Урок в 4-ом классе на тему "Дикие животные"
Оценка 4.9

Урок в 4-ом классе на тему "Дикие животные"

Оценка 4.9
docx
03.02.2023
Урок в 4-ом классе на тему "Дикие животные"
Урок в 4-ом классе на тему Дикие животные.docx

Технологическая карта урока по английскому языку

Тема: «Wild and Domestic Animals»

 

Этап урока

Структурный компонент урока

Содержание урока

 

Время

Деятельность учителя

 

Деятельность учащихся

 

1

Организационный момент

- Good morning, boys and girls!

 

- I am glad to see you.

 

-  Are you ready for the lesson?

 

-  Let’s start our lesson!

- Good morning, teacher!

 

 

- Yes, we are!

2

2

Введение учащихся в языковую среду, создание интереса к теме урока и мотивация их на дальнейшую деятельность.

 

- Look at the screen! What can you see on the pictures?

 

 

 

 

 

 

 

 

- A lion

- A horse

- A monkey

- A fox

- A dog

- A cat

- A lot of animals!

 

Учащиеся называют животных, которых видят на слайдах.

 

 

 

1

3

Определение с учащимися темы урока

- That’s right!  What is the topic of our today’s lesson?

 

-  There are different kinds of animals. What kinds of animal do you know?   

 

You are right! Today at the lesson we will speak about wild and domestic animals.

 

- Animals.

 

- Wild animals and domestic animals.

2

4

Целеполагание, мотивация учебной деятельности

- The aims of our lesson are

to learn:

1) where the animals live;

2)  what they eat;

3)  what they can do;

4) what animals and people do for each other.

 

 

1

5

Фонетическая зарядка

- But first of all let’s practice the English sounds.

-  Please, look at the screen, listen to me and repeat after me.

- Now repeat all together.

- Now read the words one by one.

 

Повторяют отдельные звуки и слова за учителем, затем хором и индивидуально.

 

2

6

Развитие навыков аудирования, контроль усвоения лексического материала

- Let’s begin our talk about animals with listening comprehension. You have got a song in front of you with some gaps.

- Listen to the song and write down the names of the animals. You know them very well. After the second listening check your work.

- Let’s sing the song all together.

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Are these animals domestic or wild?    

 

Слушают песню, а затем пишут в пропуски в предложениях на карточках названия животных. После второго прослушивания проверяют свою работу (осуществляют самоконтроль).

Затем все вместе исполняют песню.

 

- They are wild animals.

5

7

Проверка домашнего задания.

- What was your homework for today?

 

- Who is ready to read the story aloud?

- Ex. 33, page 44

 

 

 

2

8

Автоматизация употребления речевых образцов и повторение Present Simple

-  Now listen to me and answer my question:

 

- Where can the animals live?

 

 

 

- What animals can live on the farm? (in the zoo? in the forest?)

 

 

 

 

-  Look at the screen. Make up your own sentence to say where these animals live. Use the following example.

Отвечают на вопрос:

– in the forest;

in the zoo;

on a farm.

 

Называют животных, живущих в лесу, в зоопарке, в лесу.

 

 

Ex: A hen lives on a farm.

Составляют предложения по образцу.

5

9

Релаксационная пауза

- Let’s have a rest! Look at the screen. Watch the funny song and do the actions.

 

«I can run» (видео)

 

Выполняют движения под музыку.

1

10

Составление и разыгрывание учащимися диалога

- Now we shall learn to make up the dialogue.

- You see the questions and answers. Your task is to match the questions and the answers.

 

 

 

 

- Have you finished? Now read the dialogue please.

Учащемуся дается время на сопоставление вопросов и ответов диалога.

 

 

Разыгрывание диалога.

 

5

11

Выполнение упражнений в рабочей тетради, актуализация полученных знаний

ex.12, p.25

- Find the odd word in each line.

 

 

 

ex.13, p.25

- Look at the pictures and write the names of animals

 

 

- A fox

- A cow

- An eagle

- A crocodile

 

- A crocodile

- An eagle

- A whale

- A snake

- A camel

- A dolphin

 

5

12

Работа с учебником, составление учащимися монологических высказываний на основе пройденной лексики

ex. 43, p. 47.

- Say what animals and people can do for each other. The pictures and word combinations will help you to make up sentences.

 

- What do animals do for people?

 

 

 

 

- What do people do for animals?

 

 

-  Now we know that the animals and people can be useful for each other!

 

 

Учащиеся описывают картинку

 

- They can carry things and people, help people, give clothes and food.

 

- They can make a house, feed and wash animals, take animals for a walk.

3

13

Представление учащимися сказки “Three little kittens”

- There are some actors in our class. They prepared   a fairytale for you about pets.

Представление сказки  «Три маленьких котенка».

 

4

14

Рефлексия (итог урока). Заполнение учащимися рефлексивной карты, оценивание работы на уроке.

- You have got a card in front of you with the aims of our todays lesson. Look at them and put plus or minus into your card.

 

- Put the mark to you yourselves.

 

 

 

 

 

- Did you like the lesson?

 

Ставят плюсы и минусы напротив знаний и умений, полученных на уроке.

Ставят себе оценку в соответствии с количеством плюсов.

 

 

 

- Yes, we did!

 

5

15

Заключительный этап. Объяснение домашнего задания

- Your hometask is:

to make the dialogue. Ask your classmate about his or her pet. Use the dialogue from ex.36

 

- That’s all for today. Thank you for your work. All of you get an excellent marks. You may be free. Goodbye!

 

 

Записывают домашнее задание.

2

 


 

Технологическая карта урока по английскому языку

Технологическая карта урока по английскому языку

Определение с учащимися темы урока -

Определение с учащимися темы урока -

Are these animals domestic or wild?

Are these animals domestic or wild?

Релаксационная пауза - Let’s have a rest!

Релаксационная пауза - Let’s have a rest!

Работа с учебником, составление учащимися монологических высказываний на основе пройденной лексики ex

Работа с учебником, составление учащимися монологических высказываний на основе пройденной лексики ex

Did you like the lesson?

Did you like the lesson?
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.02.2023