Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)
Оценка 4.7

Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)

Оценка 4.7
Руководства для учителя
docx
английский язык
5 кл
27.04.2018
Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)
План урока разработан по обновленной программе обучения. Данный урок поможет пятиклашкам глубже узнать о мире профессий, а также развить навыки слушания и говорения, развить навыки умения работы в группе, в паре; развить умения размышлять, формулировать умозаключение; закрепить умения сопоставлять, сравнивать профессии.
The world of work.docx
Lesson:  The world of work: people and  professions Date: 09.03.18 Grade: 5 Learning objectives that this  lesson is contributing to: Short­term plan School: 2 Teacher name: Akanova Dinara Bakhytbekovna Number present:                                 absent:  C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively  and cooperatively in groups Lesson objectives: All learners will be able to: ­ Understand the main points of short supported talk on a  topic of the lesson.  Pronounce an increasing range of words, short phrases and  simple sentences intelligibly. ­ Most learners will be able to: - Understand an increasing range of short supported  - Make basic statements which provide information on a  questions on a topic of the lesson. topic of the lesson. Some learners will be able to: - Understand some specific information and detail of short  - Ask questions to find out about experiences and respond to supported talk on a topic of the lesson. Assessment criteria: Level of thinking skills Previous learning questions on a topic of the lesson. - Listen and understand some information - Make basic statements - Ask and answer questions Knowledge, comprehension, application Learners are familiar with the formation and the usage of the  Present Simple Tense. Plan Planned  timings Start 3 min Middle 5 min Planned Activities Lesson Opening and Warm­Up  Greeting learners: Hello! How are you?   Teacher asks students to greet each other and ask their  peers “How are you?”   Teacher introduces lesson objectives to the students.  Show a video “Future plans” and ask learners to guess the  topic of the lesson? (Professions)  Ask what jobs are they talking about? Presentation of the new vocabulary: Activity 1: Brainstorm around the word “Professions”. Task: name all the professions you know. Activity 2: Introducing the vocabulary.  Learners are going to learn the new words. Task: learn the new words on the theme. Resources video Brainstorming chart PPT 5 min 5 min 15 min Cards with the words Formative Assessment worksheet Audio Worksheets  Descriptor:    ­ watch the presentation ­ pronounce the new words after the teacher ­ try to guess them Activity 3: Guess the word (Comprehension).  Learners are going to play the game “Guess the word”. Task: mime/ give the definition of the words for others to guess. Descriptor:  ­ Choose a word  ­ Mime/ give the definition. ­ Guess. Differentiation:  For weaker learners the teacher gives the task to mime the word. For more able learners – to give the definition. Formative Assessment:  Teacher hands out each learner worksheet 1.  Allow learners time to match the words. Assessment criteria: Recognize the names of the professions.  Task: Match the words with the pictures. Listening. Activity 4: “Guess my job”  Learners are going to hear a radio quiz programme called  “Guess my job”. There are three contestants who can ask  ten questions and then have to guess the mystery guest’s  job. Task: listen to a radio quiz programme and try to understand: Descriptor:  ­ Look through the questions  ­ Try to understand unknown words from the pictures and the  content. ­ Listen to the 1st part of the programme and underline the  questions you hear (10 questions) Peer and group assessment. ­ Check the task with the peers of your group.  ­ Check the task with the whole class.  Teacher asks learners about Phil’s answer and elicit that  he can only answer yes, no or it depends. ­ Listen again and write the answers Y, N, D after each question. ­ Check answers. Assessment: Think­Pair­Share (Think­Pair­Square­Share). Assessment criteria: make basic statements. ­ Think and try to guess the job. ­ Discuss your ideas with a partner, then with another pair. ­Share your ideas with the others.  Teacher gets feedback but doesn’t tell the right  answer. ­ Listen to the end of the show. ­ Make guesses and find out the guest’s job.  Teacher gives oral feedback after the listening task. 10 min Speaking. Activity 5: Role­play. Worksheets  Learners are going to do a role­play. The teacher divides  the learners into groups of four like in the radio  programme­ one guest and three contestants.  Task: role­play “Guess my job” Descriptor:  ­ choose the profession from the list of the new words. ­ ask questions (you can use the questions from the listening task) ­ guess the job Differentiation:  Weaker learners can ask questions from the listening task. More able learners – ask their own questions. Teacher’s assessment: Teacher gives oral feedback after the  speaking task. Assessment criteria: Ask and answer questions Reflection:   Learners give feedback to each other on the lesson. It’s done in oral form.  Final teacher’s feedback. End 2 min Differentiation – how do you plan  to give more support? How do you  plan to challenge the more able  learners? Differentiation will be done by task for weaker and more able students  in asking questions; by support  from the teacher, peers and  worksheets; by assessment criteria. Additional information Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Health and safety check The teacher will be able to assess  learners using different kinds of  formative assessment and techniques:  peer and group assessment, think­pair­ share, feedback. The lesson will be delivered  in accordance with health  and safety standards.

Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)

Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)

Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)

Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)

Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)

Разработка плана урока по английскому языку на тему "The world of work" (5 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.04.2018