Сетевой проект по гражданско-правовому воспитанию в начальных классах.
Оценка 4.6

Сетевой проект по гражданско-правовому воспитанию в начальных классах.

Оценка 4.6
Образовательные программы
doc
воспитательная работа
1 кл—4 кл
15.10.2022
Сетевой проект по гражданско-правовому воспитанию в начальных классах.
Программа по воспитательной работы в 1 - 4 классах.
Воспитание гражданина 1-4 кл.doc

Министерство Образования РС (Я)

Муниципальное учреждение «Муниципальный орган  управления образования»

МОУ «Сунтарская начальная общеобразовательная школа им. В.Г.Павлова»

 

 

 

Республиканский заочный конкурс

 на лучший проект школы

по развитию системы

гражданско-правового образования

 

Сетевой школьный проект системы
гражданско-правового образования
Надпись: Адрес 678290, Республика Саха (Якутия) Сунтарский улус, село Сунтар, улица Партизанская, д. 52.
МОУ «Сунтарская начальная общеобразовательная школ им.В.Г.Павлова»
Телефоны 8-411-35-22-473, 8-411-35-22-493
Электронный адрес:    Sun_snoh@mail.ru
Авторы проекта: Творческая группа методического объединения учителей 1-х классов «Поиск»
2022.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Министерство Образования РС (Я)

Муниципальное учреждение «Муниципальный орган  управления образования»

МОУ «Сунтарская начальная общеобразовательная школа им. В.Г.Павлова»

 

 

 

Республиканский заочный конкурс

 на лучший проект школы

по развитию системы

гражданско-правового образования

 

 

 

 

 

 

 

 

Сетевой школьный проект

 системы гражданско-правового образования

«С чего начинается Родина?»

 

 

 

 

 

 

 

 

Адрес 678290, Республика Саха (Якутия) Сунтарский улус, село Сунтар, улица Партизанская, д. 52.

МОУ «Сунтарская начальная общеобразовательная школа им. В.Г.Павлова»

Телефоны 8-411-35-22-473, 8-411-35-22-493

 

 

 

 

 

 

 

Электронный адрес:

Sun_snosh1@mail.ru

Авторы проекта: Творческая группа

методического объединения

учителей 1-х классов «Поиск»

Алексеева А.Т., Васильев Б.Н., Иванова Т.О.,

Новикова Г.В., Секова Л.Ф., Трофимова Д.В.

 

 

 

 

Сунтар – 2022

 

 

 

I.          Аннотация проекта

 

1.Обоснование проекта.

Изменения, происходящие в обществе, определяют новые требования к гражданско-правовому образованию школьников. Успешная самореализация личности в период обучения и после его окончания, ее социализация и активная адаптация в обществе являются важнейшими задачами школы. Гражданско-правовое образование (формирование гражданственности, трудолюбия, нравственности, уважение к правам и свободам человека, любви к Родине, семье, окружающей природе) рассматривается как одно из базовых направлений государственной политики в области образования, так как в современном мире наблюдаются изменения духовно-нравственных ценностей, негативные проявления в поведении людей нашего  общества.  Именно по этой причине в начальной школе необходимо принять участие в создании и реализации проектов, способствующих переоценке духовных ценностей, уважение к стране, где родились, живем и трудимся. Реализация таких проектов должна начинаться в дошкольных образовательных учреждениях и  иметь продолжение в начальной ступени образования. Наша творческая группа учителей начальных классов «Поиск» разработала сетевой проект по гражданско-правовому образованию учащихся «С чего начинается Родина?», активно внедряет в образовательный процесс школы и имеет первые позитивные результаты от  реализации проекта. Название сетевого школьного проекта ««С чего начинается Родина?» не случайно:

 

во-первых, он основан на изучении младшими школьниками своего родного края, и начиная еще с младшего школьного возраста, дети могли иметь представление о связи времен и поколений, знали и гордились своими лучшими национальными ценностями, любили свою большую и малую Родину;

во-вторых, одной из важнейших педагогических задач является воспитание ребят сопричастными к жизни своей страны, жизни своего народа; 

в третьих (и это самое главное), сейчас особенно необходимо и важно воспитывать в молодёжи такие качества, как гражданственность, трудолюбие, уважение к правам и свободам человека, любовь к Родине и окружающей природе, семье – всё то, что является одним из основополагающих принципов государственной политики в области образования, закрепленных в Законе «Об образовании» Российской Федерации.

 

Концептуальные основы проекта

 

 «Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года». Утвержденная распоряжением Правительства РФ от 29.12 2001г № 17-56-р. определяет приоритетные направления образования, среди которых одним из главных стали усиление воспитательного потенциала образовательного процесса. Организация эффективного гражданского образования, реализация на практике системного подхода, использование образовательного арсенала для достижения основных учебно-воспитательных целей. «Именно образование, в первую очередь, должно собрать воедино социально-значимые ценности и общественные установки с передовыми отечественными традициями в новую ценностную систему общества – систему открытую, вариативную, духовно и культурно насыщенную, диалогичную, толерантную, обеспечивающую становление подлинной гражданственности и патриотизма», - отмечается в Концепции модернизации российского образования до 2010 года. Основные положения концепции применительно к гражданско-правовому образованию мы видим в следующем:

- гражданское образование должно стать системой учебной и социально-общественной деятельности, направленная на осуществление прав и обязанностей гражданина;

- главной целью гражданского образования является воспитание  гражданина для жизни в демократическом государстве, гражданском обществе;  

- гражданское образование должно направлено  на формирование гражданской компетентности личности – готовности и способности, позволяющих активно, ответственно и эффективно реализовать свои гражданские права и обязанности в обществе;

- в становлении гражданской компетентности школьников важным является  воспитание ребенка на основе социокультурных и исторических достижений многонационального российского народа, культурных и исторических традиций родного края;

- гражданское образование включает в себя интеграцию учебных программ и системы сетевой  внеурочной воспитательной работы.

 

 На ступени начального образования закладываются основные моральные и нравственные ценности и нормы поведения, начинается формирование личности, осознающей себя гражданином своей страны. Развиваются коммуникативные навыки, которые способствуют умению разрешать конфликтные ситуации через диалог, а также интегрироваться в сообщества. Одна из главных задач начальной школы мы видим в развитии творческого потенциала младшего школьника. Решение этой задачи помогает формировать личность, способную внести изменения в окружающую жизнь. Основными компонентами содержания гражданского образования являются политические и правовые знания, знания в области истории и культуры своего народа, России и мира. Через сетевое взаимодействие авторских программ, разработанных учителями нашей школы, можно получить позитивные результаты по гражданско-правовому образованию.

 

2. Цель проекта: создание системы гражданско-правового образования в начальной школе, направленное на формирование  гражданской компетентности личности.

 

3. Задачи проекта:

·        определение приоритетных направлений развития школьного и внешкольного гражданско-правового образования с учетом специфики родного края: социально-экономических, демографических, национальных и др. факторов;

 

·        создание системы гражданско-правового  образования в школе путем реализации комплексно-целевой программы «С чего начинается Родина?»;

·        сотрудничество педагогов, родителей, учащихся и общественности  по освоению идей гражданского образования и компетентности гражданина;

 

 

4. Целевая группа: проект разработан  для педагогов, родителей и учащихся начальной школы

 

 

           

 5. География проекта:

Данным проектом  охвачены педагоги, родители  и учащиеся МОУ «Сунтарская начальная общеобразовательная  школа им. В.Г.Павлова», школы сетевого взаимодействия МОУ «Тойбохойская СОШ», «Кемпендяйская СОШ» Сунтарского улуса, МОУ «Верхневилюйская начальная школа».

 

6. Срок реализации: 2007-2012 гг.

7. Содержание проекта: Проект представляет собой комплекс программ и проектов по различным направлениям воспитательной работы, нацеленных на решение поставленных задач, на формирование и развитие личности ребёнка. Он может являться основой для создания программ  по гражданско-правовому воспитанию для всех типов школ.

Проект «С чего начинается Родина?» включает в себя 2 подпроекта: «Мы – юные граждане», «Моя малая Родина».

Подпроект «Мы – юные граждане»:

  1. Уроки гражданственности (1-4 кл);
  2. Ситуативные классные часы «Я познаю себя»;
  3. «Призвание быть родителем» - работа с родителями;
  4. Программа по КТД «Развиваемся, обучаемся, сотрудничаем, творим вместе».

 

Подпроект «Моя малая Родина»: 

1.      Программа «Сайылык о5ото»;

2.      Программа «Памятники»;

3.      Программа «Таёжные тропы»;

4.      Программа «Красота вокруг нас»:

·         подпрограмма «Экология начинается со двора»;

·         подпрограмма детско-взрослого сообщества «Эйгэ-Мир»;

·         работа теле-радиостудии «Тик-Так».

 

Подпро

екты

Программы

Воспитательные задачи

Основное содержание

Основные формы

«Мы – юные граждане»

1.Уроки гражданственности (1-4 кл, см.в приложении)

·   приобщение детей к заботам семьи, села, родного края, к участию в различных общественных инициативах;

· воспитание любви к своему родному краю, уважение к его истории и традициям, гордости за свою родину;

· присвоение и усвоение общечеловеческих ценностей, знание и соблюдение своих прав и обязанностей, норм общественного поведения;

· сотрудничество с правоохранительными органами по вопросам профилактики правонарушений.

1 класс. Моя семья. Мой класс.

-изучение национальных традиций, культурного и исторического наследия семьи, своего рода, села;

- знакомство с правами и обязанностями школьника

2 класс. Мое близкое окружение (Мои родные, друзья. Мой Сунтар.)

 - усвоение норм и правил поведения в коллективе, обществе;

- изучение культуры родного края

3 класс. Моя Республика.

-изучение особенностей природы, природных богатств родной Республики;

- изучение культуры и традиций многонационального населения Республики

 4 класс. Моя Республика. Я живу в России. Нормы поведения в обществе.

-усвоение норм и правил поведения в обществе;

-привлечение учащихся к проектной деятельности;

-изучение культуры и традиций многонационального населения Республики, России.

- экскурсии на природу, предприятия и др.;

- встречи с интересными людьми;

 - беседы инспекторов ОВД;

-посещение музеев;

- виртуальные экскурсии и путешествия;

- семейные мероприятия

- проектно- исследовательская работа;

- работа с разными источниками информации;

- участие в Интернет-викторинах.

2.Ситуативные классные часы «Я познаю себя»

·   содействие младшим школьникам в понимании себя, взаимодействии со сверстниками, учителями и родителями, в поиске своих ресурсов;

·   формирование и утверждение веры в себя и свои возможности.

 

-система психологических тренингов межличностного понимания (1-4 кл);

- анализ возникающих конфликтных ситуаций;

- соблюдение норм и правил поведения

Психологичес-

кие тренинги;

- проектные работы;

- диспуты, брифинги на тему дня.

3.«Призвание быть родителем» - работа с родителями 

·              обеспечение единства воспитательных воздействий школы и семьи;

·              определение стратегических линий сотрудничества родителей и школы;

·              повышение культуры и ответственности родителей в воспитании своих детей

 

                                          

    

- просвещение родителей в вопросах педагогики, психологии, законодательства;

- обобщение и распространение положительного опыта семейного воспитания;

-поиск эффективных приемов и методов взаимодействия;

- психологич-е тренинги;

- конференции;

- собеседования;

- круглые столы;

- дебаты;

-ток-шоу по проблемам воспитания;

- радио и ТВ передачи;

-родит. собрания

 

4.«Развиваемся, обучаемся, сотрудничаем, творим вместе» - коллективные творческие дела

·          сотрудничество школы и семьи в едином воспитательном пространстве;

·          привлечение родителей к активному участию в воспитательном процессе

 

 

- проведение тематических коллективных творческих дел по программе «Моя малая Родина»

- проекты по совместной деятельности дети- родители - учителя;

- тематические семейные праздники; 

- акции

Подпроект «Моя малая Родина»

1.Программа «Сайылык о5ото»

·        создание детско-взрослого сообщества на базе крестьянского хозяйства «Лоцкур»;

·        приобщение детей к сельскохозяйственному труду

- организация труда и отдыха семей с трудновоспитуемыми детьми;

- изучение природы, истории местности

 

- фитотерапия;

- закаливание;

-сбор лекарственных растений;

- встреча со старожилами;

- уход за домашними животными и сельскохозяйственными культурами

2. Программа «Памятники»

·          знакомство с памятниками села Сунтар;

·          изучение истории создания памятников села Сунтар и улуса

- работа по созданию маршрута по местам боевой и трудовой славы;

- организация очных и заочных экскурсий по маршруту «Памятники»;

- сетевое взаимодействие с Тойбохойскими, Эльгяйским и школьным музеем

-сбор материалов для школьного музея, посвящённому В.Г.Павлову;

- проведение НПК «Первые шаги»;

- работа клуба «Юный экскурсовод»;

- экскурсии

3.

Программа «Таёжные тропы»

 

 

 

 

 

 

 

·   повышение эффективности оздоровления детей младшего возраста в летний период,  воспитание нравственности, трудолюбия, патриотизма;

·   охват трудновоспитуемых детей общественно-полезным трудом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 - палеонтологическая экспедиция «Мамонтёнок»;

- изучение флоры и фауны местности Тооппоор;

-проектно-исследовательские работы

 

 

 

 

-уроки на природе;

-ознакомление со стоянками;

-учебные экскурсии и походы;

-экотропы: водный мир,

Землеводные,

старая вырубка,

лесная аптека,

мёртвый лес,

пернатые друзья, 

кладовая леса,

мир животных;

-практическая работа:

(учет растений, внесенных в Красную книгу,

зимующих птиц, ловля мордушкой карасей, гольянов, сбор ягод и грибов)

 

4. Программа

«Красота вокруг нас»

·   создание зелёной зоны школьного ландшафта;

·   воспитание чувства прекрасного,  ответственности за благоустройство и экологическую чистоту окружающей среды

 

 

 

- подпрограмма «Экология начинается со двора» - 1.озеленение, благоустройство школьного двора;

2. школьный кружок «Росток» - круглогодичный уход за комнатными растениями, посадка и уход за рассадами

 

 

 

 

 

 

 

- уроки на природе;

- изготовление кормушек;

- наблюдение за жизнью растений и животных;

- наблюдение за погодой в Сунтаре.

·   воспитание лидерских качеств;

·   воспитание  инициативных, активных членов общества с позитивными взглядами на мир;

·  развитие коммуникативных качеств

 - подпрограмма детско-взрослого сообщества «Эйгэ-Мир»;

 - сотрудничество с лидерами других школ;

-сотрудничество с правоохранительными органами ГИБДД и ОВД

 

 

 

 

 

 

- клуб «Лидер».

- самоуправле-ние школы;

- акции;

- ток-шоу;

- телемост;

- интерактивные викторины

 

·  расширение знаний и умений в области современных технических средств;

·  повышение гражданской активности

 

- работа теле-радиостудии «Тик-Так»;

-освещение по школьному и местному радио, телевидению гражданско-правовых вопросов

 

-создание телепрограмм и фильмов;

-создание и трансляция событийных и познавательных программ по правовым вопросам

 

 

8. Ожидаемый результат:

1. Формирование гражданско-правовой культуры младших школьников.

2. Предполагаемые приращения у участников проекта:

  • чувство уважения к прошлому, ответственности за настоящее и будущее своей семьи, села, народа;
  • выполнение участниками проекта конкретного, практически значимого  полезного дела;
  • осознанность ценности каждой человеческой жизни;
  • занятость детей и родителей общественно полезным делом;
  • сформированность у участников проекта следующих ключевых компетенций:

                - гражданской;

                      - коммуникативной;

                - социальной.

               

9. Перспективы дальнейшего развития проекта:

·         обеспечение преемственности со средним звеном школы;

·         усовершенствование программ по гражданско-правовому образованию;

·         расширение сетевого пространства данного проекта, поиск новых партнёров, единомышленников.

 

          

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 кылааска ыытыллар улэ чэрчитэ.

 

Бала5ан ыйа.

Тема:  Мин тереебут дойдум – Саха Сирэ.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Сунтаарым – мин дойдум

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Саха Сирэ - тереебут дойдум. Олоцхо дойдута – Сунтаарым…

2.Оскуолам то5о В.Г.Павлов аатынан ааттаммытый? В.Г.Павлов  музейыгар экскурсия.

3.Экскурсия. Сунтаар сэлиэнньэтин кэрэ, ейдебунньук миэстэлэрэ

4. «Дьиэбиттэн оскуола5а диэри»  (суол быраабылатыгар ДПС инспекторын дьарыга)

1белех. Иллээх дьиэ кэргэццэ.

1.Биhиги биир иллээх дьиэ кэргэммит.

Мин иллээх дьиэ кэргэн сор5отобун.

2.Мин кимминий? (тренинг)

3.Мин   сахабын.

4.Бэйэ-бэйэни ейдеhуу, ейеhуу.

 «Тереппут бырааба уонна эбээьинэhэ» (оскуола устаабыттан)

 

Практическай дьарык.

Айыл5а5а тахсыы.

Аан ийэ дойдуну кытта ситимнэhии (алгыс), ол ситими этинэн-хаанынан, кутунан-сурунэн билэ сатааhын. Айыл5а отун-маhын кытта ситимнэhии, кини дьикти кэрэ музыкатын билэ-истэ сатааhын.

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

 

Алтынньы ыйа.

Тема: Мин дьонум.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Мин дьонум

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1. Мин дьонум.

2. Уерэнээччи бырааба уонна эбээhинэhэ

3.Улуус элбэх о5олоох биллиилээх дьиэ кэргэттэрэ.

4. «Теруччу» (проектнай уруок)

 

1. Бэйэ5э эрэнии.

2.Мин удьуор ситимнээччитэбин.

3.Мин теруттэрим

4.Уруу-аймах угэстэрэ. (тумуктуур улэ)

 

Тереппут диэн кимий? (тренинг)

Народнай педагогика научнай теруттэрэ.

Тереппут  о5о5о эппиэтинэhэ (пед лекторийдар).

 

«Кимтэн кииннээх, хантан хааннаах». Теруччуну ырытыы, кылаас коллективын тумуу.

Дьиэ кэргэн малааhына (день рождения класса)

 

 

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

Сэтинньи ыйа.

Тема: Мин дьонум – улэhит дьон.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Улэ - уеруу

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Ийэбит, а5абыт идэтэ, улэтэ-хамнаhа.

2. Эбэм, эhэм оло5о, урукку улэтэ-хамнаhа.

3. Убайбыт-эдьиийбит, бырааппыт-балтыбыт дьарыктара.

4. «Сэтинньи ыйа-Байанай ыйа» (аатырбыт кырдьа5ас  сонордьуту кытта керсуhуу) видео-уруок.

 

2 белех. Се5ебун, уерэбин.

1.Мин тереппуттэрбин таптыыбын. (тренинг).

2. Мин дьиэ кэргэммэр оруолум. (тренинг)

3.Бэйэ5э эрэнии, килбик ейдебулэ.

4. Уеруу ейдебулэ, уерунньэц буолуу.

Ийэ, а5а сыhыаннара о5о иитиитигэр сабыдыаллара.

«Сэтинньи ыйа-Байанай ыйа»- булка сыhыаннаах викторина.

«Кыhын кэлбитин уруйдаан» мацнайгы хаар бырааhынньыга. Дьиэ кэргэнинэн айыл5а5а тахсыы. Байанай оонньуулара.

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

Ахсынньы ыйа.

Тема: Киhи сиэрэ-майгыта.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Саха атын омук хара5ынан

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. Саха киhитин майгыта.

2.Саха ыалын сиэрэ-майгыта.

3. Кырдьа5аhы ытыктаа.

4. Кыраны-кыамматы аhын.

5.«Куннэтэ куhа5ан дьаллыга суох» - (тренинг).

 

 

 

1.Мин учугэй еруттэрим.

2.Мин итэ5эстэрим.

3.Уерэргэ уерэнии.

4.Уеруу - олох аргыhа.

«О5о – тереппут сиэркилэтэ» (ырытыы)

Киhи кестер уонна кестубэт эйгэтэ. (ус кут, сур туhунан билсиhии)

О5о бэрээдэги кэhэр тубэлтэтигэр тереппут эппиэтинэhэ. «Киhи дьон-сэргэ ортотугар» Б.Н.Попов кинигэтин тула кэпсэтии.

«Учугэй майгыц –кетер кынатыц». Эбээ, эhээ остуоруйата, алгыhа. Быыстапкалар.

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

Тохсунньу ыйа.

Тема: Саха ыалын дьиэтэ-уота.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Тереебут дойду туохтан са5аланарый?

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1. А5абыт алааhа.

2. Саха ыалын дьиэтэ-уота.

3. Саха ыалын тэлгэhэтэ.

4.«Саха бала5ана» - проектнай уруок, экскурсия. (ССШ №3, ССШ№1, Кутана, Тойбохой, Бордоц музейдара)

 

 

1.Мин оонньуурдарым.

2.Мин дьиэм.

3.Куттаныы, куттас буолуу теруетэ.

4.Куттаммат буоларга уерэнии.

«Олох-дьаhах педагогиката». Дьиэ кэргэццэ о5ону иитии бастыц опыта. Ебугэ о5ону иитэр угэhэ. А5ыс хайысхатын билиhиннэрии. Улэ5э, идэ5э иитии. «Куускун эрэнимэ, сатабылгын эрэн»- фото – выставка (аныгылыы тутуулаах тупса5ай керуцнээх дьиэлэр)

«Тохсунньу – тацха кэмэ». Билгэлэнии. Тацха алгыстара. Тацхаланар оонньуулар.

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

Олунньу ыйа.

Тема: Саха ыалын суеhутэ-аhа.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Биhиги кыра до5отторбут

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. Биhиги ынах суеhубут.

2. Биhиги сылгыбыт.

3. Суеhуну-сылгыны керуу-харайыы.

4. Биhиги ыппыт, куоскабыт.

 

1. Уол о5о анала (уолаттарга тренинг, Аар Айыы итэ5элэ, уолга ирдэбилэ)

2. Тыл эйгэтэ. (Куустээх, урдук, намыhах, сырдык иэйии, эмтиир эйгэлээх тыллар)

3.Се5уу, махтайыы.

4.Бэйэнэн дуоhуйуу. 

«Боотур уерэ5э». Уол о5ону иитии уратылара. (сымса, хапса5ай буолуу, тулуурга уерэтии, бэйэни кемускэнэр ньыма5а уhуйуу, мындыр буолуу, кууhу-санааны тумэргэ уерэтии, кыыска сыhыан). Уолаттарын учугэйдик ииппит а5алары кытары керсуьуу, чиэстээьин.

Тереебут тыл кунэ. Ейу сайыннарар оонньуулар (Дьиэ кыылларын туhунан)

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

Кулун тутар ыйа.

Тема: Саха ыалын аhа-уелэ.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Сепке аhыац –

доруобай буолуоц

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. Суеhу аhа-уелэ.

2. Булт-ас.

3. Уунээйи ас.

4. Саха остуола. Аhыыр бэрээдэк.

 

1.Мин олоцхо дойдутун о5отобун.

2.Кыыс анала (кыргыттарга тренинг). Аар Айыы итэ5элэ кыргыттарга ирдэбиллэрэ.

3.Киц (злость)

4.Саат (стыд). Буруй. Буруйу билинии.

«Кыыс о5о – Кэскил Куо». Кыыс о5ону иитии уратылара. «Саха кыыhа – иэримэ дьиэни иччилээччи» - научно-практическай конференция5а кыттыы.

Уоhах алаадьытын сиир дьоро киэhэ. Сахалыы астар. Сахалыы олоцхону анаарыы.

 

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

 

 

Муус устар ыйа.

Тема: Саха тацаhа-саба.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Тацас-сап культурата

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. О5о тацаhа-саба.

2. Улахан дьон тацаhа-саба.

3.  Музейга экскурсия

    (С.А. Зверев музейа)

1. Мин ба5ам. Мин кыа5ым.

2.Сиргэнии, кэлэйии (отвращение, брезгливость)

3. Мин таптыыр идэм.

4.Айар мастарыскыай. Мин мэтириэтим.

Эти-сиини эрчийии (закаливание)

Ураты дьарыктаах  дьоннор – фото-выставка

Хаары атаарар оонньуулар. Айыл5а5а тахсыы.

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

 

 

 

Ыам ыйа.

Тема: Биhиги дьиэ кэргэн таптыыр дьарыга.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Иллэц кэм туhата

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. Саха талаана.

2. Биhиги эмиэ айабыт.

3. Саха ырыата-тойуга.

4.Саха оонньуулара. Практическай дьарык.

1.Оонньуу быраабылалара.

2. Мин дьарыгым.

3.Тумуктуур дьарык.

Аар Айыы итэ5элигэр харысхал уерэ5э.

О5о дьиэтээ5и дьарыгын тэрийии.

Дьиэ кэргэнинэн ебугэлэр остуол оонньууларыгар мини-турнир

Ыhыах. Сахалыы ырыа-тойук, оhуохай, илии-атах оонньуулара.

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

     

    1 кылааска ыытыллыбыт улэни ырытыы (ситиhиилэр, итэ5эстэр, инники соруктар)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 кылааска ыытыллар улэ чэрчитэ.

 

Бала5ан ыйа.

Тема: Тереебут терут буор.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Сунтаар – мин тереебут дойдум

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Терут буор тардыыта.

2.Мин Сунтаарым.

3.Чугас нэhилиэктэр, улуустар.

4.«Сунтаар улууhун историята» (ССОШ №1 музейыгар экскурсия)

3белех. Бэйэни салайынарга бастакы хардыылар

1. Мин ис туругум (настроение) Турук ейдебулэ. Араастара.

2.Мин санаам турукпар дьайыылара. Санаанан салайтарыы.

3.Мин – айыл5а сор5отобун.

4. Ким буолуохпун ба5арабын? (туох идэлээх)

О5ону идэ5э уhуйуу, иитии. Улэни, сынньалацы дьуерэлээhин. О5о улэ5э кыа5ын иhинэн кыттыыта.

«Мин дьиэ кэргэним сайыццы дохуота» - планшет

Киhи – айыл5а о5ото. Куhуццу айыл5аны кытта алтыhыы. Сири-дойдуну, оту-маhы, кетеру-суурэри кэтээн керуу.

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

Алтынньы ыйа.

Тема: Сомо5олуур, тумэр куус ыйа.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Аймах, уруу дьонум

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Мин хаан уруу дьонум.

2.Удьуор.

3.Герой ийэлэр.

4. Мин тастыц урууларым.

Халыц аймах.

«Мин теруччум»- тумуктуур проектнай уруок

1.Бэйэм турукпун салайынарга бастакы хардыыларым.

2.Уустук тугэннэртэн тахсар суолу тобулуу.

3.Мин аатым, араспаанньам.

4.Дьо5уру утумнааhын (туйах хатарыы)

О5ону тереебут тылынан иитии-уерэтии, удьуор тыынын ицэрии (терут угэс ситимин тутуhуу)

Интернациональнай дьиэ кэргэни кытта керсуhуу

Кундуттэн кундубут – кун кубэй ийэбит. Ийэ5э сугуруйуу.

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

Сэтинньи ыйа.

Тема: Уруу-аймах сыhыана.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Саха киhитэ аhыныгас

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. Аймахтаhыы сиэрэ-майгыта.

2. Бэйэ-бэйэни ейеhуу.

3. Тулаайа5ы керуу-харайыы.

4. «Суолга сэрэхтээх буол» ГИБДД инспекторын бэсиэдэтэ.

1.Мин санааларым уонна дьайыыларым сибээстэрэ (связь мысли и поведения)

2. Утуе санаа (доброта). Утуе санааланыы.

3. «Булт тэрилэ. Бултуур ньымалар» музейга экскурсия.

Тереппут уонна о5о сыhыана.

«Уу чугаhа, уруу ыраа5а ордук» ес хоhоонун тойоннооhун.

Утуе санаа акцията. Кыамматтарга кеме (о5о приюта, коррекционнай оскуола)

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

Ахсынньы ыйа.

Тема: А5а – ийэ ууhун ытык-мааны дьоно.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Утуе аат уйэлэргэ умнуллубат

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. Урут олорон ааспыт утуе-мааны дьоммут.

2. Ытык кырдьа5ас дьоммут.

3. Талааннаах, биллиилээх дьону кытта керсуhуу.

4. Экскурсия (музыкальнай оскуола, ЦДТ)

1. Улуус талааннаах о5олоро.

2. Дьайыыны салайыыга санаа кууhэ (мысли управляют поступками).

3. Санаа-ей кууhунэн дьайыыны салайыы (саморегуляция)

 

Уhуйаан – ер кэмнээх анал уерэх, о5о тетелун, отуорун салайыы.

Кылаас ытык мааны киэц айма5ын тумэн- керсуhуу

 

Талба талааннаах дьиэ кэргэн (кылаас иhинэн)

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

Тохсунньу ыйа.

Тема: Атын сиргэ олорор аймахтарбыт.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Киэц аймахтаах,

 кэтит уруулаах

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1. Аймахтарбыт кэллилэр.

2. Уруу-аймах ааттара.

3.Аймахтары кытта суруйсуу.

4. Аймахтарбытыгар ыалдьыттааhын.

 

1. Булугас буолуу ейдебулэ. Сахалыы санааhын. Ей-мэйии сахалыы улэтэ, толкуйа.

2. Ырыцалааhын, ырытыы (анализ своих поступков и поступков других людей)

3. Ыалдьыты керсуу сиэрэ-туома (практическай дьарык)

Оцоhуу-ыйаах – ейдуур ей, саныыр санаа айыл5аттан бэриллиитинэн салайтаран о5о сайдыыта. Туруу, орто, бе5е, бигэ, ситэри, толору буолбута.

«Итэ5эй –итэ5эйимэ кецулуц!» (туулу биттээhин) ток-шоу

Сахалыы остуол оонньуутугар курэх.

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

 

 

Олунньу ыйа.

Тема: Биhиги кылаас уолаттара.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Уол о5о дьоло орто дойдуга

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Саха уолун аата-суола.

2.Саха уолун быhыыта-майгыта.

3.Саха уолун талаана–дьо5ура.

4. «Уол о5о анала»

 

1.Мин уратым (индивидуальность, неповторимость каждого)

2.Бэйэни сыаналаныы.

3.Уолаттар кыргыттарга сыhыаннара.

4.Олоцхо бухатыыра - саха ньургун уола.

Уол о5ону дьиэ кэргэццэ иитии уратылара (тегурук остуол)

 

«Мин а5абынаан» оонньуулар.

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

Кулун тутар ыйа.

Тема: Биhиги кылаас кыргыттара.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Кыыс о5о уота сылаас

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Саха кыыhын аата-суола.

2.Саха кыыhын быhыыта-майгыта.

3.Саха кыыhын талаана, дьо5ура.

«Уран тарбах» - иис-уус выставката

1.Мин уратым (индивидуальность, неповторимость каждого).

2.Бэйэни сыаналаныы (самооценка).

3. Олоцхо5о саха кыыhын уобараhа.

4.Саха кыыhын тыла-еhе.

Кыыс о5ону иитии уратылара.

8 кыыстаах Исаевтар дьиэ кэргэни кытары санаа атастаhыыта

«Ойор-тэбэр о5о саас» дьиэ кэргэнинэн, туелбэнэн оонньуулар. О5о до5отторун сырытыннарыы. Салаасканан, хайыhарынан курэх.

 

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

 

 

 

Муус устар ыйа

Тема: Бииргэ оонньуур, уерэнэр до5отторбут.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Эйэ5эс киhи угус до5ордоох

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Тэлгэhэм о5олоро.

2. Кылааспыт о5олоро.

3. Уерэхпит.

4. Иллэц кэммит.

«Ким до5ордоох – ол дьоллоох» конкурс

1.Ситиhии ейдебулэ.

2. Ситиhии терде туохханый?

3.Мэлдьи кыайыыга дьулуhуу.

4. Суох диэн тылы ханна, хаhан, хайдах туттуохха себуй?

Олоххо умсугутуу – а5а холобурунан.

 

Тэлгэhэ оонньуулара

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

 

 

 

Ыам ыйа

Тема: До5ор диэн тугуй?

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Биир силистээх, биир тыыннаах дьон

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Учугэй до5ор.

2.Куhа5ан до5ор.

3.Мин хайдах до5ору себулуубунуй?

4.Мин бэйэм хайдах до5орбунуй?

«Киhиэхэ утуену ба5арар тыллар» - тренинг

 

1.Сайа5ас–сайдыыга аhа5ас буолуу. Дьулайыы – куhа5антан туттунуу, сиргэнии, сэрэнии, харыстаныы.

2.Санаа тардыhыы, ейдеhер дьоннуун бииргэ буолуу, бодоруhуу.

3.Бэриниилээх буолуу, до5ордоhуу.

Сиэрдээх олох. Кэhэлтэ уерэ5э. Сэт, кэп ейдебулэ, итэ5эл угэстэрэ.

Самаан сайыны керсуу. Ыhыах.

 

 

Ыытыллыбыт улэни анаарыы

 

2 кылааска барбыт улэ тумуктэрэ, ситиhиилэрэ, инники соруктар.

 

3 кылааска ыытыллар улэ чэрчитэ.

 

Бала5ан ыйа.

Тема: Тулалыыр айыл5а. Саха сирин куhуццутэ.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Айыллыбыт аан ийэ дойдум

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(психологическай трениннэр)

 

 

Тереппуту

кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Сахам сирин киэц киэлитэ, айыл5атын арааhа. Са5ах, сир хайысхата. Дьыл кэмэ.

2. Айыл5а ус эйгэтэ: салгын, сир, уу. Климат.

3.Саха сирин куhуццутэ.

Саха айыл5атын уруhуйдуур худуоhунньуктарын улэлэригэр - экскурсия

 

1.Бэйэ туругун кэтээн керуу (трениннэр, оонньуулар)

А) Кутуйа5ы тут

Б) Тацастан куукула уонна саллаат

В) Былытынан айан

Г) Курулгэн

О5ону идэ5э уhуйуу, иитии. Улэни, сынньалацы дьуерэлээhин. О5о улэ5э кыа5ын иhинэн кыттыыта. «Мин сайыццы улэм отчуота» - выставка-ярмарка

Киhи – айыл5а о5ото. Куhуццу айыл5аны кытта алтыhыы. Бастакы хортуоска бырааhынньыга

 

 

 Алтынньы ыйа.

Тема: Саха сирин уу баайа.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Уу-олох терде

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(психологическай трениннэр)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Уу суолтата.

2.Саха сирин ерустэрэ, куеллэрэ.

3. Булуу ерус. Улууспут куеллэрэ.

4. Саха сирин кыhыццыта.

«Уу - олох терде» - конференция

 

А) Мичээр

Б) 5 этээс

В) Кулэр бобуулаах

Г) Уцкууhут илиилэр

Уу биhиги дьиэ кэргэммитигэр экономическэй суолтата.

Уу – олох терде. Олоцхо ус дойдута. (рефераттар, викторина)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сэтинньи ыйа.

Тема: Саха сирин ньуура. Кэрэ кестуулээх миэстэлэр.

Дэхси, урдук сир арааьа. Елуенэ очуостара.

 

 

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Саха сирин ытык сирдэрэ

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(психологическай трениннэр)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Дэхси сир арааhа (алаас, сыhыы, хонуу, хочо)

2.Урдук сир арааhа (хайа, мыраан, кырдал, томтор, булгунньах).

3.Елуенэ очуостара. Ытык сирдэр. Национальнай парк. Видео-уруок

А) Кумаа5ы мээчиктэр

Б) Халадьыас

В) Ытыс таhыныы

Г) Уерууну а5алар тугэннэр

Булт угэстэрэ.

«Сэтинньи ыйа-Байанай ыйа»- булка сыhыаннаах викторина.

Сунтаар кэрэ кестуулээх ытык сирдэрин ааттара. Олоцхо5о Орто дойдуну хоhуйуу.

 

 

 

 

 

 

 

Ахсынньы ыйа

Тема: Саха сирин хостонор баайа.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Дойдум баайа-дуола

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(психологическай трениннэр)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Сиртэн хостонор баай. Экскурсия (Кэппэндээйи)

2. Саха сирин алмааhа. Экскурсия (Кириэстээх, алмаас музейа)

3.Саха сирин кыhыл кемуhэ.

4.Саха сирин атын хостонор баайа (таас чох, нефть, газ, кунду таас). Виртуальнай экскурсия.

А) Ба5а санаам сулуhа

Б) Дириц уу (туул)

В) Отону хомуй

Г)  Дирижёр

О5ону идэ5э уhуйуу, сыhыарыы, айымньылаах улэhит киhи оцоруу угэстэрэ.

«Улэ киhини киэргэтэр» - лекторийдар

Сунтаар сиртэн хостонор баайа (реклама)

 

 

 

 

 

Тохсунньу ыйа

Тема: Саха сирин хамсыыр харамайа.

 

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Хамсыыр харамай – айыл5а сор5ото

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Хамсыыр харамай арааhа (кетер кынаттаах, кемус хатырыктаах, суурэр атахтаах)

2.Саха сиригэр кыстыыр харамай арааhа.

3.Ытык харамайдар. Саха сирин Кыhыл кинигэтэ.

4.Айыл5аны харыстааhын. Айыл5аны туойуу, хоhуйуу.

2.Билиини-керууну салайыныы

А) Кестубэт сурук

Б) Ханнык харамайый?

В) Ус сирэй (мимика)

Г) Аптаах холбука

Киhи – айыл5а о5ото. О5о ис айыл5атынан сайдыытын кестуулэрэ. Илин дойдулар гороскоптарын кытта сибээс.

«Айыл5а – дьоhун педагог» - тойоннооhун

Элгээйи, Тойбохой айыл5а музейдарыгар айан.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олунньу ыйа

Тема: Саха сирин уунээйитэ.

 

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

 Уунээйи туhата

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

 

Кылаас таhынан улэ

1.Уунээйи арааhа, тутула, туьата. Дьиикэй уонна олордуу уунээйи.

2.Саха сирин хонуу, ойуур уунээйитэ.

3.Отонноох уонна эмтээх уунээйи арааhа.

4.Олордуу (культурнай уунээйи)

«Саха сиригэр эмтээх уунээйилэр араастара»- проектнай уруок

А) Сиппиирдээх оонньуу

Б) Аптаах матырыйаал

В) То5ус тегул то5о?

Г) Мин холкутуйар муннугум

 

Кыhыццы кэмцэ доруобуйа5а туhалаах аhылык рациона (быраас субэтэ)

Тыа ыалын аска-уелгэ сыллаа5ы наадыйыыта (экономическай барыл). Рассада олордуута.

 

 

 

Кулун тутар ыйа

Тема: Саха сирин сааскыта.

 

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Сандал саас

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

 

Кылаас таhынан улэ

1.Саха сирин сааскыта. Саас кэлиитин бэлиэтэ.

2.Саас туhунан уус-уран айымньылар.

3.Сибэкки, о5уруот аhын рассадатын олордуу. О5уруот улэтин экономическай расчетун оноруу.

А) Ыйытыы-эппиэт

Б) Сутугу булан уеруу

В) Инникини ыралааhын

О5ону улэнэн иитии.

 

«Дьеhегей» оонньуулара

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Муус устар ыйа

Тема: Мин Республикам.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Иитиллэргэ тэриллибит ийэ сирим

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Саха сирин улуустара, куораттара, беhуелэктэрэ.

2.Мин республикам нэhилиэнньэтэ. Араас омуктар угэс буолбут дьарыктара.

3. «Мин Республикам Президенэ»

4. «Республикам сарсыццыта» - кылаас чаастара

А) Ыйытыыны толкуйдаа

Б) Дьикти ыйытыы-дьикти эппиэт

В) Кырдьык уонна сымыйа

Г) Учугэй сонуннар ситимнэрэ

Патриотическай ейге-санаа5а иитии.

«Аныгы олоххо патриоттары иитии наадата»- ток-шоу

Хаары атаарар оонньуулар. Куццэ алгыс этии.

 

 

 

Ыам ыйа

Тема: Саха сирин сайыццыта.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Самаан сайын

Бэйэни салайыныыга бастакы хардыылар

(кылаас чаастара)

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Сайын кэлиитин бэлиэлэрэ.

2.Угэс буолбут бырааhынньыктар.

3.Ыhыах сиэрэ-туома.

«Мин сайыццы былааным» - айан суруйуу

А) Мэйиигин сынньат

Б) Кустук

В) Оскуола хоруола

Дьиэ кэргэццэ утуе сыhыан угэhэ. Угэhи уйэтитии, туому тутуhуу.

 

О5о ыhыа5а.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 кылааска ыытыллар улэ чэрчитэ.

 

Бала5ан ыйа.

Тема: Киhи дьонунан олорор.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Норуот кууhэ –

кемуел кууhэ

Уерэнэргэ уерэн

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Беhуелэкпит олохтоохторо. Киэн туттар дьоммут. Улуус, нэhилиэк баhылыктара.

2.Биhиги чугас ыалларбыт, кинилэр дьиэ кэргэттэрэ, олохторо-дьаhахтара.

3.Араас омук дьоно, ааттара-суоллара, идэлэрэ.

Интернациональнай дьиэ кэргэн о5олорун  кытта керсуhуу - видео-уруок

 

А) Оскуола саца быраабылалара

Б) Кымньыы уонна бирээнньик

В) Тапталтан кэлэйиигэ

 

 

Сомо5олоhуу – дьиэ кэргэни, урууну-айма5ы, ыалы, биир санаалаахтары кытары тумсуу, булсуу, биир тосхоллонуу, тэринии.

 

Киэн туттар дьоммут (керсуhуу).

 

 

 

 

 

 

Алтынньы ыйа.

Тема: Норуоттар айыл5а5а сыhыаннара.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Дойдум иннигэр эбээhинэhим

Уерэнэргэ уерэн

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Айыл5а5а сугуруйуу. Куццэ, уокка сугуруйуу. Хоту дойдуга уот суолтата.

2.Сири-уоту керуу-харайыы, оцоруу, тупсарыы. Сири-уоту аhатыы сиэрэ-туома.

3.Экскурсия.

4. «Айыл5аны харыстаац!» проектнай уруок

А) Сырдык уот

Б) Ал5ас уратыта

В) Дуоска5а, Мария Ивановна!

Г) Ыйыынан сылдьыы

Бэйэ холобура – саха терут майгыта.

«Эбээлэр, эhээлэр – аhыныгас педагогтар» - керсуhуу

Аал уокка алгыс. Олоцхо5о Уот иччитигэр сугуруйуу.

 

 

 

 

 

Сэтинньи ыйа.

Тема: Норуотум утуе угэстэрэ.

 

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Бэрээдэк туhунан ейдебул

Уерэнэргэ уерэн

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Дьон ортотугар сиэрдээхтик сылдьыы, ытыктаhыы.

2.О5олор тутта-хапта сылдьыылара, дьоццо-сэргэ5э, бэйэ-бэйэ5э сыhыаннарын сыныйан керуу.

3.Быhыы-майгы туhунан норуот муудараhа. Бэйэ5э быраабыла сурунуу.

Общественнай сиргэ тутта-хапта сылдьыы бэрээдэгэ.

А) Ал5аскыттан уерэн

Б) Соруда5ынан уруhуйдаа

В) Себулуубун, себулээбэппин

Удьуор утумун харыстыыр биир тыын сирбит – куhа5ан дьаллыктартан кемускэнии.

Анкетирование (Куhа5ан дьаллыктар) тумугунэн – ток-шоу

Байанай оонньуулара.

 

 

 

 

 

Ахсынньы ыйа

Тема: Саха сирин омуктарын тылынан уус-уран айымньылара.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Норуот тылынан уус-уран айымньыта

Уерэнэргэ уерэн

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Саха сирин тылынан уус-уран айымньылара.

2.Олоцхо. Биллиилээх олоцхоhуттар.

3.Остуоруйа кэрэ эйгэтэ.

Мини-сценка туруоруута

 

А) Дьикти киhи

Б) Улахан, кыра сацалар

В) Аптаах палочка

 

Олоцхо философията о5о иитиитигэр сабыдыала.

«Олоцхо эйгэтэ» - научно-практическай конференция5а кыттыы

Олоцхону толорууга холонуу.

 

 

 

 

 

 

Тохсунньу ыйа

Тема: Ырыа-тойук культурата.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Ырыа – дууhа иэйиитэ

Уерэнэргэ уерэн

(кылаас чаастара)

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Норуот ырыата. Норуот ырыаhыттара.

2.О5о кердеех ырыалара.

3.Национальнай инструменнар (хомус, кырыымпа уо.д.а).

Булуутээ5и хомус ууhун улэлэрэ – видео-уруок

А) Утуе сарсыарданан

Б) Тереебут куннээ5и интервью

В) Аптаах сыттык

О5ону кэрэ эйгэ5э уhуйуу.

Тереппут уонна о5о холбоhуктаах концерт. Общественнай миэстэ5э, культура тэрилтэлэригэр сылдьыы быраабылалара.

 

 

 

Олунньу ыйа

Тема: Норуоттар тылларын культурата.

 

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Мин сахабын, сахалыы тыллаахпын

Уерэнэргэ уерэн

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Тереебут терут тыл кэрэтэ. Тыл баайа.

2.Дьон о5о сацатын кэтээн керуу-истии, сыаналааhын.

3.Тыл кууhэ. Тыл иччитэ.

4.Норуот уус-уран айымньытын тыла-еhе.

Конкурс – «Тыл - бараммат баай»

А) Таптыыр малларым

Б) Кырдьык эбэтэр сымыйа

В) Бобуулаах тыллар

Г) Сурук

Кинигэ баар – бараммат баай. Араас литератураны туhанарга уерэтии.

«Аа5ар дьиэ кэргэн»  улуустаа5ы конкурс 1 этаба.

Библиографическай картотеканан туhана уерэнии.

 

 

Кулун тутар ыйа

Тема: Норуот уус-уран оцоьуктара, ойуулуур-дьуьуннуур искусствота.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Саха – талааннаах норуот

Уерэнэргэ уерэн

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Уус-уран оцоhуктар араастара.

2.Норуот маастардара. Тацас оhуора-бичигэ.

3.Ойуулуур-дьуhуннуур искусство. Норуот биллиилээх уруhуйдьуттара – видео уруок

 Дьону кытта тапсыы

А) Дьоццо кемем

Б) Чугас дьоццун кытта уллэhин

В) Утуену санаа 

 Дьиэ кэргэнинэн уус-уран оцоhуктары оцоруу – уhуйуу, сомо5олоhуу утуе угэhэ.

Дьиэ кэргэнинэн уус-уран оцоhуктарга выставка- ярмарка

Дьиэ кэргэн уус-уран оцоhуктарын выставката.

 

 

 

Муус устар ыйа

Тема:  Норуот угэс буолбут бырааhынньыктара.

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Киэц аймахтаах,

кэтит уруулаах

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1.Дьиэ кэргэн бэлиэ куннэрэ.

2.О5о терееhунэ, аат биэрии.

3.Саца дьиэ малааhына.

 

 

А) Аптаах тууппулэ

Б) Со5отохсуйууну кыайыы

В) Тапталынан киэргэт

Г) Миэхэ майгыннаабат до5отторум

Аат киhи оло5ор суолтата.

Айыыhыт оонньуулара. Оонньуурдары оцоруу.

 

 

 

 

Ыам ыйа

Тема: Тумуктуур дьарыктар.

 

 

Мин гражданиммын

(уроки гражданственности)

Сахам сирин таптыыбын

Ис эйгэм

(кылаас чаастара)

 

 

Тереппуту кытта улэ

(этнопсихология)

Кылаас таhынан улэ

1. О5о аа5ар кинигэтэ.

2. Ебугэбит оонньуулара.

3.Сайыны керсуу сиэрэ-туома.

Ыhыахха бэлэмнэнии

А) Утуе санааны тар5ат

Б) Ыйааhын хара5ынан

В) Кыра салайааччы

Г) Тереппуттэргин дьоллоо

О5о ис айыл5атынан сайдарын чинчилиир ньымалар.

 «Аа5ар дьиэ кэргэн» улуустаа5ы конкурс  2 этаба.

Ыhыа5ы ыhыы. Салама ыйааhын.

 


Скачано с www.znanio.ru

Министерство Образования РС (Я)

Министерство Образования РС (Я)

Министерство Образования РС (Я)

Министерство Образования РС (Я)

I. Аннотация проекта 1

I. Аннотация проекта 1

На ступени начального образования закладываются основные моральные и нравственные ценности и нормы поведения, начинается формирование личности, осознающей себя гражданином своей страны

На ступени начального образования закладываются основные моральные и нравственные ценности и нормы поведения, начинается формирование личности, осознающей себя гражданином своей страны

География проекта: Данным проектом охвачены педагоги, родители и учащиеся

География проекта: Данным проектом охвачены педагоги, родители и учащиеся

Республики; - изучение культуры и традиций многонационального населения

Республики; - изучение культуры и традиций многонационального населения

География проекта: Данным проектом охвачены педагоги, родители и учащиеся

География проекта: Данным проектом охвачены педагоги, родители и учащиеся

Мамонтёнок»; - изучение флоры и фауны местности

Мамонтёнок»; - изучение флоры и фауны местности

Развиваемся, обучаемся, сотрудничаем, творим вместе» - коллективные творческие дела сотрудничество школы и семьи в едином воспитательном пространстве; · привлечение родителей к активному участию в воспитательном…

Развиваемся, обучаемся, сотрудничаем, творим вместе» - коллективные творческие дела сотрудничество школы и семьи в едином воспитательном пространстве; · привлечение родителей к активному участию в воспитательном…

Бала5ан ыйа. Тема: Мин тереебут дойдум –

Бала5ан ыйа. Тема: Мин тереебут дойдум –

Сэтинньи ыйа. Тема: Мин дьонум – улэ h ит дьон

Сэтинньи ыйа. Тема: Мин дьонум – улэ h ит дьон

Тохсунньу ыйа. Тема: Саха ыалын дьиэтэ-уота

Тохсунньу ыйа. Тема: Саха ыалын дьиэтэ-уота

Кулун тутар ыйа. Тема: Саха ыалын а h а-уелэ

Кулун тутар ыйа. Тема: Саха ыалын а h а-уелэ

Ыам ыйа. Тема: Би h иги дьиэ кэргэн таптыыр дьарыга

Ыам ыйа. Тема: Би h иги дьиэ кэргэн таптыыр дьарыга

Бала5ан ыйа. Тема: Тереебут терут буор

Бала5ан ыйа. Тема: Тереебут терут буор

Сэтинньи ыйа. Тема: Уруу-аймах сы h ыана

Сэтинньи ыйа. Тема: Уруу-аймах сы h ыана

Тохсунньу ыйа. Тема: Атын сиргэ олорор аймахтарбыт

Тохсунньу ыйа. Тема: Атын сиргэ олорор аймахтарбыт

Кулун тутар ыйа. Тема: Би h иги кылаас кыргыттара

Кулун тутар ыйа. Тема: Би h иги кылаас кыргыттара

Ыам ыйа Тема: До5ор диэн тугуй?

Ыам ыйа Тема: До5ор диэн тугуй?

Тема: Саха сирин уу баайа.

Тема: Саха сирин уу баайа.

Ахсынньы ыйа Тема: Саха сирин хостонор баайа

Ахсынньы ыйа Тема: Саха сирин хостонор баайа

Олунньу ыйа Тема: Саха сирин уунээйитэ

Олунньу ыйа Тема: Саха сирин уунээйитэ

Муус устар ыйа Тема: Мин Республикам

Муус устар ыйа Тема: Мин Республикам

Бала5ан ыйа. Тема: Ки h и дьонунан олорор

Бала5ан ыйа. Тема: Ки h и дьонунан олорор

Сэтинньи ыйа. Тема: Норуотум утуе угэстэрэ

Сэтинньи ыйа. Тема: Норуотум утуе угэстэрэ

Тема: Ырыа-тойук культурата.

Тема: Ырыа-тойук культурата.

Уус-уран оцо h уктар араастара

Уус-уран оцо h уктар араастара
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.10.2022