"Путешествие в Австралию"
Оценка 4.6

"Путешествие в Австралию"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
14.11.2018
"Путешествие в Австралию"
Разработка урока для 7 класса. Урок будет интересен детям, интересующимся географией. Урок позволяет расширить знания об удивительном и необычном мире животных и растений, узнать о традициях и обычаях местных жителей , а также развивать навыки устной речи, аудирования и чтения.Разработка урока для 7 класса по учебнику Биболетовой М.З.
Урок Австралия.docx
МБОУ «Краснослободский многопрофильный лицей» Краснослободского района  Республики Мордовия Тема урока: «Путешествие в Австралию». Класс: 7 Урок подготовил: Алешина Наталья Петровна учитель английского языка Разработка урока к УМК М.З.Биболетовай, Н.Н.Трубаневой "Enjoy English" ФГОС Тема урока: «Путешествие в Австралию». Класс: 7 Цели урока: расширить и закрепить знания учащихся по теме «Австралия»; развивать  навыки чтения, аудирования и устной речи по теме; способствовать и прививать интерес к  традициям и культурным ценностям носителей языка. Задачи: Личностные:  •формирование   мотивации   изучения   иностранных   языков, самосовершенствованию в образовательной области «Иностранный язык»;  • осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка;  • стремление к совершенствованию собственной речевой культуры в целом;  •   формирование   коммуникативной   компетенции   в   межкультурной   и   межэтнической коммуникации;  • развитие таких качеств, как воля, целеустремленность, креативность, инициативность, эмпатия, трудолюбие, дисциплинированность;  Метапредметные:  • развитие умения планировать свое речевое и неречевое поведение;  •развитие   коммуникативной   компетенции,   включая   умение   взаимодействовать   с окружающими;  • развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией: поиск и выделение нужной информации, обобщение и фиксация информации;  •   осуществление   регулятивных   действий   самонаблюдения,   самоконтроля,   самооценки   в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.  Предметные:    стремление   к говорение:  • расспрашивать собеседника и отвечать на его вопросы, высказывая свое мнение в пределах изученной тематики, усвоенного лексико­грамматического материала;  •рассказывать   об   Австралии;   сообщать   краткие   сведения   о   странах   изучаемого   языка   с опорой на план;  •передавать основное содержание, основную мысль прочитанного или услышанного; аудирование  •воспринимать на слух и полностью понимать речь учителя, одноклассников;  •воспринимать   на   слух   и   понимать   основное   содержание   сложных   аутентичных   аудио­ текстов, выделяя значимую/нужную/ необходимую информацию;  чтение:  •читать несложные аутентичные тексты с полным и точным пониманием прочитанного, уметь оценивать полученную информацию;  письменная речь:  • • заполнять таблицы;  писать   личные   письма   с   опорой   на   образец  с   употреблением   формул   речевого этикета, принятых странах изучаемого языка;  Оборудование: CD – диск, мультимедийное оборудование, раздаточный материал,  презентация, карта Австралии. Ход урока: I. Организационный момент. A warming­up activity. Мотивация учащихся к активной  работе.  T: Today we are going on a trip. Guess what country we are going to visit. It occupies a whole  continent. It is the smallest continent in the world. It is situated in the southern hemisphere. The  capital of the country is Canberra. Look at the picture. What is it? S: It is Australia. II. Речевая разминка. Постановка проблемных вопросов. T: Yes, you are right.  It is Australia. What do you think we will talk about? What is interesting  for you to know about Australia? What questions would you like to ask? Ss: How do people live? What is Australian English? What traditions do they have? Who lives there? What animals live in Australia? III.Развитие навыков чтения с полным пониманием прочитанного. T: First of all, let’s read the text on p.41 and know what Laura writes about her country. (Children read the text.) T: What have you known about Australia? Answer my questions. 1. Where is Australia Situated? 2. What oceans is it washed by? 3. How many people live there? 4. What do you know about the population? 5. What is an official language in Australia? 6. 7. How is Australia sometimes called? Is Australian English different from British English? T: Well done. IV. Развитие навыков аудирования. T: It’s interesting to know that Australia is a land of birds and animals which cannot be found  anywhere else in the world.  For example, kangaroos. Why did these animals get such strange  name? When European first saw these strange hopping animals they asked a native Australian  Aborigine about their name. He answered “kangaroo” to say “I don’t understand your question”.  The explorers thought this was the animal’s name. That is how the kangaroo got its name. Now I offer you to listen to the recorder and know some more interesting facts about the Australian  fauna.  3.Аудирование. (Шереметьева А.В.  Английский язык. Страноведческий справочник. – 2  изд., испр. и доп. – Саратов: Лицей, 2011. с.174­176) Be ready to answer the questions: 1. How many different kinds of kangaroos are there in Australia?  (There are more than 40 kinds of kangaroos in Australia.) 2. What is the name of the wild dog of Australia?  (The name of the wild dog of Australia is dingo.) 3. What primitive mammals can be found in Australia?  (Two of the most primitive mammals of the world which are duckbill and the anteater,  can be found in Australia. 4. What bird is often called the “laughing jackass”?  (The kookaburra is often called the “laughing jackass”.) 5. What animals were brought to the north coast of Australia as work animals in the 19th  century? (Buffaloes were brought to the north coast as work animals in the 19th century.) V. Контроль домашнего задания. Развитие навыков монологической речи. T: We can see that Australia is rich in different unusual animals. Let’s check up your  homework and see what interesting information you have found about the life and traditions  of Australians. One famous man said, “Probably Australia is the most unusual country in the  world. It has countless unwritten rules that are never spoken about or discussed”. What are  they? S1: About 70 per cent of Australian population lives in ten big cities. Australian population is made up of three groups: original Australians (or Aboriginals), old Australians (or Aussie)  and new Australians. S2: There is a joke saying that there is a city in Australia, called Sydney, and all the rest  around is “the bush”. “The bush” for Australians is something opposite to town. “The bush”  is the natural countryside of Australia. S3: The name “Canberra” comes from the Aboriginal word “kamberra” meaning  “meeting  place”. There are a lot of trees and flowers in the city, so it got the name “bush capital”. S4: Australian national colors are green and gold. They are on floral emblem of wattle. Gold  is for beaches, harvest, wool and green is for landscape, forests and eucalyptus trees. S5: The Australian National Anthem is called “Advanced Australia Fair”. It was adopted in  1974 and is used in important public ceremonies and sport events. S6: Australians as a nation have their peculiar traits. For example, in restaurants one person  will not pay for others, nor would other people prefer to be paid for. It is done not to feel  obligation and shame. S7: Australians usually avoid respectful titles (sir, madam, your highness etc.) and address  people simply as “mate”. S8: In Australia there is ethnic of “no worries”.  It means that in any situation you should  stay cheerful. If you want to talk about  your problems, do it just in the manner of a funny  story. S9: Australia does not have many traditional holidays. Australia Day on January 26th is like  America’s Independence Day.  It is the day of landing of the First Fleet in Botany Bay.  Christmas is also very popular, although it is a little strange to see Santa Clause dressed in  his North Pole costume in the middle of summer. Instead of roast turkey Australia’s favorite  Christmas food is seafood on ice. S10: The barbecue is important for Australians. The “Barbie”, as they called it, became a  nice party or gathering tradition. VI. Совершенствование навыков чтения с целью поиска необходимой  информации. Развитие диалогической речи. A group work. T: You have worked very well. Now let’s compare Australia with other English­ speaking  countries. I want you to do ex.32p.42. You should read the names of the capitals of the  English­ speaking countries and fill in the table. After that listen and check if you were right. (Учащиеся заполняют таблицу и проверяют свои ответы.) T: I offer you to take part in the competition “Who knows more?” Let’s divide our class into  groups. Each group should choose one English­ speaking country and share information with your classmates using the questions as a plan. (ex.33p.42) T: The next task is to match the countries and the word combinations corresponding to them.  Ex.34p.42. Who is quicker? T: And at once the last task is to say which English­ speaking country you’d like to visit.  Give your reasons. Ex.36p.42 ­ Which country would you like to visit? Why? ­ ­ I would like to visit… And you? I would like to visit… because… T: Our competition is over. Let’s congratulate our winners. VII. Домашнее задание. Рефлексия.  T: Your homework is to do ex.4p.33. You should write a letter to your pen friend and tell  him/her about Russia. Use the texts from Ex.31 on pp.40­41 as modals.       T: Let’s make a conclusion. • Who was the best in your class?  • Who has got pleasure?  • What have you learned?  • What did you like most of all?  Литература. Аудирование. (Шереметьева А.В.  Английский язык. Страноведческий справочник. – 2 изд., испр. и доп. – Саратов: Лицей, 2011. с.174­176)  Учебник М.З. Биболетовой “Enjoy English” – 7 класс Teacher’s book ­ 7 класс

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"

"Путешествие в Австралию"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
14.11.2018