ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.
Оценка 5

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

Оценка 5
Руководства для учителя
docx
английский язык +1
Взрослым
24.03.2018
ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.
Предлагаемый материал представляет собор подборку наиболее типичных тренировочных заданий для подготовки к участию в предметной олимпиаде. Задания могут быть также использованы и на уроках по предмету для закрепления знаний по соответствующей теме. Для всех заданий даны подробные решения. Также указана система оценки выполненной работы.
английский язык - 9.docx
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС. Комплект заданий олимпиады включает задания по определению основных языковых компетенций учащихся: лингвистической, коммуникативно­речевой и социокультурной (уровня Intermediate и Upper­Intermediate) – и состоит из трех частей:  I. Reading. II. Vocabulary in Use (English in Use). III. Writing (Speaking). Каждая работа состоит из 65 пунктов и письменного задания. Правильное выполнение   каждого   пункта   задания   оценивается   в   один   балл  (всего   65 баллов).   Письменное   задание   оценивается  20   баллами,   включая   оценку правописания – 5 баллов, грамматические навыки – 5 баллов, содержание – 5 баллов,   форма   –  5   баллов  (всего   20   баллов).   Максимальное   суммарное количество баллов всей работы составляет 85 баллов.  Время выполнения работы – 4 академических часа (180 минут).  Задания   олимпиады   включают   материалы   из   российских   и   зарубежных изданий:  1. Журнал «Мозаика».  2. «Первое сентября» (Приложение к «Учительской газете»).  3. Тестовые задания по подготовке к ЕГЭ.  4. «FCE. Practice Tests – 2» OUP, by Mark Harrison.  5. «Fast Class» OUP, by Kathy Good.  6. «Grammar and Vocabulary for FCE» Longman, by L. Prodromou.  Инструкция для членов жюри: 1. Провести инструктаж учащихся перед началом выполнения работы. 2.   Участников,   замеченных   в   общении,   предупреждают   однократно   и удаляют из аудитории при повторном замечании.  3. Учащимся 9 классов разрешается пользоваться словарем за полчаса до окончания срока выполнения олимпиады.  4. В случае необходимости учащиеся могут выйти из аудитории. Время выхода   и   возвращения   отмечается   членами   жюри   на   письменной   работе учащегося.   Запрещается   покидать   аудиторию   более   чем   одним   учеником одновременно.  5. Члены жюри проставляют время сдачи работ по мере их выполнения. Работа не принимается, если сдается позже обозначенного олимпиадой срока. Т р е б о в а н и я   к оцениванию п и с ь м е н н о й   части задания Кол­во баллов Содержание, решение коммуникативной задачи 1 2 20–17 Коммуникативная  задача решена,  немногочисленные  языковые  погрешности не  препятствуют  пониманию текста  16–12 Коммуникативная  задача решена, но  лексико­ грамматические  погрешности при  использовании  языковых средств,  выходящих за  базовый уровень,  затрудняют  понимание текста 10–8 Коммуникативная  задача почти решена, но лексико­ грамматические  погрешности, в том  числе при  использовании  языковых средств,  составляющих  базовый уровень,  затрудняют  понимание текста Грамматика Лексика Форма 3 Ошибки практически  отсутствуют,  соблюдается  правильный порядок  слов. Допускается  незначительное  количество ошибок в  сложных  конструкциях.  Отсутствие  орфографических  ошибок  В работе имеется ряд  грамматических  ошибок, не  препятствующих  пониманию текста.  Допустимо несколько  орфографических  ошибок, которые не  затрудняют понимание Часто встречаются  грамматические и  орфографические  ошибки элементарного уровня, которые  порой затрудняют  понимание текста 4 Показано  хорошее знание и применение  уровневого  запаса лексики.  Хорошее знание  связующих слов  и выражений 5 Соблюдается  деление  текста на  предложения. Четко  обозначены  параграфы  логических  связей  Эффективно и  правильно  использовано  достаточное  количество  лексики при  отдельных  неточностях в  употреблении  слов Использован  ограниченный  запас слов,  недостаточно  соблюдаются  нормы языка Соблюдается  деление  текста на  предложения, но деление на параграфы не всегда  правильно  обозначены Логические  связи не  соблюдены.  Вступление и  концовка не  четко  обозначены 1 7–0 2 3 Коммуникативная  задача не решена,  понимание сильно  затруднено Большое количество  грамматических и  орфографических  ошибок Окончание табл. 5 Форма  высказывания не соблюдена 4 Отсутствие  необходимого  запаса лексики,  неумение  выразить свои  мысли при  помощи  языковых  средств базового уровня Т р е б о в а н и я   к оцениванию у с т н о й   ч а с т и   задания Кол­во баллов 1 Содержание,  решение коммуникативной задачи Грамматика Лексика 2 3 4 15–13 Коммуникативная задача решена,  немногочисленные  языковые погрешности  не препятствуют  пониманию  высказывания 12–10 Коммуникативная задача решена, но лексико­ грамматические  погрешности при  использовании языковых  средств, выходящих за  базовый уровень,  затрудняют понимание  высказывания 9–7 Коммуникативная задача почти решена, но  лексико­грамматические погрешности, в том  числе при использовании языковых средств,  составляющих базовый  уровень, затрудняют  понимание высказывания Ошибки практически  отсутствуют,  соблюдается правильный порядок слов.  Допускается  незначительное  количество ошибок в  сложных конструкциях В высказывании имеется  ряд грамматических  ошибок, не  препятствующих  пониманию  высказывания  Показано хорошее знание и применение уровневого запаса лексики. Хорошее знание связующих слов и  выражений Эффективно и правильно использовано  достаточное количество  лексики при отдельных  неточностях в  употреблении слов Часто встречаются  грамматические ошибки  элементарного уровня,  которые порой  затрудняют понимание  высказывания Использован  ограниченный запас слов, недостаточно  соблюдаются нормы  языка 1 2 Менее 7 Коммуникативная задача не решена, понимание  сильно затруднено Окончание табл. 3 4 Большое количество  грамматических ошибок, затрудняющих  понимание высказывания Отсутствие  необходимого запаса  лексики, неумение  выразить свои мысли при помощи языковых  средств базового уровня Время выполнения работы – 4 часа. Вариант I Task I. READING. You are going to read the text. For questions 1–6 chose the answer A, B, C or D which you think fits best according to the text.  THE WORLD OF NATURE 1.  People have always affected Nature. But during the last two centuries due to the development   of   industry   human   has   transformed   the   environmed   radically. Satellite observations of the Earth have revealed that 60 per cent of land surface is damaged by industrial agricultural and other human activities.  2.  The world has over 9 million square km of forests. This is a lot of trees, and also a lot of different species of trees. But they are disappearing fast. In many of our towns there are streets or areas where the names remind us that forests have been cleared to make place for us to live. Every day we see paper and cardboard – both made from wood – being used up. We see different kinds of wood being used in furniture and in other ways. Every year over 100,000 sq. km of forest is badly damaged that it is very hard for it to recover.  3.  At this rate, by the time you are as old as your grandparents are now, all the forests on earth could be destroyed. In fact, the rate of destruction is increasing, so in only just over thirty years there will be very little forest left in most areas. This includes rainforests in Madagascar, Ecuador, Amazonia, Cameroon, the Himalayas and the Philippines.  4.  Development of industries often means the destruction of the natural habitat of rare plants and insects. The power station in the UK are responsible for causing acid rain not only in Britain but elsewhere in Europe. More than 450 mln of Britain’s these are affected by acid rain. 5.  The world is also experiencing a permanent decline in water quality and water availability. In a lot of places water supplies are poisoned with toxic chemicals and nitrates. Waterborne disease kill 10 million people a year.  6.  Can we preserve the life? Can we preserve the quality of life necessary for future generations? When we are sick we try to take care of ourselves. There is nobody but us, humans, to take care of the Earth that is sick because of our actions. Can we do something? YES, we can. And we are the only life form that is able to destroy our life support system. But we are sensible beings and we can maintain life Earth for the many generations to come. 1. The environment is spoiled because of __________ .  A. the mismanagement in history and agriculture.  B. the people’s disability to make true observations.  C. the amount of satellites in space.  D. the industrial progress.  2. Forests are disappearing fast because __________ .  А. people damage them badly.  В. people prefer furniture made of wood.  С. there are very few species of trees.  D. we don’t know how to make paper and carboard.  3. All the forests on Earth can disappear __________ .  А. except the rainforests.  В. if the rate of destruction increases.  С. if your grandparents don’t sovle this problem.  D. if people use furniture.  4. The reason for acid rain is __________ .  А. not in Britain but somewhere else in Europe. В. Britain’s trees.  С. Rare plants and seeds.  D. Power plants.  5. The quality of water __________ .  А. is getting better.  В. is getting worse.  С. doesn’t change.  D. doesn’t tell on people’s health.  6. People can preserve life on the Earth as __________ .  А. they can look after themselves.  В. they have ruined their life support system.  С. they can act reasonably. D. they are human.  Task II. VOCABULARY IN USE.  1. Error correction.  In most lines of the following text, there is one unnecessary word. It is either grammatically incorrect or it doesn’t fit in the sense of the text. For each numbered line 1–15, write the unnecessary word in the space. Some lines are correct. Indicate these with a tick (v). The exercise begins with two examples.  0 00 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 After a few minutes, the car stopped in front of a large hotel. The driver who opened the door, and said, «Please, follow me». They went up in to a lift Then there was a long corridor with two or three  doors. Although, it seemed strange, so that the car hadn’t  taken her to her aunt’s house, Diana who wasn’t surprised. Her aunt who she was very rich, owned several large hotels, which she often stayed in them. I suppose she felt  so very bored at home that she decided to stay here.  «Please, can wait here, will you?» said the driver and disappeared into a room at the end of the corridor. The seemed to be a lot of people that in one of the rooms. Then the driver, who he hadn’t been gone long, came back at and asked Diana to follow him. They went into a large room full of people, who all started clapping. There was a poster that it said, «Diana Harris, Supermodel». «Oh, dear», said Diana, «I think so there’s been a mistake» …v… ..who.. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. …….. 2. For questions 1–15, read the text below and decide which answers A, B, C or D best fits each space. There is an example at beginning (0).  0 A gone          B brought          C taken          D come E­mail or Snail Mail?  Modern   technology   has   …   (0)   about   enormous   improvements   in communications and yet many people are still very worried … (1) using the latest computers technology. I am often … (2) to meet colleagues who still don’t know what the ‘e’ in e­mail stands for and they are to … (3) to ask. They assumed you have to be skilled … (4) computers to send a message via e­mail but in fact it is … (5) thing in the world. It is also … (6) to send an e­mail message … (7) to send an ordinary letter or a ‘snail’ message which also takes … (8) longer. An e­mail message is only … (9) more expensive than a local telephone call to sent; on top of call itself you also have to pay a fee to your ‘server’. If you send a letter by … (10) mail   it   will   take   a   couple   of   days   to   get   there   whereas   an   e­mail will not take … (11) than a few seconds. Once you become … (12) to using the system you will be … (13) at how much more … (14) it is than other means of communication. Of course, before you have access to e­mail, you will need a fairly … (15) computer, which can be quite expensive.  1. A for 2. A surprising 3. A embarrassing 4. A about 5. A simpliest 6. A cheaper 7. A as 8. A much 9. A little 10. A second­hand 11. A more long 12. A capable 13. A amazed 14. A confident 15. A strong  B about B irritating  B embarrassed B into  B the more simple B more cheaper B than  B more B slightly  B low­paid B longest  B accustomed  B puzzled B certain  B great  C at C surprised  C tired C to  C simple  C cheapest  C that  C as  C less  C part­time  C as long  C clever  C experienced  C efficient  C powerful  D with as D irritates  D tiring  D in  D the simplest D the cheaper  D from  D lot D least  D first­class D longer  D good  D pleased  D skilful  D large  3. Read the sentences below and decide which answer A, B, C or D best fits each blank.  1. … nothing interesting to show you.  A. It isn’t    B. It is    C. There isn’t    D. There is.  2. Nick apologized … Tom … stepping on his toe.  A. before/about    B. before/for     C. to/for    D. to/on. 3. Let me give you … advice.  A. a few    B. a little    C. few    D. many 4. I didn't know if he needed any help. ... ... . A. So did I    B. Neither did I    C. So didn’t I    D. Neither didn 't I 5. ... President of... United States lives in ... White House in ... Washington D.C. A. ­, the, the, ­     B. ­, the, ­, the    C. ­, ­, the, the    D. the, the, the, ­ 6. 1 have my English class ... Monday morning.  A. in    B. at    C. for    D. on 7. ... lovely music! A. What a     B. How a     C. What     D. How 8. Have you ever watched the sun ...? A. raise     B. rise     C. is rising     D. is raising 9. ... was still a day to spare. A. There     B. It     C. This      D. These 10. She wasn't a bright student. He had to help her a lot, ... he?  A. hadn’t     B. had     C. didn't     D. did 11. Either John ... Mary ... my book. A. or, have       B. or, has     C. nor, have      D. and, has 12. When I arrived ... New York the night was still young.  A. to     B. in     C. at     D. ­ 13. Old jokes .... A. always are laughed at      B. are laughed C. are laughed always           D. are always laughed at 14. He has read all the novels by Dickens ... Oliver Twist.  A. accept     B. besides     C. except     D. Beside 15. Look! An ambulance! There ... an accident. A. has been     B. was     C. had been     D. is being 16. The Chinese ... printing, not the Japanese. This invention is really great.  A. have invented    B. had invented    C. invented    D. were invented 17. Don’t worry. Everything ... by Monday.  A. will be done   B. will have been done   C. has been   D. was done 18. The kid ... looking at his parents as slaves. A. used to     B. was used to     C. was using     D. used 19. Roy ... his head against my shoulder and fell asleep.  A. lay     B. laid     C. lied     D. layed 4. Word formation. Complete each sentence with the correct form of the word given at the end. As you do the exercise think about the kind of word that is needed in the sentence ­ verb, noun, or adjective. Be careful, because in some cases you will need a negative form. 1. The table is two metres in… 2. She looked at him in … when he told her the terrible news.  3. Our … was delayed due to technical problems.                  4. 1 could only get tickets for the afternoon …  5. 1 was not very much … By his so­called comedy act.  6. There was … all over the floor after he cut himself shaving.  7. One of my most … hobbies is playing a musical instrument. 8. We could hear loud ... coming from the flat downstairs.   9. He kept the children amused with his … stories.   LONG BELIEVE FLY PERFORM IMPRESS BLEED ENJOY LAUGH 10. It is so … to sit by the sea and watch the dolphins playing.      HUMOUR PEACE Task III. WRITING. You are studying English at a language school in London and living in a house with some other students. Your parents have some English friends who live near London, and they want to come and visit you. Part of their letter is given below. Read carefully their letter and look at the map and the picture of your house. Then   write  back  to   them,   inviting   them   to   visit   you   at   a   suitable   time,   and describing how to get to your house and ­what it looks like from the outside. ... and we've told your parents that we will be happy to give you any help you need while you are here. It's good to hear that you've already found a house to live in while you are here. In fact, we'll be in London next weekend. Would that be a good time for us to drop in on you. If that suits you, could you suggest a time for us to come round, and tell us how to find your house? Are you near a tube station? If so, let us know which one, and how to get from there to your house. We look forward to hearing from you, and hope to see you at the weekend. (Sunday afternoon.) With best wishes Sue & Paul Write a letter of 120­140 words in an appropriate style. Ответы и указания к варианту I Task I. READING. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 6 баллов.)  KEY:  1­D. 2­A. 3­B. 4­D. 5­B. 6­C. Task II. VOCABULARY IN USE. 1. Error correction. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 15 баллов.) 1 to   2 then   3 so   4 who   5 she   6 them   7 very 8 can   9 v 10 that   11 he 12 at  13 v  14 it  15 so. 2. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 15 баллов.) 1­B. 2­C. 3­B. 4­D. 5­D. 6­A. 7­B. 8­A. 9­B. 10­D. 11­D. 12­B. 13­A. 14­C. 15­C. 3. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 19 баллов.) 1­D. 2­C. 3­B. 4­B. 5­D. 6­D. 7­C. 8­B. 9­A. 10­C. 11­B. 12­B.13­ D. 14­C. 15­ A. 16­C. 17­B. 18­B. 19­B. 4. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 10 баллов. Ошибка в правописании оценивается в 0 баллов.) 1. length   2. disbelief    3. flight       4. performance      5. impressed  6. blood   7. enjoyable   8. laughter   9. humorous         10. peaceful Task III. WRITING. (Всего 20 баллов.) Spelling  5 Grammar  Content  5 Form Общая сумма баллов работы – 85. 5 5 Вариант II Task I. READING. Read the article and for questions 1–5, choose the best answer, A, B, C or D. WHAT DO THE STARS EAT? Film stars are everyone's favourite subject. People love to talk about what they are wearing and how much money they make. But have you ever wondered about what they eat? Chefs and caterers on film sets have their answers. "Every actor has different eating habits," says chef John Sharp. "Some stars love meat, while others are strict vegetarians, who don't eat meat, eggs, or fish. Some stars love junk food, while others are constantly on a diet and eat only healthy foods". Ninety­nine percent of the time, actresses are on a diet and insist on eating only low­fat foods. During the filming of Now and Then Demi Moore ate nothing but Basmali   rice,   steamed   baby   spinach,   green   beans   with   lemon,   and   turkey sandwiches on whole meal bread. During the filming of Twister, Helen Hunt only ate low­calorie foods, including poached eggs, dry toast, and steamed brown rice with vegetables. Other stars love to eat junk food, and never count calories during their meals. Eddie   Murphy's   favourite   food   is   Kentucky   Fried   Chicken.   Woopie   Goldberg doesn't worry about how healthy her diet is, and loves fatty bacon sandwiches with lettuce, mayonnaise and lots of butter. One thing for sure is that cooking for the stars is never easy, because they are often fussy eaters. 'They want food fixed exactly the way they like it and always have something to complain about" says caterer Susan Tate. Bill Murray won't eat watermelon with seeds in it, and Mickey Pourke insist in freshly­squeezed carrot juice twice a day, but he won't drink it if it sits for more than six minutes. Cooking for the stars is hard work, but few of these caterers ever think about changing jobs. "I love my work," says Susan Tate. "Where else can I see what Michelle Pfeiffer eats for breakfast or what Al Pacino has for a snack?" 1. Vegetarians don't eat... A. junk food B. vegetables C. meat D. healthy foods 2. Most actresses don't eat... A. low­fat foods  B. sandwiches  C. fatty foods  D. steamed vegetables 3. Who likes junk foods?  A. Eddie Murphy  B. Demi Moore C. Susan Tate  D. Bill Murray 4. Cooking for the stars is ...  A. boring  B. difficult  C. easy  D. scary 5. Caterers on film sets should ...  A. be fussy eaters B. prepare only healthy food C. change their jobs often D. fix food they way each stars like it Task II. ENGLISH IN USE. 1. Error correction. In most lines of the following text, there is one unnecessary word. It is either grammatically incorrect or it doesn't fit in with the sense of the text. For each numbered line 1­15, write the unnecessary word in the space. Some lines are correct. Indicate these with a tick (v). The exercise begins with two examples. 0 The first advantage of air travel it is that it's            ..it… ...v… 00 quick. You can fly from Europe to Asia in a            ...... 1 few hours, and now with even faster planes, it 2 is getting quicker. It is very much easy to travel            ......                      ...... 3 by plane; your luggage is looked after and all what            ...... 4 you have to do is to enjoy of your meal. Your            ...... 5 comfortable seat is reserved and there is a good             ...... 6 service from the staff. Another point in favour is so  7 that it is quite cheap also for long­distance flights.                      ...... 8 On the other hand, flying has some disadvantages.                     ...... 9 Perhaps the first is that you are fly directly            ......            ...... 10 to your destination and you have no feeling of 11 travelling yourself from one country to another.            ......            ...... 12 Another point is that because air travel is so 13 quick, people suffer from the tiredness; so they            ...... 14 save time travelling but waste it about recovering.                      ...... 15 One other problem is that fog can already delay            ...... you and then all the advantage of speed is lost. 2. Read the sentences below and decide which answer A, B, C or D best fits each blank. 1. Can I give you ... advice. A. the     B. an     C. ­     D. these  2. I didn't know if he needed any help. ... ... A. So did I     B. Neither did I     C. So didn't I     D. Neither didn't I 3. Either John ... Mary ... my book. A. or, have     B. or, has     C. nor, have     D. and, has 4. When I arrived ... New York the night was still young.  A. to     B. in     C. at     D. ­ 5. The Chinese ... printing, not the Japanese. This invention is really great.  A. have invented   B. had invented    C. invented   D. were invented 6. He has read all the novels by Dickens … Oliver Twist. A. accept     B. besides     C. except     D. Beside       7. I have my English class ... Monday morning.  A. in     B. at     C. for     D. on 8. … nothing you can do about it. A. It is     B. There is     C. There are     D. This is 9. When I came back, a new metro line ... A. was being built     B. had built     C. was building     D. has been built 10. He ... down and broke his head in the ditch near the road. A. fall     B. felt     C. fell     D. falls 11. This old town is famous for … beautiful architecture.  A. it is     B. its     C. it's     D. his 12. Nobody could make him ... the truth. A. to tell     B. speak     C. say     D. tell 13. Alice asked me how ... with my English. A. was I getting on     B. did I get on  C. I was getting on     D. I am getting on 14. Ted has been happy ... they came to San Francisco. A. before     B. till     C. since     D. when  15. I don't know how many books … in the bookcase. A. are there     B. is there     C. there is     D. there are 3. Complete these sentences with the correct form of the words at the end of the sentence. 1. My friends think men who knit are very... FUN 2. One of my most ... hobbies is playing a musical instrument.                     PLEASE 3. It gave me such … to hear of your success. 4. We could hear loud … coming from the flat downstairs.            LAUGH 5. The ... asked us to smile at the camera. PHOTOGRAPH ENJOY               HUMOUR 6. He kept the children amused with his … stories. 7. The readers liked this … story.                                                 DELIGHT 8.1 don't find jokes about sick people at all …                                AMUSE 9. Paul was … as he skate­boarded down the steps. 10. It is so … to sit by the sea and watch the dolphins playing                      GRIN  PEACE Task III. SPEAKING. 1. Volgograd is your native town. Try to convince a foreign guest that it is worth visiting. What places of interest will you include into your itinerary and what will be a starting point of the tour? Will you tell him about the glorious past of our hero­city? 2. What would you tell your foreign friend about your family, your interests and pastime? 3. You host a student from Britain. What would you tell him (her) about our city? 4. You are lucky to be the guide of your school. Tell your foreign friends about it, don't forget to tell about your teachers, your class, the subjects you learn. 5. Tell about one of Russian holidays. Ask if they have the same in Britain? 6. Your foreign friend is interested in Russian culture. Tell him about Russian customs and traditions.' 7. Have you got a friend? Do you have much in common? Why are you friends? 8. Show your foreign friend around the place you live in. Ask him (her) what is his place look like 9. You've got the opportunity to visit an English­speaking country. What would you like to see and why? 10. Tell about the most interesting trip you've ever had.  11 .There's a wide range of hobbies that people have. What about you what are you? What are you keen on? 12. Mass media play an important part in our life. What are they in your life? What   programmers   do   you   prefer   to   watch   or   to   listen?   Do   you   read   any newspapers? 13. Our capital is nearly 860. Your foreign friend wants to know what our capital looks like and why we are proud of it. 14. Tell what you know about one of the English­speaking countries, its history, traditions and culture. 15. What is a book in your life? What do you prefer to read? 16. What are advantages and disadvantages of living in the city and in the country? 17. What is sport in our life? What is it for you? What do you know about sport in Britain? It's not easy to choose a profession. What do you think can help you to make the right choice? 18. Today the contradictions between men and nature are acquiring a dramatic character. Is anything being done to save our planet? 19. Do you think there exist such things as youth problems and youth culture in this country? What causes them? What's your opinion? 20. Why are people so excited about the Internet? Do you agree that the Internet has changed our lives a lot? Are there any disadvantages? Ответы и указания к варианту II Task I. READING. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 5 баллов.) KEY: 1­C. 2­C. 3­A. 4­B. 5­D. Task II. ENGLISH IN USE.  Exercise 1. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 15 баллов.) 1. V   2. Much   3. What   4. Of   5. A   6. So   7. Also   8. V   9. Are  10. V    11. Yourself     12. V     13. The     14. About    15. Already Exercise   2.  (По   1   баллу   за   каждый   правильный   ответ   –   всего   15 баллов.)  l­C. 2­B. 3­B. 4­B. 5­C. 6­C. 7­D. 8­B. 9­A. 10­C. 11­B. 12­D. 13­C. 14­C. 15­ D. Exercise 3. (По 1 баллу за каждый правильный ответ – всего 10 баллов, орфографическая ошибка считается неправильным ответом.) 1. funny      2. enjoyable   3. pleasure   4. laughter     5. photographer 6. humorous 7. delightful  8. amusing   9. grinning   10. peaceful

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 9 КЛАСС.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.03.2018