Внеклассное мероприятие "Для чего я изучаю английский язык?
Оценка 5

Внеклассное мероприятие "Для чего я изучаю английский язык?

Оценка 5
docx
16.05.2021
Внеклассное мероприятие "Для чего я изучаю английский язык?
вн м.docx

 

 

 

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ 
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ:
"Для чего я изучаю
 английский язык?"
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                       

 

 

 

 

 

 

 

Цель:мотивироватьучащихсяизучатьанглийскийязикиправильнопользоватьсяимприживомобщении; подвестикосознаниюнеобходимостииважностиизученияанглийскогоязыка, какодногоизсамихраспространённыхязыковвмире; пополнятьсловарныйзапас, тренироватьвдиалогическойимонологическойречи. Развиватьлогическоемышление, внимание, воображение, творческие, актёрскиеспособностиипознавательныйинтересюВоспитыватьвзаимопониманиеисовершенствоватьумениеработатьвколлективе, прививатьинтерескизучениюанглийскогоязыка.

Типмероприятия: внеклассноемероприятиесэлементамиинсценизацииииспользованиеммультимедийныхтехнологий

Оборудование:ширма, декорациииреквизитидляинсценирования (автобусдабл-декер, БигБен, таблички‘’Policestation’’,’’Hospital’’,’’Souvenirshop’’, бейджикидляэкскурсовода, полисмена, доктора, кошелёк, книги, колпакдлядокторамаскипоросятиволка, перчатки,презентаияуPowerPoint, музыкальноеоформление, мультимедийноеоборудование.

Ходмероприятия

Stage 1 «At school»

(pupils of 5th form)

*Школьныйзвонок

УчительGoodmorning, pupils. Sitdown, please. Today we are going to speak about  …

УченьImsorry. May I sit down?

ВчительWhyareyoulate, Bob?

УченьIdislikeEnglish. Itsboringsubject. In my opinion it’s waste of time

ВчительYou are wrong. English is very useful and important. And now I’ll try to prove it you.

If you don’t know English you can faced with some funny situations. Let's look some of them.

Stage 2 «Situations»

(pupils of 11th form)

Учень 1Какпереводится "Idon'tknow" ?

Учень 2Янезнаю.

Учень 1Ох,никтонезнает!

Автор:Evening. Hotel. Reception.  The telephone is ringing

Учень 1       - Reception, Kate speaking. Can I help you?

Учень 2       - Ту-ти-ту-ту-ту!

Учень 1       - Reception, Kate speaking. Can I help you?

Учень 2       - Ту-ти-ту-ту-ту.

 

Учень 2       - Тычто? Английскийнепонимаешь?! Яжтебеговорю: двачаявдвестидвадцятьвторой!

Учень 1        "Иван, перевединаанглийскийлово«дверь»

Учень 2"Dwear"

Учень 1"What eto da!"

Учень 1Ok. LetstranslatesomewordsintoEnglish: Ольга, какпо-английскибудетпарта?

Учень 2Desk

Учень 1Verywell.Маша, какпо-английскибудетокно?

Учень 3Window.

Учень 1Максиме, какпо-английскибудетподоконник?

Учень 4 - ...... ПодWindows

Автор:At the Music lesson.

Учень 1Естьтолькомигмеждупрошлымибудущим, именноонназывается(підфонограму).

Учень 2Present Simple Tense.

Автор:Ukrainian tourists

The couple arrived at the resort. They move into the room.

Wife sees the mouse and starts yelling,

Учень 1"A-a-a-a! Мышь! Позвониадминистраторуотеля!

Учень 2Нояплохоговорюпо-английски!

Учень 1Аяванглийскомполныйноль!!!

Учень 2      -Hеllo.

Учень 3-Hеllo. Reсeption, Kate speaking. Can I help you?

Учень 2-Do you know "Tom and Jerry"?

Учень 3-Yes, I do.

Учень 2-So... Jerry is here.


«English exam»

УчительСome in, please

Учень-Здрасте, какойкамин? Тепловродебы

Учитель-Sitdown.

Учень-Чёсразу«даун»? Неуспелприйти

Учитель-Takeaticket, please

Учень-Что-что?

Учитель-Беритеужебилет, Сидоров!

Учень-Акакойбрать?

Учитель-Даберителюбой, мневсёравно

(берётбилет)

Учитель-And what is the topic?

Учень-Непонял?

Учитель-Whatisthetopic?

Учень-Даненошуяникакиетопики! Этоженскаяодежда.

Учитель-Темавашогобилета«Аэропорт»Airport. Airport

Учень- Airport

Учитель-Consistsofсостоитизнучтоестьваэропорте?

Учень- Нухолл

Учитель-OK. Hall. What else? Чтоещё?

Учень-Ресторан

Учитель- Arestaurant. Aнаулице?

Учень-ВПП

Учитель-Что?

Учень-Взлётно-посадочнаяполоса, накоторойсамолётвзлетейшн, апотомприземлейшн.

Учитель-Еслисамолётбудеттакрезкоприземляться, топассажирыпогибнут.

-УченьАспоримнепогибнут? Напятёрку

Учитель-Натройку

Учень-Нивам, нинам, наЧетыре

Учитель-ОК

Учень-Асамолётгрузовойбыл..

Учитель-Сидоров!



Stage 3 «Screen work»

(pupils of 11th form)

Вчитель:         And now I would like to show you some photos. Be very attentive

СЛАЙД 1      We very often we use on-line translator. But remember it’s only machine which couldn’t think

For example: Our cat gave birth to three kittens – two whites and one black.

Translation:

 


                                                                                         

 

 

 

 

 

СЛАЙД  2      Fromthe other side this machines can think too much

                         For example: Men are men and men should clean the house

                        But computer has another idea:  Men are men and women should clean the house

СЛАЙД 3, 4- Тellmeplease, howyouwillprepare for the  English exam.

I don’t think about it. May be I will take some extra classes.

-          And which teacher will help you.

-          I don’t know. May be I’ll find some teacher through the internet.

-          I can help you. I have some advertisement.

It’s the first one (показує)and the second one (показує)

-          Oh, thank you, very much. You are really good friend

СЛАЙД5, 6, 7,       Masha, I know that your family are going to Lviv next week.

                                 Yes. It’s true.

                                 Please, pay your attention to the road signs. Some of them can be so funny

 

 

 

 

 

 

 

 

 


СЛАЙД8, 9, 10, 11  

                              Do you like go to a restaurant?

                              Yes, I do.

                              Do youhave someproblemswhenyougototherestaurant?

                              No, I don’t. and what about you.

                              Last time I have some problems with menu!!!

                              What you mean?

                              Oh, I have some examples.

 

 

 

 

 

 

 

 


СЛАЙД 12

   And now I would like to show you a label,

which I find on the father’s shirt.

 Oh, it’s very funny!

 

 

 

 

 

 

 

 


Stage 4 “One day in London”

(pupils of 5th form)

T. London is famous for its sightseeings. The guide-interpreter is going to make the excursion around the city. He will show and tell about the most interesting places of London.

SIGHTSEEING     TOUR.

G.-I. Now, I think, you want to have a sightseeing tour around  London.

Sam. With pleasure.

G.-I. Meet your guide around London.

Tom. And what places will we visit?

Guide.  Oh, the most wonderful places in London, I promise. It will be unforgettable tour, believe me.

( The guide shows and tells about the most interesting places of London ).

T. But something has happened . Sam can’t find his purse. That’s why he has to go to the police station where he’ll have a conversation with the policeman. Listen to it, please.

Sam.  Tom, it’s a pity, but I can’t find my purse.

G.-I. We have to go to the police station.

AT THE POLICE STATION.

Sam. Good afternoon. We have a problem.

Policeman. How can I help you?

Sam. I have lost my purse.

Policeman.  No problem. We’ll help you  to look for it.

Sam. Thanks.

Policeman. What colour  is it?

Sam. It’s black.

P. When and where did you lose it?

Sam.  I think, it was when we were in Trafalgar square.

P. OK. We’ll find it. Come to us tonight.

Sam. Well. Good bye

T. Really, the day is full of surprises. Headache.  Tom is not well and the doctor is ready to help him.

Tom. Oh, my head.

Sam. What has happened?

Tom.  I have a bad headache.

Sam. Let’s see the doctor then.

G.-I. I’ll help you to find a good doctor.

AT THE DOCTOR.

G.-I. Hello, doctor.

Doctor. How can I help you?

G.-I. This man is a tourist. He has a bad headache.

Doctor. Do you have any other symptoms? A temperature, for example?

Tom.  No.

Doctor. Then I’ll give you a pill and in 30 minutes you’ll be well.

Tom.  Thank you, doctor.

T. Our travellers can’t come back home without souvenirs. It is the last place Tom and Sam visit in London.

AT THE SOUVENIR SHOP.

Tom. Hello. Can you help me to choose an interesting souvenir for my family?

Seller. What do you want?

Tom. Something which will remind me about your wonderful city.

Seller. You may take this book. There are many pictures of interesting places of London in it.

Tom.  How much is it?

Seller.  It costs 20 pounds.

Tom. It is very expensive.

Seller.  But it is worth of it.

Tom. All right. Write out a bill. I’ll take it.

Stage5 «Dreams»

(pupils of 11th form)

Вчитель:     Petro, if you know English and if you have a magic cap you can know what people think

Учень:        Are you really?

Вчитель:     Yes, I’m

(діалогведутьУчень 3 таУчень 4)

1.        Which question teaches repeat very often at the lessons?  (Tell me why…)

2.        The main reason why peoples looking for a job (Money, money, money…)

3.        How teachers feel when they get a salary? (Life is good)

4.        How teachers feel when they get a reword   (I feel good)

5.        What our headmaster think about our pupils and teachers? (We are the champions…)

6.        Which timetable pupils like best of all? (Monday – party…)

7.        What pupils think during the control lesson? (S.O.S…)

8.        How our teachers will be feeling after this conference? (I need a doctor..)

9.        What teachers think about their profession? (It’s my life…)

10.     And what our guests think about this performance? (Show must go on…)

*(Tell me why…)

*(Money, money, money…)

*(Life is good)

              * (I feel good)

              *(We are the champions…)

              *(Monday – party…)

              *(S.O.S…)

              *(I need a doctor..)

              *(It’s my life…)

               *(Show must go on…)

Stage 6 «Fairy tales»

(pupils of 5th form)

“Three  little  kittens”
 

 

 


Characters: Author,  Mother  Cat,  1st Kitten,  2nd Kitten,  3rd Kitten.

                                      SCENE

Author: The three little kittens

               Lost their mittens,

               And they began to cry.

*ЗвучитьмелодіяMiMiMi

1stKitten: Oh, Mother dear,

2ndKitten: We very much fear.

3rdKitten(crying): That we have lost our mittens!

Cat: Lost your mittens,

You  naughty kittens!

        Then you will have no pie.                 (The Kittens run away)

Author: The three little kittens

              Found their mittens,

              And they began to cry.                 (The Kittens run in)

Three little Kittens(together):Oh, Mother Dear,

1st Kitten: (showing the mittens): See here,

2nd Kitten (showing the mittens): See here,

3rdKitten (showing the mittens): See , we have found our mittens.

Cat: Oh, you’re good kittens!

        Put on your mittens,

        And you will have some pie.        (Gives them pies)

  But I smell a mouse close by.

(All together):Wesmell a mouse close by. Good- bye.(The Cat and Kittens leave the stage)

“Three little Piglets”
 

 


1: Well done! You all understand that family is very important for everybody

2. Now you’ll see it in a play which the pupils of the 3rd form prepared

It is also about the family of three little Piglets.

                                                                                                       

I am Niff-Niff

I am Naff-Naff

IamNuff-Nuff

               (берутьсязарукиіспіваютьпісеньку)

Pig1: I have a house of grass

Pig2:  I have a stick house.

Pig3:  I have a  brick house.

*Who’s afraid of big bad wolf

*Мелодія Wolf

Wolf:  My name is Wolf.

 Niff-Niff let me come in.

Niff-Niff:  Go away ,bad Wolf.

Вовкстукаєбудиночокпадає

Wolf: Let me in Naff-Naff.

Naff-Naff: Go away, bad Wolf

Wolf: Nuff-Nuff let me in.

All:Goaway

Вовкдмухає, протедаремно

*The more we are together (Дітиспівають

Stage 7 «Wax museum»

(pupils of 11th form)

Екскурсіядо

музеювосковихфігур+концерт

АсейчасмысваминаходимсявмузеевосковихфигурМадамТюссо.Здесьмногоизвестныхзвёзд

1.Rihanna “Umbrella”

2.Bob Marley “Don’t worry”

3.Boney M “Sunny”

4.Eagles “Hotel California”

5.No doubt “Don’t speak”

6.Status QWO “You’re in the army now”

7.Eurythmics “Sweet dreams”

8.Modern talking “Cheri Cheri lady”

9.Spice girls “Spice up your life”

10.Wewillrockyou

Итак, мыхотелипоказатьэтиммероприятием, чтоанглийскийязик-этоважныйпредмет. Еслизнатьанглийскийязик, томожно:

-пониматьсодержаниепесен, стихав, сказок

-общатьсясиностранцами

-путешествовать

-непопадатьвсмешныеинеловкиеситуации

-хорошоучится

-вбудущемпомогатьсвоимдетям

-получитьсовременнуюпрофессию

-свободнопользоватьсякомпьютером

Учитель:     Andnowwhatwouldyousay

Ученик:        Ok. I was wrong. Now I understand that English is very useful and important.

 Let's learn English!!! Everybody come on 

*Good-bye songThe end


 

Внеклассное мероприятие "Для чего я изучаю английский язык?

Внеклассное мероприятие "Для чего я изучаю английский язык?

Цель : мотивироватьучащихсяизучатьанглийскийязикиправильнопользоватьсяимприживомобщении ; подвестикосознаниюнеобходимостииважностиизученияанглийскогоязыка , какодногоизсамихраспространённыхязыковвмире ; пополнятьсловарныйзапас , тренироватьвдиалогическойимонологическойречи

Цель : мотивироватьучащихсяизучатьанглийскийязикиправильнопользоватьсяимприживомобщении ; подвестикосознаниюнеобходимостииважностиизученияанглийскогоязыка , какодногоизсамихраспространённыхязыковвмире ; пополнятьсловарныйзапас , тренироватьвдиалогическойимонологическойречи

Автор : Ukrainian tourists The couple arrived at the resort

Автор : Ukrainian tourists The couple arrived at the resort

СЛАЙД 2 Fromthe other side this machines can think too much

СЛАЙД 2 Fromthe other side this machines can think too much

SIGHTSEEING TOUR. G.-I

SIGHTSEEING TOUR. G.-I

Вчитель : Petro, if you know

Вчитель : Petro, if you know

Well done! You all understand that family is very important for everybody 2

Well done! You all understand that family is very important for everybody 2
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.05.2021