разработкт уроков по вариативному компоненту

  • Разработки уроков
  • docx
  • 23.10.2019
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала The word it.docx
Term 1   Date: 21/09/10 CLASS: 5 Lesson title Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to (link to  the Subject programme) Lesson objectives School: Egindibulak Teacher name: Shaikhiyeva L. B. Number present:  absent: The word it communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class  exchanges and use appropriate subject­specific vocabulary syntax to talk about a limited  range of general topics write with  support factual descriptions at text level which describe people, places and  objects use  basic personal and demonstrative pronouns  and quantitative pronouns some, any,  something, nothing anything on a limited range of familiar general and curricular topics All learners will be able to: ask simple questions to get information  and answer it use  appropriate subject­specific vocabulary syntax to talk about Most learners will be able to: write with  support factual descriptions use prepositions to  talk about location Some learners will be able to: communicate meaning clearly at sentence level during, pair,  group and whole class exchanges organise and present information Plan Planned timings Start 10min Middle 30min Planned activities (replace the notes below with your planned activities) T­S.Greetings: Good afternoon dear children  How are you? What is the weather like today? Is it hot or warm? Is it rainy or sunny? What is the weekday today? What is the season now?  T. Introducing the lesson objectives. Today we are going to talk about our homes and objects in it and  will describe and talk about it. Task­1. W3.  Describe your house with the given vocabulary  Bedroom, living room, bathroom, kitchen, dining room, upstairs and downstairs, sofa, bed, TV,  armchair, table, chair, carpet, curtain.    Draw your ideal bedroom. In three minutes write a few sentences about it. Compare your room with your partner’s. What is  similar/different? Tell the class  Descriptor: Describe your house with the given vocabulary  UE6. In general we use some in positive sentences and any  in questions and  negative sentences .We  also use any with the meaning ‘it doesn’t matter which’: • You can catch any bus. They all go to the centre. Task­3 S6.  Say the suitable sentences in  pair work two learners in pair should say  three sentences two  sentences must be  according to the theme one sentence must be the odd one and neighbours should  recognize which is  the odd one out. Living room is the place where we can sit and watch TV. Kitchen is the place where we can cook meals. Gym is the place where we can play volleyball with our friends Descriptor: give two clear sentences and one odd  sentence   during pair workEnd 5min For the feedback we will talk about “Traffic lights”  ­Green  The lesson is clear for me ­Yellow  I have got some question                                 ­Red  I don’t understand anything