ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА "FOOD AND DRINKS"
Оценка 4.8

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА "FOOD AND DRINKS"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
10.01.2017
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА "FOOD AND DRINKS"
Тема урока: «Еда и Напитки» Тип урока - обобщение и систематизация знаний. Цель урока: отработка и закрепление лексику по теме “Еда и Напитки”, Задачи урока: 1. Образовательная: aктивизировать лексико-грамматические структуры в речи учащихся, развивать речевые умения в диалогической и монологической форме (лексические навыки чтения и говорения); развивать умения детально воспринимать информацию на слух. 2. Развивающая: развивать способность осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия, развивать и использовать кратковременную память для передачи информации. 3. Воспитательная: развивать умение работать в группах, слушать и понимать партнера, добиваться выполнения поставленной задачи совместными усилиями, стимулировать учащихся общаться, высказывать свои мысли на английском языке. Оборудование урока: компьютер, компьютерная презентация, раздаточный материал, аудиоматериал.
открытый урок 6 КЛАСС ТЕМА ЕДА.docx

 

HANDOUTS

MARK THE NOUNS C (COUNTABLE) OR U (UNCOUNTABLE)


1.bread…..

2.cheese…..

3.apple…..

4.sugar…..

5.milk…..

6.orange…..

 

FILL IN THE GAPS WITH SOME OR  ANY

7.lemon…..

8.rice….

9.cake…..

10.lemonade…..

11.egg…..

12.muffin…..

 

 


1.     Are there………eggs in the fridge?

2.     I have ………..biscuits in my bag.

3.     We need………milk for the cake.

4.     There isn’t……….cheese in this sandwich.

5.     Be careful! There’s……..honey on your T-shirt!

6.     Are there……..people in the living room?


Write the correct form, Present Simple or Present Continuous, of the verbs in the brackets

My mother usually e.g. cooks (cook) for the family, but today 1) ........................... (be) her birthday so I 2) ..................... (plan) a special dinner for everybody. My mother 3) ..................... (love) fish so I 4) ..................... (make) a delicious salmon pie. My father 5) ..................... (hate) fish, though, so I 6) ..................... (prepare) him a hamburger.

Complete the sentences with much or many.


1.  You put too ........... sugar in my tea. It’s awful.

2.  I think you fried too ........... bacon. I’ll never eat it all.

3. How ............ apples are left?

4.We haven’t got ............ bananas in the fridge.

5. He drinks too .......... coffee.

6. There isn’t ............ olive oil in that bottle.

APPLE

ORANGE

CHOKOLATE

APPLE

ORANGE

CHOKOLATE

APPLE

ORANGE

CHOKOLATE

APPLE

ORANGE

CHOKOLATE

APPLE

ORANGE

CHOKOLATE

 

План-конспект урока английского языка

Класс: 6Б

Дата: 22.04.16

Учитель: Запольская И. В.

Тема урока: «Еда и Напитки»

Тип урока - обобщение и систематизация знаний.

Цель урока: отработка и закрепление лексику по теме “Еда и Напитки”,

Задачи урока:

1.   Образовательная: aктивизировать лексико-грамматические структуры в речи учащихся,  развивать речевые умения в диалогической и монологической форме (лексические навыки чтения и говорения); развивать умения детально воспринимать информацию на слух.

2.   Развивающая: развивать способность осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия, развивать и использовать кратковременную память для передачи информации. 

3.   Воспитательная: развивать умение работать в группах, слушать и понимать партнера, добиваться выполнения поставленной задачи совместными усилиями, стимулировать учащихся общаться, высказывать свои мысли на английском языке.

Оборудование урока: компьютер, компьютерная презентация, раздаточный материал, аудиоматериал.

Ход урока

1.     Greetings

T: Good afternoon children! I’m glad to see you! How are you today? Are you in a good mood? Are you ready to work active?

S:we’re fine and we’re ready to work

2.     Brainstorming

T:Look at the blackboard, what can you see on the pictures? 

S: It’s food and drinks.

T: What kind of food?

S: healthy and unhealthy food.

T:Let’s divide these food into healthy and unhealthy! Well done! Now please answer my questions:

1.Do you like to eat a bar of chocolate for breakfast?

2.What bread do you prefer black or white?

3.Do you like to eat sweets?

4.What’s you favorite food?

5.What’s your favorite drink?

6.what fruits do you love?

7.Do you eat fast food?

T: Now, tell me please, what we are going to discuss with you today?

S: We’re going to speak about food and drinks!

3.     Main Part

T: We’re going to split into three groups. Let’s take cards.

We’re going to make some exercises. You will get points for correct answers.

Ex.1 to write the containers.

Ex.2 to divide nouns into countable and uncountable.

Ex.3 listen to the song, which of the ingredients in the pictures are mentioned in the song? Read the song and underline three cooking verbs.

T: My dears, I think you are a little bit tired, let’s make the eye gym! Look on the screen.

Super!

Ex.4 fill in the gaps with some or any

Ex.5Complete the sentences with much or many

Ex.6 Write the correct form Pr Simple or Pr Continuous.

T: Super work! Let’s count you scores! Who is the winner today? Your marks are….

4.     Feedback

Let’s make a conclusion. What can you do now? Write, say and stick your answers on the blackboard.

5.     Homework. “4” solve the puzzle, “5” solve the puzzle and write the recipe with these ingredients.

6.     T: Thank you for the lesson!  Your marks for the lesson are…

 

 


 

HANDOUTS MARK THE NOUNS C (COUNTABLE)

HANDOUTS MARK THE NOUNS C (COUNTABLE)

How ............ apples are left? 4

How ............ apples are left? 4

Образовательная : a ктивизировать лексико-грамматические структуры в речи учащихся, развивать речевые умения в диалогической и монологической форме (лексические навыки чтения и говорения); развивать умения детально…

Образовательная : a ктивизировать лексико-грамматические структуры в речи учащихся, развивать речевые умения в диалогической и монологической форме (лексические навыки чтения и говорения); развивать умения детально…

Do you eat fast food? T: Now, tell me please, what we are going to discuss with you today?

Do you eat fast food? T: Now, tell me please, what we are going to discuss with you today?
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.01.2017