Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)
Оценка 4.9

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
30.11.2018
Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)
Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык), цель урока повторение и изучение новых лексических единиц по программному материалу, развивать навыки устной монологической и диалогической речи, навыки письма , аудирования и чтения, с применением ИКТ.
разработка урока.docx
Short term plan  LESSON: Unit 4 The world of work Topic: Professions School: New school Date: 15.02 CLASS: 5 Learning objectives(s) that  this lesson is contributing to Lesson objectives Teacher name: Machulskaia T.V. Number present:  absent: 5.L5  understand most specific information and detail of short, supported talk on a wide range of familiar topics 5.S7  use appropriate subject­specific vocabulary and syntax  to talk about a limited range of general topics 5.W3  write with  support factual descriptions at text level  which describe people, places and objects 5.UE9  use simple present to describe routines, habits and  states on a limited range of familiar general and curricular  topics   All learners will be able to: know the different types of jobs describe what people of various occupations need to do  ask and answer to the questions about jobs      Most learners will be able to: predict the answers to the questions about jobs think critically about the different aspects of jobs by  generating questions Some learners will be able to:   understand the features of jobs that are not given the at the  lesson   ask complex questions Language objectives Value links Cross curricular links   li ICT skills Intercultural awareness Kazakh culture Pastoral Care Health and Safety Previous learning Plan Use simple present tense  Collaboration, helping others World around us Projector or Smart board for presenting a video Students will be able to explain what people of different  occupations do and need to be Students will be able to differentiate common jobs in  Kazakhstan Students will be able to understand the importance of doing  job and helping people Everyday classroom precautions will ensure that safety  measures are provided to prevent the exposure of electrical  power cords Learners know the names of some jobs and can ask and answer  personal information Planned timings Planned activities  Resources 0­3 minutes Class organisation Learning and lesson objectives presentation PPT slides, song about 3­10 jobs Handout 1 http://learnenglishkids. britishcouncil.org/en/s ongs/people­work Warm­up  Good afternoon, dear boys and girls. I'm very glad to see you. How are you? Well, let's begin our lesson. The teacher hands out the tree of success to each group,each group choose a pupil to stick stickers( green- excellent mark, yellow- with some mistakes, red –without answer) Today we will speak about the world of professions, about unusual jobs, we are going to describe them in kazakh and english languages. 1. Learners listen to song and guess the theme of the lesson. They say jobs they heard.  Learners do first worksheet task: match workers’ names with jobs.  Answer keys:  Task 1 1. e 2. g 3. a 4. f 5. h 6. d 7. c 8. b Middle 10­35 2.Goal setting. We   revise   vocabulary,   learn   new   words, describe jobs, ask and answer the questions. 3.Vocabulary work (GW) English and Kazakh equivalents( кластер) PSlide Cards Learners say jobs of people who help us.   4.In   groups,   learners   say   what   qualities   do people have to need to be a… 5.Kazakh Language (new words) Home task: Learners present their home work – the names of unusual jobs.  T­­­Ls 6.Listening 6c0fbbc71fdb Texts about professions(Pril.2) 7.Dialogue  a)Kazakh b)English ( A Job interview) 8.Home task essay<< My future job>> 9acb3702­5b1a­4dfb­8f39­   Handout 2 End 36­40  9.Reflexion What   was   difficult?   (easy),   Do   you   like   this lesson?what are 3 words that you remember? Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Links to the L1: Do learners know this  story in the L1 and do they know any  other Aesop’s fables?   Make sure learners have sufficient space  to act out the role­play.   As the unit is on the topic of values, it is  very important to leave time to discuss the end two questions with the whole class.  Assessment – how  are you planning to  check learners’  learning?  Monitor how  much vocabulary  learners can recall from images on  the video without  sound and then  from video with  sound.  Monitor learners  A Job interviewAdditional information Differentiation – how do you plan to give more support?  How do you plan to  challenge the more able   More support can be given  at the start and in middle of lesson by providing less­ able learners with story  vocabulary in a word list  so they can read examples  of words seen or heard. Learners who are less  confident at making up  dialogue, can be given  copies of parts of the  dialogue from the story to  read aloud.    More­able learners can be  encouraged to use the full  range of language from the video when they practise  the role­play. as they reorder  events from the  story. Can they  read and  understand each  event and can  they sort them  into chronological order? Notice any  sentences which  are difficult for  learners to  understand and  adapt for a future  lesson.   Monitor groups of learners as they  agree on and  practise dialogue  for the role­play  activity. Do they  take turns to  speak? Do they  contribute  appropriate  language for the  role­play? Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  What did the learners learn today?  What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make  from my plan and why?

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)

Разработка краткосрочного плана по английскому языку на тему "Мир профессий" (5 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.11.2018