Урок в 10 классе . Тема "Образование и работа"
Оценка 4.7

Урок в 10 классе . Тема "Образование и работа"

Оценка 4.7
docx
18.09.2020
Урок в 10 классе . Тема "Образование и работа"
урок в 10 классе по теме Образование и работа.docx

урок систематизации и обобщения знаний и умений

по теме «Образование и работа»

Цели и задачи :

Обучающие:

1.Актуализировать и расширить  активный и пассивный  словарь в сфере темы «Образование и карьера».

2. Совершенствование грамматических конструкция для выражения будущего времени при использовании  в устной речи.

3.Совершенстовать навыки  чтения, аудирования  и письма и разговорной  речи на материале  урока.

Воспитательные:

1.Прививать интерес к общению на английском языке при выполнении парной или групповых работ.

2. Создать условия для проявления каждой личности.

Развивающие:

1. Способствовать  развитию языковых, интеллектуальных и творческих способностей учащихся.

2. Содействовать развитию умения коллективной и парной деятельности.

 

 

Оборудование: компьютер, мультимедийная презентаций, раздаточный материал.

 

1.  Введение в коммуникацию. Постановка проблемы. Связь с предыдущими уроком (образование и обучение).

  Glad to see you at our todays lesson. Let s start our work. Let s imagine  a house. What does it consist of? Yes, it can be made of  logs and stones or breaks. Well, no matter in fact.  Now, lets imagine that this  house is our cociety. So, what are its breaks or its parts?  (government,  culture,  laws,  people,  mass media, medicine and so on). And now let s me choose  one of these breaks  for this word - teenagers. So, do you agree  rhat you-teenagers  are one of important parts of our society? So prove it!  What is your role in our society? (school, studing,  classes). Absolutely agree.  Your main role is studing and choosing your future career. And I hope you have already  guessed  the theme of our  lesson.

2. Активизация лексических единиц в речи. First of all let s revise  some popular  professions. Look at yhe screen  and try to remember  the name of the profession.  (видео JOBS PEOPLE HAVE).  Ok, you have seen the film. Can you name the  job which

- involves a lot of travelling

- requires that you wear a uniform

- is risky

- starts early in the morning

- asks for a lot of responsibility

- requires shift work

- requires highly - qualified  persons

 

Отработка структур условного наклонения в устной форме.

Well done. Now whom you would contact if

- all the lights have suddenly gone out

- your house is on fire

- your hair is getting too long

- your pet cat is unwell.

- your car has broken down

- you have lost  your way in a foreign city

- you want to  register a hotel.

- a filling something wrong with  your tooth.

 

 

 

 

 

3. Итак, мы с вами вспомнили и определили профессии сегодняшнего дня. А какими же качествами  должен обладать человек той или иной профессии. You are right. now  look at the list of adjectivesand choose  what qualities  are required  for the following  professions.

 

 

4. Некоторые профессии обязывают нас владеть определенными грамматическими и лексическими конструкциями. Давайте посмотрим.Совершенствование лексических навыков. Идиомы, новые конструкции.

 Good work! Let’s complete the sentences with these idioms:

• My uncle is a pilot and I really like to follow in his steps. 
• Everyone worries about finding a good job after leaving school but we are all in the same boat. 
• My mum works long shifts at the hospital to bring home the bacon. 
• His grandpa can do anything. He’s a jack-of-all-trades. 

 Good work! Let’s complete the sentences with these idioms:

• My uncle is a pilot and I really like to……………………… . 
• Everyone worries about finding a good job after leaving school but we are …………………. 
• My mum works long shifts at the hospital to………………………..
• His grandpa can do anything. He’s a……………………………

 

5. Активизация грамматических единиц в речи и на письме (формат ЕГЭI. Словообразование. 

T. Now let’s read the text about different useful skills for a manager. Your task is to change the form of each word . 
The question ‘What makes a manager (1)___________________ ?’ often comes up. First of all, a manager needs the right kind of (2) ____________________support. In other words, a good manager requires the (3)___________________ of a good secretary. A good secretary needs to have the right kind of (4) _________________ skills. These include the (5) ______________to use modern technology, such as computers. There are (6) ________________ skills that are just important. More and more managers need secretaries who can speak several foreign languages (7) ______________. Success or failure in international (8)______________can depend on this. This (9) ___________ is often stressed in job advertisements today. Many (10)______________ are rejected because the candidates lack such skills. 
1 SUCCESS 6 ADDITION 
2 PROFESSION 7 FLUENT 
3 ASSIST 8 NEGOTIATE 
4 SECRETARY 9 REQUIRE 
5 ABLE 10 APPLY 

Answers: 
1.successful 
2. professional 
3. assistance 
4.secretarial 
5. ability 
6. additional 
7. fluently 
8. negotiations 
9. requirement 
10. Applicants

 

 

9. Выбор профессии вам еще предстоит., это трудный выбор. Давайте выскажем предположения о вашем будущем выборе. Совершенствование грамматических навыков с целью выхода в коммуникацию

1. I’ m tired. I think I’II go to bed.

A on-the-spot decision

2.I’m moving  house tomorrow.

B promise, threat

3.I’II help you write your CV.

C prediction based on what we see

4.Look at the traffic-I’m going to ,e late  for work again.

D plan, intention

5.I’m going to buy her a puppy.

E fixed arrangement

6.Enter the competition. I think you’II  do really well

F prediction based on what we think

7.This time next week I’II be sunbathing.

G an action finished before  a certain action in the future

8.I’II have cooked dinner by the time you come back.

H an action in progress  at a stated future time

 

 

 

 

 

1.     A- The phone is ringing.

B- It’s OK. I’II/ ‘m going to answer it.

2.     A- What are you doing this afternoon, Kate?

B- I’m meeting/’m going to meet  some friends in town.

3.     A – Look at this mess!

B- Don’t worry. I’m going to/’II clean it up.

4.     A- Look at the little boy by the pool.

B – Oh, dear! He’s going to fall in /’II.

5.     A- There’s no milk left.

B- That’s OK. I’m/ ‘m going to go and buy some.

6.     A – Have you got  tickets for the music festival?

B – Yes, it’II/’s  going to be fantastic.

7.     A – John has grown up very fast.

B – This time next year he’II be starting / ‘s going to start high school.

8.     A – How long are you staying in London?

B – I’m going to/will have been in London  for 2 months by the time I leave.

 

Для слабых уч-ся выбрать необходимую форму; для сильных уч-ся – по англ. сказать,  какое действие выполнено.

 

 

6. Совершенствование монологической речи. Диаграмма – выход на монолог.

ЧЧ                                                                                                                                                                    

 

7. Совершенстование навыков аудирования по теме. На доске, на слайде и у ребят на столе. Они заполняют письменно и мы проверяем устно.

 

8. Реализация коммуникативных навыков и умений на практике. Реальная ситуация. Попробовать себя в какой-нибудь сфере профессиональной. Небольшая ситуация разыгрывают уч-ся (доктор и пациент).

 

10. Совершенствование навыков монологической речи .  сравнение картинок (профессии).

11. рефлексия-слайд.

 

      12. Итоги, оценки. Д.З – упр.9 стр. 49.


 

Образование и работа» Цели и задачи :

Образование и работа» Цели и задачи :

Absolutely agree. Your main role is studing and choosing your future career

Absolutely agree. Your main role is studing and choosing your future career

Итак, мы с вами вспомнили и определили профессии сегодняшнего дня

Итак, мы с вами вспомнили и определили профессии сегодняшнего дня

These include the (5) ______________to use modern technology, such as computers

These include the (5) ______________to use modern technology, such as computers

A- The phone is ringing. B- It’s

A- The phone is ringing. B- It’s

Совершенствование навыков монологической речи

Совершенствование навыков монологической речи
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.09.2020