Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"
Оценка 4.9

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
биология
8 кл
24.01.2019
Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"
Согласно обновлённому содержанию образования, представляю вашему вниманию поурочную разработку 8 класса по биологии на английском языке на тему: "Кожные заболевания человека", "Skin diseases". Разработка включает в себя: поурочный план, лист с терминологией на трёх языках и полезными фразами на английском языке для учащихся. Надеюсь, что моя разработка урока будет полезной для биологов преподающих предмет на английском языке!
кожные заболевания.docx
Topic Date Class Teaching aims Content objectives Language objectives Assessment Cognition  Culture  Communication Content Materials of the skin. Skin diseases 16.01.19 8 grade ● to generalize and consolidate knowledge about the structure  ● to understand the function of skin. ● to know  the difference layers of the skin. By the end of the lesson students will be able to: ● describe the structure of the skin and skin disease  ● give definition ● know about the functions of skin ● use information about the skin in practice Lexis: Albinism, Dark spots, Dermatology, Eruptive,  Inflammation, Puberty, Rough, Itch­mite, Tetter, Scabies. Functional language: comparing, explaining , discussing,  analyzing, sorting the cards, describing ● generalize and consolidate knowledge about the function of  ● describe the skin diseases and prevention of skin diseases. working with definitions and doing research about the topic of  “Skin diseases” understanding that topic of Skin diseases is essential for human  health skin and skin diseases ­ discussing symptoms of skin disease  ­ defining key terms working  with text about “Skin diseases” and present   understanding of the topic Books, A4 papers, presentation «Skin disease». Stage / Aim Lead in Time 40 m 2 min 5 min Warm up (  to set  the   context and  activate prior  knowledge)  Procedure T:  Hello!  Stand   against   each   other   and   complement   each other. Sit down. I want you to open the copybooks and write down the date. Today’s lesson is going to focus on “Skin diseases”. What subject we studied in the last lesson? We will start with Explanation and we will finish with Activity. T: Before we start I want you to open the books on page 117 and to repeat the theme of the skin its structure. Ss:  Students brainstorming the structure of the skin and its role in the excretion process. T: Well done. Now, Let’s work with new terminology. Presentation ( to present the  Skin diseases) 10 min 8 min Practice  ( to consolidate  the material, to  check  understanding of  the topic) 10  min Production (to  speak and  present the Skin  diseases) 3 2 Reflection (to  reflect on what  they have  studied) Conclusion (to  finish the lesson  and set the  homework) T: Brilliant! Let’s practice these words together. I want you to repeat these words after me! T:  Now, I’m going to give you papers with some missing words, try to mingle and solve the task. Now, work in groups of 4­5 students. Imagine that you are a doctor.   Study   diseases   given   in   the   text   and   write recommendation with your team to prevent each type of skin diseases. Ss: Students do creative activity. T: Now I want you to look at the picture at the presentation and   put   the   name   and   number   of   skin   diseases   on   your posters.   When   you're   done,   I   want   you   to   look   at   the definitions and match them with the words in your projects  ICQ: Do you have to write or stick the names? (Stick). Do you have to imagine definitions or match them? (Match) T: Brilliant! Let’s practice these words together. I want you to repeat these words after me! T:  Well done. Good job! Now I want you to present your posters and speak about Skin disease. Make sure that you covered questions on page 119 in “Literacy” box. ICQ: Do you have to speak about Skin diseases? (Yes) Ss:  Students   present   their   projects   and   speak   about   their topic. T:  Good job! Thank you. Now, I want you to choose your smile. Now, I’d like to recap. Today we have explored the topic of “Skin diseases”. For the next lesson I want you to read the paragraph on pages 30 and  again and do the “Research time” box. Remember this homework’s is not optional, you must be ready for the next lesson. Have a nice day! Attachment 0 English Albinism Tetter  Scabies  Itch­mite Inflammation  Dermatology  Dark spots  Acne  Kazakh Альбинизм Теміретке Қышыма  Қышыма кенесі Қабыну  Дерматология Қара дақтар  Акне  English Kazakh Қышыма кенесі Tetter Inflammation Scabies Albinism Russian Альбинизм Лишай Чесотка Чесоточный клещ Воспаление Дерматология Тёмные пятна Акне Russian лишай дерматология Useful language Starting a presentation ● Hi, I’m Sam. Today, Maria and I are going to talk about ... ● I'd like to start by saying ... Introducing a topic ● First, ... / Firstly, … / First of all, … ● Finally, ... ● Another thing is that ... ● It's also true that ... ● Last but not least, ... ● Let me now move on to … ● Let's talk about … ● What's more, ... Handing over to another speaker ● Mario will now tell you about … ● OK, back to Maja. Ending the presentation ● In conclusion, … ● To sum up, …

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"

Поурочная разработка по биологии на английском языке на тему "Кожные заболевания", "Skin diseases"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.01.2019