Разработкт уроков по вариативному компоненту
Оценка 5

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
23.10.2019
Разработкт уроков по вариативному компоненту
Публикация является частью публикации:
Translation of There isThere are.docx
Term 1   Date:16/11/18 Grade 6 Theme of the lesson: School: Egindibulak Teacher’s name: Shaikhiyeva L. B. Number present: 4 Translation of There is/There are Number absent: use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers. understand with little or no support most specific information in extended talk on a wide range of general and curricular topics. use appropriate subject­specific vocabulary and syntax to talk about a range of general  topics, and some curricular topics. Translate the phrases Planned activities Resources Learning  objectives(s)  that this lesson  is contributing  to Plan Planned timings Beginnin g the lesson Main Activities The lesson greeting. The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson. Warm up. Brainstorming.  What things do you already do to help the environment?  What other things can people do to help the environment?  Can the individual make a big difference? 1.Complete the following sentences with there is / there are in the affirmative.  My name is Annie and I live in a very big house. ____ twenty­ three rooms in my house, but ___ only twelve bedrooms. I live in one of the rooms on the third floor. In my room, ____ a huge bed and ______ nine windows. My bedroom isn’t small. On my bed _____ lots of pillows, and ____ my cat, Fluffy. In my closet __ many   toys,   and   _______   also   many   clothes.   I   don’t   have   a bathroom in my bedroom, but _____ a bathroom next to my room. Also in my house _____two kitchens, a big dining room and three living rooms. The house is really big! 2. Fill in the gaps with there’s, there isn’t,there are or there aren’t. 1. There’s a ruler between the books.2. There isn’t a cat on the chair. 3. There aren’t pencils on the table. 4. There are two mice in the room. 5. Thee are two balls under the bed.6. There isn’t a clock above the bed. 7. There are curtains on the window.8. There’s a globe next to the pens. 9. There aren’t books under the chair.  3. Answer the questions 1. Is there a doll on the chair? – Yes, there is.2. Is there a mouse in the cupboard? – Yes, there is.3. Is there a dog under the bed? – No, there isn’t.4. Is there a vase on the table? ­No, there isn’t.5. Are there pencils on the floor? – Yes, there are.6. Are there books on  the   table?   –  No,  there  aren’t.7.   Are  there  balls   under  the chair? – No, there aren’t.8. Is there a cat on the bed? – Yes, there is. 4. Find six differences 1. In picture A there is a cat on the bed. In picture B there isn’t a cat. 2. In picture A there isn’t a ruler between the books. In picture B there is a ruler.3. In picture A there are two balls under the bed. In picture B there’s one ball under the bed.4. In picture A there isn’t a mouse in the cupboard. In picture B there is a mouse in the cupboard.5.  In picture  A there’s  a  mouse  under the  chair.  In picture B there isn’t a mouse under the chair.6. In picture A there are three pencils on the floor. In picture B there are four pencils on the floor. Self­reflection. "Message". Pupils write 11 words of the greatest importance for the topic of the lesson. Ending the lesson Term 4 Date:19/04/19 Grade 6 School: Egindibulak Teacher’s name: Shaikhiyeva L. B. Number present: 4 Number absent: Theme of the lesson: Translation of phrasal verbs Learning  objectives(s)  Plan P/timings To learn the meaning of 10 phrasal verbs with ‘get’ ­ To provide written and then speaking practice of the ten phrasal verbs Planned activities Resource s Beginning the lesson Main Activities Lead­in  Put 3 dashes on the board _ _ _. Tell student to guess the verb (get). Elicit an example of a ‘get’ phrasal verb that they know e.g. get on with. Students then brainstorm phrasal verbs they already know with get. Write these on the board. Tell students there are around 10,000 phrasal verbs in the English language and elicit from students   why   they   are   so   important.   Highlight   the   following   information:   1)   English speakers tend to use the phrasal verb rather than the Latin based equivalent (e.g. give out /distribute, put up with/ tolerate etc) and so they are high frequency. 2) Understanding phrasal verbs therefore is very important but often it is difficult to understand the meaning of a phrasal verb from their individual components e.g. put up with . Presentation of phrasal verbs  • This activity will provide a context for ten phrasal verbs with get which the students will use in later stages of the lesson. The dialogue on worksheet 1 also provides a model for the dialogue writing activity in stage 5.  • Tell the students they are going to read a conversation between two people. Hold up flashcards of two people and students guess their job. They are actors. Elicit names for the actor and actress (e.g. Peter and Susan). Tell the students the two actors are now working on a film together and are having a chat about working on their latest film.  • Write the following questions on the board. Are Peter and Susan enjoying working on their latest film?  • Hand out worksheet 1. Tell the students to read the dialogue and answer the above question. Read the dialogue.  Are Peter and Susan enjoying working on their latest film? Who: Peter Susan Where: On the set of their latest film. Talking about: working on their latest film S: What are you getting up to at the weekend? P: I am going out with Tom and Catherine even though I don’t get on with them that well. How about you? S: Not much I guess. I’m still getting over the flu. Do you think I can get away with taking Monday off? P: You can ask the director…. but probably not. He’s the worst director I’ve ever worked with. He’s really getting at us, isn’t he? S: Yes, I wish we could get rid of him. P: Yes, you’re right. I’m glad we got out of doing that last scene today because of the bad weather. We got off lightly for once. S: Yes, I’ve tried to get through to him that we are working too hard. P: I know, but we shouldn’t get too wound up about it. After all we are earning 17 million each for this film. Read the dialogue again. Underline all the phrasal verbs with get: E.g. He’s really getting at us, isn’t he? Feedback from the students that Peter and Susan are not enjoying working on their latest film. Now ask the students to read the dialogue again and underline all the phrasal verbs with ‘get’. After completion students compare with their partners to check they have underlined the same verbs. 3.  Checking Meaning  • Handout the worksheet 2 to the students. Allow students 5 minutes to complete the exercise. Feedback answers together. Match the phrasal verbs from the dialogue to the meaning.  E.g. A. get up to matches with 7) do Phrasal Verb Answer Meaning A. get up to 7) 1) be successful in something B. get on with (so) 2) Avoid something you don’t want to do C. get over (st,so) 3) Get angry about something D. get away with (st) 4) recover from E. get at (so) 5) To experience less suffering than expected F. get rid of (st,so) 6) Successfully explain  something  G.  get   out  of   (doing  st)  7)  do  H.  get   off  lightly  8)  have   a  good relationship I. get through to (so) 9) criticise someone repeatedly J. get wound up (about st) 10) Remove/throw away something unwanted st = something so = someone Answers: A – 7, B –8, C – 4, D – 1, E ­ 9, F – 10, G – 2, H – 5, I – 6, J – 3 4. Gap Fill  • Give the students the gap fill worksheet 3. Allow 5 minutes to complete the exercise. Check answers as a class. Complete the sentences with the following phrasal verbs in the correct form. get rid of get through to get off lightly get out of get away with get up to get on with get over get wound up get at ×  E.g.   My   mum   is   always   getting   at   me   to   start   a   family.   1)   I   think   criminals __________________ in this country. They never get sent to prison for long enough. 2) This washing machine is too old. We need to _________________ it. 3) I don’t know how we   managed   to   win.   We   should   never   have   got   that   penalty.   We   really _________________ it this time. 4) He still hasn’t ___________________ losing his job. I’ve never seen him so depressed. 5) I _____________________ doing that boring project because   I   said   I   was   too   busy.   6)   I   can’t   _______________   my   students   about   the importance of speaking English. They only want to do written grammar exercises. 7) I didn’t __________________ much last weekend. I just stayed in and watched DVDs. 8) I _________________ by the neighbour’s dog. He’s always barking and keeps me awake at night. I’m getting really angry. 9) I don’t_______________ my mother – in­ law. She’s always telling me what to do and she is really annoying. Answers 1) get off lightly 2) get rid of 3) get away with 4) got over 5) get out of 6) get through 7) get up to 8) get wound up 9) get on with • Teachers note for number 5: if students suggest get away with as the correct answer, tell them that the sentence would need to be negative e.g. I got away with not doing that boring project   (compare   with   I   got   out   of   doing   that   project).  5.   Preparing   the   written conversation  • Working in pairs (student A, student B), students need one piece of paper between them. Tell students that they are going to create a written conversation similar to the Brad and Nicole dialogue. • Tell students to write down; 1) the names of two people (students in the class, or famous people). 2) the place where these people are having the conversation 3) the topic they are talking about • Now demonstrate the activity in front of the whole class with a student. For example tell the students that you are person A and the student is person B. Elicit where they are having the conversation (e.g. in a museum) and what they are talking about (e.g. football). • The teacher, as student A, starts the conversation by writing down the first sentence/question, for example; ‘Did you see the game last night?’. • The teacher passes the paper to person B who continues the conversation e.g. Yes, I did. I got out of having dinner with my mother­inlaw. How about you? • Person B passes the paper to the student A. Now ask students the following instructions checking questions about the activity: • Do you discuss together what you write? (No, it is a spontaneous written conversation) • Is it like chatting on the Internet? (Yes) • Does each person write? (Yes) • Tell students to write a conversation between their two people as demonstrated. Tell the students they have to include 6 phrasal verbs with ‘get’ in the conversation. • Give the students around 15 minutes to write the conversations. The teacher needs to monitor this task carefully paying particular attention to the students’ use of the phrasal verbs. • Tell the students that they will now perform their conversations in front of the class. Allow the students time to practice reading them out. Students then perform the conversations in front of the class. 6. Card Game (Extended speaking practice)  • Before the lesson chop up the discussion cards (on worksheet 4). 1) What lies have you told to get out of doing something? 2) Who gets at you? What about? 3) Tell about how you got over a disappointment 4) Is there anyone who you find it difficult to get through to?   What’s   the   problem?   5)   Is   there   anyone   you   don’t   get   on   with   at work/school/university? • Students work in groups of 3 and have a set of cards between them. They put the cards face down on the table between them. Demonstrate the activity with two students. Nominate one of the students to pick up the first card. He/She asks the question on the card to you and the other student. You both answer the question. Take it in turns to pick up the question cards and ask the questions. Tip: This activity should take approximately 15 minutes. The teacher monitors the speaking activity making notes on any mistakes   (and   very   good   use   of   language)   made   with   the   phrasal   verbs.   •   After   the speaking activity the teacher writes a few mistakes (and very good use of language). Give students  time   to  correct  the  mistakes.   The  teacher   then  elicits  ideas   and  corrects  the sentences as necessary on the board. Suggested follow­up activity  • As a follow up discuss strategies which students have already used when learning phrasal verbs. It’s a good idea to give your own suggestions e.g. having special pages in your vocabulary book for phrasal verbs categorised under verbs/ topics. It’s a good idea for students, every time they come across a phrasal verb, to add it to their list with the phrasal verb in context Ending the lesson Term 4 Date:26/04/19 Grade 6 Theme of the lesson: Learning  objectives(s)  P/timings Beginning the lesson School: Egindibulak Teacher’s name: Shaikhiyeva L. B. Number present: 4 Number absent: Translation of fixed expressions turn word sentences into algebraic expressions. Students should be able to read a verbal  phrase and rewrite it as a math expression utilizing the correct order of operations Plan Planned activities Resource s Lead­in  1. As an introduction to this lesson, students should be refreshed on vocabulary terms such  as sum, difference, product, and quotient as well as the meaning or action of the four  operations. The following word situations address the action of the operation without  allowing students to pull out numbers without thought and perform an operation. The  teacher should facilitate a discussion about each situation as students reason about what is  happening in the situation. Project each problem with a document camera, or if  unavailable, the problems could be copied and given to students. o The cafeteria bought lots of frozen pizzas to serve. If you know the total  amount of money they spent and how many pizzas they bought, how could you  figure out the cost of 1 pizza? Why do you believe that? What is the action of this  operation?  You would divide the total cost by the number of pizzas to find  the cost of one pizza. Division separates the money spent into equal  stacks. Each stack represents the cost of one pizza. Division separates a  quantity into equal parts. Pete bought some candy and gave some of the pieces to his best friend,  Hal. How could you figure out how many pieces Pete has left? Why do you  believe this? What is the action of the operation?  Subtract the number of pieces he gave to a friend from the  number of pieces he purchased. You are starting with the whole, taking  away a part so what is left is the other part. The subtraction action is to  take away, or compare by finding the difference. Bob and Tyler do not have enough money to buy a box of donuts, but  they have the exact amount needed if they combine their money. How would you  find the cost of a box of donuts? What is the action of this operation? You would find the sum of Bob's and Tyler's money. Combine  is the action of addition. Macy wants to buy each of her classmates a Coke. How would you  o o o   figure out the cost? What is the action of this operation? You would multiply the cost of the Coke by the number of  classmates. Repeated addition of the same value is multiplication. Main Activiti es 2. Begin by asking students, "How many of you love to solve word problems?" Distribute  to each student a plain sheet of paper and tell them to express how they feel about working  with word problems by drawing a picture, no words draw a picture only. 3. Have a student volunteer share his/her picture and the rest of the class translate what the  picture means to them. Students should share their translation explaining why they  interpret the picture in their own way. Express that all of this is a form of communicating,  and the way we communicate in math is with the same concept. 4. Define an expression for students, "A math phrase without an equal or inequality sign."  Tell students that expressions are solved. This lesson is to translate written words to  numbers, operational symbols, and variables. 5. Remind students that a variable is a placeholder for one or more numbers. "Some  number" is a phrase that indicates a variable is needed. 6. Utilizing a document camera or using a projector, show students how to break down a  verbal expression, beginning with simple expressions. Example: Given "some number increased by 5", ask students, "What action is happening in this phrase?" (Answer: We are making larger, joining to, adding to). Then ask, "What  operation indicates this action?" (Answer: Addition) x + 5 7. Example: Given "51 less than some number." Ask students, "What action is happening  in this phrase?" (Answer: We are decreasing, going down, subtracting). Then ask, "What  operation indicates this action?" (Answer: Subtraction) x ­ 51; taking away from the x. 8. Discuss the role and plays in this written sentence. Example: Sum of 12 and e. (12 + e) 9. Tell students that they have to read very carefully using context clues to determine what  action is required. They will need to reread some problems in order to focus on the needed  information. Example: Alex has some chips, c, and 4 drinks. Lacy has 2 fewer chips and no drinks.  Write an expression for Lacy's snacks. Answer: Lacy doesn't have any drinks, so c­2 Now let’s put all of this to use and Yes, that’s right! We’re going to take English sentences – WORDS – and turn them into algebraic expressions. Let’s Get Started: Subtract seven from twenty­one, then add three. The algebraic expression is: 21 – 7 + 3 No parentheses are needed because the Order of Operations tells us that addition and  subtraction are done in order from left to right. Now it’s time for you to try a few. Remember your terms: subtract, sum, product, division, multiply, quotient. You may have to use parenthesis on some of them. Assignment(s) including Answer key: 1. Subtract 2 from x; then add y. 2. Subtract the sum of 2 and y from x. 3. Divide 10 by 3; then multiply by 5. 4. Divide x by the product of 3 and z. 5. Multiply x by 3; then add y. 6. Add x and 3; then multiply by y. 7. Subtract the product of 5 and x from 7. 8. 5 more than the product of 3 and c. 9. 13 less than the quotient 5 divided by p. 10. 4 times the sum of 10 and x. Summarize the lesson by asking the students for the key ideas in this lesson. These should include the following: o o Ending the lesson You can translate English phrases into math expressions. Sometimes you have to read a situation more than once to understand the o o action of the situation. It is important to understand the action of each operation. It is important to follow the correct order of operations to determine the  correct answer. For example, subtraction and division are not Commutative.

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.10.2019