Развитие коммуникативных умений по УМК Spotlight4
Оценка 5

Развитие коммуникативных умений по УМК Spotlight4

Оценка 5
docx
11.03.2022
Развитие коммуникативных умений по УМК Spotlight4
Муслухова С.Р..docx

Развитие коммуникативных умений по УМК Spotlight 4

1.     Упражнения на аудировании:

1)    Ex.1, p.4. Listen and point. Then sing along!

 Ученики слушают песню из упр.1, а затем называют героев учебника. Ученики читают текст песни хором за учителем, а затем индивидуально вслух по одной строчке и/ или по куплету. Дети слушают и поют песню столько раз, сколько учитель считает необходимым и сколько позволяет время.

Hello, everybody!

Back together again!

We’re happy you can join us!

We hope you feel the same!

Remember Larry and Lulu?

Maya and Paco too?

And do you remember Chuckles?

They’re all back here with you! [1,с.4]

 

2)    Ex.1, p.6. Listen and repeat. Then talk with your friend.

Ученики слушают диалог и  повторяют фразы  в паузах, разыгрывают мини-диалог используя названия изображенных предметов.

 

https://7gy.ru/images/gdz/spotlight_4/6.jpg

 

 

A: I’ve got a present for you!
В: What is it?
A: It’s a
СD.
В: Oh, thank you.
A: You’re welcome. 
[1,с.6]

3)    Ex.4, p.7. Copy the shapes. Listen and colour. Then say.

  Ученики сначала перерисуют фигуры в тетрадь. Затем слушают запись, раскрашивают эти фигуры  в соответствующий цвет и все вместе проверяют ответы.)

https://7gy.ru/images/gdz/spotlight_4/7.jpg[1,с.7]

 

 

4)    Ex.1, p.10. Listen and repeat.

  Включается аудиозапись упражнения. Дети слушают запись, повторяют новые слова хором и индивидуально за диктором. Затем они читают слова самостоятельно.

https://7gy.ru/images/gdz/spotlight_4/10.jpg

 

[1,с.10]

 

 

 

 

 

 

 

 

5)    Ex.4, p.11. Listen and read.                                                              Включается аудиозапись упражнения. Ученики слушают сюжетный диалог, следят  по картинкам. Во время второго прослушивания дети повторяют фразы  в паузах за диктором обращая  внимание на правильность произношения и интонации.

 

https://7gy.ru/images/gdz/spotlight_4/11.jpg

[1,с.11]

 

6)    Ex.4, p.13. Listen and repeat.

Ученики слушают и повторяют скороговорки за диктором, читают их хором и индивидуально,обращая внимание как читаются буквы a и o в сочетании с буквой r (третий тип чтения)

Mark likes playing the guitar in the park.

Paul is forty and he’s very sporty. [1, с.13]

7)    Ex.3, p.16. Sing along!

Ученики слушают, следят за текстом, учитель останавливает аудиозапись и дети повторяют слова песни за диктором, затем поют песню.

I’ve got a lot of people

In my family-
There’s Mum and Dad and Lulu,
There’s Betsy and there’s me!

One big happy family,
One big happy crew,
One big happy family,
We stick together like glue!

There’s Grandma and there’s Grandpa
And Uncle Harry too!
Aunt Pam and Cousin Robbie
We stick together like glue!   [1,
с.16]

8)    P.18-19. Прослушивание и чтение сказки “Goldilocks and the Three Bears.

Включается аудиозапись упражнения. Ученики слушают сказку и следят за текстом по учебнику.При повторном прослушивании дети слушают и повторяют фразы за диктором в паузах. Затем читают сказку по ролям.

Narrator: Goldilocks, a little girl,
Has big blue eyes
And golden curls.
Her mother tells her…

Mother: Now, be good!
Don’t go walking
In the wood!

Narrator: She says …

Goldilocks: Oh, Mummy,

Please don’t worry!

Narrator: But Goldilocks
Is in a hurry.
Goldilocks: The wood is nice,

The wood is cool,
I can walk there
On my way

to school.   [1,с.18-19]

 

 

 

 

 

 

9)      P.24.Чтение комиксов «Arthur + Rascal». Ученики трижды прослушивают запись. Во время первого прослушивания ученики следят по картинкам. Во время второго прослушивания ученики повторяют фразы  в паузах обращая внимание на правильность произношения и интонации. После третьего прослушивания, ученики читают комиксы по ролям.

https://7gy.ru/images/gdz/spotlight_4/24.jpg

 

10)                       Ex.1, p.62. Listen, point and repeat. Then put the months in the right order.

Ученики слушают запись и выполняют задание. Во время второго прослушивания дети повторяют названия месяцев хором и индивидуально.

June -March- May
July- September- December

April- August- January
October- November- February     [1,
с. 62]

11) Ex.1, p.78. Listen
and point. Then sing and do.
Ученики слушают песню и указывают на соответствующие картинки. Ученики читают текст песни хором за учителем, а затем индивидуально вслух по одной строчке и/ или по куплету.

Во время второго прослушивания ученики с помощью мимики и

жестов изображают чувства и состояния, о которых поется в песне.
I wasn’t happy yesterday.
I was sad, bored and angry!
I wasn’t happy yesterday.
I was scared, tired and hungry!
But not today, not today!
Today I’m very happy!    [1,
с.78]

 

2.     Упражнения на говорении:

1)    Ex.2, p.10. Chit – Chat.

Работа в парах. Учитель читает диалог, ученики повторяют, затем аналогичный диалог разыгрывают в парах.

1.     A: What does Uncle Harry look like?
B: He’s tall and slim and he’s got fair hair.
A: What’s he like?
B: He’s very funny!

2)    Ex.4, p.15. Read and answer the questions.

This is my best friend Craig. He’s nine years old. Craig has got short dark hair and blue eyes. He’s tall for his age and quite plump. Craig is very kind and friendly. In the picture Craig is playing soccer. He likes playing soccer in his free time. Craig is a good friend and we do a lot of things together!

1.     Who is James’ best friend?

2.      How old is he?

3.     What does he look like?

4.      What’s he like? 

5.      What does he like doing in his free time?  [1, с.15]

3)     Ex. 6, p.23. Read and match. 

1.What does she look like?
2. How old is your mother?
3. Is your uncle from England?
4. Have you got my CD?
a) She’s tall and slim.
b) No, he isn’t. c ) No, it’s on the shelf d) Thirty-six. [
1, с.23]

            4)  Ex.2, p.44. Look, ask and answer.

          1 bread?

           2 olive oil?

 

3 eggs?

4  cheese?

5 lemon juice?

6 potatoes?

7 tomatoes?

8 butter?

9 pepper?

10 biscuits?

1 A: How much bread is there?

B: A lot!   [1, с. 44]

5)    Ex. 2, p.36. Talk with your friend.

What does Goldilocks’ mother tell her every day?
Where does she take a walk?
Who lives in the wood?
What do the bears have for breakfast?
Why can’t they eat the porridge?  [1,
с.36]

 3.Упражнения на чтении:

1) Ex.4, p.31. Read and choose the correct word.

My Uncle Harry

by Larry

My Uncle Harry’s forty years old. He’s tall with fair hair and blue eyes. Uncle Harry’s a vet. He 1)work/ works at the Animal Hospital in Stonebridge. Uncle Harry doesn’t 2)wear / wears a uniform, but he 3) wear / wears a white coat. He 4) help /helps sick animals. In his free time Uncle Harry likes 5) cook/cooking and 6) play/playing tennis. I 7) think/thinks my Uncle Harry is great! [1,31]

2) Ex.4, p.4. How many hours/days do they work? Read, do the maths and say. 

A. I’m a police officer. I work at night. I work fifty hours a week. How many hours do I work every month? B. I’m an artist. I work at home. I usually work about ten hours a week. How many hours do I work every month?
C. I’m a doctor. I work 12 hours a day, six days a week. How many hours do I work every month?

D. I’m an actor. I only work 3 days a week. How many days do I work every month? — Я актёр. Я работаю всего 3 дня в неделю. Сколько дней я работаю каждый месяц? [1, с. 33]

3)  Ex.1, p.37. 1. Read and complete the sentences about Danielle’s day.

My name is Danielle Pearson. I live in Wisconsin, USA. My school is called Danver Elementary School and I really like it there. School starts at 8.30. Every day we have Morning Meeting and usually start the day with a game or a song. We have a break at 10.30, and most of the students go outside. Every Thursday I have a meeting with my teacher Miss Blake to talk about my school work and projects.

We have lunch every day at 12.15. I usually eat in the school canteen. In the afternoon we usually have Art, PE or Music.

After school, at 3 o’clock, I go home and play with my little sister. Then I help to my mother to cook dinner. After dinner I always do my homework and then I read or watch TV for a while. I go to bed every night at 10 o’clock.

2. Now talk about a day in your life.  [1, с.37]

4. Упражнения на письмо:

1) Ex. 6, p.15. Portfolio: Write about your best friend. [1, с.15]

2) Ex. 6, p.17. Write your own ‘sound poem’. Present it to the class. [1, с.17]

3) Ex.5, p.31. Portfolio: Now write about a relative. [1,с.31 ]

4) Ex. 5, p.127.  Portfolio: You are on holiday. Write a letter to a friend. [1,с.127]

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Литература

1.     Английский язык.4 класс: учебник для общеобразовательных учреждений [Н.И.Быкова, Д.Дули, М.Д.Поспелова, В.Эванс]. – 4 – е изд., перераб. И доп.- М.: Еxpress Publishing: Просвещение, 2010. – 184 с.: ил. – (Английский в фокусе).


 

Развитие коммуникативных умений по

Развитие коммуникативных умений по

Ex.1, p.10. Listen and repeat.

Ex.1, p.10. Listen and repeat.

Ex.4, p.11. Listen and read.

Ex.4, p.11. Listen and read.

One big happy family, One big happy crew,

One big happy family, One big happy crew,

P .24.Чтение комиксов « Arthur +

P .24.Чтение комиксов « Arthur +

Ex.1, p.78. Listen and point

Ex.1, p.78. Listen and point

A: How much bread is there? B:

A: How much bread is there? B:

D. I’m an actor. I only work 3 days a week

D. I’m an actor. I only work 3 days a week

Литература 1. Английский язык

Литература 1. Английский язык
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.03.2022