Разработка урока на тему Read or not to read
Оценка 5

Разработка урока на тему Read or not to read

Оценка 5
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл
02.04.2017
Разработка урока на тему Read or not to read
презентация к уроку
Публикация является частью публикации:
Тема.doc reading.doc
Тема: To read or not to read  Мета: 1. Совершенствование навыков монологического высказывания по  теме.  2. Совершенствование навыков аудирования и письма 3. Развитие оперативной и кратковременной памяти.  4. Воспитание любви к чтению.    Формирование навыков работы в парах и  группах  Тип урока: комбинированный Оснащение: компьютеры, мультимедийная доска, карточки Хід уроку: 1. Организационный момент I. Фонетическая зарядка Before starting our lesson I’d like you to brainstorm a little. Look at the samples,  listen to the speaker and make up the poem. Put the samples (strips) in the correct  order on your computer.  Choose the correct answer.  (­What is the answer of this riddle?)  Books  Listen again and read together.  So the topic of our lesson is Read or not to read.  The aims:  We are going to speak about the role of reading and place of literature  in life. During the lesson we’ll design the project booklet. At the end of our lesson  you’ll have your booklets which present your own opinion about reading.  The mottos of our lesson ­ Books are our best friends  II. Речевая разминка   Warming­up Remember the vocabulary: Listen to the word combination and find the necessary translation Develop                                       Logical thinking                          развивать Imagination                                 Знания A source  Knowledge                                  источник Broaden one’s outlook               привлекательный Captivate                                    логическое мышление                                   розширять кругозор Let’s brainstorm around the question using this vocabulary.   Why do people like reading? Can develop our logical thinking Can develop our imagination  Is a source of knowledge Helps us to have a good rest Can broaden our outlook Is captivating Gives a lot of useful information Tell your point of view using such linking phrases: Well, in my opinion… As far as I am concerned… If you want my opinion … As I see it … In my view…  I think/suppose… I must say that... I believe that... Now you have 3 minutes to write your opinion in your project booklet. It is your  first page.  Use these expressions and Say what role reading play in your lives and how it  forms your moral values.              I see you have your own point of view about reading. The second page of our  booklet will devoted to different kinds of books. Let’s remember them. Let’s play a role game. The First group is readers, the second group is writers.  Readers put the questions about literature genres. Writers must answer them.  Choose the sheet of paper with the literature genre and types of writers you to ask  about. You will receive bonus for every answer.     Fiction         a satirist                   Poetry             Drama Science fiction                 a novelist               Detective stories                                    a playwrit                                   Fairytale           a poet Fantasy   mystery                                    a humorist Myth                                                           an essayist Some science fiction writers say that in the future books will be replaced by the  computer. What is your opinion about this?  Now the second group of writers asks questions. Readers answer, please.  What kind of books do you enjoy reading?  Do you sometimes read the same book again and again?  What book have you read more that once? What are the reasons why you choose a book to read? Who are your favourite authors? Is reading your hobby or necessity? Do you think books influence people in some way? Why do you think so?  Do you prefer to read books first and then see its filmed version or, see it and then  read? Why?  If you have read an interesting book, do you want to share your impressions with  somebody or do you like to keep them to yourself?  How often do you go to the library?  Have you got any favourite English writers?  Does reading play an important role in your life? How much time do you devote to it?  Do you read for pleasure, for information or both?  Lisa, you are a journalist. P­Ps Make a survey “What sorts of books do students of our group like reading”. Write  your favourite literature genre on a sheet of paper.  Please what are the results of your survey? Of course you’ll agree with English proverb “tastes differ”  Let’s design the second page of your project. Choose one or two of literary forms. What genre of books do you find most  interesting? Why? Tell and write your opinion about it. Why do you like it. What books have you  read?  Give examples of books which you keep in your memory. Why?  At the last lesson you have made a report about your favorite writer and about your favorite book. Use your reports on the second page.  Now the second page of your project is ready.  III. Let’s relaxed a little.  Shut your eyes. Listen to the music. Let’s continue our work.  The third page will be devoted to your own book. You have a plan of advert  according to it you had to do your homework for today.  Make an advert of your future book. What type of book would you write? Who  would be your audience? What would be on the cover of your book? What would  its title be?  Look through the key­words and make up your advert of your own book.  Key­ words on the screen: Title                                                  to arouse (admiration, the feeling of                   Genre of literature Characters                                         to express  Passage                                             episode to depict                                            plot                  sympathy) Are you ready to present your adverts? Let’s listen to each other.  We have a possibility to print them and you will exchange them.  IV. If you need some books you can find it at the library. A visit to the library will  be our next topic. Your home­work is to read about libraries in Great Britain page.  Ex.    V. It is very interesting to read books in original.  We had a possibility to read electronic version of some chapters of the novel  “Alice in wonderland” by Lewis  Carroll Let’s remember the plot of these chapters. Practice the vocabulary and grammar  with the help of computer course “Alice in Wonderland” Listen and read the  chapters and try to retell the plot of it.  VI. Итоги урока So Our lesson was interesting. You have worked successfully in pairs designing  your project booklets. You have improved your speaking, reading, writing and  listening skills. You have revealed creativity and develop imagination.   Your marks are

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read

Разработка урока на тему Read or not to read
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.04.2017