Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"
Оценка 5

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Оценка 5
Руководства для учителя
docx
английский язык
8 кл
27.04.2018
Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"
План-конспект урока разработан по обновленной программе обучения английскому языку. Данный урок поможет учащимся познакомиться с национальной кухней Казахстана, закрепить навыки слушания, говорения, чтения; позволит расширить представление о национальной кухне Казахстана, Великобритании.й. Использование на уроках наглядного материала (картинок, карточек, рисунков) помогает учащимся лучше усвоить новую лексику.
Food and drinks.docx
Lesson plan  Short­term plan Food and Drinks  Date:   Grade: 8 Theme of the lesson:  Learning objectives  that are achieved at  this lesson(Subject  Programme  reference) School:  № Teacher’s  name:  Number present:   absent: Food and Drinks of Kazakhstan 8.C3    respect differing points of view 8.C6  organize and present information clearly to others 8.L1    understand with little or no support the main points in extended talk on  a wide range of general and curricular topics 8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range  of familiar general and curricular topics Lesson objectives Students will be able to:  To focus on Kazakhstan food (namely hospitality in Kazakhstan)  Success criteria o learner can answer the questions about their favorite  food o 80% of learner’s answers in listening task are correct (vocabulary,  spelling, grammar) o Learners are expected to be able to know and demonstrate kitchen  o Students can match 5 out of 7 sentences in Reading action verbs correct Values instilled at the Respect for peer voice and differing opinions; lesson Cross­curricular  History  links ICT skills Active Board  Previous learning Food and Drinks Course of the lesson Planned stages of the lesson Beginning 1 min Planned activities at the lesson Resources 1. Organizational moment. Teacher notes students’ presence and informs the students about lesson objectives.  Active Board Power Point Presentation Cards with kitchen verbs Active Board  Power Point Presentation New Headway 08-9.07.MP3 Middle 9 min         5 min 10 min 2. Warm­up: Mime game.   Teacher splits students into two groups so that they will compete. The groups stand in rows, so one student from each team should show the action which is written on the   card?   His   team   should   guess   it..   This   demonstrates   the students’ readiness for the lesson as their homework was to learn the kitchen action verbs. Each correct answer bring a point to the team, each incorrect answer takes the point out from the score. Teacher; What are you doing?  Student: I am grating. Teacher: What are you grating? Student: I am grating cheese. Grate                             Scoop Peel                                Pour Squeeze                         Stir Bake                              Sift                            Spread                           Knead Slice                               Add Drain                              3.Students speak about their favourite dish. ­ What is your favourite dish? ­How often do you cook it? ­Can you cook it completely yourself or does anybody help  you? Students do Listening Task:  Part 1 is the same for everyone. Before doing Part 2 teacher asks students who wants to do a  challenging task in which the questions are a bit more  difficult, student do not only state the facts but analyze them. Part 1.  Listen and match each person with their favorite  food:  A. Marian  B. Graham   C. Lucy  D. Gavin  E. Sally   Part 2. Answer the questions about these people:  6. Who travels a lot? 7. Who likes sweet things? 8. Who had her favorite food on holiday? 9. Who prefers vegetables? 10. Who likes food from his own country? 15 min Part 2.(Challenging Task)  Answer the questions about these  people:  6. Why does he travels a lot? 7. What sweet things does she like eating? 8. Who had her favorite food on holiday and in what  country? 9. What vegetables does she prefer? 10. Who likes food from his own country and what does he  cook when he is back at home? 4.Reading the text about Kazakh hospitality Teacher distributes the text “Hospitality in Kazakhstan”. Learners’ task is to spread the sets of cards on the table, read  the beginning of the text and find its logical ending. Students agree on the criteria, 5 sentences out of 7 possible will mean  that they coped with the task and achieved the learning  objectives They work in pairs, formed  by finding the beginning and  ending of the Kazakh dishes: Shelpek – The thin rolled out dough fried in fat Shubat –the drink made of camel milk Beshbarmak – boiled horse or mutton meat welded in the  boullion with slices of rolled out pastry Sorpa – strong boillion Kuyrdak – roast of liver, lung and meat with potatoes   Having made their choice the students move to another  desk where they can change the ideas of other students Students work together with a partner, then they move  clockwise and check what their classmates have done. They  move until they check everybody’s work and make possible  corrections. On returning to their own place they agree or  disagree with the changes that had been made by their  classmate. Teacher checks the text with all the students. Hospitality has always been  a main character trait of  Kazakh people. Even if you  have just a minute to pop in to  a Kazakh house, an owner Respectful attitude to the  guests contributed to the fact Traditionally, meal is served at a low round table, called  dastarkhan.  First and  foremost, in order to quench  thirst of the guest a hostess  Then, table will be filled  with baursaks ­ balls of dough,  pre­fried in boiling oil, samsa ­ triangular pastries with meat,  kausyrma ­ a kind of thin  pastries  Here, to be objective, we  should say that tea never grew  on the territory of Kazakhstan,  it was introduced to the Steppe  of Kazakhstan from the  outside,  After a long­drawn tea  will still ask you to sit down  and offer a fragrant tea with  sweets. that traditional Kazakh feast  took a shape of a ceremony, non inferior  to world famous  Chinese tea ceremony. will  treat him with a bowl of beverage, either kymys ­ a drink based on fermented mare's milk  ­ or shubat the main ingredient  of which is camel milk. filled with meat and onions,  raisins, kurt (small, salted  cheese balls) and, of course, tea. but despite this, tea quickly  gained popularity among the  local population. And today, in  fact, it is one of the main drinks  in Kazakh society. will be complemented by ceremony, assortment of dishes on the festive table The main dish of Kazakh  cuisine, with which owners  welcome their guests is  besbarmak, 6. Students’ feedback meat dishes: kazi, shuzhuk,  zhal, zhaya, karta, kabyrga. The  above dishes are traditionally  prepared from horse meat or  lamb. the name of this dish is  translated from Kazakh as “five  fingers” because of a manner to  eat the dish by hand 7. Homework: revise vocabulary  End 5 min Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? Assessment – how are you planning to check students’ learning? Health and safety regulations Provide   Allow   thinking More support:  • less­ able   learners   with   a less   dense   definition written on a worksheet so they can read. • time. More­able learners:  • group’s findings.  All groups Change   groups   to change group dynamics if necessary. Summarize   the health promoting techniques  Observe • when learners     in participating discussion.   Did   the group   dynamics work?   Did   each learner contribute to the   discussion?   If not,   why   not?   (e.g. didn’t   understand what   to   do;   not   so confident   speaking English; not interested   in   topic; other)   Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic? Did all learners achieve the LO?  If not, why? Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make  from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:  2:  What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2:  What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will  inform my next lesson? Appendix1 Name___________________Date_______________Grade_____________ Watch the video and answer the following questions:  1) What influence does multinational culture have on the Kazakh cuisine?  2) Which Kazakh sweets did the presentation table treat overseas audience with? 3) When was Library of Congress Cooking Club established? 4) How many people attended the presentation? 5) They told not merely about food, but also about … Appendix 2. 1)Hospitality has always been a main character trait of  Kazakh people. Even if you have just a minute to pop in to a Kazakh house, an owner 2)Respectful attitude to the guests contributed to the fact 3)Traditionally, meal is served at a low round table,  called dastarkhan.  First and foremost, in order to  quench thirst of the guest a hostess 4)Then, table will be filled with baursaks ­ balls of  dough, pre­fried in boiling oil, samsa ­ triangular  pastries with meat, kausyrma ­ a kind of thin pastries 5)Here, to be objective, we should say that tea never  grew on the territory of Kazakhstan, it was introduced to the Steppe of Kazakhstan from the outside, 6)After a long­drawn tea ceremony, assortment of  dishes on the festive table 7)The main dish of Kazakh cuisine, with which owners  welcome their guests is besbarmak, a)will still ask you to sit down and offer a fragrant tea  with sweets. b)that traditional Kazakh feast took a shape of a  ceremony, non inferior  to world famous Chinese tea  ceremony. c)will  treat him with a bowl of beverage, either kymys ­ a drink based on fermented mare's milk ­ or shubat the  main ingredient of which is camel milk. d)filled with meat and onions, raisins, kurt (small,  salted cheese balls) and, of course, tea. e)but despite this, tea quickly gained popularity among the local population. And today, in fact, it is one of the  main drinks in Kazakh society. f)will be complemented by meat dishes: kazi, shuzhuk, zhal, zhaya, karta, kabyrga. The above dishes are  traditionally prepared from horse meat or lamb. g)the name of this dish is translated from Kazakh as  “five fingers” because of a manner to eat the dish by  hand

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"

Разработка плана урока по английскому языку на тему "Food and drinks"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.04.2018