Разработкт уроков по вариативному компоненту
Оценка 5

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
23.10.2019
Разработкт уроков по вариативному компоненту
Публикация является частью публикации:
Words of British and American English.docx
Term 4   Date:24/05/19 Grade 6__ Theme of the lesson: Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to Plan Planned timings School: Egindibulak Teacher name: Shaikhiyeva L. B. Number present: Number absent: Words of British and American English Present some of the differences in vocabulary, grammar, spelling and pronunciation. Planned activities Resources Beginning the lesson Main Activities 1. Warming up. Discussion. Are there big differences in the way people speak your language? Are there some words that are only used in certain places? What differences in pronunciation are there? British and American English   The text below has words missing. Write words in the gaps depending on where the speaker is from. There are clues at the bottom to help you.   It was getting near lunchtime and I needed some (1) ______, so I left the (2) ______ and drove towards the nearest town. There was a (3) ______ station just outside the town and I decided to stop and have a look round. I put the car in a (4) ______ _____ and took a (5) ______ to the center.  It was noon and very hot, so I stopped at a little (6) ______ with tables on the (7) _____. I started talking to a (8) ______ driver, who gave me a history of the town, and afterwards he took me on a guided tour. It made a nice break.   Clues   1)  The fuel you put in a car to make it go.   2)  A main road.   3)  The fuel you put in a car to make it go.   4)  A place to leave a car.    5)  A car you can travel in if you pay the driver.   6)  A place to buy and eat food. (Not a restaurant)   7)  The place for walking by the side of the road.   8)  A big vehicle used for transporting things. It was getting near lunchtime and I needed some (1) _____,  so I left the (2) ______ and drove towards the nearest town.  There was a (3) ______ station just outside the town and I  decided to stop and have a look round. I put the car in a (4)  _____ _____ and took a (5) ____ to the centre.  Hello everyone. It was midday and very hot, so I stopped at a little (6) ______ with tables on the (7) ____. I started talking to a (8)  _____ driver, who gave me a history of the town, and afterwards he took me on a guided tour. It made a nice break.   Clues   1)  The fuel you put in a car to make it go.  2)  A main road.   3)  The fuel you put in a car to make it go.   4)  A place to leave a car.   5)  A car you can travel in if you pay the driver. 6)  A place to buy and eat food. (Not a restaurant) ?  7)  The place for walking by the side of the road.   8)  A big vehicle used for transporting things. ?   Clues and words to be stuck around the room   1.  The fuel you put in a car to make it go.    2.  A main road.    3.  A place to leave a car.    4.  A car you can travel in if you pay the driver.    5.  A place to buy and eat food. (Not a  restaurant)    6.  The place for walking by the side of the road.    7.  A big vehicle used for transporting things.      petrol     gas     freeway    highway    lorry     parking lot      truck     cab      cafй pvement      sidewalk    motorway     car park      taxi   diner   Answers (British English first)   It was getting near lunchtime and I needed some (1) petrol/gas, so I left the (2) motorway/freeway, highway and drove towards the nearest town. There was a (3) petrol/gas station just outside the town and I decided to stop and have a look round. I put the car in a (4) car park/parking lot and took a (5) taxi/cab to the centre/center. It was noon and very hot, so I stopped at a little (6) cafe/diner with tables on the (7) pavement/sidewalk. I started talking to a (8) lorry/truck driver, who gave me a history of the town, and afterwards he took me on a guided tour. It made a nice break.   Self­assessment. “Five”. Children draw a picture of their hand and write the most important things about the lesson on each finger. The thumb ­ something interesting, the index finger ­ something difficult, the middle one ­ something that was not enough, the ring finger ­ the mood, the little finger ­ the suggestions. Ending the lesson

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.10.2019