ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.
Оценка 5

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

Оценка 5
Карточки-задания +1
docx
английский язык
11 кл
30.07.2017
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.
Предлагаемый материал представляет собор подборку наиболее типичных тренировочных заданий для подготовки к участию в предметной олимпиаде. Задания могут быть также использованы и на урока по предмету для закрепления знаний по соответствующей теме. Для всех заданий даны подробные решения. Также указана система оценки выполненной работы.
английский язак 1 вар - 11.docx
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС. Комплект заданий олимпиады включает задания по определению основных языковых компетенций учащихся: лингвистической, коммуникативно­речевой и социокультурной (уровня Intermediate и Upper­Intermediate) – и состоит из  т р ё х   ч а с т е й: I. Reading. II. English in Use; III. Writing (Speaking). Вариант   I:  Работа   состоит   из   65   пунктов   и   письменного   задания. Правильное   выполнение   каждого   пункта   задания   оценивается   в   один   балл (всего 65 баллов).  Письменное   задание   оценивается   20   баллами,   включая   оценку правописания – 5 баллов, грамматические навыки – 5 баллов, содержание – 5 баллов, форма – 5 баллов (всего 20 баллов).  Максимальное суммарное количество баллов всей работы – 85. Вариант   II:  Письменная   работа   состоит   из   47   пунктов   заданий. Правильное   выполнение   каждого   пункта   задания   оценивается   в   один   балл (всего 47 баллов).  Устное задание оценивается 15 баллами, включая оценку содержания высказывания (5 баллов), грамотности высказывания (5 баллов), использования   уровневой   лексики   (5   баллов)   –  всего   15   баллов. Максимальное суммарное количество баллов всей работы – 62. Задания   олимпиады   включают   материалы   из   российских   и   зарубежных изданий: 1. Журнал «Мозаика». 2. «Первое сентября» (Приложение к «Учительской газете»). 3. Тестовые задания по подготовке к ЕГЭ. 4. “FCE. Practice Tests –2” OUP, by Mark Harrison. 5. “Fast Class” OUP, by Kathy Good. 6. “Grammar and Vocabulary for FCE” Longman, by L. Prodromou. Т р е б о в а н и я   к оцениванию п и с ь м е н н о й части задания Кол­во баллов 1 Содержание,  решение коммуникативной задачи 2 Грамматика Лексика Форма 3 4 5 20–17 Коммуникативная  задача решена,  немногочисленные  языковые  погрешности не  препятствуют  пониманию текста Ошибки практически  отсутствуют,  соблюдается правильный порядок слов.  Допускается  незначительное  количество ошибок в  сложных конструкциях.  Отсутствие  орфографических  ошибок Показано  хорошее знание  и применение  уровневого  запаса лексики.  Хорошее знание связующих слов и выражений Соблюдается  деление  текста на  предложения. Четко  обозначены  параграфы  логических  связей 1 2 16–12 Коммуникативная  задача решена, но  лексико­грамма­ тические  погрешности при  использовании  языковых сред­ств,  выходящих за  базовый уровень,  затрудняют  понимание текста 10–8 Коммуникативная  задача почти решена,  но лексико­  грамматические  погрешности, в том  числе при  использовании  языковых средств,  составляющих  базовый уровень,  затрудняют  понимание текста 7–0 Коммуникативная  задача не решена,  понимание сильно  затруднено Окончание табл. 3 В работе имеется ряд  грамматических ошибок, не препятствующих  пониманию текста.  Допустимо несколько  орфографических  ошибок, которые не  затрудняют понимание Часто встречаются  грамматические и  орфографические  ошибки элементарного  уровня, которые порой  затрудняют понимание  текста 4 Эффективно и  правильно  использовано  достаточное  количество  лексики при  отдельных  неточностях в  употреблении  слов Использован  ограниченный  запас слов, не  достаточно  соблюдаются  нормы языка 5 Соблюдается  деление  текста на  предложения, но деление на параграфы не всегда  правильно  обозначено Логические  связи не  соблюдены.  Вступление и концовка не  четко  обозначены Большое количество  грамматических и  орфографических  ошибок Форма  высказывания не соблюдена Отсутствие  необходимого  запаса лексики,  неумение  выразить свои  мысли при  помощи  языковых  средств  базового уровня Т р е б о в а н и я   к оцениванию у с т н о й   ч а с т и   задания Кол­во  баллов 1 Содержание, решение коммуникативной задачи 2 15–13 Коммуникативная задача  решена, немногочисленные  языковые погрешности не  препятствуют пониманию  высказывания Грамматика 3 Лексика 4 Ошибки практически  отсутствуют,  соблюдается правильный порядок слов.  Допускается  незначительное  количество ошибок в  Показано хорошее  знание и  применение  уровневого запаса  лексики. Хорошее  знание связующих  слов и выражений сложных конструкциях 1 2 12–10 Коммуникативная задача  решена, но лексико­грамма­ тические погрешности при  использовании языковых  средств, выходящих за базовый  уровень, затрудняют понимание  высказывания 3 В высказывании имеется  ряд грамматических  ошибок, не  препятствующих  пониманию  высказывания 9–7 Коммуникативная задача почти  решена, но лексико­ грамматические погрешности, в  том числе при использовании  языковых средств,  составляющих базовый уровень,  затрудняют понимание  высказывания Менее 7 Коммуникативная задача не  решена, понимание сильно  затруднено Часто встречаются  грамматические ошибки  элементарного уровня,  которые порой  затрудняют понимание  высказывания Большое количество  грамматических ошибок, затрудняющих  понимание высказывания Окончание табл. 4 Эффективно и  правильно  использовано  достаточное  количество  лексики при  отдельных  неточностях в  употреблении слов Использован  ограниченный  запас слов,  недостаточно  соблюдаются  нормы языка Отсутствие  необходимого  запаса лексики,  неумение выразить свои мысли при  помощи языковых  средств базового  уровня Вариант I Время выполнения работы – 4 часа. Task I. READING. You are going to read a newspaper article about language learning. Seven paragraphs have been removed from the article. Choose from the paragraphs A­H the one which fits each gap (16–21). There is an example at the beginning (0). А BILINGNAL APPROACH WITH AN EARLY START The best time to learn a second language is when you are young; hence the popularity of primary and secondary schools which offer “bilingual education”. This term describes everything from an hour a day of a second language to classes that switch from one language in the mornings to another in the afternoons. 0 D With   a   few   exceptions   (Scandinavia,   Luxembourg,   Austria,   and   the Netherlands), the second language is usually introduced at secondary school. More extensive bilingual programmes, where language learning is integrated into the general curriculum, are more often found in private schools which tend to have   greater   flexibility   and   more   money.  They   tend   to   take   one   of   three approaches. 16 For example at the American International School of Florence, primary school lessons are taught in English, except for the language programme. Head Marc Greenside explained that there were two sections for language instruction: 17 “Host   language   country   dominant”,   on   the   other   hand,   is   when   the   basic language of instruction is that of the country where the school is situated. For example, the Centre International Valbonne in Southern France, uses French as its working language, although it does have classes in several other languages. The third, most difficult approach is “fully bilingual”. In primary schools the students   may   spend  mornings   learning   their   subjects   in   one   language   and afternoons in another. 18 The Koз School in Turkey is one such school and is described as “bilingual and bicultural”. 19 A similar approach, but including three or even four languages, is found in the nine European schools run by the European Union for the children of its personnel. 20 Secondary school academic subjects are in these three languages and sometimes a fourth. Are students in any way held back by the difficulties of such programmes? Eric Klauda,   from   the   International   School   of   Brussels,   said:   “I   see   bilingualism working here. Studies show that students who are bilingual are helped in their overall academic performance”. 21 Marc Greenside of AIS Florence, in response to the question said: “My feeling is that bilingual education is okay for the really strong student, but the average student winds up doing poorly in both languages”. However,   Paul   Decorvet   of   Geneva   disagreed:   “The   problem   arises   when languages are taught in  an  academic  way  rather  than  the  way  they should  be taught – actively, as a child learns a first language. You have to teach naturally, without stopping to translate”. А В С D Е F G “We have Italian as a foreign language and an Italian programme  designed for the native speakers. This second one teaches the children a  little history, a little social studies, all in Italian”. These children enter primary school in one of several sections based on  their own first language. There is a choice of one of three languages  (English, German or French) as the second language, and subjects are  taught in both. Similarly the American Institute in Moscow avoids using English at all in its curriculum. Instead, primary students are taught all subjects in Spanish and, on advancement to secondary school, the basic language of  instruction is switched to Italian. Most state schools in Europe take the former approach. The preferred  second language is generally English (except for the Flemish part of  Belgium, where French dominates) and it is treated as an academic  subject like maths or history. Despite his argument, however, secondary lessons at the school are held  in English. This happens because of the need for students to do well in  entry tests for American universities. In this school, Turkish, fine arts, physical education, religion and social  studies are taught in Turkish. Sciences, maths, and computer studies,  however, are taught in English. According to “Host school language dominant” which is the first  approach, the language of the school's operators is the basic language of  instruction. Н At secondary level the approach changes a little. Students may learn  science in one language and history in the other. Task II. ENGLISH IN USE. 1. Error correction. In most lines of the following text, there is one unnecessary word. It is either grammatically incorrect or it doesn't fit in with the sense of the text. For each numbered line 1–13, write the unnecessary word in the space. Some lines are correct. Indicate these with a tick (). The exercise begins with two examples. 0 ..then.. In August Gordon will then have been at his company for 25  years, and he's getting a bonus of three weeks paid holiday. So, we  have decided to hire a car and drive around Eastern Europe. We'll be 00 1 ..v.. … 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 leaving towards the end of August, and our aim there is to visit  as many countries as we can. We are flying out to Budapest – soon we are dew to catch a plane on the 28th day – and then we'll be stopping over at a friend's house, before starting our grand tour. We'll most  probably spend the best part of a week in Hungary. When we've just  finished there, we'll probably be go to Romania, but beyond that we  haven't planned too much. We will know a bit more by the end of this week, when we're getting a whole load of brochures  from the tourist board. We'd like to go to as far as Russia, but  realistically I doubt whether we'll have time. I hope it won't be too expensive  – from till now on we'll really have to tighten our belts! I can't  wait! In just over two months' of time we'll be having the time of our  lives! … … … … … … … … … … … … 2. For questions 1–15, read the text below and decide which answers A, B, C or D best fits each space. There is an example at the beginning (0). TRANSPORT The love 0) ..A.. between the Americans and their cars has been going on for decades, but new 1) ... shows that they might be getting too much of a good thing. It 2) ... that the dream of freedom and independence, which the car represents, is 3) ... into a nightmare for people there. The   problem   is   caused   by   urban   sprawl,   which   is   the   uncontrolled   4) ... of cities. Low­density housing is being built on the 5) ... of urban areas, and is swallowing up farmland and forests. As a(n) 6) ..., people in America must drive five times farther than Europeans on a daily 7) ... Another problem is that public transport in US mega­cities is not popular. In fact, only 3 % use public transport to get to work, as 8) ... with 25 % of Europeans and up to 67 % of Asians.  9)  ... the wasted hours spent commuting , the fumes 10) ... by unnecessary car level is seriously 11) ... air quality in American cities. There is a solution, 12) ... . Redeveloping city centres to allow more people to live in them, close to where they work, would go a long  13)  ... towards solving the problem. Such a  14)  ... change would be expensive, but a major change to city planning is certainly 15) ... if Americans are to “get off the streets” and find the time to enjoy their wealth.    D study     D extension               D tips     C relationship       D connection 1.     A affair                   B relation 2.     A investigation         B examination       C research     C thinks               D presents 3.     A seems                   B looks     C converting     D turning 4.     A becoming              B getting     C increase 5.     A evolution               B growth     C ends 6.     A cliffs                   B edges     C result               D effect 7.     A conclusion            B outcome     C base               D basis 8.     A principle                B ground     C differed      D opposed 9.     A compared              B contrasted     C except               D despite 10.   A apart     C developed           D produced 11.   A composed              B built     C shortening     D weakening 12.   A worsening              B fading     C however 13.   A although                 B even 14.   A distance                 B way     C length                 D extent 15.   A forceful                  B insignificant     C drastic                D harsh 16.   A necessary               B enquired 3. Read the sentences below and decide which answer A, B, C or D best fits                    B besides     C inquired     D demanded       D still each blank. 1. I am invited to the party, …? А. am I      B. aren't I           С. am I not    D. amn't I 2. John works twice as ... as you. А. hard      B. harder            С. hardly    D. the hardest 3. I don't think he will do it by ... . He needs help. А. his self     B. his own          С. him              D. himself 4. I can't find the book. Gail must... it with her when she went out. А. take      B. have taken      С. had taken     D. has taken 5. Let's wait in this place where we'll ... the strong winds. А. protect from B. be protecting by           С. be protected from           D. be protected by 6. What... today if you hadn't come here this weekend? А. would you be doing;         С. are you doing B. have you done;            D. would you been doing 7. Do you ever gaze into ... space and wonder if... other life forms exist in ... universe? А. a, ­, the        B. ­, ­, the          С. ­, ­, ­  D. the, ­, the 8. Have you heard anything from Ted? Is he still in Africa? – He ... be, or he ... be on his way home. I'm just not sure. А. could, must B. must, could               С. could, could               D. must, must 9. I...with my family, but now I live alone. А. am used to live               С. used to living B. used to live               D. was used to live 10. I have always enjoyed traveling. My sister, ..., prefers to stay home. А. although        B. though        С. however      D. but 11. She looked ... at the little girl… А. pleasantly      B. pleased   С. pleasant      D. pleasure 12. Let's have lunch in this take­away, there are ... people here. А. not much         B. few   С. little         D. lots 13. She has ... deep knowledge of the subject. А. so                   B. such   С. so a         D. such a 14. It seems to me it's an absolutely hopeless ... А. accident B. incident   С. case         D. occasion 15. It's the first time I ... her sing… А. heard    B. hear     С. have heard.       D. am hearing 16. The river is ... the Thames. А. deeper B. much deeper than      D. much more deep          С. much more deeper than 4. Using Idioms. Complete each sentence with a suitable idiom. Use each only once. There's an extra idiom. A. blue in the face. C. out of hand. E. touch and go. 1. The pilot said that with one engine out of action, it had been ___________      B. high­handed.     D. pride of place.     F. well under way. over the Channel. 2. British cars have ________ at this year International Motor Show. 3. You can talk until you are __________ but he still won't listen. 4. It would be foolish of him to reject these proposals __________. 5. The programme of the reconstruction in the city centre is now ___________. 5. Word formation. Complete each sentence with the correct form of the word given at the end. As you do the exercise think about the kind of word that is needed in the sentence – verb, noun, or adjective. Be careful, because in some cases you will need a negative form. 1. He left me with no … but to disqualify him. 2. She gave me a very … look when she saw that I wasn't  wearing the correct uniform. 3. She became more and more … as time went by. CHOOSE APPROVE ANXIETY 4. One of the … sat down in front of the lorry and refused to  move. 5. The telephone service was very … and we spent hours  trying to make a single call. 6. There's a … of highly­skilled engineers so we might have  difficulty getting the work done. 7. As her only … relative, he expects to inherit all her  money. 8. I consider him to be one of our greatest … poets. 9. The sea defences need to be … before the winter to reduce the risk of flooding. 10. It is an … fact that children watch too much TV. DEMONSTRATE RELY SHORT SURVIVE LIFE STRONG DENY Task III. WRITING. You have decided to enter a short story writing competition in a local newspaper. The story must begin with these words: The middle­aged man in the street opposite Mr. Brown looked suspicious... Write your story of 140–180 words. Ответы к варианту I Task I. (Пo 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 6 баллов.) KEY: 16–G. 17–А. 18–Н. 19–F. 20–В. 21–Е. Task II.  1. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 13 баллов.) 1. v 2. there 3. soon 4. day 5. v 6. just 7. be 2. (Пo 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 15 баллов.) 1–С. 2–А. 3–D. 4–B. 5–B. 6–C. 7–D. 8–A. 9–B. 10–D. 11–A. 12–C. 13–В. 14– 8. v 9. v 10. to 11. v 12. till 13. of C. 15–A. 3. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 16 баллов.) 1–B. 2–А. 3–D. 4–B. 5–C. 6–A. 7–B. 8–C. 9–B. 10–C. 11–A. 12–B. 13–B. 14– C. 15–C. 16–B. 4. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 5 баллов.) 1–E. 2–D. 3–A. 4–C. 5–F. extra – B. 5. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 10 баллов. Ошибка в правописании оценивается в 0 баллов.) 2. disapproving 7. surviving 8. living 9. strengthened 10. undeniable 1. choice 3. anxious 4. demonstrators 5. unreliable 6. shortage Task III. (Всего 20 баллов.) Spelling –  Grammar –  Content –  Form –  5 баллов. 5 баллов. 5 баллов. 5 баллов. Общая сумма баллов работы – 85.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 11 КЛАСС.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.07.2017