Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
Оценка 4.6

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Оценка 4.6
Руководства для учителя
pptx
английский язык
6 кл
29.04.2018
Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
Данная презентация предназначена для учителей английского языка. Слайды презентации демонстрируют, как при помощи заданий на основе коммуникационного подхода при обучении английскому языку можно разнообразить деятельность учащихся в классе. Материал содержит полную инструкцию для проведения занятия для повторения грамматической темы "Past Simple Questions" и совершенствования навыка говорения учащихся уровня Elementary.Слайды презентации можно разделить на две группы: для учителя и для учеников. Слайды для учеников включают слайды для распечатки для организации работы учащихся в классе и демонстрационные слайды для показа на интерактивной доске или при помощи проектора.
QuestionsAndCommunicationPAstSimple.pptx

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
QUESTIONS QUESTIONS QUESTIONS Level: elementary/upper elementary Created by Mosiyevskaya Irina Vasilievna

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
FIND OUT  ACTIVITY: writing and speaking (whole class)  AIM: To find out information about members in the class by preparing questions and asking them as well as practicing speaking skills by answering questions.  Grammar : Simple Past Tense Yes/No questions

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
PREPARATION:  Make one copy of the worksheet for each pair of students in the class OR use interactive white board for projecting the images for the whole class.  Cut the cards out as indicated (one for each student)  Prepare a list of verbs with their meanings for reference  Make sure students have irregular verbs list in with their past simple forms for reference

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
PROCEDURE: 1. Attract students’ attention to the worksheet 2. Ask different students to name the actions in the pictures and write them on the board 3. Ask students what kind of verbs they know (elicit regular and irregular) 4. Ask students to open their list of irregular verbs and check which verbs from the board list are irregular. Make sure students know how to pronounce them correctly. 5. Write a statement on the board “Everybody ate dinner with their family yesterday” and discuss what form they see in the statement. Then write “Everybody used their computers yesterday.” Pay students attention to the form of the verb in a statement. 6. Ask students to work in pairs and revise the irregular verbs illustrated by the pictures by saying in turns(in a pair) infinitive form – simple past form (for about 3 minutes). 7. Write an example of Simple Past question on the board (Did you use a lift yesterday?) and ask some student to elicit the answer Yes, I did or No, I didn’t. 8. Pay students’ attention to the structure of the question and the verb form and give out the individual cards explaining that now they are going to receive their own statement to check if it’s true or false. Make it clear that their task is to understand their own statements and to prepare the correct form of the question for the rest of the class. 9. Ask students to write their questions in their notebooks and ask two or three students to read out their questions. Make sure the whole class follow the instruction and check their written questions individually. 10. Now tell your students that their task is to ask their questions, listen to the answers and note down positive answers for a report. 11. The students go round the class and ask and answer questions by saying Yes, I did or No, I didn’t. They can point to the corresponding picture if their partner doesn’t understand the question. 12. Write on the board: Only 5 people in our class… Only 5 people in our class … Everybody in the class … and explain the meaning. 13. Finally, ask students “What did you find out?” and elicit the answer “ Only 5 people in our class used a lift yesterday” or “ Everybody in the class went to the park with a friend yesterday” or “Nobody in the class broke a cup yesterday”. 14.For homework ask students to write at least 6 questions they answered.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
WORKSHEET

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
VERBS WITH MEANINGS  Use a lift – пользоваться лифтом  Play football- играть в футбол  Talk on the phone- разговаривать по телефону  Go to the park with a friend- ходить в парк с другом/подругой  Eat breakfast with one’s mother- завтракать с мамой  Play with one’s brother- играть с братом  Watch TV at 6 o’clock- смотреть телевизор в 6 часов  Go to a sports club- ходить в спортивный клуб  Ride a bicycle- кататься на велосипеде  Have a party – устраивать вечеринку дома  Do one’s homework- делать уроки  Break a cup- разбить чашку  Go by bus- ездить на автобусе  Wear a T-shirt- носить футболку  Read a magazine- читать журнал

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.

Применение коммуникационного подхода в преподавании английского языка.
FIND OUT Everybody in the class went to a sports club yesterday. True or false? FIND OUT Everybody in the class played football yesterday. Everybody in the class had a party yesterday. True or false? FIND OUT True or false? FIND OUT Everybody in the class rode a bicycle yesterday. Everybody in the class used a lift yesterday. True or false? FIND OUT True or false? FIND OUT Everybody in the class did their homework yesterday. True or false? FIND OUT Everybody in the class went to the park with a friend yesterday. True or false? FIND OUT Everybody in the class watched TV at 6 o’clock in the evening yesterday. True or false? FIND OUT Everybody in the class read a magazine yesterday. Everybody in the class talked on the phone yesterday. True or false? FIND OUT True or false? FIND OUT Everybody in the class broke a cup yesterday. True or false? FIND OUT
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
29.04.2018