План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом
Оценка 4.7

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
01.04.2018
План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом
Lesson plan 23.11.17 5 B.docx
Unit of a long term plan Unit 3: Values Date: 23.11.2017 School: Astafiev Teacher name: Deryabina S.V. Lesson plan  CLASS: 5 ”B” Lesson title:  Learning objectives that  this lesson is contributing  to (link to the Subject  programme) Lesson  objectives Level of thinking skills Assessment criteria Values links  Cross­curricular links Previous  learning Number present: 9 absent:1 What we value. Talking and writing about family and singing a  song about friends. 5.L8  understand supported narratives, including some extended  talk, on an increasing range of  general and curricular topics 5.S3  give an opinion at sentence level on a limited  range of  general and curricular topics 5.W3  write with  support factual descriptions at text level which  describe people, places and objects 5.W5 link without support sentences using basic coordinating  connectors *All learners will be able to use the words from the definite song; *Most learners will be able to use topical vocabulary and make  short sentences; *Some learners will be able to compose short dialogue and express  an opinion on a topic using specific vocabulary; Higher thinking skills: application, analysis, synthesis, assessment * Uses basic personal questions and can answer with support. * Provides a point of view in connected sentences without support. * Completes the topic in their own way without support using basic  word combinations.  National unity, peace and harmony in our society; Kazakh patriotism and civil responsibility, respect, cooperation,  transparency; Self­study subject They knew meaning of the word family and relative, vocabulary  connected with this theme, also can ask some information about  family. Planned timings Planned activities (replace the notes below with your Resources planned activities) Plan Start 3min Middle 5min      5 min Org. moment.  Some people value friendship, money, travelling,  entertainment. But there is more important thing in our  life­our family. Two boys and girls go to the blackboard. The teacher  pins on the tables with words Father, Mother, Sister,  Brother. Children recite the poem: Father, mother,  sister, brother hand in hand with one another. Pupils guess the theme of the lesson. They take part in  setting goals: to use the words orally and in written  form, to make sentences, to ask and answer the  questions, to sing a song, to read and play a dialogue.    1.Word Work. *Revision of the words: Dad, Mum, brother, sister, uncle, aunt, granddad,  grandma, cousin, parents.  Pupils work in pairs asking each other: What’s the  English for…? What’s the Russian for…? *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  assessment sheet. Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals. *Dictation Writing the words: Dad, Mum, brother, sister, uncle,  aunt, granddad, grandma, cousin, parents. *Checking  *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  Learners stand in a  line with pinned pieces of  paper. Class recites  the poem in chorus. Card with words Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red  apples Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red  apples 3 min 5 min 3 min 3 min assessment sheet. Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals. *Using family words in labeling family tree. *Checking  *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  assessment sheet. Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals. *Making sentences on the theme “Family”.  Group work.  *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  assessment sheet. Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals. *Relaxing minute. Singing family song using fingers.  *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  assessment sheet. Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red  apples Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red  apples    Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red  apples Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red 5 min 5 min End 3 min apples Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red  apples Assessment sheets,  colored pencils, the  tree of goals, red  apples Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals. 2.Reading *Pupils read the dialogue by roles.  *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  assessment sheet. Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals. 3.Speaking *Trellis Method *Whole class Pupils stand in two lines at the blackboard facing each  other. Those who stand backwards to the blackboard ask questions. Those who stand in front of them answer the  questions. They speak about families. *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  assessment sheet. Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals. *Playing a dialogue Pair work Pupils make their own dialogue about their families and  role play it. *Assessment First children assess themselves. After that children assess each other using red, green or  yellow smile which they draw on the partner’s  assessment sheet. Then children comment on their assessment to each  other. The teacher asks pupils if the goal is achieved. If it is  achieved­they put a red apple on the tree of goals.                               Assessment. Traffic light.  Feedback. The teacher gives comments about learners  work  and awards learners. If they get green sticker­ excellent work, if yellow­good work, if red­satisfactory  work. Pupils take their stickers and put them on the  board.  Home task: Writing and speaking “My family”.

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом

План открытого урока по английскому языку в 5 классе по теме "What we value" c самоанализом
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.04.2018