Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Оценка 5
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл
28.05.2017
Урок разработан для учащихся 5 класса, изучающих английский язык на углубленном уровне по программе углубленного изучения английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой. На уроке применялись активные формы организации учебной
деятельности и информационно – коммуникационные технологий с целью здоровьесбережения учащихся.
Разработка урока английского языка 5 класс.doc
Муниципальное общеобразовательное учреждение
«Майская гимназия Белгородского района Белгородской области»
Разработка урока
английского языка
в 5 «А» классе
по теме:
«Здоровый образ жизни»
Учитель английского языка
Хачиян А.Р. 2016 год
Разработка открытого урока по теме
“Healthy way of life” в 5 «А» классе по программе углубленного изучения
английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой.
Цели урока: применение активных форм организации учебной
деятельности и информационно – коммуникационных технологий с целью
здоровьесбережения учащихся.
Задачи урока:
Образовательные:
1) продолжить формирование знаний учащихся по темам «Спорт» и
«Здоровье»;
2) продолжить формирование словарного запаса учащихся через
использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения;
Развивающие:
1) совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь);
2) развитие умения аудировать с целью извлечения общей информации;
3) развитие памяти, способности к адекватным высказываниям на
английском языке;
4) способствовать умению анализировать, обобщать, комбинировать и
трансформировать речевые единицы, осуществлять продуктивные
речевые действия;
5) продолжить умение учащихся работать в группе с целью
формирования социально – коммуникативной компетентности;
6) учить детей делать краткие сообщения, презентации творческих
проектов;
7) продолжить формирование устойчивой мотивации учения для
достижения стабильного качества знаний учащихся;
Воспитательные:
1) воспитание у учащихся уважительного отношения друг к другу;
2) воспитывать здоровые привычки;
3) показать учащимся важность здорового образа жизни. 4) формирование эмоциональноличностного отношения учащихся к
изучаемому материалу.
Сопутствующие задачи:
скрытый контроль развития речевых умений;
Тип урока: урок развития предметных навыков по теме, овладение
предметными умениями.
Форма проведения урока: урок защита проектов.
Методы: словесный, наглядно – иллюстративный, тренировка, применение,
контроль, метод проекта.
Оборудование и оснащение урока:
дидактический раздаточный материал: карточкизадания;
ИКТ: проектор, экран, компьютер, презентация учителя, доска.
The beginning of the lesson.
a)
T: Hello, dear children! I am very glad to see you! Are you OK? (the teacher
comes to each student).
Then, let’s start our today’s work.
b)
My dear! Today we have many guests in our classroom. What do you think about
them? (The teacher gives the “heart” to any person, he/she answers the question
and gives it to the neighbour).
I think kind generous healthy
I believe they are polite slim smart
I suppose serous nice beautiful good
c)
Now look at the pictures on the blackboard. What do you see on them? (Different
kinds of sport)
Now look at the screen!
Slide 1.
Children! What do you think will be the topic of our today’s lesson? Do you have
any ideas? (Children give their variants).
Slide 2. T: The topic of the lesson is “Healthy way of life”. Also you can see the topic of the lesson on the blackboard. (the topic is
on the list of paper).
What are you going to do at the lesson? The blackboard will help you, come to the
blackboard and choose what you like! (children take the necessary card and stick
it on the blackboard).
We shall read, speak, listen to text, learn the words, make the project, relax,
write, sing
Смайлики после каждого вида задания. How do you feel now?
The main part of the lesson.
I. Lexical part
a) T: So, I understand that we have great plans for the lesson. But I am sure that
first you must know the words and expressions. Let’s remind them!
Read the words from the screen, please!
Slide 3. Slide 4.
Health medicine blood pressure
Chest to suffer from temperature
To be on a diet my cup of tea pulse
Lung cough dairy products
Slide 5.
T And now translate the words
Здоровье
Грудная клетка
Быть на диете
Легкие
Медицина
Страдать от
Кашель
Давление
Температура
Пульс
Молочные продукты
Это мое, это для меня
b) T: Just now we shall see whether you know how to write the words. You will
come up to the blackboard, chose the word and fill in the missing letter. (The cards
with the words are on the blackboard)
Slide 6.
h.alth med.c.ne bl..d pr.ss.re
ch.st s.ffer temp.rat.re
d.et co.gh p.lse
Slide 7.
T And now say what people do if:
they have a headache;
they can’t sleep;
they have a toothache;
they have a cold;
they have a stomachache.
Slide 8.
to go to the dentist, to call a doctor, to go to bed, to take some medicine, to have a
walk outdoors, to drink warm milk,
Рефлексия.
T And now tell me please how you feel. (Учащиеся показывают свое
настроение на данном этапе урока с помощью смайликов)
II.
Slide 8. (Click on Russia).
Listening comprehension.
T: I understand that you are very sporty children. I am sure that sport helps you to
be healthy. But some people are professional sportsmen. I have prepared a very
interesting story about famous Russian sportsmen. Listen to the story and do the
task.
The task:
Try to guess to whom the emails are written (Anna
Kournikova, Irina Slutskaya, Pavel Bure).
(После прослушивания учащиеся дают свои ответы)
Slide 9.
Dialogue “At the Chemists’s”
Situation for the dialogue “At the Chemist’s”.
T Imagine that you feel pain and you go to the chemist to buy some medicine.
Act out the dialogue.
Good afternoon.
Good afternoon. Can I help you?
Yes, I have a terrible headache.
How long have you had it?
Only about two or three hours.
Try this medicine. How much does it cost?
Three pounds, please.
Hear you are. Thank you.
Thank you.
Рефлексия.
T And now tell me please how you feel. (Учащиеся показывают свое
настроение на данном этапе урока с помощью смайликов)
III.
The physical training part.
Slide 10. “Bingo”. (Учащиеся исполняют песнюразминку).
Slide 11. Slide 12.
IV.
Proverbs
T – And now tell me please. What proverbs about health do you know?
(На слайде появляются пословицы с пропущенным словом. Учащиеся
называют пословицы).
Good health is above wealth
An apple a day keeps the doctor away
Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise
A sound mind in a sound body.
Eat to live, not live to eat
Don’t worry, be happy
Slide 13.
T The next task is to fill in the missing words. (Учащимся раздаются карточки
с заданием. После выполнения они проверяют его на слайде).
a).get up, b).hands, c).healthy, d).exercises, e).teeth, f).shower, g).fit, h).little,
i).much, j).sweets, k).bad, l).smoke, m).go to bed, n).junk, o).skip
……..early and ……..early to keep fit.
Take regular ………… to keep fit.
Take a cool/cold ……….. to keep fit.
Eat …………. food to keep fit.
Never ……. to keep ……. . Clean your …….. every morning and every evening.
Wash your ……… before meals.
Too ……food makes you thin.
Too ……. food makes you fat.
……… food makes you ill.
Too many ………. are ….. for your teeth.
Never ……… breakfast.
Рефлексия.
T And now tell me please how you feel. (Учащиеся показывают свое
настроение на данном этапе урока с помощью смайликов)
Slide14. Music
V.
Doing the project.
T: All people like to be healthy. But what must we do to be healthy and fit.
Let’s make two groups “Doctors” and “Patients”. Your task is to make the
project. Give some advice what should people do to be healthy. Now I’ll give you
coloured lists of paper and markers. In your projects use one of the proverbs. You
are to work in groups Let’s start. (the pupils do the task).
T: And now let’s see what you have done “Doctors”? And you “ Patients”? It was
well done. And now tell us your advice what should people do to be healthy.
VI.
The end of the lesson.
a) T: Thank you very much for the work. We planned to read, to write, to listen,
to sing, to play, to speak, to learn, to relax. Have we done it?
Slide 15.
Рефлексия.
T: What did you like most of all? What was difficult for you? The lesson was
interesting
exciting
useful
The lesson was complicated
boring
annoying
b) T: You marks are…..
c) T: The home task is ex. 8 p. 75. Read and say what the main idea of the text is.
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Разработка урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни" 5 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.