Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"
Оценка 5

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Оценка 5
Презентации учебные +1
docx
английский язык
9 кл—11 кл +1
26.02.2019
Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"
Публикация является частью публикации:
фортуна.docx
Методическая разработка  учебного занятия  по дисциплине  «Английский язык» Тема: «Fortune’s  Steer Wheel» «Колесо Фортуны»  Составитель Чепурных Т.А., преподаватель английского языка ГБПОУ ЧЭнК      Данное   методическое   пособие   –   разработка   учебного   занятия   по страноведению, по теме «Fortune’s  Steer  Wheel»     интегративного типа по дисциплинам «Иностранный язык», «География», «История», «Литература». Тип занятия: деловая игра. В ходе учебного занятия ставится и достигается цель учебного занятия: ­ формирование у обучающихся умений выполнять действия и роли деловой  игры, понимать и критически осмысливать прочитанный текст,  уметь  высказывать оценочное суждение об исторических событиях английской  истории.  Образовательными  ресурсами являются учебные пособия В качестве учебного оборудования служат раздаточный материал,  наглядность. ХОД ЗАНЯТИЯ: Организационный этап. Приветствие, проверка отсутствующих, число, I. день недели.  Good afternoon, dear students! You’re welcome to our lesson. Wouldn’t you like to say me the date and the day of the week? Who is absent? II. Мобилизующий этап (4 минуты). Целеполагание, выставление основных этапов занятия, задачи работы обучающихся. Ведение в дисциплину. Речевая зарядка. Повторение изученной лексики по теме. Dear friends, we are to work and play. Our theme is «Fortune’s Steer Wheel». (Колесо  Фортуны).   Our   lesson   is   defined   as   a   business   game.   We   have   to remember the history of Great Britain, some facts of its modern life, we must train to read the texts and translate them, then read a text about Francis Drake and discuss it. Our program is very vast. I hope we’ll get it over. So, off we go!!! Everybody on board!  1 First, we have to repeat words for the topic “Travelling”.  III. Проведение деловой игры «Fortune’s Steer Wheel» ­ 45 минут. 3.1. Старт в городе Плимут. Для того, чтобы наша шхуна отплыла и  отправилась в кругосветное путешествие, мы должны ответить на три вопроса Imagine you’re a sea officer. Our team is on about going round the world. Some stops: Stop 1:   give some facts to make our ships going ­name the full name of the country ­where is the UK located ­ who is the head of the UK 3.2.Историческая   отмель.   Чтобы   не   сесть   на   мель,   мы   должны   хорошо разбираться   в   истории   Великобритании   в   целом,   а   в   частности   в   истории города Лондон. В предложенных текстах есть пропуски, их нужно заполнить словами, данными снизу. Stop 2:  be careful! We are near the Historical Shallow. To get rid of the shallow, you have to fill in the blanks with the words given below. Historical shallow  (Историческая отмель) 1. The capital of Great Britain is ……………… 2. London is about …………..years old 3. London was built by ….. 4. The most famous sights of London are ………………….. 5. The Tower of London was built ………………… 6. The Great Fire in London was ……………………… 7. The United Kingdom of Great Britain combines …………..countries. 8. There are ……………..people living in London. 9. The biggest cities of Great Britain are ………………….. 10.The symbol of England is …………. Keywords : 4, 2000, red rose, Manchester, Liverpool, Belfast, Edinburgh,  Romans, 1666, London, Tate Gallery, 1066, Big Ben, Buckingham Palace,  8800000, National Gallery,  Trafalgar Square  3.3.Рифы.  Каждая   страна   имеет   свой   жизненный   уклад,   свои   особенности, свои   характерные   черты.   Ваша   задача   разобраться   в   одном   из   явлений британской жизни и рассказать своим друзьям об особенностях страны. 2 Stop 3: Every country has its character and customs. You are to read the text, translate it and retell the story Reefs  1) Albion  is the oldest known name of the island of Great Britain. Today, it is still sometimes used poetically to refer to the island. The name for Scotland in the Celtic languages is related to Albion. Another story tells us that Britain was born under the constellation (many stars) Albion. Albion means white, clean. The definition “foggy” is known because of the thick sea fog that one can see on the island. Warm waters of the Gulf Stream meet cold waters of the North Sea, get cool and give a lot of fog. There are many days when the fog is thick and you can’t see at arm’s length. You can be late for lesson or for work but not none dares to find the path in the white fog. legend   of 2) The  Loch Ness  monster, also called “Nessie”,  is a creature that is supposed to live in Loch Ness, the largest lake in the Northern Scotland.  Since Roman times the     a mysterious sea   creature   has   been   alive through numerous sightings of the animal. When the Romans came to Scotland in the first century the Picts were the main inhabitants.  They were fascinated by animals   and   spoke   of   a   strange beast swimming   in   one   of   the   lakes   in   the Scottish highlands. The first references go back to the sixth century when a man was supposedly saved from the swimming beast of Loch Ness. Nowadays many expeditions are held to learn something about Nessie. But nobody  has seen the monster. 3) A kilt   is a type of knee­length   skirt with pleats at the back, originating in the traditional dress of Gaelic men and boys in the Scottish Highlands. It is first recorded   in   the   16th   century   as   the   great kilt.   The   small kilt or modern kilt emerged in the 18th century. Since the 19th century, it has become associated with the wider culture of Scotland. If you want the truly authentic experience, there are a whole host of kilt accessories which will give you the total 'look'. These include: the belt, the sporran or purse, kilt knife  traditionally kept   inside the  socks, kilt pin,  hose ­ knee­length woolen sock, shoes  and a cap called Tam­o­Chanter 4) A sandwich is a food typically consisting of vegetables, sliced cheese or meat,  placed on or between slices of bread. Sandwiches are a popular type of lunch  food, taken to work, school, or picnics to be eaten as part of a packed lunch. The  origin of the word 'sandwich' for an item of food may have originated from a  story about John Montagu, the 4th Earl of Sandwich. He liked to play cards and  3 could play the whole day without interrupting. It is said that in  approximatelly1762, he asked for meat to be served between slices of bread, to  avoid interrupting a gambling game.   But soon people may have started  ordering “the same as Sandwich”, and the name stuck !  5) The word "Christmas"  is     the celebration of the birth of Jesus Christ. But although Christmas is a Christian celebration, it is also true to say that it is an unusual   combination   of   pagan   and   Christian   ceremonies.   A   Christmas   tree stands in everybody's living room at Christmas. Around the base of the tree lie the gifts and toys wrapped up in bright colourful paper. Giving presents goes back to Roman Saturnalia when good luck gifts of fruit, pastry or gold were given  to  friends   on  New  Year's   Day.  In  Britain  the  traditional   day  to  give presents is December 26th and is now known as Boxing Day. Christmas is the best holiday for children. They have a lot of fun, gifts and guests.     a festival of the dead.    .     All Hallows Day   It is celebrated on the 31       death and supernatural. It is very popular with So this holiday       in   America.   On   that   day   children   wear     especially   children   and   teenagers   unusual     and masks. They dress up as witches, ghosts, ghouls,     fancy costumes     bats, evil spirits, and skeletons and frighten people. They say “Trick or Treat”. If they get a treat, they go away. But if they don’t, they play tricks. The main attribute     pumpkin   with   a   candle placed inside.     was     originally            The 1   6) T  his holiday started in Ireland.     is   Jack­O­Lantern   or       is associated with       of      Halloween       hollowed­out       Halloween    st     of October.      st     of November is 3.4. Почтовый пролив. Наши моряки заметили предмет на волнах. Оказалось, это бутылка с письмом. Но соленая вода разрушила письмо, оно развалилось на части. Вам нужно составить части письма, чтобы можно было прочитать послание. Stop 4: Mail Stream. You see, it’s something in the water! Ouch, it’s a bottle with a letter. Whose letter is this? And who is it to? The salty water made the reading impossible. Try to compile the letter. April, 22nd Dear Ann, Mexico MexicoWe hope to return to England very soon. We are in a bountiful land. Everything is o.k. Francis. Mexico Liverpool, England. Mexico Missis Ann Drake, Frame Street, Подведение итогов игры  4 Наша деловая игра подошла к завершению. Можно сказать, что на нашей  шхуне не было лентяев и трусишек, все были на высоте положения, все смогли справиться с заданиями. Френсис Дрейк был бы доволен тем, что у него такая  команда. Но мы не все знаем о самом Дрейке. Наш следующий этап будет  направлен на изучение нового материала. Our business game is over. You did it well. Everybody could show us the bravery  and knowledge. Francis Drake could be very proud of  you. Congratulations! It’s time to get knew facts, read and discuss the history of the first sailor who went  round the world. IV.   Предъявление нового материала. Работа с текстом.(20 минут)         Прогнозирование содержания текста. О чем может быть текст? Задать  вопросы Дрейку на английском языке  What is he famous for? Where did he travel? How did he travel there?   Чтение текста о Френсисе Дрейке с полным понимаемым прочитанного. В  предложенном упражнении соединить слова с фактами из текста.   Read the text, try to understand it. Find in the text following word and explain how they are connected with F.Drake. Plymouth ,the Golden Hind ,the Pacific, the New World, the Moluccas Islands,  Elizabeth I  Read the text once more and put the sentences in order how they are in the text V. Закрепление изученного материала . Говорение ( 15 минут) Контроль усвоения материала по теме в процессе рассказа   Работа с картой. Составление высказывания по теме. Francis  Drake first  travelled across the Atlantic Ocean  to South America.  He travelled   all   around   South   America   and   then   sailed   to   North   America   before travelling   to   the   Moluccas   Islands   in   the   Pacific.   He   then   sailed   around   the southern tip of Africa and finally returned to England. I’d like you to tell us the story of this brave captain VI. Подведение итогов работы, выставление оценок Рефлексия. (4 минуты)  Наше занятие подошло к финишу. Но мы не можем просто уйти и забыть нашу работу, после занятия должно остаться что­то, что может показать, что мы  работали не зря. У вас есть таблицы, которые нужно заполнить       5 6

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"

Разработка учебного занятия "Колесо Фортуны"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
26.02.2019