Технологическая карта урока по английскому языку
Тема: «Wild and Domestic Animals»
Этап урока |
Структурный компонент урока |
Содержание урока
|
Время |
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся |
|
||
1 |
Организационный момент |
- Good morning, boys and girls!
- I am glad to see you.
- Are you ready for the lesson?
- Let’s start our lesson! |
- Good morning, teacher!
- Yes, we are! |
2 |
2 |
Введение учащихся в языковую среду, создание интереса к теме урока и мотивация их на дальнейшую деятельность.
|
- Look at the screen! What can you see on the pictures?
|
- A lion - A horse - A monkey - A fox - A dog - A cat - A lot of animals!
Учащиеся называют животных, которых видят на слайдах.
|
1 |
3 |
Определение с учащимися темы урока |
- That’s right! What is the topic of our today’s lesson?
- There are different kinds of animals. What kinds of animal do you know?
You are right! Today at the lesson we will speak about wild and domestic animals.
|
- Animals.
- Wild animals and domestic animals. |
2 |
4 |
Целеполагание, мотивация учебной деятельности |
- The aims of our lesson are to learn: 1) where the animals live; 2) what they eat; 3) what they can do; 4) what animals and people do for each other.
|
|
1 |
5 |
Фонетическая зарядка |
- But first of all let’s practice the English sounds. - Please, look at the screen, listen to me and repeat after me. - Now repeat all together. - Now read the words one by one.
|
Повторяют отдельные звуки и слова за учителем, затем хором и индивидуально.
|
2 |
6 |
Развитие навыков аудирования, контроль усвоения лексического материала |
- Let’s begin our talk about animals with listening comprehension. You have got a song in front of you with some gaps. - Listen to the song and write down the names of the animals. You know them very well. After the second listening check your work. - Let’s sing the song all together.
- Are these animals domestic or wild?
|
Слушают песню, а затем пишут в пропуски в предложениях на карточках названия животных. После второго прослушивания проверяют свою работу (осуществляют самоконтроль). Затем все вместе исполняют песню.
- They are wild animals. |
5 |
7 |
Проверка домашнего задания. |
- What was your homework for today?
- Who is ready to read the story aloud? |
- Ex. 33, page 44
|
2 |
8 |
Автоматизация употребления речевых образцов и повторение Present Simple |
- Now listen to me and answer my question:
- Where can the animals live?
- What animals can live on the farm? (in the zoo? in the forest?)
- Look at the screen. Make up your own sentence to say where these animals live. Use the following example. |
Отвечают на вопрос: – in the forest; – in the zoo; – on a farm.
Называют животных, живущих в лесу, в зоопарке, в лесу.
Ex: A hen lives on a farm. Составляют предложения по образцу. |
5 |
9 |
Релаксационная пауза |
- Let’s have a rest! Look at the screen. Watch the funny song and do the actions.
«I can run» (видео)
|
Выполняют движения под музыку. |
1 |
10 |
Составление и разыгрывание учащимися диалога |
- Now we shall learn to make up the dialogue. - You see the questions and answers. Your task is to match the questions and the answers.
- Have you finished? Now read the dialogue please. |
Учащемуся дается время на сопоставление вопросов и ответов диалога.
Разыгрывание диалога.
|
5 |
11 |
Выполнение упражнений в рабочей тетради, актуализация полученных знаний |
ex.12, p.25 - Find the odd word in each line.
ex.13, p.25 - Look at the pictures and write the names of animals
|
- A fox - A cow - An eagle - A crocodile
- A crocodile - An eagle - A whale - A snake - A camel - A dolphin
|
5 |
12 |
Работа с учебником, составление учащимися монологических высказываний на основе пройденной лексики |
ex. 43, p. 47. - Say what animals and people can do for each other. The pictures and word combinations will help you to make up sentences.
- What do animals do for people?
- What do people do for animals?
- Now we know that the animals and people can be useful for each other!
|
Учащиеся описывают картинку
- They can carry things and people, help people, give clothes and food.
- They can make a house, feed and wash animals, take animals for a walk. |
3 |
13 |
Представление учащимися сказки “Three little kittens” |
- There are some actors in our class. They prepared a fairytale for you about pets. |
Представление сказки «Три маленьких котенка».
|
4 |
14 |
Рефлексия (итог урока). Заполнение учащимися рефлексивной карты, оценивание работы на уроке. |
- You have got a card in front of you with the aims of our todays lesson. Look at them and put plus or minus into your card.
- Put the mark to you yourselves.
- Did you like the lesson?
|
Ставят плюсы и минусы напротив знаний и умений, полученных на уроке. Ставят себе оценку в соответствии с количеством плюсов.
- Yes, we did!
|
5 |
15 |
Заключительный этап. Объяснение домашнего задания |
- Your hometask is: to make the dialogue. Ask your classmate about his or her pet. Use the dialogue from ex.36
- That’s all for today. Thank you for your work. All of you get an excellent marks. You may be free. Goodbye!
|
Записывают домашнее задание. |
2 |
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.