Английский язык 4 класс
Ход урока
Этапы урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
УУД |
1 этап. Организационный момент и речевая подготовка. |
|||
Приветствие (1 минуты) |
Hello, children! Nice to see you! How are you today? I’m fine, too. Thank you! Who is absent? |
Hello! Fine, thank you. And you? |
Коммуникативные: слушать, отвечать и реагировать на реплику адекватно речевой ситуации. Регулятивные: использовать речь для регуляции своего действия. |
Речевая подготовка (3 минуты) |
What’s the weather like today? Is it sunny? Is it raining? Look at these pictures. Can you name them? Liza, take these pictures and ask what it is.
The first letter of this word is F. A,M,I,L,Y. Try to read this word. |
It’s sunny, cold, windy.
It’s a flag. It’s an apple. It’s a mouse. It’s an ice cream. It’s a lamp. It’s yellow. |
Регулятивные: осуществлять самоконтроль правильности построения ответа на вопросы и произношения. Личностные: формировать этические чувства- доброжелательность и эмоционально-нравственную отзывчивость. Познавательные: Извлекать необходимую информацию из прослушанного. |
Постановка цели (1 минута) |
So, what’s the topic of our lesson today? The topic is My family. Today we’re going to talk about family members. About your families. |
Family |
|
Фонетическая зарядка. (2 минуты) |
Look at this letter. What is it? We can read this letter /ei/ or /&/ Name me some words with this sound /&/. And with this sound /ei/. Let’s remember our favourite tongue- twisters. Boys, please. Girls, please. |
A
A happy family is in the hat. Take a cake, Kate. |
|
2 этап. Основная часть урока. |
|||
Повторение изученных ЛЕ по теме Семья (8 минут) |
Can you name me all the members of your family? FAMILY MEMBERS На доске и от него стрелочки. Is your family big or small? Give me the full answer: my family is…… Look. This is my family. Is he my Dad or my grandpa? Is she my grandmother or my cousin? Are they my parents or grandparents? Is he my brother or my uncle? Is she my sister or my brother? Who wants to be a teacher? Ask your friends. Misha, ask Armen. Is this my or my ? Thank you, please, sit down. Now, look at this picture. Can you see numbers:1,2,3,4,5,6,7,8,9? Who’s one? |
1. grandmother 2.grandfather 3. Mum\mother 4. Dad\father 5. brother 6.sister 7. aunt 8. uncle 9. cousin
Big/small
My family is big. My family is small. |
Познавательные: Осуществлять актуализацию полученных знаний Коммуникативные: Формировать умение слушать и вести диалог Регулятивные: выбирать действия в соответствии с поставленной задачей, использовать речь для регуляции своего действия. Личностные: Формировать самооценку на основе успешности учебной деятельности, мотивацию учебно-познавательной деятельности. |
Отработка навыков чтения и письма (4 минуты) |
Ex.2 Read this text and complete. Use these words: sisters family names little father happy name sister My 1) is Sam. I`ve got a big 2) . This is my 3) and mother. Their 4) are Kate and Dan. I`ve got two 5) ! This is my big 6) , her name is Mag. Pam is my 7) sister. We are a 8) family!
Now, listen to me and say Yes or No. 1. Ben has got a small family. 2. His father is Dan. 3. His mother is Mag. 4.Ben has got two brothers 5. They are a happy family. |
My name is Sam. I`ve got a big family. This is my father and mother. Their names are Kate and Dan. I`ve got two sisters! This is my big sister, her name is Mag. Pam is my little sister. We are a happy family!
No,Yes,No,No, Yes. |
Познавательные: Осуществлять активизацию изученных ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт. Регулятивные: выбирать действия в соответствии с поставленной задачей, использовать речь для регуляции своего действия. Коммуникативные: Слушать учителя и друг друга для воспроизведения и восприятия необходимых сведений. Личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях |
Отработка навыков чтения и говорения (поисковое чтение) (8 минут) |
Open your SB p.143. Let’s read this story. Look at the family tree again and answer my questions. What’s the name of this girl? How old is she? What Year is she in at school? Is she from Moscow? Is Moscow a big or a small city? Is her family big or small? What’s her mother’s name? What’s her dad’s name? Who are Galina and Gennady? Has Dasha got a sister or a brother? What are her cousins’ names? Do they love to play together? We like to play together, too. Everybody, please, stand up. |
Her name is Dasha. She’s 9. She’s in Year 3. Yes, she is from Moscow. A big city. Her family is big. He mother’s name is …./ Her dad’s name is….. They’re her grandparents. No, she hasn’t. Her cousins’ names are …. Yes, they love to play together. |
Познавательные: Осуществлять активизацию изученных ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт. Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи. Коммуникативные: Слушать учителя и друг друга для воспроизведения и восприятия необходимых сведений и поддержания учебно–деловой беседы. Личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях |
Физкультминутка (2 минуты) |
Now let’s have a break! This is my Mother. Clap, clap, clap. This is my Father. Step, step, step. This is my sister. Tap, tap, tap This is my brother. Nod your head. Well done, children! |
|
Познавательные : Осознанно и произвольно выполнять движения, адекватно поставленной задаче Коммуникативные: Понимать и используемые учителем ЛЕ. Регулятивные: Выполнять учебные действия в материализованной и громко- речевой формах. |
Отработка навыков говорения (9 минут) |
Now, let’s check your projects. Please, show me your posters. They’re fantastic! Tell us about you and your family. Listen carefully and tell me his\her mother’s name. (3ученика выступают)
Now, please, work in pairs. Look at the photo and act out the dialogue. Use questions Who’s he? Who’s she? |
|
Познавательные: Осуществлять активизацию изученных ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт. Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи. Коммуникативные: Слушать учителя и друг друга для воспроизведения и восприятия необходимых сведений и поддержания учебно–деловой беседы. Личностные: формировать |
|
Who are they? What’s her name? What’s his name? What are their names? |
|
навыки сотрудничества в разных ситуациях |
Отработка навыков аудирования (4 минуты) |
Look at your worksheets. Ex.2 Listen and circle the names. |
|
Познавательные: Осуществлять анализ информации. Коммуникативные: Формировать умение слушать Регулятивные: выбирать действия в соответствии с поставленной задачей |
3 этап. Завершение работы. |
|||
Рефлексия (2 минуты) |
Оцените свою работу сегодня, покажите на пальцах от 1 до 10, как вы оцениваете свою сегодняшнюю работу на уроке. Чего не хватило вам для того, чтобы показать все 10 пальцев? So, we’re having a great time today! |
|
Познавательные: Оценивать процесс и результат деятельности. Коммуникативные: Формулировать собственное мнение и позицию. Регулятивные: Выделять и формулировать то, осуществлять пошаговый контроль по результату. Личностные: Формировать адекватную мотивацию учебной деятельности, понимать значение знаний для человека. |
Инструктаж по выполнению домашнего задания (1 минута) |
Write down your HW: SB p.143 – read it and write. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye. |
|
Познавательные: Осуществлять анализ информации. Коммуникативные: Ставить вопросы, обращаться за помощью, формулировать свои затруднения. Регулятивные: Использовать речь для регуляции своего действия. |
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.