абота над скороговоркой способствует развитию интонационной выразительности речи. Словарная работа развивает внимание к авторскому слову, способствует глубокому пониманию произведения, умению работать с толковым словарѐм.
Создание проблемной ситуации способствовало формированию умения высказывать свои мысли, развитию мышления, воображения.
Использование словесного рисования способствует развитию мышления, воображения и речи детей. В своих ответах ребята применяют знания, полученные на уроке окружающего мира (межпредметные связи).Урок КВН по кабардинской литературе (3 класс)
Урокзэпеуэ
Темэр. Псысэхэр, псалъэжьхэр, къуажэхьхэр, псынщIэрыпсалъэхэр.
Мурадыр. IуэрыIуатэм теухуауэ еджакIуэхэм яIэ щIэныгъэр егъэбыдылIэн.
IуэрыIуатэхэкIхэм лъэпкъыбзэр, хабзэхэр хъумэнымкIэ мыхьэнэ яIэхэм
сабийхэр щыгъуазэ щIын.
ЕджакIуэхэм я къеджэкIэр, псэлъэкIэр егъэфIэкIуэн.
Абыхэм я гъэпсыкIэм кIэлъыгъэплъын.
IуэрыIуатэм и гъэсэныгъэ Iэмалхэр къэгъэсэбэпауэ, сабийхэм лъэпкъ хьэл
щэныр зэхегъэлъхьэным елэжьын.
Урокым къыщыгъэсэбэпыпхъэр.
игъэхьэзыра презентацэр, тхылъхэр, сабийхэм ягъэхьэзыра
гъэлъэгъуэныгъэхэр.
IуэрыIуатэм теухуауэ егъэджакIуэм
сурэт
Урокыр зэрекIуэкIынур.
I. Презентацэр къегъэгъэлъагъуэурэ псалъэжьхэм къегъэджэн.
Хамэ хэку сыщытхьэ нэхъ си хэкужь сыщылIэ.
Хэку зимыIэм псори щIыIэ къыщохъу.
«бзу бэзэру» къегъэджэн.
хуэму къегъэджэн.
псынщIэу къегъэджэн.
псалъэжьхэм я гупсысэр къазэрыгурыIуэр къэхутэн.
II. Унэ лэжьыгъэр къегъэпщытэжын.
1. «Ди щIыналъэр» зи фIэщыгъэцIэ IэрыщI тхылъ е компьютер презентацэ
сабийхэм ягъэхьэзырахэр къегъэгъэлъэгъуэн, тегъэпсэлъыхьын.
2. Тетрадым и напэкIуэцI 45нэхэм ит лэжьыгъэхэр
зэрагъэзэщIам
зыщыгъэгъуэзэн.
III. ТемэщIэм елэжьын. Классым щIэс сабийхэр гупиплIу гуэшын.
1. Классым щIэт «IуэрыIуатэ» жыгым пыт тхэмпэхэр, е доскам тет
«IуэрыIуатэ» удз гъэгъам и кIапщIийхэр (лепесток) къыпегъэчын. Абыхэм
ещанэм –
тетщ: зым – псалъэжьхэр,
адрейм – къуажэхьхэр,
псынщIэрыпсалъэхэр, еплIанэм – псысэхэм я фIэщыгъэцIэхэр. Гуп къэскъаIэрыхьам тетым къоджэ, ар сыт хуэдэ IуэрыIуатэхэкIми къахутэ, абы
теухуауэ сыт ящIэми жаIэ.
2. Псысэ зэджахэр ягу къагъэкIыж, гуп къэс зы псысэм и теплъэгъуэ кIэщI
къегъэлъагъуэ, псысэм и фIэщыгъэцIэр адрей гупхэм къащIэ, абы хужыпIэ
хъун псалъэжь къагубзыгъыж.
3. Зы гупым адрей гупхэм къуажэхьитху ярет, адрей гупхэм я жэуапхэр тхауэ
къатыж.
4. Зы псынщIэрыпсалъэ нэхъ жыIэгъуейр гуп къэс хэтхэм зыжьэу жаIэпхъэщ,
нэхъыфIу ар зыгъэIуфыр токIуэ.
5. Псалъэ гуп зэхэтым (псалъэ лей абыхэм яхэтым нэхъ къэщIэгъуей хъунущ)
псалъэжь къыхэщIыкIын. Лэжьыгъэр нэхъ псынщIэу зыгъэзащIэр токIуэ.
6. IуэрыIуатэхэкIхэм цIыхухэм я гъащIэм щаIэ мыхьэнэр сабийхэм
къазэрыгурыIуэр жегъэIэн.
7. УпщIэм сабийхэм жэуап кърегъэтын.
Сыт хуэдэ псысэхэр, псалъэжьхэр, къуажэхьхэр, псынщIэрыпсалъэхэр
IуэрыIуатэм хыхьэрэ?
Сыт хуэдэхэра IуэрыIуатэм хэмыхьэр?
IV. Унэ лэжьыгъэ. «Анэдэлъхубзэ» тхылъым и напэкIуэцI I0нэм ит 78нэ
лэжьыгъэхэр сабийхэм егъэгъэзэщIэн.