Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"
Оценка 4.6

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Оценка 4.6
Мероприятия
doc
английский язык
8 кл—10 кл
30.04.2017
Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"
сценарий внеклассного материала по английскому языку для 8-10 классов с целями и задачами.Цели мероприятия: способствовать формированию целостного представления в мире, об общих проблемах, стоящих перед человечеством в 21 веке; систематизировать и обобщить имеющиеся у учащихся знания по данной теме. Задачи мероприятия: Учебные: формирование лексико- грамматических навыков; развитие навыков устной монологической и диалогической речи; совершенствование навыков аудирования и умения воспринимать иностранную речь на слух.сценарий внеклассного материала по английскому языку для 8-10 классов с целями и задачами.
внекл. мероприятие -Экологич. проблемы.doc
Сценарий внеклассного мероприятия “Ecological problems. Man and Nature”   Учитель английского языка: Ештокина В.Я. 1 Сценарий внеклассного мероприятия “Ecological problems. Man and Nature” Цели мероприятия: способствовать формированию целостного представления в мире,  об общих             проблемах, стоящих перед человечеством в 21 веке;  систематизировать и обобщить имеющиеся  у учащихся знания по данной теме. Задачи мероприятия: Учебные: формирование лексико­ грамматических навыков; развитие навыков устной  монологической и диалогической речи; совершенствование навыков аудирования и  умения воспринимать иностранную речь на слух. Развивающие: развивать способности к сравнению, умозаключению; развивать  оперативную память; развивать способности к распределению внимания,  коммуникабельности, умению выражать своё отношение к теме. Воспитательные: формирование уважительного и ответственного отношения к  природе, воспитание бережливости и сознание роли человека во взаимодействии с  природой, формирование способности осознавать экологические проблемы и желание  помочь природе; повышение мотивации учащихся к изучению английского языка. Тип мероприятия: закрепление знаний по теме. Форма мероприятия: Презентация. Оснащение мероприятия: видеопроектор, видео/ аудио записи (видеоклип с песней  Майкла Джексона “The Earth Song”), плакаты с афоризмами: 1)  “Be kind to nature!” 2) “Save our natural resources.” 3) “Say to pollution “NO!” 4) “Don’t kill the world!” 5) Don’t let the Earth down!” 6) Do not destroy the ground!” 7) Don’t let the Earth die!” 8) “Help the Earth to survive!” 2 Ход мероприятия. Teacher: Good morning , dear friends, students and guests! Аs you know, this year 2017 is named the year of Ecology!   Nowadays a lot of people speak and think about the greatest problems of the world. These are Problems of Ecology. I offer you to watch  the video­ clip by Michael Jackson “ The Earth” Сцена 1 (показ видеоклипа Майкла Джексона “  Earth         Song    ”) Teacher : From this  video­ clip you have seen that our planet is in danger. ”What are these  problems? Can you name them? Today we’ll try to define some ecological problems and try to find out solutions of these  problems! And groups of students from the 10th form will help us today? They’ve got the  task to do the projects and present them to you, But it will be a little later! Denis and Dima will be my assistants today and they will be presenters of our lesson! Let’s begin , boys! Сцена 2 (на сцену выходят 2 учащихся­ ведущих)   1: Animals are dying from hunting. Children are dying from wars. The Earth is  Ведущий   crying. We don’t know what to do.   2: Our planet is very large. Let’s take our Russian land. Imagine yourself in a  Ведущий   place flying over its territory. You will see wonderful sights: blue lines of the rivers, blue  mirrors of the lakes and seas, green meadows, plains and forests, and mountains.    1: You will enjoy every minute of your flight. Many Russian poets Rubtsov,  Ведущий   Sologub, Tolstoy and Fet wrote about this wonderful land  a lot. About Russian land. And now let’s listen to some of them. Сцена 2. (на сцену выходят  3 учащихся  и читают стихи данных поэтов по­ русски) Учащийся 1.                                                  Видение на холме. Взбегу на холм И упаду в траву. **** …..Люблю твою, Россия, старину……. 3 **** Люблю твои избушки и цветы,  И небеса, горящие от зноя,  И шёпот ив у омутной воды, Люблю на век, до вечного покоя…….                                            Россия, Русь! Храни себя, храни!            (Николай Рубцов) Учащийся     2  . Колокольчики мои, Светики степные, Что глядите на меня, Тёмно­ голубые? И о чём звените вы, В день весёлый мая, Средь некошеной травы,                                                            Головой качая?                            (Алексей Толстой) Учащийся     3  .  Привет, Россия! За все хоромы я не отдаю          Свой низкий дом с крапивой под оконцем…….. Как миротворно в горницу мою                                                      По вечерам закатывалось солнце!......... (Николай Рубцов) Сцена     3  . (на сцену выходят ведущие)   1. And what about English lands?. We can’t miss them : England, Scotland,  Ведущий   Wales, Ireland. The world­ famous Scottish poet Robert Burns loved Scotland, his  Motherland, and Scottish people and wrote  a lot of poems and songs about them.    2:In the well­ known poem “My Heart’s in the Highlands” Robert Burns  Ведущий   describes nature of his Motherland. Сцена     4  . (на сцену выходит учащийся и читает стих­ ие Роберта Бёрнза  “My heart’s in the highlands.”) My heart’s in the Highlands                            Robert Burns My heart’s in the Highlands, my heart is not here; My heart’s in the Highlands a­ chasing the deer A­chasing the wild deer and following the roe; 4 My heart’s in the Highlands wherever I go. Farewell to the Highlands, farewell to the North, The birthplace of valour, the country of worth; Wherever I wander, wherever I rove; The hills of the Highlands forever I love. Farewell to the mountains high covered with snow; Farewell to the straths and green valleys below; Farewell to the forests and wild­ hanging woods; Farewell to the torrents and loud pouring floods. My heart’s in the Highlands, my heart is not here; My heart’s in the Highlands a­ chasing the deer A­chasing the wild deer and following the roe; My heart’s in the Highlands wherever I go.   Сцена     5  . (на сцену выходят ведущие)   .Our world is so beautiful that we can talk about it a lot and a lot. But let us not     Teacher   forget about the real ecological problems. Teacher    .They are:                                ­Water pollution ­Cutting down the trees           ­Endangered species ­Air pollution Global warming Dangerous radiations and so on     And now let’s listen to our groups of students from the 10th A form! They’ll tell us about  some ecological problems and present their projects. ( защита проектов)                               Teacher We can say that our planet is ill, very ill. How does it fill? Let’s ask her. Сцена 6­инсценировка (выходит учащаяся “  Mrs         Earth       Planet   ведущие остаются на месте)  ”,    Mrs     Water       ,    Mr      Air    : 5 Mrs planet Earth: Hello, dear pupils! I’m the planet Earth. As you see I’m in danger. My  waters have become so dirty. My sky has become so grey. People can’t breath fresh air any  more. Mrs Water, Mr Air , come here, please. Mrs Water: water is very important for life on the Earth. It is in oceans, seas, rivers and  lakes. In many rivers and lakes water is very dirty. Some times people cannot swim even in  the sea because the sea and the seaside are not clean. In many places water is not drinkable.  Even fish die in such water. For example Lake Baikal is the deepest freshwater lake on the  Earth. It is 1741 metres deep. The lake is very beautiful but now it is in great danger,  because of the factories which are near it. At some places the water in the lake is so dirty  that it can kill animals and plants in Baikal and near it. Mr Air: More and more factories, cars and trucks have made the air poisonous. The climate  on our planet has changed. Nowadays the temperature is rising. You do not have real  Russian winters any more. People cut down trees to build farms, homes. Many animals and  plants lose their homes. This is bad for the Earth’s air too. Modern plants and factories send a lot of smoke into air. It is too dangerous to breath such toxic air. Who can Help us? Ведущий   it!   2: Oh? Don’t worry. I know such science that is called ECOLOGY. Let’s invite  Сцена 7. (выходит учащийся “    Mr      Ecology    ”) Mr Ecology: You can ask me what is ECOLOGY? It is a science. It studies how plants,  animals and other living things live in relation to each other and to their environment.  People who work in ecology have studied all the living things in their natural environment.  They collect information about their population, number, diet, form, size and behavior. I’m  the most important science nowadays. And I can teach you how to survive in the modern  world. Now I want to invite my friends, ecological organizations, they are from Russia:  pupils from school №3., form 6. They want to save you. Сцена8. (на сцену выходят 3 учащихся   с названием команды “  Save         our       planet    ”) 1.There is so much pollution Poisoning the air There is so much litter We can see it everywhere Wildlife is disappearing While everyone stands by The world we love is dying And we are the reason WHY? 2.WHY are we killing our world? WHY aren’t we doing our share? 6 WE can save our planet? WE can help it survive, All it needs is a little care. 3.If we all work together Something can be done We need a clean up campaign Which involves everyone. WE can slow down GLOBAL WARMING, WE can stop the ACID RAIN, WE can heal our PLANET, WE can help it live AGAIN.   &   Clean    Green   Сцена 9. (На сцену выходят учащиеся   с названием команды “      ”) 1.We want to see blue seas, We want to see green trees, We are defenders of are lands.  We want to breath clean air, We want to show we care, We know the future is in our hands. 2.We want to see birds fly, Up into a clean sky, We are defenders of our lands, We want to see flowers grow, To pollution we say “NO!” We know the future is in our hands. Сцена 10. (на сцену выходят ведущие)   1: There are many other  international ecological organizations which protect  Ведущий   wildlife on the planet. Do you know them? Let’s watch! (на экране появляются слайды с названиями экологических организаций). Don’t kill the world! Don’t let the Earth down! 7 Do not destroy the ground! Don’t let the Earth die! Help Earth to survive! Don’t kill the world! Teacher : Our lesson is going to an end and let’s sum up! What should or shouldn’t  we do to protect the nature! ( мнение уч­ся)  I hope that all the information from this lesson will be useful for you. And you will be  much kinder to nature.  If we do this we can live in а such beautiful place! Let’s watch film I’m sure that You will  be impressed by the charming landscapes. I’m grateful for your work today! Thank you very  much  for your work! 8

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"

Сценарий внеклассного материала "Экологические проблемы. Человек и природа"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.04.2017