Your first program
Оценка 4.9

Your first program

Оценка 4.9
Компьютерные программы +6
doc
информатика
8 кл
15.03.2019
Your first program
открытый урок по трехъязычию по предмету информатика. Материал полезен для молодых специалистов в казахской школе по предмете информатика. можно использовать как краткосрочный план по предмете информатике. открытый урок по трехъязычию по предмету информатика. Материал полезен для молодых специалистов в казахской школе по предмете информатика. можно использовать как краткосрочный план по предмете информатике.
Your first program.doc
Tashkenbayev N.T Күні: Сынып: 01.03.2019 8 A Learning objectives Lesson objectives Thinking level Assessment criteria Language target Methods National morality Interdisciplinary  communication Pre knowledge Lesson period  Start of the lesson 10 min Шебер сынып/Master class School­liceum Zhaushikum  Attended:12 Didn`t attend: 12 Your first program 3.1– distinguish between the concepts of "programming system" and  "programming languages"; 1. Define meaning of IDE 2. Learn how to create first program 3. Learn how to output text 4. Learn how to output mathematical statements To know, to understand, to use.  1. Create first program 2. Create program that will output text 3. Create program that will output combined mathematical statement  & text Knows and uses following terminology: Compiler, IDE, Mathematical statement, Output.  «Brain storming»,  “Work in pairs” To use effective ways of interpreting information Math, English, IT 3.1 – distinguish between the concepts of "programming system" and  "programming languages"; Lesson plan Activity Resources Presentation, active board 1. Repeat terminology with Kahoot! 2. «Brain storming» method: Reviewing last topic: 1. How many parts in a computer program? 2. Give an example on IPO 3. Why do we learn computer programming? 4. What is a programming languages? 5. What kind of programming languages do you know? 3. Explaining new topic Midsession 27 min Presentation, COMPILER SYNTAX PHRASE ITEM DOUBLE QUOTES SEPARATING MATHEMATICAL STATEMENT TO MODIFY SOURCE КОМПИЛЯТОР СИНТАКСИС СӨЗ ТІРКЕСІ ЗАТ ҚОС ТЫРНАҚША БӨЛЕТІН МАТЕМАТІКАЛЫҚ МӘЛІМДЕМЕДЕ ӨЗГЕРТУ БАСТАПҚЫ              IDE (Integrated Development Environment) is software that  contains basic developer tools needed to write and test software. Code editor Debugger Compiler ­Why Python? ­What we can do on Python?  (video) A level Practice 1 Write a program that will display your name Descriptors Assessment criterion 1. Type a code Write a code 2. Run a code 3. Check a code Python program Practice 2 1. Write at least 5 commonds that will show information about  yourself 2. Try this code, change expressions print(“23+54=”, 23+54) Assessment criterion Create a program that  outputs text on separate  lines 1. Type a code Descriptors 2. Run a code 3. Check a code  B level Practice 3     Create a program that will solve the expression and outputs in given format Presentation  1. 123*56 =  2. 23 + 45 + 54 =  3. 2315 ­ 562 + 457 =  Assessment criterion Create a program that will  solve the expressions and  output in given format Descriptors 1. Type a code 2. Run a code C3.Check a code         Warmup http://silentteacher.toxicode.fr/  Activity 1. print(helloworld) 2. (print”how tall are you?”) 3. (‘Game Over’) 4. print(‘Game Over”) 5. print(‘Bob’s car has 4 wheels’) http://silentte acher.toxicod e.fr/  Colorful stickers Concluding the lesson 2 min      Hometask 1 min Learn by heart terminology 1. Greeting ­Hello. Good afternoon children. How are you? I am little bit afraid, because I spend the master class for the first time. Sit down please. So, let’s starts the our lesson. 2. Divided groups. Please, all come to me.  First let's raise our spirits. Now, gays standing opposite each other. Now, with help of the program we are dividing into two groups. The name of the  program The Hat. Ok let`s start. This program will choose you.  Ok. In the first group is … and in the second group is… 3. Repeat last lesson. Repeat last lesson through the site Kanhoot.it Now  I will give each group the words you need to find their translation. So everything is working. Now switch places and check the works. go ahead “Brain storming”  method. Reviewing last topic: 1.How many parts in a computer program? 2. Give an example on IPO 3. Why do we learn computer programming? 4. What is a programming languages? 5. What kind of programming languages do you know? go ahead 4. Explaining new topic: let's remember these words, they are still useful 5. let's watch a short video. You liked the video. I hope  is clear go ahead Practice work.  go ahead On this we finish the lesson. Thank you very much students, Well done! I hope you enjoyed the lesson today. Goodbye.   Good morning students and good morning guests! Welcome to our lesson. Before the  starting lesson I want to ask some questions for you. It’s very easy questions not  difficult. The first question is What’s the weather like today?­today is sunny or rainy  weather Ou, good. Excellent. The second question is  What date is it today? –Right you are. today March 1, 2019 If you are ready for today's lesson, let's start our lesson. To repeat the last lesson, I will  give you the terms from the last lesson and you should find a translation. let's remember the new words that will be met in the lesson Let’s do two tasks in python for understanding. Let’s do practical tasks on computer in a program python. you have to bring me one of the emoticons.

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program

Your first program
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.03.2019