Spotlight 5 lesson 4b
Оценка 4.7

Spotlight 5 lesson 4b

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
06.12.2017
Spotlight 5 lesson 4b
Цели урока предметные: –развитие навыков употребления в речи изученной ранее лексики по теме «Семья»; - развитие мотивации учащихся к работе с новой темой; – Уметь запрашивать и давать информацию личного характера; Метапредметные: – Запрашивать и давать необходимую информацию, адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; — развивать умения самонаблюдения, самоконтроля и самооценки в процессе коммуникативной деятельности; — развивать умения пользоваться словарем учебника: умения выделять нужную информацию; Личностные: – формировать общекультурную и этническую идентичность; — формировать стремление к осознанию культуры своего народа (русские сказки на английском языке); — воспитывать уважение к семейным отношениям, своей семье. Ход урока
2 (модуль 4).docx
Тема урока Who is who?  Цели урока предметные: –развитие навыков употребления в речи изученной ранее лексики по теме «Семья»; ­ развитие мотивации учащихся к работе с новой темой; – Уметь запрашивать и давать информацию личного характера; Метапредметные: – Запрашивать и давать необходимую информацию, адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач;   —   развивать   умения   самонаблюдения,   самоконтроля   и   самооценки   в   процессе   коммуникативной деятельности; — развивать умения пользоваться словарем учебника: умения выделять нужную информацию; Личностные: – формировать общекультурную и этническую идентичность; — формировать стремление к осознанию культуры своего народа (русские сказки на английском языке); — воспитывать уважение к семейным отношениям, своей семье. Ход урока Этап урока 1. The beginning of the lesson Create an enjoyable atmosphere of the foreign language speaking 2. Aims 3. Phonetic drill Задача:  совершенствов ать  произноситель ные навыки  учащихся 4. Warm­up Introduce problem questions. Revise the vocabulary Деятельность учителя Деятельность ученика 1.  Good morning boys and girls. How are you? I’m very well, thanks. I am glad to see you. Sit down, please. Who is on duty today? Who is absent  today?  1. Good morning teacher. Fine, thanks. And you? We are glad to see you too. (отвечают на вопросы) Today we are going to start a new topic. Could you read  the name of the topic? So who can say what will we speak about? Yes. We will speak about the people’s appearances.  T: Let’s start with the poem. Listen to me. Say  with me. Stand up and repeat after me I have a head.  It's very well!  I have a nose,  So I can smell.  I have two eyes  And I can see,  I have two ears  And I can hear.  I have two legs  So I can walk,  I have a mouth  So I can talk. ­Let’s speak a little about our body.  (Приложение 1) What is it? What kind of hair can be? 2.­ Who is Who?. ­we will speak about the  people. Повторяют упражнения и  стихотворение. Facial features: round face,  big/pointed nose, blue eyes, etc Height: tall, short, of average  height, etc Hair: long, curly, wavy, etc Build: fat, slim, thin, plump, of average build, etc 5.Reading Let’s continue our lesson. Let’s read the descriptions of  the characters and match with the pictures. 1 Fred Flintstone, 2 Obelix, 3  Asterix, 4 Wilma Flintstone, 5 Goofy, 6 Esmeralda. A: Is she tall? B: No, she isn’t. A: Has she got fair hair? B: Yes, she has. A: Is it Veronika? B: Yes, it is. The pupils talk about their  neighbors.  Janet asks about some boy. ­ No, there are not. 1 C, 2 A, 3 F, 4 B, 5 E.. Выполняют физминутку When we want to say whose  this or that subject is, we use  possessive case. It’s_______ A: Who’s George? B: He’s Lyn’s husband,  Sarah’s father and Sally, Joe and Kate’s grandfather. A: Whose sister is Kate? B: She’s Joe and Sally’s sister. 2 Don’t look at him. 3 Sit  down (please). 4 Be quiet. 5 Don’t play the  guitar. 6 Don’t stand up. Read the task in ex. 7. What should you do?  A B The pupils make up the  dialogue.  Now let’s play a game. One person comes to the  blackboard. Write  one of the classmates’ name and the  others should guess who is he or she.  A: Is she tall? B: No, she isn’t. A: Has she got fair hair? B: Yes, she has. A: Is it Veronika? B: Yes, it is. Thank you very much. How clever you are! The next  task is ex. 2. In pairs you should ask for information  about your friend. You should ask for the name, where  is she/he from, age, whether she/ he has any sisters or  brothers. ­Turn to the next ex. 3. Firstly, read the Janet’s lines and try to guess what the dialogue is about. ­You’re right. Now let’s read the missing sentences. Are there any unknown words? ­ In this case, fill the gaps using the missing sentences. Have you finished? Let’s check. Listen to the audio and  check the answers. Let’s repeat the exercises and sing after me Good job. Now what do you know about possessive  case?  ­ Possessive case is made up by apostrophe ‘s in  singular and just apostrophe in plural. ­ Whose is this pen? Whose is this bag? Whose is  this book? Whose is this bag? Whose id this  pencil?  Look at the family tree. You should make up a short  dialogue asking who is who each other. Read the  example please.  Look at ex.5 How do we form the imperative? What is  the imperative form? Do the ex.5 using the model. If  there is tick you make positive form, if you have cross,  you make negative form. Закрепление материала Задачи:  развитие  лингвистической компетенции  Задача:  развитие умений прогнозирования содержания  текста развитие умений поискового и  изучающего  чтения. Физминутка развитие  навыков Распознавания и употребления в  связной речи  форм притяж­ го падежа сущ­ х. развитие  навыков Распознавания и употребления в  связной речи  форм прит­го  падежа сущ­х. развитие  навыков распознавания и  употребления в  речи глаголов в  повелительном  наклонении. Задача:  развитие умений диалогической речи (диалог­ расспрос о третьем лице). Show excitement of the party. Spot a person at the party. Point to him/her and tell your friend to look at the person. Confirm. Ask what his/her name is. Describe a feature of the person you like. Ask how old he/she is. Ask about his/her character. Show agreement. Describe a feature to make sure you are talking about the same person. Say his name and whose brother/sister he/she is. Say how old he/she is. Say something nice about that person. Suggest to your friend that you introduce them. Reflection Thank you for your job. So my dearests. What have you  known today? What was new for you? Thank you for the lesson. Your home task is ex. 8 on p.  59. Family tree.  We have learned the words  describing the people’s  appearance, how make up the  possessive case and the  imperative form.

Spotlight 5 lesson 4b

Spotlight 5 lesson 4b

Spotlight 5 lesson 4b

Spotlight 5 lesson 4b

Spotlight 5 lesson 4b

Spotlight 5 lesson 4b
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
06.12.2017