Урок и презентация по теме "Значение иностранного языка в моей жизни"(11 класс, английский язык)
Оценка 4.7 (более 1000 оценок)

Урок и презентация по теме "Значение иностранного языка в моей жизни"(11 класс, английский язык)

Оценка 4.7 (более 1000 оценок)
Презентации учебные +1
docx
английский язык
11 кл
09.01.2017

150.000₽ призовой фонд • 11 почетных документов • Свидетельство публикации в СМИ

Опубликовать материал

план урока 11 класс.docx
Тема урока :Foreign languages in my life Цели урока:  Образовательная­формирование   коммуникативной   культуры   школьников,   развитие речевого   умения   (монологическая   и   диалогическая   форма   речи),   формирование грамматических   навыков   говорения   (герундий),   развитие   навыков   аудирования   с различной стратегией;  Развивающая­развитие способностей к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из услышанного и прочитанного, развитие коммуникабельности (способности к   общению   в   парах   и   группах),   развитие   познавательного   интереса,   вовлечение учащихся   в   творческую   деятельность,   развитие   способностей   к   логическому изложению, к формулированию выводов; Воспитательная­— воспитание уважительного отношения к другой культуре, более глубокое  осознание   своей   культуры   через   контекст   культуры   англоязычных   стран, формирование потребности и способности к стремлению понимать истинные причины популярности   английского   языка,   способности   понимать   чужую   точку   зрения   на проблему причин его популярности, формирование способности к совместной работе в   группе,   достигать   согласия   в   условиях   различных   взглядов,   воспитание   чувства ответственности за совместную работу. Тип урока–систематизация ЗУН Оборудование:Классная доска, экран, компьютеры, проектор, учебник, видео­ фрагменты, раздаточный материал. I. Начало урока. Приветствиеучителя. Организационный момент. T­ Good morning! How are you? How are you getting on? P1­ fine, thanks. P2­I’m OK. …. T­ I’m sure that you are full of energy and ready to work hard. You see we have many  guests today. They are English teachers. So they are good at languages. But not all people  are good at foreign languages. микроаудирование­видео“Learning English pronunciation”(слайд №2) https://www.youtube.com/watch?v=uvpikUEIaLI T­You see how hard the work of a teacher is!! So what are we going to talk about today? Did you guess the topic? P1­ Learning English language as a second one. P2­ Problems with learning. P3­ May be, learning strategies T­You are right. What questions would you like to discuss today? P1­Why do people learn foreign languages? P2­What is the most popular language in the world?  P3­How to be successful in learning English? P3­What makes people learn English? P4­How to cope with problems while learning English? P5­What language is the most/least spoken in the world? ….. T­Let’s concentrate our attention on 3 main questions. (слайд №3) II. Основная часть 1) T­ Let’s start working. You have sheets of paper on the desks. Listen and fill in the  chart(видеофрагмент «The Top 10 Languages of the World.»(слайд№4) atch?v=KTT5WJGo9t8 приложение №1 Language country Total speakers https://www.youtube.com/w T­ We have answered to the second question of out lesson. “What is the most popular language in the world?”  P1­ Chinise language.Mandarin(***Mandarin) = Mandarin Chinese китайский язык Синоним: Putonghua, Modern Standard Chinese (Mandarin) = MandarinChineseист. мандаринскийдиалекткитайскогоязыка)­доска 2) Парная работа T­Well, we have mentioned some countries and languages. But it’s not so easy to  learn a foreign  language. What can be done? Work in pairs and make a dialogue,  using the scheme.   Пример диалога:(раздаточный материал№2­приложение.) Приложение №2 P1­Have you ever thought of learning (German)…  at any courses?   P2­Oh, what a question to ask? Of course, I have. Have you ever been to … (Germany).? P1­No, I’m sorry to say, I haven’t, but I’d like to visit this country. That’s why I want to learn   ….(German) P2­O’K. Why not? I think it’s a clever decision. ­ Опорная   таблица(раздаточный материал) Country Brazil Nationality Brazilian Language Portuguese China France Germany Japan Poland Romania Spain Italy Greece Korea Chinese French German Japanese Polish Romanian Spanish Italian Greek Korean Chinese French German Japanese Polish Romanian Spanish Italian Greek Korean 3) T­Thanks.By the way, remind me the most well­known English­speaking countries! P1­Australia, Canada, England, India, Ireland, New Zealand, USA T­You are right, but I’d like to increase your list of English­speaking countries. Watch the  episode. Practice your reading and pronunciation. (видео фрагмент урока «English­ speaking countries» Просмотр  видео фильма/проверка понимания 4) T­As you have seen, some facts were mentioned in the film. Choose the right variant. Слайд№5 https://www.youtube.com/watch?v=h6HWA0AxGzg 1.England, Wales, Scotland, Northern  Ireland are 2.Americans are 3.the capital of New Zealand is 4.the official language in Singapore is 5.English is not 6.There are many 1­d 2­a  3­b 4­f 5­e 6­c (слайд №5) a) also native English speakers b)Wellington c)varieties of English d) all part of Great Britain e) the most common first language in the  world f)English https://www.youtube.com/watc h?v=h6HWA0AxGzg III. Контроль  домашнего   задания T­Now it’s time to check your home task. Ex 38 page 18.Мини­тест в формате ЕГЭ  (словообразование)­индивидуальные задания (P1, P2)   (приложение )    1) Find the English equivalents of the following  phrases –….. 2) Find the Russian equivalents of the following  phrases­…. 3) Find the beginnings of the following sentences­…. 4) Find the endings of the following sentences­… 5)agree or disagree with the following statements … ­ … 6) Find the fields of life where you can use foreign language… 7) find all adjective to the word “KNOWLEDGE” 8) complete the phrases…(слайд№ 6) favorite foreign  increase  powerful  great  computer  save  original  language person science subjects life feeling form job opportunities 9) create a headline for the last abstract …(cultural experience/ try some more ways/  culture and languages) 10) find an example of ing­formsin the last part of the text (making/ knowing) ­gerund 11) Give the main idea of the text in 1­2 sentences  V.Закрепление  пройденного  материала T­All your answers are correct. So, why should we learn English? How to be  successful in learning English? Be ready to answer these questions, after watching the  film (видеофрагмент « why it is important to learn English» (слайд №6) https://www.youtube.com/watch?v=u­0g0JG8NaU Групповаяработаупр   38      T­Work in groups of 3­4. Make a list of reasons why people learn foreign languages. On the desktops of your computers you can find some accessory materials. №3(Проверка знаний в формате “Синквейн”. (слайд №7/Приложение №4) T –Let’s compare our lists  (слайд №8)  18    стр  T­OK.Sum everything up and tell me your opinion. Монологическоевысказывание. P1­ Why do people learn foreign languages? P2­ How to be successful in learning English? T­Thanks, and one more task for you today. Some people say English isn’t a world  language but American is. Work in pairs. Take these cards. №4 You can see some  opinions about British and American English. Ask your partner which side (s)he is in? Why does (s)he think so? Give your opinion. (Приложение №5) VI. Развитиенавыковписьменнойречи Teacher: You know there are a lot of differences between British and American  English. Let’s see how many American words you know. (Учащиеся выполняют письменную работу№5.)Приложение №6  T­Let’s check up your variants (слайд №9) VI.Заключительнаячасть­2 мин T­ So, I think we have answered  the questions we have put at the beginning of the  lesson and say what you have learnt at today’s lesson. (слайд10) Рефлексия P1­ I have learnt about . P2­I have listened about P3­ As for me, now I have got some information about P4­I have got  some interesting information about …. T­Our lesson is going to be end. You’ve worked hard and learnt a lot of useful things.  Everybody deserves good and explant marks. But I also want you to mark your answer  yourselves. Tick in the control cards the columns you took part in.№6(слайд 11)   Приложение№7 …. VIII.Домашнеезадание  1. Write an assay. (site ­ usefulenglishforteach. ucoz.ru) 2. Make a  poster “ Foreign languages in my life” ex. 41 page 19 (слайд №10) Teacher: Give me your cards. Thanks for your coming and taking an active part in the  lesson. I’m sure that your good knowledge of the English language will help you in you  future. I hope you’ll never stop learning and remember Palmer’s words forever “Learning a language has a beginning, but no end”.(Слайд №11) приложение №1 Приложения Language country Total speakers Приложение №2 P1­Have you ever thought of learning  (German)…  at any courses?   P2­Oh, what a question to ask? Of course, I have. Have you ever been to … (Germany).? P1­No, I’m sorry to say, I haven’t, but I’d like to visit this country. That’s why I want to learn   ….(German) P2­O’K. Why not? I think it’s a clever decision.  Country Brazil China France Germany Japan Poland Romania Spain Italy Greece Korea Nationality Brazilian Chinese French German Japanese Polish Romanian Spanish Italian Greek Korean Language Portuguese Chinese French German Japanese Polish Romanian Spanish Italian Greek Korean Приложение №3 1.….  languages is not only useful, but it also gives you a lot of ….  Мини­тест в формате ЕГЭ 2.Send e­mail to …. people. 3.Music is much … if you can understand the words. 4. Languages make you more … , …….  person. 1­ Learning, satisfaction 2­ interesting 3­ better 4­ powerful, happier Приложение №4 Why Do We Learn English Language?  LEARN SATISFY INTEREST GOOD POWER HAPPY It is necessary to learn foreign languages. That's why pupils have got such subject as a foreign language at  school. Everybody knows his own language, but it is useful to know foreign languages. I learn English, because I understand that I can use it. For example, if I do to England I'll be able to speak  English too. English is used not only in England, but also in other countries. I learn English because I want to read foreign literature in the original. I know and like such English and  American writers as Charles Dickens, Mark Twain and others. I understand that I must learn English. If I  know English well, I'll be able to go to the library and take books by English and American writers in the  original. I like to travel. But it is difficult to visit countries, when you don't know the language of these countries. If  I know the language of the country, where I am going to, it will be easy do travel there. If I want to ask  something, I can do it in English. I like to read books. And I like to read newspapers, too. If I know, for example, English I'll be able to read  English newspapers and magazines. Knowledge of different countries to understand each other, to develop  friendship among them. For example, we have a foreign exhibition in Moscow. If is easy for me to visit  this exhibition. You can see a lot of advertisement, signboard, names in the streets. They are in foreign  languages. Very often they are in English. If you know English, you can read and understand them. Now we buy many clothes from other countries. If you know English well, you can read something about  the size of this or that thing. It is clear for you what it is made of. There are a lot of films in foreign languages. If you know them, you can understand films without any help. There are international friendship camps in the world. If you can speak foreign languages, it will be easy  for you to visit such camps and speak with the boys, girls, men, women who do not know Russian. In short, I understand that I have to learn English in a proper way. Приложение №5 Which side are you in? Why do you think so? In my opinion… Beyond a doubt… I’m sure… I can be mistaken, but I think… In my opinion… Beyond a doubt… I’m sure… I can be mistaken, but I think… AmericanEnglis h BritishEnglish   BritishEnglish     AmericanEnglis h ­ full of abbreviations, slangs  and twangs; ­ more lively and flexible, open to change;     i s             i s     a worldlanguage ­ the only correct version of  English; ­ has a longer history than  American; ­ the purest form of English  which shouldn’t bechanged ­ preferred because of  American’s colourful pop culture; ­ muchmoreexciting Приложение №6 Match BRITISH and AMERICAN ENGLISH variants. Note, flat, zed, fall, cop, drug store, movie, bill, zee, bin, apartment, autumn, chemist,  copper, cinema, can. BRITISH ENGLISH AMERICAN ENGLISH         Приложение№7 ControlCar d Type of classwork 1 2 3 4 5 6 7 8 Examples of the English­speaking countries. Teacher’s questions about the reasons of English language  learning Groupwork ReasonsforlearningEnglish. PairWork Writingwork Why do you study English? (stories) The role of the English language in the 21st century(stories) Value  (points)                   1 2 3 4 3 2 5 5
скачать по прямой ссылке