Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."
Оценка 4.9

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
русский язык
5 кл
05.02.2017
Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."
Урок коми языка с использованием ЭОР Уляшевой Т.В..doc
Уляшева Татьяна Владимировна, В.Т.Чисталёв нима  Помӧсдiнса шӧр школаын  коми кыв да литература велӧдысь  С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр­мам» серпас серти  сочинение­серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм.  Цель   для   учителя:  создать   условия   для   подготовки   к   сочинению­описанию   по картине; Цель для учащихся: научиться отбирать материал для написания сочинения. Задачи. Личностные УУД: ­развивать эмоциональную сферу учащихся через восприятие прекрасного, ­воспитывать любовь к родной природе, ­создавать внутреннюю мотивацию к учению. Познавательные УУД: ­способствовать   развитию   устной   и   письменной   речи   учащихся,   их   литературно   – творческих способностей,  ­формировать умение строить речевое высказывание, ­формировать умение составлять план текста описания. Метапредметные УУД: ­искать  и выделять информацию в соответствии с поставленной целью, ­формирование информационной компетенции работы с текстом. Коммуникативные УУД: ­формировать   навыки   работы   в   группе,   умение   слушать   товарищей,   принимать коллективное решение. Регулятивные УУД: ­ учить постановке  цели работы, ­   учиться   самостоятельно   работать   с   материалом,   планировать   свою   работу, корректировать и оценивать. Тип урока: урок развития речи Оборудование:  компьютер,   мультимедийный   проектор,   экран,   таблицы,   «Коми эпитетъяслӧн кывкуд». Интернет ресурсы: http   /  NGall   http   ://   www   .  komi    .  com   .  youtube    .  com   /  torl  _3.      /  watch    htm ­  /  komiso    ://   www   ?  v  =9   iX   7  tXikJ  34    http  http   /  komi    com   ://   foto   11.    .  kraevidenie  ://   www     /  vocabular  /03.      .  ru   /  hudozhniki  shtml   /87 ­    http  http   ://   www   ://   www   .  finnougoria    .  finnougoria    .  ru   /  logos  .  ru   /  logos  /  proza    /  proza    /2234/23208 ­   /2234/23561     Технологическая карта урока           Деятельность  учащихся УУД вочакыв: Личностные, Мотивация Висьталӧны   кӧр. Ветлӧ  тундра  кузя, сёйӧ яла. Кӧръясӧс. Регулятивные Этапы  урока 1.Мотиваци я. Деятельность учителя   1. Вступительное слово учителя ­ Тӧдмалӧй нӧдкыв:  Тундра кузя ветлӧ, Яла нитшкӧн пӧтлӧ. Оз тӧд сiйӧ зӧрлысь кӧр, Вожа гыжъя тэрыб …(кӧр). ­   Мый   серти   тӧдмалiнныд,   мый   тайӧ кӧр? 2.   Уськӧдӧй   тӧд   выланыд   нӧдкывсӧ   и висьталӧй,   мый   ми   кутам   талун серпасавны?  Видзӧдлам вылӧ. (С.А.Торлоповлӧн «Важенка» серпаслӧн репродукция). Тайӧ     миян   коми   серпасалысь С.А.Торлоповлӧн   «Важенка»   серпас. http   /  torl    _ 3.   htm.  Кодi сiйӧ важенкаыс? Казьтыштам. (Сы йылысь   челядькӧд   вӧлi  нин   сёрнитӧма Е.Рочевлысь  «Митрук петӧ тундраысь» гижӧд велӧдiгӧн. http  .  shtml   /  vocabular    ://   foto   11.    /  komi    /  komiso    ://   www   /  NGall   серпас  com   .  komi    .  com   /03 Кор   тi   веськаланныд   музейӧ,   тi   онӧ сӧмын   видзӧдӧй   серпасъяссӧ,   но   и кывзанныд   серпас   йывсьыс.   Мый   тi тӧдмаланныд? Кодi серпасалысьыс, мый серпасалӧма,   кутшӧм нимыс? регулятивные Регулятивные Тi талунъя урок вылын лоанныд татшӧм экскурсоводъясӧн. 4.   А   мый   тi  тӧданныд   тайӧ   серпассӧ гижысь   йывсьыс?   Некымын   кыв   сы йылысь. http   .  ru   /  hudozhniki  .  kraevidenie    ://   www   /87   3. Кутшӧм могъяс пуктам ас водзаным? (Велӧдчыны   серпасавны   кывйӧн тундраын олысь пемӧсъясӧс – кӧръясӧс, петкӧдлыны налысь мичлунсӧ). Велӧдчыны   серпасавны кывйӧн   тундраын   олысь пемӧсъясӧс   –   кӧръясӧс, петкӧдлыны налысь мичлунсӧ).   А   тi  кужанныд   гижны   серпас   серти сочинение? Ог. Кутшӧм петан туй корсянныд? А мыйӧн нӧшта позьӧ вӧдитчыны? Мый   колӧ   вӧчны,   медым   быд   боксянь лои видлалӧма серпассӧ? 2.   Учебная задача Подготовка к сочинению­ описанию     позьӧ йылысь корсьны ­ корсьны художествоа гижӧдъясыс кӧръясӧс серпасалӧм; ­   серпассӧ   туялысьлысь донъялӧмсӧ лыддьыны; ­   вӧдитчыны   эпитетъ­ яслӧн кывчукӧрӧн. Пемӧсъяс кывкудйысь юӧртӧм. Уджавны   котыръясӧн. Колӧ лӧсьӧдны план. Быдӧнлӧн   парта   вылас эмӧсь   таблицаяс.   Урок гижалӧны нуӧдiгмоз кывъяс, сэтчӧ   сёрникузяяс, кодъяс индӧны   образъяс   вылӧ. параясӧн,         Познавательные УУД   Овладение 1. Работа с текстом. 2.   Личные наблюдения о картине     аслыссяма Серпасалiгӧн   художник   лӧсьӧдӧ серпасыслысь тэчас (композиция).   Мый   синмад   шыбитчӧ (медводдза   план   вылын),   мый бокынджык.  Мый медся тӧдчанаторйыс, сiйӧ   пыр   шӧрас,   ыджыдджыка   и серпасалӧма, сысянь видзӧдласыд вешйӧ мукӧд,   ичӧтджык   деталь   вылӧ. Рӧмъясын сiдзжӧ: медся тӧдчанаторйыс серпасалӧма   югыдджык,   мичаджык, синмад   шыбитчанаджык   рӧмъясӧн. Мукӧд   рӧмыс   вермас   лоны   тӧдчана рӧмыслӧн оттенокӧн. Кутшӧм композицияыс? Видлам   пырӧдчыны   серпасас   и гӧгӧрвоны   мый   йылысь   мӧвпалӧны. Ставӧн   мӧвпыштiм,   быттьӧ     ми   накӧд орччӧн сулалам и гижам, мый ми кылам аддзам.   Рӧмъяс петкӧдлӧны сьӧлӧмкылӧмъяс. вылӧ, приёмами отбора и систематизации материала.   котыръясын бӧрйӧны     кывъяс,   Торъя лыддьӧны, лӧсялана кывтэчасъяс, сёрникузяяс.  Медсяся тӧдчанаыс –  важенка, кӧр­мам, сы  гӧгӧр куйлӧны ыджыд  кӧръяс, медся ичӧтика  серпасалӧма кӧрпиӧс.  Велӧдчысьяс юксьӧны 3  котыр вылӧ, гижӧны  таблицаӧ медшӧр  образъяс. 1котыр ­Важенка йылысь 2котыр ­ Гырысь кӧръяс  йылысь 3котыр ­ Кӧрпи йылысь Кывкӧртӧдъяс вӧчигӧн  ӧта­мӧдыслысь  гижалӧны. 1 – важенка нимсянь 2­гырысь кӧръяс нимсянь 3­Кӧр видзысь нимсянь Уметь Познавательные (умение отбирать главное, Заполнять таблицу) Коммуникативн ые УУД 1.  формулировать собственное мнение, аргументировать его. 2.  Слушать   и слышать других. 3.  Свободно излагать   свои мысли   в   устной форме. Умение работать верманныд Тiян   водзын   эмӧсь   Егор   Рочевлӧн гижӧдъясысь   кӧръяс   йылысь   юкӧнъяс. Мичаа   лыддьӧй   да   гижӧй­торйӧдӧй   кывтэчасъяс, сэтысь   сёрникузяяс, кодъясӧс пыртны сочинениеӧ. http://www.finnougoria.ru/logos/proza/223 4/23208 http://www.finnougoria.ru/logos/proza/223 4/23561 Серпас  дорын  эм  неыджыд  туялӧм­ гижӧд.  но  ми гӧгӧрвоам сылысь мӧвпсӧ. http://www.kraevidenie.ru/hudozhniki/87  Сiйӧ  эськӧ  рочӧн, с дополнительной литературой, Подбирать материал по  теме Гижӧны   комиӧн   медшӧр мӧвпсӧ. познавательные УУД Познавательные УУД Видзӧдлӧй ичӧтик видеофильм важенка йылысь.   Сэсся   гижӧй   мӧвпъяснытӧ важенка йывсьыс.    ://   www  http   .  youtube v  =9   iX   7  tXikJ  34  /  watch    ?  .  com        кутшӧм Гижӧны важенкаыс   збыльвывса олӧмас, кутшӧм сьӧлӧмкылӧмъяс чужӧны видзӧдiгӧн.. Кывзӧны   ӧта­мӧдыслысь гижӧмторъяссӧ. 3. Литератур ный монтаж об оленях, важенке. 4.Искусств оведческий текст. 5. Представл ение важенки   в реальной жизни. 6.Словарнӧ й удж. Результат работы. 1.Составлен ие   плана сочинения     «Коми Корсьӧй эпитетъяслӧн кывчукӧрысь» кӧр кыв дорӧ мичкывъяс, позьӧ   и   лӧсялана   кывтэчасъяс   да сёрникузяяс гижны. http / komi com shtml / vocabular :// foto 11. /03.     котыръясын Асланыд лӧсьӧдӧй сочинение   гижан   план.   Мӧвпыштӧй, мыйсянь   заводитны   сочинениетӧ,   мый шӧр   юкӧнас   гижанныд,   кутшӧм кывкӧртӧдъяс вӧчанныд. Гижӧны   эпитетъяслӧн кывчукӧрысь «кӧр»   кывлы лӧсялана   эпитетъяс. Сочинение   гижан   план лӧсьӧдӧм. Öта­мӧдӧс Ичӧтик   донъялӧм. кывзӧм.   сочинениеяс Коммуникативн ые Умение работать в группе Регулятивные Учиться составлять план  Познавательные. Составление плана   описания картины текста Творческӧй удж. выланыд   некымын Черновикъяс сёрникузя серпас сертиыс. Мӧвпыштӧй, Подведение итога. Рефлексия кутшӧм   юкӧнын   лоӧны   сёрникузяясыс. тайӧ Ичӧтик   сочинениеяс   кывзӧм.   Кывзӧм, содтӧд вӧзйӧмъяс. Гортса   удж.   Гижӧй   сочинениелысь черновик.   Мый вӧчим урок вылын? Мыйӧ велалiм? Мый   медся   ёна   кажитчис,   колис вежӧрӧ? Мый вӧлi медся сьӧкыдӧн? Тырмымӧн­ӧ   лои   чукӧртӧма   колана материал? Личностные  Развитие   речи учащихся Регулятивные       чукӧртны Велалiм: гижавны материал, уджавны таблицаӧ, словарьӧн, корсьны коланатор   художествоа гижӧдысь, уджавны котыръясын.     Приложение 1. С.Торлоповлӧн «Важенка» серпас серти сочинение гижигӧн колана материал чукӧртӧм вылӧ таблица. Серпас вылын медшӧр образъяс Серпас пытшкӧ пырӧдчӧм Медшӧр рӧмъяс Серпаслы лӧсялана  сьӧлӧмкылӧмъяс         Приложение 2. С.Торлоповлӧн   «Важенка»   серпас   серти   сочинение   гижигӧн   колана   материалӧн таблица. Серпас вылын медшӧр образъяс Серпас пытшкӧ пырӧдчӧм Медшӧр рӧмъяс Серпаслы лӧсялана  сьӧлӧмкылӧмъяс Серпасыс   абу   синмӧ шыбитчана   рӧмъяса. Ставыс тундралы рӧмъяс: лӧсялана мугӧм пемыдруд,   (коричневӧй).   Тайӧ гӧгӧрвоана,   ӧд   сэнi пыр   кӧдзыд,   шондiыс омӧля   петавлӧ   да юзьӧдӧ тундрасӧ. Тайӧ руд,   пемыд   рӧмъясыс лӧсялӧны   тундраса олӧмлы.   Важенкаыс   – дзик еджыд. Таӧн сiйӧ торъялӧ   мукӧдсьыс. Сiйӧ   быттьӧ   медся сӧстӧм,   медся   мича. Еджыд   рӧм   –   тайӧ серпасас сӧстӧмлунлӧн, бурторлӧн, мелiлунлӧн, мам радейтӧмлӧн   символ. Еджыд рӧма важенкалӧн восьса сьӧлӧмыс   и   сылӧн радейтӧмыс уналы вермас  тырмыны.         ӧвтӧ кывны   Серпассяньыс  мелiлунӧн, сӧстӧмлунӧн, шаньлунӧн, радейтӧмӧн.  Тайӧ важенкаыс  дорӧ  окота сибӧдчывлыны  быд видзӧдысьлы, серпас  мед  кымын сылӧн  мелiлуныс. Чайтсьӧ  став  тундра пасьтаыс абу сэсся мӧд татшӧм  важенкаыс. Важенка гӧгӧр куйлысь сiдз  жӧ кӧръяссянь  ӧвтӧ  торъя кыпыдлунӧн, мичлунӧн. петкӧдлӧны тундралысь  вын,  стать – вылын юраӧсь  найӧ.  А ичӧтик кӧрпи   чужтӧ   мелiлун, лелькуйтӧм,   мам   да кага   костын   йитӧд. Серпасыс велӧдӧ лоны мелiӧн, радейтны, пыдди   пуктыны   чужан му да сэнi олысьясӧс.  кутшӧм   найӧ      Важенка  ­   серпасалӧма медся   шӧрас.   Сiдзкӧ, серпасалысь   кӧсйис петкӧдлыны, мый сiйӧ тайӧ здукас, кор сылӧн чужӧма кӧрпи   медся   главнӧй. Сылӧн   аслыспӧлӧс   стать. Куйлӧ мичаа. Любуйтчӧ сы гӧгӧр   куйлысь   кӧръясӧн. Мелi   синъясӧн   видзӧдӧ. Тайӧ видзӧдласыс веськӧдӧма   тшӧтш   и кӧръяс   вылӧ,   найӧ   быттьӧ сёрнитӧны   синъяснаныс   и гӧгӧрвоӧны   ӧта­мӧднысӧ. Ас   дорас   матыстӧ,   шонтӧ ичӧтик   кӧрпиӧс,   быттьӧ кӧсйӧ   дорйыны­видзны став лёксьыс.  Ичӧтик – йӧжгыльтчӧма мамыс дорӧ. Мусаник,   ичӧтик.   полысь. Оз лысьт торйӧдчыны мам дорсьыс.   Сiйӧ   виччысьӧ уна   выльтор   тайӧ   олӧмас. Ковмас уна сьӧкыдлун.   Мед   на   олас мам сьӧлӧм бердас. венны   кӧрпи      Важенка нимсянь:  ме зэв шуда, ӧд менӧ кытшалӧны бур ёртъяс. Найӧ видзасны тундраын   паныдасьлысь лёкторъясысь.   Медся главнӧйыс – ичӧтик кӧрпи, сiйӧс   йӧз   кутасны   шуны Авкоӧн   (тадзи   кӧр видзысьяс   шуӧны   мамтӧг быдмысь кӧрпиянӧс).   Кӧръяс   нимсянь  –   тайӧ важенкаыс быдӧнӧн радейтана   да   пыдди пуктана,   шань,   мелi   мам. Сыын   став   тундраыслӧн мичлуныс.  Кӧр видзысь нимсянь: со и бара тулыс, и важенкалӧн чужӧма   кӧрпи.   Дерт,   ёна мелiавны, ковмас   лелькуйтны     кагуксӧ.   А кӧръяс ыджыдджык гӧгӧрвоӧны, мый быдтысьны   зэв   сьӧкыди видзӧны важенкалысь лӧньлунсӧ.           Ыджыд  кӧръяс  –   вит   ай кӧр кытшалӧмаӧсь важенкаӧс.   Найӧ   быттьӧ артмӧдӧмаӧсь кытш, кытчӧ некодлы оз позь пырны, да кӧр­мамӧс видзӧны кагукыскӧд   став лёкторсьыс.   Кытш – тайӧ олӧм.   Йӧзлӧн   му   вылын олӧм   –   тайӧ   тоже   кытш: ӧтияс   ­   кулӧны,   мӧдъяс   ­ чужӧны. Кӧръясыс видзӧны   олӧм   сетысь важенкаӧс.   Тыдалӧ,   мый кӧръясыс радейтӧны, пыдди пуктӧны важенкаӧс. Гырысь   синъясыс   здук кежлӧ   оз   куньсьывлыны, мед быд матыстчысьӧс. аддзыны Приложение №3. Егор Рочевлӧн гижӧдъясысь юкӧнъяс. Канев лэччис дадь вылысь да пуксис сука быдмысь керч росъяс вылö. Кучкис нырас лым улысь петöм  пувйöн, кисьмöм чöдйöн. Пастук чöсмасьыштiс тувсовъя сынöднас, чегьялыштiс пыктыштöм керч  йывъяс, ниртыштiс найöс кык ки костас — веж турун дукöн öвтö. «О­о, садьмö тундра­матушка!» Оз  эскыссьы Каневлы, мый дзикöдз нин воис тулыс. Гашкö, еджыд синъяснас видзöдлас на ещö скöр тöв?  Ок, ёна колö кöр видзысьлы поводдясö тöдны, медым не сорасьны. Канев дорö матыстчис сюр пöла важенка. Сiйö мöд сюрсö воштöма нин: тулысын кöръяслöн гылалöны  сюръясыс, на местаö писькöдчöны выльяс, сьöд йöг кодьöсь, небыдикöсь. Важенка бöрся вöтчис  кöрпи, сылöн нэриник кокъясыс нюклясисны льöм пу чальяс моз. Важенка вöчис некымын воськов да  сувтiс Каневлы дзик ныр улас. Кöрпи велавтöма ниртчис­зунясис мам бöр кокъяс дорын, но некыдзи эз вермы нямыр вомнас  самасьны нёньяс дiнö.  Дзолюк кокниа ньылалiс нянь шöрöмъяссö, байкöдана унзiль руöн юрас кучкис вына нянь кöрыс,  лигышмунiсны кокъясыс, куньсисны синъясыс. Дадь бокас, небыд лым вылö веськыд боквыв,  пастуклы чужöмлань, лэдзчысис­ритшнитiс сьöкыд тушанас, кокъяссö лöсьыда сюркнялiс кынöм улас, кыпöдчылiс кодь на быттьö, лöсьöдiс улыссö, пöтöса горзьöдiс да ланьтöдчис.  Но Дзолюк вöлi ай кöрöн и эз ляб рöдысь. Мöд гожöмнас сылöн быдмисны ён сюръяс. Аръявылыс  найö кутiсны зэв ёна лудны, Дзолюк сьöлöмсяньыс лачкис­кеслiс найöс ляк бадьяс костын. Кульсис  гона кучикыс сюръяс бердсьыс и дугдiс луднысö. Кыа рöмöн дзирдалiсны выль сюръяс. Стадаын  сöмын Дзолюк кодь жö ай кöръяс (хораяс) вермисны  ошйысьны ыджыд ён сюръясöн. Дзолюклöн ар  кежас сэтшöма паськалiс морöсыс, кызiс сьылiыс и ён сюръяссö сiйö новлöдлiс кокньыдика, кыдзи  вöсньыдик зын турун заöс. Любö вöлi кывны ассьыс дзоньвидзалунсö, кыдзи быд мускул сылöн ворсö,  окота чеччыштны енэжас, кытшовтны тундрасö. Но мыйла лыйыштны кытчöкö тöв йылö? Кор сэтшöм  лöсьыд стадаын! Сы мында том важенка, öти мöдысь мичаджык, синмыд паськалö. Дзолюк важöн нин  казялiс: важенкаяссянь öвтö аслыссикас кöрöн, быттьöкö найö чукöртöмаöсь ас пытшканыс  тундраыслысь став чöскыд¬торсö. Апыштас Дзолюк матысянь и зэлалö дзоньнас вир­яйыс, кольмö  юрыс. Дзолюк радейтiс жö асьсö петкöдлыны тшапöн да удалöн, сувтас мыльк вылö важенка водзö,  чатöртас енэжлань юрсö, паськöдас вына морöссö и вылiсянь збоя дзоргö, кыа пöртмасьö сылöн  синъясын, дзирдалöны мырдгöрд сюръясыс, тöвру гильöдö пöсь нырбуксö, шыльöдö снитки выль  пасьсö, кодöс сiйö лöсьöдiс кольöм гожöмын жö. Сылысь пасьсö пожъялiсны зэръяс, сыналiсны сук  расъяс, пöжис шондi, но таысь гöныс лоис сöмын мичаджык да сукджык. Мыйта чуймöм и шензьöм  важенкалöн раминик синъясын, кор сiйö видзöдö Дзолюклöн молодецкöй статьлун вылö.  А Дзолюк сибöдчылö öти дiнö, мöд дiнö, быттьö корсьысьö, бöрйысьö, кöть эськöн ставныс найö  öткодь шаньöсь. И со сьöд том важенка, сы кодь жö арлыда, сы дорысь Дзолюклы здук кежлö абу  окота торйöдчывны. Сiйö том сыричаыс абу мукöд важенкаясыс кодь. Не сöмын дзоридз кöръяссö  сiйö öктöма ас ордас, но тундраыслысь мичлунсö абу кольöма бокö. Сы дорын чуймöма, шызьöма  Дзолюк, быттьö аддзö сiйö матысянь лöзалысь тундралысь мыгöрсö, кодöс ёна ичöтмöдöма да  пелькöдöма сылы нимкодясьöм могысь. Небыдика лайкнитчöма сыричалöн коскыс, кыдзи кык  мыльклöн лöсалыштöм костыс, кытчö сiйö дзебсьылiс чизыр тöвъясысь, тувччалö — лöнь ю шлывгö,  некытi, небось, лёк ног оз вöрзьы. А дурыштö кö, песовтö кö гилялысь вир­яйсö том важенка, то би  кыв моз юкалö­гижлалö веретя вылö бисер моз разöдчöм стадасö —тайö ачыс войтöв вильшасьö  паськыд эрдъясын.  Артмис сiдзи: первойяыс и лои медбöръяöн. Эз на удит Дзолюк тырвыйö кöдзавны, тöвзис нин  сыланьö корскигтыр ыджыд ай кöр; дурмöдöм синъяссö муткылялö еджыднас. Дзолюк серти, гашкö,  кык пöв ёнджык. Дзолюк паныд эз уськöдчы, но и  бöрыньтчыны эз думайт. Ыджыд хоралöн сюръясыс вöлiны тöдчымöн паськыдджыкöсь Дзолюк серти, сы  вöсна найö тангысисны кымöс на кымöс; би  кольчаяс киссисны Дзолюклöн синъяссьыс, но эз пöр, сöмын водз кокъясыс лыбисны мусяньыс доза  нин вылö, а ёртыс век лэптö и лэптö сiйöс. Со нин пöвсалöны öта­мöднысö кöрт кодь чорыд гыжъясöн. Дзолюк öти здукö гöгöрвоис, колö уськöдчыны боквыв, вермас суны омöльтор. Но вöлi сёр нин.

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."

Урок коми языка с использованием ЭОР "С.А.Торлоповлӧн «Еджыд кöр-мам» серпас серти  сочинение-серпасалӧм кежлӧ дасьтысьӧм."
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.02.2017