Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку «Jeopardy!» для обучающихся 5 класса
Уразбахтина Элина Нафисовна,
учитель «МАОУ СОШ №32»,
город Стерлитамак
Цель: закрепление изученного лексического и грамматического материала.
Задачи:
Образовательные: расширять лингвистический и страноведческий кругозор учащихся; активизировать интеллектуальную деятельность через использование формы игры.
Развивающие: развивать познавательную активность и умения применять полученные знания в новой коммуникативной ситуации; логическое мышление; интеллектуальные и творческие способности; формировать мотивацию к изучению английского языка.
Воспитательные: развивать умение работать в команде; воспитание культуры общения.
Используемые материалы и оборудование: мультимедийный проектор, компьютер, презентация игры (PowerPoint), интерактивная доска, аудио-техника, письменные принадлежности.
Ход мероприятия
Teacher: Hello, boys and girls! I’m lad to see you. Do you like playing games? Today you have a chance to take part in our game.
Each game has its own rules and our game has too. Please listen to them carefully. We have 6 categories (A missing verb, find the mistake, sounds, make up a question, vocabulary and riddles). Each category contains 6 questions of 50,100,150,200,250,300 points. It depends on the difficulty of the question. You choose the category and the question. The captain of the team reads the question aloud. You have 30 seconds to think about answer. If you give a right answer, you will get the points. If you give the wrong answer the other team has the opportunity to give their answer. If the answer is incorrect nobody gets points.
There are Auction questions. If a team chooses this question it has to make a stake to play in the game, otherwise the question can be “re-bought” by the other team.
There is a “A Pig in a Poke”. The team can answer the question or give it to the next team.
The team which will have the most points is a winner.
A missing verb 50 |
Find the mistake 50 |
Sounds 50 |
Make up a question 50 |
Vocabulary 50 |
A riddle 50 |
A missing verb 100 |
Find the mistake 100 |
Sounds 100 |
Make up a question 100 |
Vocabulary 100 |
A riddle 100 |
A missing verb 150 |
Find the mistake 150 |
Sounds 150 |
Make up a question 150 |
Vocabulary 150 |
A riddle 150 |
A missing verb 200 |
Find the mistake 200 |
Sounds 200 |
Make up a question 200 |
Vocabulary 200 |
A riddle 200 |
A missing verb 250 |
Find the mistake 250 |
Sounds 250 |
Make up a question 250 |
Vocabulary 250 |
A riddle 250 |
A missing verb 300 |
Find the mistake 300 |
Sounds 300 |
Make up a question 300 |
Vocabulary 300 |
A riddle 300 |
Let's start the game. Well, team… has the first turn. Which question box will you open?
A missing verb
50 My father ___ a teacher.
100 ____ you like to play with your friend?
150 She ___ not got a pet.
200 Вопрос - аукцион. Придумать 5 пар слов с противоположным значением.
250 The elephants ___ not small.
300 Are you a pupil? Yes, I ___ .
Find the mistake
50 Tom swim.
100 You can listen to music today?
150 Do Mike eat sweets?
200 I like go to the park.
250 Вопрос - аукцион. Name 15 animals.
300 The cat don’t like bananas.
Sounds
50 Вопрос - аукцион. Recite any poem in English.
100 В каком слове есть звук [ɪ]: pilot, hi, friend, he, his.
150 Кот в мешке. Скажите, что это не так: I want to be a pilot.
200 Соедините звуки и слова: [ʌ], [æ], [ɔ:], [ɪ], [e] - red, funny, little, tall, black, sunny, fat, short.
250 Есть ли в слове think звук [ð] ?
300 Are you a pupil? Yes, I ___.
Make up a question
50 из данных слов: do, go, on, you, to, Saturday , school ?
100 Кот в мешке. Назвать по-английски продукты на рисунках (учитель показывает карточки с продуктами).
150 к данному ответу: Yes, I am.
200 к данному ответу: No, I haven’t.
250 к данному ответу: No, I am not.
300 Translate into English: Когда твой день рождения?
Vocabulary
50 Кот в мешке. Translate into English: Я люблю играть с собакой.
100 Кот в мешке. Найдите лишнее слово: mouth, feet, hair, ears, face, nose, teeth.
150 Перепиши предложения, используя заглавную букву там, где необходимо:
my birthday is on the third of october. does tom live in moscow ? may I have some coffee, miss chatter? jack is from great Britain.
200 Выбери подходящие по смыслу слова:
I have got (green, ten, a friend). His name is (cat, Jess, Bill, jump). He is (a boy, eight, like). Bill is from (America, me, a bird). He is a good (boy, friend, girl).
250 Заполни таблицу:
can |
cannot |
can’t |
do |
do not |
|
does |
|
doesn’t |
|
|
haven’t |
has |
|
|
is |
|
|
are |
|
|
300 Какая команда найдет больше глаголов?
b |
l |
o |
w |
a |
n |
t |
c |
l |
e |
a |
n |
a |
m |
o |
w |
a |
t |
c |
h |
a |
m |
a |
g |
e |
t |
o |
k |
e |
s |
o |
r |
i |
d |
e |
s |
h |
a |
v |
e |
o |
n |
Riddles
50 It is not big. It is red, yellow, green and black. It lives on the farm. It can fly and sing. (a cockerel)
100 It is big and strong. It is grey. It can run and swim. It lives in Africa. (an elephant)
150 She is nice and pretty. She is smart. She can read, write and count. She lives in the house. (A girl, Alice)
200 It is green. It isn’t big. It isn’t strong. It can jump and swim. It lives in the forest and in the river. (A frog)
250 It is nice. It is grey, black, white. It can jump well. It can’t swim. It lives on the farm. (A rabbit)
300 It is strong. It is angry. It is long. It lives in Africa. (A crocodile)
Our time is over. Let’s count all your points. The winner is…Congratulations!
Используемая литература
1. Боброва Л. В. Классные идеи для классного руководителя. Методические разработки для классных руководителей и организаторов внеклассной работы. М, 2009. 416 c.
2. Верещагина И.В., Притыкина Т.А. Английский язык. 3 класс. Просвещение, 2019.
3. Максимова, Т.Н. УГ 3 кл. Классные часы / М.: ВАКО, 2016. 256 c.
4.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.