, a king­ kings, a man­men, a room­rooms, a fox­foxes,a goose­geese, a town­ towns, a mouse­mice, an ox­oxen. V.Работа с текстом.Тренировка учащихся в быстрой реакции на  нахождение существительных во множественном числе из текста.Open your books at p.39, ex.2. Your task is to read the text and find the  plural form of Nouns. Слова:animals, feathers, shells, scales, parts, eyes, legs, bodies,cells,  plants, nerves, mammals, birds, things, zoos, reasons, pets,habitats. VI. Тренировка памяти и внимания.Puzzle. Your  task is to find the words from the puzzle. There are 20 words. VII. Работа с карточками.Развитие языковой догадки. Find the rhyming twins. Silk­milk                             Eat­ meat Fast­last                             See­tree   Could­foot                        Dish­fish Street­sweet VIII.Оценивание учащихся. IX.Объяснение домашнего задания. X.Итоги урока. Рефлексия.