The Discovery of America
Оценка 5

The Discovery of America

Оценка 5
Презентации учебные +1
docx
английский язык
9 кл
04.07.2017
The Discovery of America
Публикация является частью публикации:
урок 1.docx
Discovery of America Цели урока: Обучающая: научить связному монологическому высказыванию по теме “Открытие  Америки” с опорой на текст. Развивающая: развить коммуникативные навыки и навыки письменной речи по теме. Воспитательная: сформировать у учащихся познавательный интерес и уважение к  истории Америки – одной из стран изучаемого языка; расширить кругозор учащихся. Задачи урока:  1 Тренировать учащихся в чтении текста с полным пониманием прочитанного. 2 Учить учащихся работать с текстом, выполняя различные лексико – грамматические упражнения. 3 Учить учащихся логическому построению устных высказываний на английском  языке по теме. 4 Развивать навыки аудирования, говорения, письма. I. Организационный момент. Ход урока Hello, dear children. My name is Asmik Telmanovna. I will be your teacher of  English today.  ­ Do you like to travel, children? ­ Whom have you traveled  with? ­ And where have you been? ­ What places of interest have you visited? ­ What is your dream land? ­ Great!  ­ Children, look at the blackboard and read the quatrain, please. Happy thought (by Robert Luis Stevenson) The world is so full Of a number of things. I`m sure we should all                                               Be happy as kings.             Мир многозначен                                                                                    И люди Земли Могли бы быть счастливы,                                                                                           Как короли. Учитель: translate the  quatrain into Russian, please.                      (Ученик переводит)                    It`s the epigraph to our lesson.                   Это эпиграф к нашему уроку.                   And, now, read the title of today`s lesson.                    ( ученик читает и переводит)                   Friends, what do you think what are we going to do at the lesson   today? Basing upon the topic of the lesson tell me what are our tasks of the  lesson? Друзья, как вы думаете, чем мы будем заниматься сегодня  на уроке, исходя из темы урока. Какие задачи мы будем решать? (ученики предлагают свои варианты) Учитель: we will learn a lot of cultural information about the  seaman and   discoverer Christopher Columbus. We will learn to form connected  monologues and do some lexical and grammatical exercises.           II      фонетическая зарядка  Look at the blackboard for us to revise the lexical material that we need for  the work at our lesson.  III введение страноведческого материала In fourteen hundred and ninety two  Columbus sailed the ocean blue Let`s sing together this old song About the voyages that took him long, About the sailors, those strong brave men. Let`s sing and remember them all again. Учитель: 1) Who is this poem about?                  2) What did Columbus discover?                  3) When did he discover America? IV чтение текста You have texts on your desks. Read them, please. Учащиеся читают текст. The discovery of America. In our days everybody knows what the “America” means. First of all it is the name of the country – the United States of America – or just America. And then America is the name of the two continents – North America and South America.  Christopher Columbus discovered America in 1492. He was born in Italy but lived in Spain for a long time. He was a seaman and made many sea voyages. In 1492 the King and Queen of Spain gave him money to go to  India. He decided to sail west as he was sure that our planet was round. And after  sailing 4000 miles he reached some land. Columbus thought that it must be India  but it was not. It was America – Central America in fact. People began to speak  about the land as “the New World”.    The Native Americans (Indians) were peaceful people. When the ships  approached to the shores of the continent the natives naked and full of wonder ran  to look at the strange big boats. They ran to greet them, and took food, water and  gifts to them.  Later Columbus reported to the Queen and the King of Spain “The  Indians are so naïve, that when you ask for something they have, they never say  no”.     The nature of America was also unlike the one in Europe. Columbus and his  people had no conception about tomatoes, potatoes, sunflower, cocoa, peanuts,  tobacco, and maize and so on.     Turkey was first taken to Europe on board of a Turkish ship that`s why this bird  is called turkey.     The country and the continent are named after the Italian navigator Amerigo  Vespucci instead of the Italian navigator Christopher Columbus. Because Vespucci was the one who realized that it was not India at all, but an entirely new continent.  Columbus found the new world, but Vespucci was the man who recognized that it  was a new world.    All this leads us to ask, "Who really discovered America?" Was it the person  who first found it or the person who first recognized it for what it was? V   Работа с текстом Учитель: answer my questions, please. 1 Who discovered America? 2 When did Christopher Columbus discover America? 3 Were the Indians happy or unhappy seeing the Europeans? 4 Why did Columbus decide to sail west? 5 Did Columbus know that he had discovered a new land? Учитель:   Now, let`s divide into groups and get ready to make reports on the following topics. Сейчас мы разобьёмся на группы, и вы подготовите сообщения по  темам. a) Amerigo Vespucci b) The natives of America c) The nature of America VI    Просмотр фильма и ее описание. VII Put the words in the right order to make a sentence.         ( Составить предложения из данных слов.) 1. Sea, he, voyages, seaman, and, made, was, a. 2. Were, peaceful, people, the native, Americans. 3. Really, discovered, America, who. VII   Пересказ всего текста VIII Рефлексия  So, friends, let`s remember the title of the lesson once more. Using relative  closes write about you opinion concerning our lesson on the shits of paper  that are in front of you.  There are clichés on the slides that can be used.  Итак, друзья, давайте еще раз назовём тему урока. (Ответ). Сейчас  перед вами листочки. Напишите, пожалуйста, ваше мнение о  сегодняшнем уроке. Что вы нового и интересного узнали, используя  сложно ­ подчиненные предложения. На слайде есть клише,  используйте их. (Дети пишут и зачитывают). I think that… In general… As for me… Firstly… secondly… From my point of view… In particular… With this view… Consequently… On the whole…. Оценки за урок. Д/з Группами как вы сидите, подготовьте иллюстрационный материал темам  а) природа Америки б) коренное население, его культура в) открытие и завоевание

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America

The Discovery of America
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.07.2017