Цели урока
предметные:
–развитие навыков употребления в речи изученной ранее лексики по теме «Семья»;
- развитие мотивации учащихся к работе с новой темой;
– Уметь запрашивать и давать информацию личного характера;
Метапредметные:
– Запрашивать и давать необходимую информацию, адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач;
— развивать умения самонаблюдения, самоконтроля и самооценки в процессе коммуникативной деятельности;
— развивать умения пользоваться словарем учебника: умения выделять нужную информацию;
Личностные:
– формировать общекультурную и этническую идентичность;
— формировать стремление к осознанию культуры своего народа (русские сказки на английском языке);
— воспитывать уважение к семейным отношениям, своей семье.
Ход урока
2 (модуль 4).docx
Тема урока Who is who?
Цели урока
предметные:
–развитие навыков употребления в речи изученной ранее лексики по теме «Семья»;
развитие мотивации учащихся к работе с новой темой;
– Уметь запрашивать и давать информацию личного характера;
Метапредметные:
– Запрашивать и давать необходимую информацию, адекватно использовать речевые средства для
решения различных коммуникативных задач;
— развивать умения самонаблюдения, самоконтроля и самооценки в процессе коммуникативной
деятельности;
— развивать умения пользоваться словарем учебника: умения выделять нужную информацию;
Личностные:
– формировать общекультурную и этническую идентичность;
— формировать стремление к осознанию культуры своего народа (русские сказки на английском языке);
— воспитывать уважение к семейным отношениям, своей семье.
Ход урока
Этап урока
1. The beginning
of the lesson
Create an
enjoyable
atmosphere of the
foreign language
speaking
2.
Aims
3.
Phonetic drill
Задача:
совершенствов
ать
произноситель
ные навыки
учащихся
4.
Warmup
Introduce problem
questions.
Revise the
vocabulary
Деятельность учителя
Деятельность ученика
1.
Good morning boys and girls.
How are you?
I’m very well, thanks. I am glad to see you.
Sit down, please. Who is on duty today? Who is absent
today?
1.
Good morning teacher.
Fine, thanks. And you?
We are glad to see you too.
(отвечают на вопросы)
Today we are going to start a new topic. Could you read
the name of the topic?
So who can say what will we speak about?
Yes. We will speak about the people’s appearances.
T: Let’s start with the poem. Listen to me. Say
with me. Stand up and repeat after me
I have a head.
It's very well!
I have a nose,
So I can smell.
I have two eyes
And I can see,
I have two ears
And I can hear.
I have two legs
So I can walk,
I have a mouth
So I can talk.
Let’s speak a little about our body.
(Приложение 1)
What is it? What kind of hair can be?
2. Who is Who?.
we will speak about the
people.
Повторяют упражнения и
стихотворение.
Facial features: round face,
big/pointed
nose, blue eyes, etc
Height: tall, short, of average
height, etc
Hair: long, curly, wavy, etc
Build: fat, slim, thin, plump, of
average build, etc 5.Reading
Let’s continue our lesson. Let’s read the descriptions of
the characters and match with the pictures.
1 Fred Flintstone, 2 Obelix, 3
Asterix,
4 Wilma Flintstone, 5 Goofy, 6
Esmeralda.
A: Is she tall?
B: No, she isn’t.
A: Has she got fair hair?
B: Yes, she has.
A: Is it Veronika?
B: Yes, it is.
The pupils talk about their
neighbors.
Janet asks about some boy.
No, there are not.
1 C, 2 A, 3 F, 4 B, 5 E..
Выполняют физминутку
When we want to say whose
this or that subject is, we use
possessive case.
It’s_______
A: Who’s George?
B: He’s Lyn’s husband,
Sarah’s father and Sally,
Joe and Kate’s grandfather.
A: Whose sister is Kate?
B: She’s Joe and Sally’s sister.
2 Don’t look at him. 3 Sit
down (please).
4 Be quiet. 5 Don’t play the
guitar. 6 Don’t
stand up.
Read the task in ex. 7. What should you do?
A
B
The pupils make up the
dialogue.
Now let’s play a game. One person comes to the
blackboard. Write one of the classmates’ name and the
others should guess who is he or she.
A: Is she tall?
B: No, she isn’t.
A: Has she got fair hair?
B: Yes, she has.
A: Is it Veronika?
B: Yes, it is.
Thank you very much. How clever you are! The next
task is ex. 2. In pairs you should ask for information
about your friend. You should ask for the name, where
is she/he from, age, whether she/ he has any sisters or
brothers.
Turn to the next ex. 3. Firstly, read the Janet’s lines and
try to guess what the dialogue is about.
You’re right. Now let’s read the missing sentences. Are
there any unknown words?
In this case, fill the gaps using the missing sentences.
Have you finished? Let’s check. Listen to the audio and
check the answers.
Let’s repeat the exercises and sing after me
Good job. Now what do you know about possessive
case?
Possessive case is made up by apostrophe ‘s in
singular and just apostrophe in plural.
Whose is this pen? Whose is this bag? Whose is
this book? Whose is this bag? Whose id this
pencil?
Look at the family tree. You should make up a short
dialogue asking who is who each other. Read the
example please.
Look at ex.5 How do we form the imperative? What is
the imperative form? Do the ex.5 using the model. If
there is tick you make positive form, if you have cross,
you make negative form.
Закрепление
материала
Задачи:
развитие
лингвистической
компетенции
Задача:
развитие умений
прогнозирования
содержания
текста
развитие умений
поискового и
изучающего
чтения.
Физминутка
развитие
навыков
Распознавания и
употребления в
связной речи
форм притяж
го падежа сущ
х.
развитие
навыков
Распознавания и
употребления в
связной речи
форм притго
падежа сущх.
развитие
навыков
распознавания и
употребления в
речи глаголов в
повелительном
наклонении.
Задача:
развитие умений
диалогической речи (диалог
расспрос о
третьем лице).
Show excitement
of the party.
Spot a person at
the party. Point to
him/her and tell
your friend to look
at the person.
Confirm. Ask what
his/her name is.
Describe a feature of
the person you like.
Ask how old he/she
is.
Ask about his/her
character.
Show agreement.
Describe a feature
to make sure you
are talking about
the same person.
Say his name and
whose brother/sister
he/she is.
Say how old he/she
is.
Say something nice
about that person.
Suggest to your
friend that you introduce
them.
Reflection
Thank you for your job. So my dearests. What have you
known today? What was new for you?
Thank you for the lesson. Your home task is ex. 8 on p.
59. Family tree.
We have learned the words
describing the people’s
appearance, how make up the
possessive case and the
imperative form.
Spotlight 5 lesson 4b
Spotlight 5 lesson 4b
Spotlight 5 lesson 4b
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.