Разработка урока “Describing peoples’ appearance”, 5класс
Оценка 4.8

Разработка урока “Describing peoples’ appearance”, 5класс

Оценка 4.8
docx
11.05.2020
Разработка урока “Describing peoples’ appearance”, 5класс
Short plan 24.docx

Short plan № 24

 

Long-term plan: Unit 2 “Helping and heroes”

Gymnasium № 41

Date: 01.10-05.10

Teacher’s name: Akhmedova

Grade: 6 “A”

Present:

Absent:

Grade: 6 “B”

Present:

Absent:

Grade: 6 “V”

Present:

Absent:

Grade: 6 “G”

 

 

Theme of the lesson: Describing peoples’ appearance

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

 6.2.1.1 understand a longer sequence of supported classroom instructions

6.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics, and some curricular topics

6.5.3.1 write with some support about personal feelings and opinions on a limited range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

To describe people’s appearance and character

Success criteria

ü Fills the table using word of appearance’s describing

ü Reads the describing of people and writes the appropriate numbers

ü Describes the person

Value links

Respect, Support, Trust, academic honesty

Cross curricular links

History, Literature

ICT skills

Learners use  dictionaries if necessary, no ICT skills are focused on this lesson

Previous learning

Learners  know words related to the topic

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

3  min

 

 

 

 

 

8 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min

1.Warm up  (W, D) SB: Ex.5, p. 19

The teacher offers the students to read the words exercise 5 on page 19 and determine the topic of the lesson.

-What do you think we will talk about today?

- Yes, you are right; we will describe the appearance of a person.

 

2. Activity 1  (I, f) SB: Ex. 6, p.19 in copy books

- Read the words in Exercise 6 on page 19. Draw a table in your note book, fill in the table using the words describing the appearance.

Students draw and fill the table, then read the words aloud.

 

HEIGRT

AGE

WEIGHT

LOOKS

tall

old

fat

handsome

short

young

overweight

beautiful

of medium height

middle-aged

plump

ugly

 

 

thin

attractive

 

 

slim

 

 

 

well-build

 

 

3. Activity 2. Reading (P, f) in copy book

Students glue a card in the notebook with the task. Then they in pairs read the text and write the appropriative number in the card with the task. Then strong students say the right answer, the others students check.

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

 

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

 

 

4. Activity 3 Writing (G, f)

Students work in groups. Students take a card and write sentences on half of the sheets, using information about a person and describe his appearance, write age, nationality, hobbies. Then 1 student from each group reads the sentence aloud. The sheets are hung on a demonstrative wall.

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

 

 

Home task: WB: Ex. 7, p.13 in copy books, work in vocabularies p.130

 

5. Reflection

-What was interesting for you?

-What was difficult for you?

 

 

Students’ textbooks

 

 

 

 

 

Students’ textbooks, notebooks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sheets with text for each pair,

 task for each student

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cards with task for each group, a half of sheet for each group

 


 

Short plan № 24 Long-term plan:

Short plan № 24 Long-term plan:

Warm up (W, D) SB: Ex.5, p. 19

Warm up (W, D) SB: Ex.5, p. 19
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.05.2020