Разработка урока по теме Рождество
Оценка 5

Разработка урока по теме Рождество

Оценка 5
Занимательные материалы +2
docx
английский язык
3 кл
10.02.2017
Разработка урока по теме Рождество
приложение
Публикация является частью публикации:
Задачи.docx
Задачи Обучающие: 1. Организовать повторение лексического и страноведческого материала по данной теме. 2. Учить учащихся правильно строить предложения на английском языке по теме, организовать  практику устной речи на английском языке. 3. Познакомить учащихся с некоторыми традициями и обычаями празднования Рождества в  Великобритании. 4. Способствовать формированию у учащихся навыков социолингвистической и  лингвострановедческой компетенций. Развивающие: 1. Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении  иноязычной речевой деятельности. 2. Развивать межпредметную связь с музыкой, изобразительным искусством. Воспитательные: 1. Воспитывать у учащихся чувство прекрасного и уважение к культуре и традициям других  народов. 2. Воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе. Оборудование: Раздаточный материал: 3аготовки рождественских открыток. Карточки с заданиями,  карточки со словами­опорами, общее панно «рождественская ель», аудиозапись песни «Jingle Bells»,  цветные карандаши, клей. Ход урока: Teacher: Good morning, dear boys and girls. Glad to see you again! We start our lesson, which is connected with a beautiful holiday, the most popular holiday in Great Britain. This holiday is the favourite holiday of  all English children and grown­up persons. We will speak and read about this holiday, have a competition,  write cards, and sing a song. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you  good luck! Let’s start! But first of all, I want you to listen to a short poem and guess what holiday we are going to speak about.  This is mix of Russian and English. Listen to me! Teacher: Учитель читает стихотворение, которое представляет собой смесь английского и русского  языков, что помогает догадаться, о чем пойдет речь и вспомнить некоторые ключевые слова по теме. Santa Clause стучит к нам в дверь: “Open, open поскорей!” Ему дети говорят: «Please, come in» Он очень рад. Видит он a Christmas tree, И гирлянды, и шары. А на самом на верху Видит он a star – звезду. “Do you like it?” – “Yes, I do! Merry Christmas to you!” Teacher: Учащиеся слушают и отвечают на вопрос: What holiday are we going to speak about? P1. We’ll speak about Christmas. Teacher: What words helped you? P1. Santa Clause P2. Christmas tree P2. Merry Christmas to you! Teacher: Look at the picture. (На картине изображение рождественской елки). This is а traditional  “Christmas tree”. There are а lot of symbols, things and words, which are connected with this holiday. What  are they? (Ученики называют некоторые символы Рождества: рождественские открытки, подарки и  т.д.) Teacher: What do you know about Christmas? Предполагаемые ответы учащихся: P1: We know that Christmas is a favourite holiday for English people, especially for children. P2: Christmas is a religious holiday.  P3: I think Christmas is a family holiday. Families gather for traditional Christmas dinner. They exchange  presents and congratulate each other. P4: People decorate Christmas tree and their houses; send Christmas cards to their relatives and friends. Teacher:  we will decorate a Christmas tree, write Christmas cards, and sing a song. We have 3 teams for a  competition. You can get some of these decorations Task 1 Teacher: I give you cards. Match the pictures and the words. (Команды получают карточки с рисунками  и соответствующими словами, находят им пару и приклеивают на лист. Результаты вывешиваются на  доску. За каждый правильный ответ команды получают одно украшение для елки и приклеивают их на общее панно.) Task 2 Teacher: Read the text and answer the questions. (Команды получают задания. Время на подготовку – 5  мин. Отвечают на вопросы учителя. За правильный ответ получают украшение для елки). 1. The most popular holiday in Great Britain is Christmas. They celebrate Christmas on the 25th of December.  There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of  London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families decorate their  houses with a Christmas tree; buy presents for the family and friends, write Christmas cards. In England  almost every family receives more than 60 Christmas cards. Questions: 1.Who gives the city of London a Christmas tree every year? 2. Where does the Christmas tree stand? 3. What do English people do before Christmas? 2. The traditional Christmas dinner is roast turkey with vegetables and Christmas pudding. In England people  make Christmas pudding before Christmas. Everyone in family stirs the pudding and makes a wish. It’s a  traditional meal, which people cook for Christmas party. When the pudding is hot they put 5­penny pieces in it, and sometimes a little silver horseshoe, a button and a ring. If you find a button in your piece of pudding  you will be rich, a horseshoe means happiness and good luck, a ring ­ marriage. Questions: 1. What is the traditional Christmas dinner? 2. What do people put into the pudding? 3. What does it mean if you find a button (a horseshoe, a ring) in your piece of pudding? 3. The fun starts the night before, on the 24th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when  people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas  will fill them with toys and sweets. Christmas is family holiday. Relatives usually meet for the big  Christmas dinner. The 26th December – Boxing Day is an extra holiday after Christmas. This day people  usually give and receive presents. This is time to visit friends and relatives or to sit at home and watch  football. Questions: 1. When does the celebration of Christmas start? 2. What do children do on the Christmas Eve? 3. What is Boxing Day? What do people usually do on that day? Task 3 Teacher: And now listen to the groups of words. In each group there is a word, which does not go with  others. Find this word, please! (Учащиеся выбирают «лишнее» слово и получают одно украшение для  елки за каждый правильный ответ.) 1. Turkey, pudding, pumpkin pie, vegetables. 2. Santa Clause, holiday, Christmas tree, apple tree. 3. Christmas pudding,   Easter, ring, horseshoe. 4. Trousers, stockings, presents, socks. 5. 23rd December, 24th December, 25th December, 26th December. 6. Christmas Eve, Boxing Day, Thanksgiving Day, Christmas. 7. Task 4 Teacher: We have decorated our Christmas tree together. It’s very beautiful. Now it’s time to write  Christmas cards. Look at them. You had to colour them, because they are black and white. (Учащиеся  выбирают понравившееся заготовки рождественских открыток и раскрашивают их). Teacher: Let’s remember what you can write on the cards. (Ученики вспоминают некоторые варианты  поздравлений, учитель предлагает другие. Ребята выбирают один из вариантов и записывают его на  своей открытке.) Teacher: Your cards are very nice. You may give them to your parents or friends. Teacher: And now let’s sing a song about Christmas. (Работа с песней: прослушивание, чтение текста,  разбор незнакомой лексики, тренировка чтения и исполнение песни под фонограмму). Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Teacher: So, it’s time to finish our lesson. You have decorated our Christmas Tree and write Christmas  cards. You have learnt some interesting facts about Christmas. You had some fun: you have solved the  rebuses, sung the song. And what do you think about our lesson? (Рефлексия. Учащиеся высказывают  свое мнение.) Teacher: Thank you for your work. The lesson is over. Good luck and Merry Christmas! Christmas tree –  Рождественская Елка Connected ­ звязанный Exchange ­ обмен Congratulate ­ поздравлять Norway ­ Норвегия Trafalgar Square –  Трафальгарская площадь Receive ­ получать roast turkey  ­ жаренная  индейка Christmas pudding  Рождественский пудинг Receive ­ получать roast turkey  ­ жаренная  индейка Christmas pudding  Рождественский пудинг Silver horseshoe – серебряная подкова a button ­ кнопка a ring ­ кольцо Receive ­ получать roast turkey  ­ жаренная  индейка Christmas pudding  Рождественский пудинг Silver horseshoe – серебряная подкова a button ­ кнопка a ring ­ кольцо Exchange ­ обмен Congratulate ­ поздравлять Norway ­ Норвегия Silver horseshoe – серебряная подкова a button ­ кнопка a ring ­ кольцо Christmas Eve – Канун  Рождества Hang stockings – повесить  чулки Fill ­ заполнить Relatives ­ родные Extra holiday –  дополнительные выходные Christmas Eve – Канун  Рождества Hang stockings – повесить  чулки Fill ­ заполнить Relatives ­ родные Extra holiday –  дополнительные выходные Christmas Eve – Канун  Рождества Hang stockings – повесить  чулки Fill ­ заполнить Relatives ­ родные Extra holiday –  дополнительные выходные Trafalgar Square –  Трафальгарская площадь Receive ­ получать Christmas tree –  Рождественская Елка Connected ­ звязанный Exchange ­ обмен Congratulate ­ поздравлять Norway ­ Норвегия Trafalgar Square –  Трафальгарская площадь Christmas tree –  Рождественская Елка Connected ­ звязанный Exchange ­ обмен Congratulate ­ поздравлять Norway – Норвегия Trafalgar Square –  Трафальгарская площадь Christmas tree –  Рождественская Елка Connected ­ звязанный roast turkey  ­ жаренная  индейка Christmas pudding  Рождественский пудинг Silver horseshoe – серебряная подкова a button ­ кнопка a ring ­ кольцо Christmas Eve – Канун  Рождества Hang stockings – повесить  чулки Fill ­ заполнить Relatives ­ родные Extra holiday –  дополнительные выходные Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh!  Hey! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Jingle Bells Dashing through the snow In a one­horse open sleigh Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bobtail ring, Making spirits bright What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight! Refrain:  Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Oh! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! Jingle bells, jingle bells! Jingle all the way! Oh! What fun it is to ride In a one­horse open sleigh! Hey! 1.The most popular holiday in Great Britain is Christmas. They celebrate Christmas on the 25th of December. There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families decorate their houses with a Christmas tree; buy presents for the  family and friends, write  Christmas cards.  In  England almost  every family receives more than 60 Christmas cards. 2.The traditional Christmas dinner is roast turkey with vegetables and Christmas pudding. In England people make Christmas pudding before Christmas. Everyone in family stirs the pudding and makes a wish. It’s a traditional meal, which people cook for Christmas party. When the pudding is hot they put 5­penny pieces in it, and sometimes a little silver horseshoe, a button and a ring. If you find a button in your piece of pudding you will be rich, a horseshoe means happiness and good luck, a ring ­ marriage. 3.The fun starts the night before, on the 24th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas will fill them with toys and sweets. Christmas is family holiday. Relatives usually meet for the big Christmas dinner. The 26th December – Boxing Day is an extra holiday after Christmas. This day people usually give and receive presents. This is time to visit friends and relatives or to sit at home and watch football. 1.The most popular holiday in Great Britain is Christmas. They celebrate Christmas on the 25th of December. There are a lot of traditions connected with Christmas. Every year the people of Norway give the city of London a present. It’s a big Christmas tree and it stands in Trafalgar Square. Most families decorate their houses with a Christmas tree; buy presents for the  family and friends, write  Christmas cards.  In  England almost  every family receives more than 60 Christmas cards. 2.The traditional Christmas dinner is roast turkey with vegetables and Christmas pudding. In England people make Christmas pudding before Christmas. Everyone in family stirs the pudding and makes a wish. It’s a traditional meal, which people cook for Christmas party. When the pudding is hot they put 5­penny pieces in it, and sometimes a little silver horseshoe, a button and a ring. If you find a button in your piece of pudding you will be rich, a horseshoe means happiness and good luck, a ring ­ marriage. 3.The fun starts the night before, on the 24th of December, Christmas Eve. Traditionally this is the day when people decorate their trees. Children hang stockings at the end of their beds hopping that Farther Christmas will fill them with toys and sweets. Christmas is family holiday. Relatives usually meet for the big Christmas dinner. The 26th December – Boxing Day is an extra holiday after Christmas. This day people usually give and receive presents. This is time to visit friends and relatives or to sit at home and watch football. Christmas tree Stockings Decorations Sweets Christmas pudding Santa Claus Christmas card Presents Turkey Toys

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество

Разработка урока по теме Рождество
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.02.2017