Сценарий мероприятия "Tom Sawyer"

  • Презентации учебные
  • doc
  • 21.04.2019
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Цели внеклассного мероприятия: повышение культурного и образовательного уровня, раскрытие социокультурного потенциала личности учащихся. Образовательный компонент цели: совершенствование умения говорить по теме в монологической и диалогической речи, совершенствование умения аудирования, умения систематизировать учебный материал; углубление знаний учащихся в области английской литературы. Развивающий компонент цели: развитие умения работать с книгой, умение анализировать, сравнивать, делать самостоятельные выводы, развивать умения высказываться логично и связно, выражать законченную мысль; Воспитательный компонент цели: воспитание нравственных качеств человека, развитие интереса к культуре другого народа, воспитывать умение работать в группах, в паре, умению прислушиваться к мнению одноклассников. Оборудование и оформление: фотография писателя, мультимедийная презентация материала о жизни и творчестве Марка Твена, компьютер проектор.
Иконка файла материала 001890c0-c6e7baa8.doc
Цели внеклассного мероприятия: повышение культурного и образовательного уровня,  раскрытие социокультурного потенциала личности учащихся. Образовательный компонент цели: совершенствование умения говорить по теме в  монологической и диалогической речи, совершенствование умения аудирования, умения  систематизировать учебный материал; углубление знаний учащихся в области  английской литературы. Развивающий компонент цели: развитие умения работать с книгой, умение анализировать, сравнивать, делать самостоятельные выводы, развивать умения высказываться логично и  связно, выражать законченную мысль; Воспитательный компонент цели: воспитание нравственных качеств человека, развитие  интереса к культуре другого народа, воспитывать умение работать в группах, в паре,  умению прислушиваться к мнению одноклассников. Оборудование и оформление: фотография писателя, мультимедийная презентация  материала о жизни и творчестве Марка Твена, компьютер проектор. Сцена 1 Aunt Polly: Tom! (нет ответа) Tom! (нет ответа) What’s gone with that boy, I wonder? You, Tom! Aunt Polly: Well, if I get hold of you, I’ll … Aunt Polly: I never did see the beast of that boy! Aunt Polly: Y - o - u - u Tom! Aunt Polly: There! I might have thought of that closet. What were you doing in there? Tom: Nothing. Aunt Polly: Nothing! Look at your hands. And look at your mouth. What IS that? I don't know, aunt. Tom: Aunt Polly: Well, I know. It 's jam - that's what it is. Forty times I've said if you didn't let that jam alone I'd skin you. Give me that switch. (skin – снимать шкуру, switch – прут, розга) Tom: My! Look behind you, aunt! Aunt Polly: What a boy! He has played so many tricks on me! I must make him work tomorrow, to punish him. It's hard to make him work Saturdays, when all the boys are having a holiday, but he deserves that!Dance. Сцена 2 Tom: Jim, I'll bring the water if you whitewash some fence. Jim: I can't, Master Tom. Old Missis, she told me I got to go and get the water and not stop fooling around with anybody. Tom: Oh, that's the way she always talks. Give me the bucket. SHE won't ever know. Jim: Oh, I can’t, Master Tom. Old Missis, she would take my head off me. Tom: SHE! She talks awful, but doesn't hurt. Jim, I'll give you a stone. I’ll give you a white stone. Tom: White stone, Jim! Jim: My! That's a beautiful stone, I tell you! But Master Tom, I'm afraid of Old Missis… Tom: And besides, if you agree, I'll show you my sore toe. Aunt Polly: You, bad boys! You think you can pull me round your finger! Jim, rush to the well Ben: Hi ­ hi! Here you are! Ben: Hello, old chap, you got to work, hey? Tom: Why, it's you, Ben! I didn't notice. Ben: Say ­ I'm going swimming, I am. Don't you wish you could? But of course you'd rather WORK, wouldn't  you? Of course you would! Tom: What do you call work? Ben: Why, isn't THAT work? Tom: Well, maybe it is, and maybe it isn't. All I know, is it suits Tom Sawyer. Ben: Oh come on, you don't want to say you LIKE it? Tom: Like it? Well, I don't see why I mustn’t like it. Does a boy get a chance to whitewash a fence every day? Ben: Say, Tom, let ME whitewash a little. Tom: No ­ no ­ I think you can’t do it, Ben. You see, Aunt Polly's very serious about this fence ­ right here in  the street, you know. Ben: No ­ is that so? Oh come on, now – let me just try. Tom: Ben, I'd like to, really; but Aunt Polly… What if you whitewash and anything happens? Ben: Oh, I'll be very careful. Now let me try. Say ­ I'll give you the core of my apple.Tom: Well… No, Ben, I'm afraid… Ben: I'll give you ALL of it! Billy: What are you doing on such a nice sunny day? Are you working? Ben: Working? Ha ­ ha ­ ha! Does a boy have a chance to whitewash the fence every day? Billy: Hmmm… Can I try? Tom: I’m sorry, Billy. My Aunt Polly is very serious about her fence… I can’t let everyone whitewash it! Billy: But what if I give you my kite? Tom: Hmmm. Ok. Then you are after Ben. Ben, give him the brush. Joseph: Mmm, Tom! Hello! Can I whitewash your fence? Tom: Well, I don’t know… Joseph: What if I give you a dead rat and this orange peel? Tom: A dead rat? Not bad. Ben, it’s Joseph’s turn now. Sid: Tom, I hear you let the boys whitewash the fence. May I try to? I will give a white marble. Tom: A white marble? No, Sid, that isn’t enough. Sid: And if I add a piece of blue bottle ­ glass? Tom: That will do. You can take the brush. Girl:     Mmm, Tom! Hello! Can I whitewash your fence? Tom: I’m sorry, girls are not allowed! Girl: How many wonderful things you have, Tom! A dead rat, a piece of blue bottle ­ glass, a kite, a white  marble, an apple, four pieces of orange ­ peel… Wow! Tom: I’m sorry, Girl. I can’t talk to you any more. I must go to my Aunt Polly and show her the fencе.СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ 1. Алексеева И.В. Декада английского языка // Иностранные языки в школе. – 2000. ­ № 3. – С.52 ­ 56. 2. Болтнева О.Ю. Театральные проекты в преподавании английского языка и англоязычной  культуры // Иностранные языки в школе. – 2001. ­ № 4. – С. 74 – 79. 3. Коряковцева Н.В. Современная методика организации самостоятельной работы  изучающих ИЯ: Пособие для учителей. – М.: ФРКТИ, 2002. – 176 с. 4. Твен М. Принц и нищий. – Ленинград: Детская литература, 1988. – 335 с. 5. Трубникова Т.О., Шеварихина Ю.С. Сценарий тематических вечеров и предметной  недели английского языка. – Ростов­на­Дону: «Феникс», 2002. – 320 с. 6. Полат Е.С. Обучение в сотрудничестве // Иностранные языки в школе. – 2000. ­ № 1. – С. 4 – 11.7. Twain M. The adventures of Tom Sawyer and Huckleberry Finn // Адаптация текста,  комментарий, словарь Г.К.Магидсон – Степановой. – М.: Айрис – пресс, 2003. – 208 с.