Roud-up lesson'People all over the world'

  • Разработки уроков
  • doc
  • 19.03.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

сценарий праздничного вечера для первокласснико

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала 000-THE PEOPLE OF THE WORLD-SCREEN.doc
A  ROUND­UP        LESSON THEME’PEOPLE ALL OVER THE WORLD’NAME OF THE  LESSON’WE  ARE THE WORLD’EQUIPMENT: STUDENTS’BOOKS, A  SCREEN,A TAPE RECORDER,  A NOTEBOOK,POSTERS. LESSON OBJECTIVES: ­TO PRACTISE  AND DEVELOPREADING AND SPEAKING SKILLS; ­TO PRACTISE ACTIVE  VOCABULARYAND GRAMMAR ON THE TOPIC ‘PEOPLE ALL  OVER THE WORLD’;­TO DEVELOP  COMMUNICATIVE AND INTERAC­ TIVE SKILLS INPAIRS AND  GROUPS; ­TO DEVELOP CREATIVE AND COMPUTERSKILLS WHILE WORKING ON PROJECTS.LESSON  ITINERARY 1.INTRODUCING THE SUBJECT AND SETTING THELESSON OBJEC­ TIVES. II.WARMING UP     MY PEOPLE THE NIGHT ISBEAUTIFUL, SO ARE THE  FACES OF MY PEOPLE. THE STARS AREBEAUTIFUL SO ARE THE EYES OF MY PEOPLE. BEAUTIFUL ALSO  IS THE SUN.BEAUTIFUL ALSO ARE THE SOULS OF MY PEOPLE.    LANGSTON    HUGHESIII.PHONETIC EXERCISES. RUSSIA RUSSIAN TIBETTIBETAN PERU INCAS THE MIDDLE EAST BEDOUINBASHKORTOSTAN BASHKIR NORTHERN  EUROPE SAMISAPMI NORWAY SWEDEN FINLAND CHINACHINESE REINDEER PLOUGH HERDSMAN NOMADSNATION NATIONAL IV.RUNNING A DISCUSSIONPROVERBS: 1.IT TAKES ALL SORTS TO MAKE A WORLD. 2.MEN MAY MEETBUT MOUNTAINS NEVER. 3.MY HOUSE IS MY CASTLE. 4.TASTES DIFFER.5.THE BUSIEST  MAN FINDS THE MOST LEISURE. 6.EAST OR WEST­ HOME IS BEST.7.THERE IS NO PLACE LIKE  HOME. 8.WHEN AT ROMEDO AS ROMANS  DO. V.DISCUSSIONS OF THE THEMEIN GROUPS. ‘IT TAKES ALL SORTS TO MAKE A WORLD.’VI.REVISION OF  GRAMMAR: PRESENT SIMPLE, PRESENT CONTI­NUOUS.  CHECKING THE READING SKILLS AND GRAMMAR. A REINDEER__THEMOST IMPORTANT ANIMAL FOR THE SAMI  PEOPLE.(BE) WHEN  THERE___ A GROUP OF MA­NY REINDEER ALL TOGETHER,WE CALL IT A HERD.  (BE) WHEN THE SAMI___FROM PLACE TO PLACE WITH THEIR REINDEER HERDS,THEY___IN TENTS.  (TRAVEL,LIVE)  THIS____A GOOD  WAY TO TRAVEL ON ICE AND SNOW(BE).THE SAMI ___  THEIR TENTS ON SLEDGES AND  PEOPLE CAN__ON  THEM.(PUT,SIT) REINDEER_THEM. (PULL) THERE_ANOTHER WAY TO TRAVEL.(BE) YOU PUT THESE SKIS ON YOUR FEET AND___OVERTHE SNOW.(SLIDE) THIS IS MUCH____ THAN SKIS  OR A SLEDGE.(FAST)  ONE OR TWOPEOPLE CAN_____ ON THEM.(RIDE) THE NATIONAL COSTUME OF THE  SAMI PEOPLE___VERY COLOU­ FUL.(BE) THEY__THESE CLOTHES ON SPE­ CIAL DAYS ANDTHEY__VERY__OF THE COSTUME. (WEAR,BE PROUD  OF)THE LAND OF THE SAMI PEOPLE__IN THE NORTH OF EUROPE.(BE) THE WINTERS___VERYLONG AND DARK. (BE) SOMETIMES YOU CAN__THE NOR­THERN LIGHTS IN THE SKY.(SEE)  IT__THE LAND OF MIDNIGHT  SUN. (BE)VII.PROJECT  TECHNOLOGY. PRESENTATION OF WORKS. 1.THE BASKIRS2.THE RUSSIANS 3.THE SAMI  PEOPLE 4.THE BEDOUINS 5.THE CHINESE6.THE INCAS 7.THE TIBETANS VIII.CONCLUSION. A SONG’WE ARE  THE WORLD’BYMICHAEL JACK­ SON