Разработка урока на тему "Geographical features"
Оценка 4.9

Разработка урока на тему "Geographical features"

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
04.11.2019
Разработка урока на тему "Geographical features"
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 6.1.1.1- use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups; 6.1.10.1- use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world 6.3.2.1- ask simple questions to get information about a growing range of general topics; 6.3.3.1- give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics; Lesson objectives • Identify facts and details in extended talks with support • Figure out the content of a conversation with support in extended talk • Recognise the meaning of extended talk with some support Success criteria  Practice pronunciation  Make sentences about geographical feature  identifies the places where people prefer to live and says them;  interprets the story correctly and completes sentences with appropriate words. Value links Respect, Support, Trust, academic honesty Cross curricular links History, Literature ICT skills Learners use dictionaries if necessary, no ICT skills are focused on this lesson Previous learning Learners know words related to the topic, learners can make sentences in Present and Past Simple
Short plan 25.docx
Long­term plan: Unit 3. Our Countryside Date: 04.11­08.11 Grade: 6 “M” Theme of the lesson: Geographical features  Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to Short plan № 25 Gymnasium № 41 Teacher’s name: Kazanzhidi O.F.  Present: Absent: 6.1.1.1­ use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups; 6.1.10.1­ use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world 6.3.2.1­ ask simple questions to get information about a growing range of general topics; 6.3.3.1­ give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics; • Identify facts and details in extended talks with support • Figure out the content of a conversation with support in extended talk • Recognise the meaning of extended talk with some support Lesson objectives Success criteria  Practice pronunciation   Make sentences about geographical feature  identifies the places where people prefer to live and says them;  interprets the story correctly and completes sentences with appropriate  words. Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning Respect, Support, Trust, academic honesty  History, Literature  Learners use  dictionaries if necessary, no ICT skills are focused on this lesson Learners  know words related to the topic, learners can make sentences in Present  and Past Simple  Planned timings 5  min 5 min 10 min Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources Plan 1.Warm up  (W, D)  Ss answer teacher’s questions 1) Do you know your hometown/village well? 2) Where is it situated? 3) What does it look like? 4) Do tourists like to visit your town/village? 5) Is your hometown a good place to live in? Why / Why not? 2. Activity 1 (W, I) SB: p.29 T   draws   Ss’   attention   to   the   pictures   and   asks   various   Ss   to   read   out   the geographical feature each one shows. Students then repeat after the teacher the words chorally or individually and elicits the translations of the words from Ss around the class.  3. Activity 2. (I, f)  SB: Ex. 2, p. 27 Teacher presents the continents and then explains the task. Teacher with students go through the list of places and elicit whether Ss know any of them.  T read out the example “Mount Everest is in Asia” then elicits answers for the places from Ss around the class.   Suggested answer key Pictures Students’ text books Angel Falls is in South America The Grand Canyon is in North America Malta is in Europe. The Rive Nile is in Africa Niagara Falls is in North America. The Global Desert is in Asia Ayers Rock is in Australia Mount Vesuvius is in Europe.  4. Activity 3 (P, f)   Learners 1. Listen to the audio and identify where these people prefer to live in the  city or the countryside. Task 1 1. Listen to the audio and say where these people prefer to live in the city or  the country. Write Countryside or City 15 min Sheets with task for each pair Task 2. Listen again and complete the sentences. Speaker 1 wants to be with many _______________. Speaker 2 wants to spend weekdays in the _____________. Speaker 3 enjoys peaceful ______________. Speaker 4 grew up in the ____________. Descriptor  Jeyong, Korea Al, England Joel, America Martin, United States Mitchell, United States Shuan, Canada Speaker 1 Speaker 2 Speaker 3 Speaker 4 City  Both  Countryside City Countryside  City people city  lifestyle country Students check themselves with descriptors.  Home task:  WB ex 1 p 20, learn new words and write in the vocabulary 5. Reflection  5 min The reflection list on the blackboard

Разработка урока на тему "Geographical features"

Разработка урока на тему "Geographical features"

Разработка урока на тему "Geographical features"

Разработка урока на тему "Geographical features"

Разработка урока на тему "Geographical features"

Разработка урока на тему "Geographical features"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.11.2019