Тема урока: «Let’s play football!»
Класс: 3
Цель и задачи:
повторить и закрепить лексический запас по теме «Погода. Поры года. Подвижные игры», грамматические образцы глагола can учить, понимать и воспринимать иноязычную речь на слух, употреблять ЛЕ и грамматически явления в устной коммуникативной ситуации, развивать память, логическое мышление, внимание контекстуальную догадку, учить видеть прекрасное в природе в разные времена года.
план -конспект урока 3 класс.docx
Тема урока: «Let’s play football!»
Класс: 3
Цель и задачи:
повторить и закрепить лексический запас по теме «Погода. Поры года.
Подвижные игры», грамматические образцы глагола can учить, понимать и
воспринимать иноязычную речь на слух, употреблять ЛЕ и грамматически
явления в устной коммуникативной ситуации, развивать память, логическое
мышление, внимание контекстуальную догадку, учить видеть прекрасное в
природе в разные времена года.
Оборудование:
учебник, рабочая тетрадь, наглядность, аудиосистема.
Ходурока:
Организационный момент:
Good morning, boys and girls! Glad to see you! Sit down, please!
Разминка:
– How are you? How’s your mum? How’s your dad? How’s your sister? How’s
your brother?
– How old are you?
– Where are you from?
– What’s your phone number?
Фонетическая зарядка:
– Let’s improve our pronunciation! Warm your hands! – [h] – hide, hot hi!
– Imagine you’re elephant and you’ve got a long nose – [ŋ] – sing, spring
– Buzz like a bee – [ ] – ʒ
– Pronounce – [w] – winter, windy
– Roll a sweet in your mouth, say – [r] – rainy, red
вытянули язычок, пожужжали птичками – weather
II. Основной этап урока.
1) Good! We continue our theme about the seasons, weather and what can you do
in different, seasons, that’s why the main aims for today are o repeat the active
vocabulary, answer the questions and to listen to the dialogue and understand.
2) At first answer my questions! a) How many seasons do you know? Which are they?
b) What’s the weather like today?
c) Is it windy today? Is it cold today? Is it sunny today?
Is it rainy today? Is it foggy today?
3) O.k.! Let’s remember the seasons of the year! I’ve got a vase, there are some
pictures in the vase. Take a picture and guess, what season is it?
4) Nice children! And now look at the blackboard. I show you a picture and you
say what’s the weather like on these photos.
5) Describe the weather on the pictures! Картина с изображением зимы, весны,
лета, осени.
For example: It’s snowy, cold, cloudy in winter.
6) Fill in the missing letters in this poem! (Open your exercise – books, write in the
date)
In winter it’s, c..ld and sn..wy
In summer it’s s..nny and f..ne,
In autumn it’s clo..dy and r..iny
In spring I can jump up to the sky.
7) And now let’s relax and play a game. Stand in the circle!
Anybody says a type of the weather, and you have to snow it.
8) Well done! Thank you! What can you do in different seasons?
a) Who can go to the blackboard, show a picture and name the game in English?
b) Can you ski? Can you play football? Can you play snowballs? Can you skate?
Can you play badminton?
c) What can you do in winter? in spring? in summer? in autumn?
9) Good! Let’s sing a song. It’s a hot summer day!
10) Imagine, that you want to play some games with your friend. How and what
can you say in English?
Listen to the dialogue! Answer the question – what does Liz like?
Open your books at the page 107. Find the boxes. B. What can you say? – Sorry? I
can’t / No, than I you. Or That’s a
good
idea!
III.
Заключительный этап урока:
Write in your homework:
p.101 ex.5/n),
p.405–106 ex.2a)–y.
Подведение итогов.
Выставление оценок.
План-конспект урока "Let's play football"
План-конспект урока "Let's play football"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.