Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
07.10.2019
Цели:
1. Образовательные: совершенствование навыков говорения, активизация лексических единиц по теме "Направление".
2. Развивающие : развивать умения и навыки диалогической речи, развивать мышление и память.
3. Воспитательные: учить слушать друг друга, работать в парах, воспитывать интерес к английскому языку.
4.Учебные: развитие речевых компетенций, умений говорения, чтения с извлечением частичной и полной информации.
Тип урока: комбинированный
Задачи:
Формировать грамматические навыки говорения.
Активизировать ранее изученный лексический и грамматический материал по данной теме (в различных речевых ситуациях).
Развивать навыки диалогической речи.
Урок английского языка в 5 классе.docx
Урок английского языка в 5 классе
Тема урока: Как пройти/как указать путь…?
Цели:
1. Образовательные: совершенствование навыков говорения, активизация
лексических единиц по теме "Направление".
2. Развивающие : развивать умения и навыки диалогической речи, развивать
мышление и память.
3. Воспитательные: учить слушать друг друга, работать в парах, воспитывать
интерес к английскому языку.
4.Учебные: развитие речевых компетенций, умений говорения, чтения с
извлечением частичной и полной информации.
Тип урока: комбинированный
Задачи:
Формировать грамматические навыки говорения.
Активизировать ранее изученный лексический и грамматический материал по
данной теме (в различных речевых ситуациях).
Развивать навыки диалогической речи.
Методы урока:
по источникам знаний:
словесный,
наглядный,
практический;
по степени взаимодействия учителя и учащихся:
беседа.
Оборудование:
Учебник для 5 класса Spotlight 5,раздаточный материал
Ход урока
I. Организационный момент.
1. Приветствие.
– Hello, boys and girls. – Hello, out teacher.
– How are you?
– Fine, thanks.
– Are you ready for the lesson?
– Yes, we are.
– Sit down, please.
– Who is on duty today?
– I am.
– Who is away (absent)today?
–What date is it today?
II. Phonetic work
Учитель:
Now, listen to me and repeat after me some sounds and words.
[ r ] run, traffic, right
[ai] light, right
[ i:] please, street
Listen to the poem again and then repeat it after me.
What words don’t you know? How can you translate the poem?
III. Warm-up activities (Разминка). Повторение пройденного материала.
Teacher: Let’s start our lesson with Warm-up.
- First of all, I want you to answer my questions and write down your
answers on the blackboard.
- Write the words down in column.
- Ok, let’s start. (Начнем!)
Teacher: Where can you buy aspirin? Pupil: In the BANK
Учащийся записывает ответ «BANK» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях.
Teacher: Where can you go and watch new films?
Pupil: To the CINEMA
Учащийся записывает ответ «CINEMA» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях.
Teacher: Where can you rest and have a cup of coffee?
Pupil: At the CAFE (в КАФЕ)
Учащийся записывает ответ «CAFE» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях.
Teacher: Where can you stay if you are new to the area?
Pupil: At the HOTEL
Учащийся записывает ответ «HOTEL» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях.
Teacher: Where can you buy books?
Pupil: At the BOOK SHOP
Учащийся записывает ответ «BOOK SHOP» на доске, остальные ребята –
в своих тетрадях
Teacher: Where can you buy bread?
Pupil: At the BAKER’S
Учащийся записывает ответ «BAKER’S» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях
Teacher: Where can you buy sport clothing?
Pupil: At the SPORTS SHOP Учащийся записывает ответ «SPORTS SHOP» на доске, остальные
ребята – в своих тетрадях
Teacher: Where can you buy toys?
Pupil: At the TOY SHOP
Учащийся записывает ответ «TOY SHOP» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях
Teacher: Where can you take books which you are need and you don’t have at
home?
Pupil: At the LIBRARY
Учащийся записывает ответ «LIBRARY» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях
Teacher: Where can you send or get letters?
Pupil: At the POST OFFICE
Учащийся записывает ответ «POST OFFICE» на доске, остальные ребята – в
своих тетрадях
Teacher: Well done! We have a list of words.
- Look at the sheet of paper, please! (раздаточный материал) It’s a
map of a town. It isn’t finished.
- There are only three buildings marked: the school and the chemist’s.
- And, of course, you have to complete the map using our words.
- You will ask me and I’ll answer the questions.
Pupil: Where the bank is?
Teacher: The BANK is next to the chemist’s on Park Road
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
банк.
Pupil: Where the cinema is? Teacher: The CINEMA is opposite the bank on the corner of East Road.
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
кинотеатр.
Pupil: Where the café is?
Teacher: The CAFÉ is next to the bank
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
кафе.
Pupil: Where the hotel is?
Teacher: The HOTEL is on the corner of East Road opposite the cinema
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
отеля.
Pupil: Where the book shop is?
Teacher: The BOOK SHOP is next to the cinema and opposite the café.
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
книжный магазин.
Pupil: Where the baker’s is?
Teacher: The BAKER’S is on the corner of Green Street opposite the
Chemist’s.
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
булочная.
Pupil: Where the sports shop is?
Teacher: The SPORTS SHOP is behind the baker’s on Park Street.
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
спортивный магазин.
Pupil: Where the toy shop is? Teacher: The TOY SHOP is opposite the sports shop.
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
игрушечный магазин.
Pupil: Where the library is?
Teacher: The LIBRARY is on East Street opposite the school.
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
библиотека.
Pupil: Where the post office is?
Teacher: The POST OFFICE is between the hotel and the toy shop on Park Road.
Учащийся подходит к доске и указывает на то место, где находится
почта.
Teacher: Well done! Our map is completed
III. Физминутка.
Teacher: Now we want some rest.
Open the window
Open the door
Touch the table
Touch the floor
Close the door
Turn the key
Open your books
Look at me.
IV. Основная часть. Teacher: Our today’s class is devoted to getting about the town. As you all know,
people travel a lot nowadays and if you ever have a chance to visit a foreign
country you should be able to ask the way to a place you want to go to. It’d be
wonderful if you could be helpful and give the necessary directions. So let’s learn
how to do so.
Teacher: - Let’s start with Asking for Directions – Как спросить путь?
- In this lesson, we will study listening a little more so you can effectively
understand a person giving you directions.
- There are many direction words and expressions. Here are some key
words you have to remember.
- Most of the time, you should start by saying “Excuse me”.
"Excuse me. Do you know where the … is?"
"Excuse me. Is there a … near here?"
"Excuse me. How can I get to the …?"
Giving directions – Как указать путь
Teacher: When you ask for directions, the person responding will usually give you
quick directions.
- Look at the blackboard! It is a list of common phrases used when giving
directions. You should study them carefully.
TURN LEFT – поверните налево
TURN RIGHT – поверните направо
CROSS THE ROAD – перейдите дорогу
TAKE THE FIRST ON THE LEFT - поверните на первом повороте налево
TAKE THE SECOND ON THE RIGHT - поверните на втором повороте направо
GO STRAIGHT ON – идите прямо
GO UP/ GO DOWN THIS RTREET – идите вверх/вниз по улице Teacher: Please, copy these phrases in your exercise book and, of course, remember
them!
- You have two minutes to do this!
- Are you all ready to continue?
Чтение диалога по ролям.
Teacher: Now look at the picture.
- Let’s read the dialog between Ann and Tom.
- Who would like to read?
Teacher: Where does Ann want to go to?
Pupils: Ann wants to go to the library.
Teacher: You are at the post office and want to the cinema.
V. Summing up
- Today you’ve practised asking the way and giving directions. Thank you for your
hard work.
- Everybody works individually. So your marks are …
- All right! That’s all for today, thank you.
VI. Homework.
Ex. 4 p .32. You have to write your own dialogs using the map and the
phrases. Your first way is from the cinema to the museum and the second is from
the library to the chemist’s.
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Как пройти/как указать путь…?"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.