Урок "Стили живописи" в 10 классе
Оценка 4.9

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Оценка 4.9
Иллюстрации +1
doc
английский язык
10 кл
04.04.2017
Урок "Стили живописи" в 10 классе
Публикация является частью публикации:
КОНСПЕКТ УРОКА Styles of painting.doc
Styles of painting Objectives:   1. Teaching students to understand the differences between the  styles of visual art.                         2. Organizing original research work on the text    3. Practice in listening                        4. Speaking practice Equipment:  a computer and a screen for demonstrating slides on; slides;  loudspeakers; audio disc to the English course; blanks with tables for filling in; textbooks; the  presentation “Edgar Degas” Development of the lesson 1.  Greeting the students                                                                                (1 min) 2. Warming­up activity ( some motivating task, it may be a talk on some up­to­date event or some purpose communicative task: a guessing game, a problem situation  or any other  self­disclosing activities.)  e.g.                   – How did you spend your weekend?                –Who went to the Congress­centre to see the ballet ”Swan Lake” on  Saturday?                 ­ What are your impressions?                ­ Do you think laymen can understand art?    (Students come to the conclusion that everybody can understand art in his own  way and according to his development)                (3 min) 3.  Announcing of the objectives of the lesson   ­ There are as many ways of making pictures as there are artists. Painters often  show their preference to a particular genre and style, they create their pieces   following particular  tendencies and art movements. Today we are going to  analyze different styles in painting and learn how to tell one style from the other.  Then you’ll listen to the tape and learn about one of the greatest French painters  and have a talk on his biography and creative work.                              (1 min) 4. Work with the textbook (informative reading)             ­Will you take you books and find the text “Old and New Art” on page 13? Before  the text there is a column of words, can you guess their meaning? Read them  paying attention to the stresses, please:                                                     abstract art romanticism  cubism  expressionism  impressionism classicism  realism           (1 min) ­ The text tells us about  styles in painting and gives the representatives of art  tendencies. Will you look through the text?                                                                               (Students scan the text)  (2 min) ­Now each of you will get an individual card with a table in it, your task is to fill in the table using the text. In the columns you are to put down the distinguishing  features of the art styles.  abstract art romanticism cubism   expressionism impressionism classicism realism surrealism   (The work will result in a  table like this) abstract art It doesn’t  show real  people or  things,  but only  shapes  and  colours Things are broken up  into  angular  shapes romanticism cubism  Shows  sensibility,  heroic  isolation,  emphasis  on women  and  children expressionism impressionism classicism Exaggerated  Balanced  and  colours and  controlled, shapes are  simple  used to  convey  forms,  following  feelings ancient  models Gives  changing  affect of  natural light,  colours are  pure,vivid  and bright surrealism Strange  dreamlike images  are used realism It shows  things as  they really are,  lifelike  pictures                                                                                                                                           (8­10 min) 5. The use of the new knowledge ­So, you’ve finished your research work, you’ve made the classification of the  characteristic features of different tendencies in art, and I’m sure that now you  can tell one art style from the other. Here are some pieces of visual art, you are to  recognize their styles, use your tables if you need. (The computer is switched on and reproductions of different painters  are  projected on the screen, students name the art styles)                                                                      (Приложение 1 “Old and New Art”)                                                                                                                       (5min) 6.  Reflection on personal experience ­ Do you think you’ve got any new knowledge at the lesson? Can you use it? So,  you can explain the difference between the styles to any layman now, can’t you?           (1min)                7. Practice on listening ­Now, you’ll listen to a text about one of the best representatives of the French  impressionism Edgar Degas. Find ex.5 on page 8, look at the statements and say if they are true, false or not mentioned..                                                                          (Afanasyeva O.V. CD to the course, track 3) (Students listen to the text twice if it is necessary and do ex.5, p.8) (4­7 min) 8. Speaking practice ­ Now we’ll watch the presentation about Edgar Degas but there’ll be only slides  but no texts to them. So, your task is to comment the slides using the information  about the painter from the previous exercise.                                                                         ( Приложение 2,  presentation) (Students watch the presentation, more skillful ones  comment on the slides while  watching it for the next time. Then the teacher can give his own variant of the texts to  the slides  as the example)                                  (Приложение 3,  presentation)          (10 min) 9. Summing up   ­ You homework for the next lesson is to prepare a short report on one of art styles  we’ve learned today, it will be the basis for your future presentation on any art  style and you’ve just seen the example of it. You are to name the representatives  and the most important works of the style you’ve chosen.  You marks today… Have you any questions? So, I wish good luck, see you! “Gymnasia” Styles of painting (outline of the lesson for the tenth form on the book by O.V.Afanasyeva, I.V.Vereshagina)                                                                                           an English teacher Prepared by V.V.Lesnikova, Salekhard 2009

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе

Урок "Стили живописи" в 10 классе
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.04.2017