Технологическая карта к уроку по теме "Food and drinks"

  • Разработки уроков
  • docx
  • 11.11.2025
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Тех.карта урока Food and drinks.docx

 

Название этапа

Задачи этапа

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Организационный этап

 

-Hello, boys and girls. Take your sits, please. My name is _____. I am your new English teacher. Now I would like you to give me your names. Introduce yourself, please. Let’s start with you... How are you? (поочерёдно спрашивает каждого) What day is it today? What is the day today? What’s the weather like today? Do you like this weather?

 

-Good morning? teacher! Fine!  

·         Фонетическая

·         Зарядка

Речевая зарядка

 

Look! What sound is this? (Учитель показывает карточку с транскрипционным знаком: [р].)

-Say as many words with the sound [р] as you can. (Pet, pink, play). Скажите слова со звуком п.

 

 

·         Обозначение темы урока. Постановка цели и задач урока.

·         Мотивация учебной деятельности учащихся.

 

-Look at the blackboard, what is it? What do you think we're going to talk about today?

Right! We are going to talk about food and drinks today!

Look at the screen. This is our friend Ann and she needs our help. She needs to distribute the products to the carts. Let's help her, but first let's study and remember the words.

 

- Listen and do not after me.

- Listen and repeat after me together.

- Sofia read please. Ok, Dima translate please. etc.

 

- We have learned new words with you. Let's go back to Ann and help her.

 

- We are talking about Food and drinks!

Answer the question.

 

На слайде Эн обращается за помощью к ребятам. Эн нужно распределить продукты по полкам: vegetables, fruity, meat, drinks and dairy products.

Слушают

Повторяют

Повторяют в разброс.

Возвращаемся к Эн и помогаем ей.

 

·         Физкультминутка

 

Ok, right! Let’s to dance, I’m think that you tired. Please stand up.

 

Видео с физминуткой https://www.youtube.com/watch?v=kT9Hn3IXLUE

 

·         Основной этап

 

Right! We helped Ann!

Next, now let's repeat the words that you and I have learned. I show you a card, you name the word. Ok? Lets go!

What is it? (учитель держит карточку с изображением овоща/фрукта и тд.)  

 

Good job, guys!

 

 

Ok, next, please look at the screen. Let’s read the text and translate. But first of all, do you know all the words? Ok, these are our friends Derek and Sally. And they want to tell us what they like to eat for breakfast. Let's read and translate. Ok, … read and translate please. Right! Good job.

 

Let's each of you write a reply letter and tell us about your breakfast. You can use their letters as an example.

who wants to read their letter? (После того, как желающий зачитывает письмо, учитель задает вопрос связанный с содержанием письма, а кто-то из класса на него отвечает) 

 

 

Называют.

 

 

 

 

 

 

 

 

Читают переводят, пишут ответное письмо.

·         Рефлексия (подведение итогов занятия)

·         Анализ и содержание итогов работы, формирование выводов по изученному материалу

·          

 

Let's finish our lesson with a game. I'll spin the drum, you tell me when to stop. The arrow will point to the picture, and you will have to specify the right word.

 

What did you learn today? Did you enjoy the lesson?

Играют в игру.

 

 

 

 

 


 

Скачано с www.znanio.ru

Посмотрите также