5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Оценка 5

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

Оценка 5
Занимательные материалы +3
pptx
математика
5 кл—6 кл
24.06.2019
5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Публикация является частью публикации:
O’nli kasrlarni taqqoslash mavzusidagi ochiq dars ishlanma.pptx

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
KARMANA TUMANI 10­UMUMIY   O`RTA TA`LIM  MAKTABINING MATEMATIKA FANI O’QITUVCHISI  NING      FANIDAN  “O’NLI KASRLARNI TAQQOSLASH”    MATEMATIKA  MAVZUSIDAGI  OCHIQ  DARS ISHLANMASI KARMANA TUMANI 10­UMUMIY   O`RTA TA`LIM  MAKTABINING MATEMATIKA FANI O’QITUVCHISI  NING     MATEMATIKA  FANIDAN  “O’NLI KASRLARNI TAQQOSLASH”  MAVZUSIDAGI  OCHIQ  DARS

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Darsning maqsadi: Ta’limiy        Dars  jarayonida  o`quvchilarga  aralash sonlarni  qo’shish va ayirish   mavzusi  yuzasidan    tushuncha  berish.  O`quvchilarning  bilim, ko`nikma  va  malakalarini   oshirish. Tarbiyaviy       O`quvchilarni   vatanparvarlik  va  komil  inson  bo`lib   ulg`ayish  ruhida  tarbiyalash. Rivojlantiruvchi        O`quvchilarning  matematik  hisoblash  va  fikrlash   qobiliyatlarini  oshirish.  Ularning  tafakkuri  va   nutqlarini  o`stirish.

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
 . xujum”,”Diqqa tni  jamlash”,  “Aqlni   charxlash”,  “Kasrli jadval  jumbog’i”),  mustaqil  ish,   suhbat,  munozara­ bahs. Shakl: Kichik   guruhda,   jamoa  va   yakka   tartibda   ishlash Vosita:   Ko`rgazmali   qurollar,   tarqatma

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Darsning vazifalari               Mavzuga  oid  materiallar  bilan  ishlash  uchun   alohida  kichik  guruh   ajratish,  jamoa  bilan  suhbat  o`tkazib  o`quvchilarning   mavzuga  oid  bilimlarini   o`rganish,   suhbat  munozara  orqali  o`quvchilarning   mavzu  yuzasidan  xulosa   chiqarishlariga  va  chiqarilgan  xulosani  mohiyatini  tushunishlariga  erishish.                  Ular  bilimini  o`zlari  orqali  baholash. Kutilayotgan  natijalar:   o`quvchilar               O`qituvchi:­O`quvchilarning  oldin   olgan  bilimlari   asosida  ularning  faolligi   oshiriladi.    Qisqa    vaqt    ichida    mavzuni    barcha    erishadi.  O`quvchilarning    o`rganishi, fikrlashi, darslikdan   tashqari   manbaalar        bilan    ishlashi    uchun      imkoniyat    yaratib,        dars    vazifalarini    amalga  oshiradi.    o`zlashtirishga    mustaqil  O`quvchi:    ­Olgan    bilimlarini      yangi    bilimlar    bilan    boyitadi,    fikrlaydi,    mushohada  qiladi.  Jamoa    bilan    va    yakka    tartibda    ishlashni    o`rganadi,    nutqi  rivojlanadi,olgan  bilimi  asosida    jamoa  xulosasini    oladi.  Chiqarilgan      xulosani    mantiqan        to`g`ri      yoki    noto`g`riligini    anglab    yetadi.    ayta    Darsning vazifalari

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Darsning  rejasi:       1.Tashkiliy  qism               5­daqiqa           2.O`tilgan mavzu yuzasidan  savol­javob               7­daqiqa.           3. Yangi mavzu  bayoni               15  ­daqiqa                    4. Mustahkamlash 8­daqiqa (“Xotira mashqi”, “Aqliy                    xujum”,“Diqqatni   jamlash”, “Aqlni  charxlash”, “O`yla, izla, top” )           5.O`quvchilar bilimini  baholash                3­daqiqa                        6. Uyga  vazifa                     2­daqiqa                   7.  Xulosa

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
I. Tashkiliy qism:  O’quvchilar bilan salomlashildi. Davomat olindi.Uyga  vazifa so’raldi. Kunning  voqealari so’raldi. 9­ fevral  Zahiriddin Muhammad Boburning tavallud  topganligini 532 yilligini nishonlash  to’g’risida aytib  o’tildi. O’quvchilar g’azal va ruboiylar aytishdi.

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Zahiriddin Muhammad   Boburning  “ Boburnoma “  asarida  turli  yurtlarning  o’lchov birliklari keltirilgan .    Masalan , uzunlik o’lchov birliklari  sifatida qadam ( taqriban 70­75 sm),   qarich( 19­22sm), quloch (166­170)    ,barmoq (2 sm) ,tirsak (50­80 sm), gaz  (70 sm),  chaqirim (900 m ),  yig’och  (8km ) , qari (55sm) va musht (8sm )  kabilar ishlatilgan .  Massani o’lchash uchun  misqol (4 g),  Qadoq (410 g), pud (16 kg 380 g ),  botmon (163 kg 800 g ) kabi o’lchov  birliklari  qo’llanilgan.

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
II.O’tilgan mavzuni takrorlash: Kubning hajmi- To’g’ri kasr deb- ……… ….. Noto’g’ri kasr deb-………. O’nli kasr deb - ….. “Qoidani to’g’ri ayt” o’yini Natural son deb­………… Kesma deb­………… Nur deb­……. Harfiy ifoda deb­…… Tenglama deb­………… (a+b)*c=a*c+b*c   ­……….. Formula deb­…………. To’g’ri to’rtburchak yuzi­….. To’g’ri  burchakli parallelepiped uchi,  qirrasi, yog’i­………… Kub sirtining yuzi­ ………

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
YANGI  MAVZU  BAYONI                               O’nli kasrlarni taqqoslash    Agar  o’nli kasrning o’ng tomanida  turgan  nol olib tashlansa   yoki   kasrning o’ng  tomoniga  nollar  yozilsa  berilgan  kasrga teng  kasr hosil   bo’ladi. 0,43=0,43000=0,43000000 31,00=31,0=31. 1­misol: 4,54  va  6,9 o’nli kasrlarni  o’zaro taqqoslaylik:    Oldin ularning verguldan keyingi o’nli raqamlari sonini tenglashtiramiz.   4,54=454/100      6,90=690/100 Kasrlarning maxrajlari teng  qaysi birining surati katta bo’lsa  shu kasr   katta bo’ladi:   4,54<6,90    ya’ni 4,54<6,9       Ikkita o’nli kasrni o’zaro  taqqoslash uchun : - Oldin  ulardan birining o’ng tomoniga  nollar yozib ularning verguldan  keyingi raqamlari soni tenglashtiriladi; - So’ng vergullar tashlab yubariladi va hosil  bo’lgan  natural  sonlar   o’zaro taqqoslanadi.     Sonlar nurida katta o’nli kasr kichigidan   o’ngda , kichik o’nli kasr esa  kattasidan chapda  yotadi.  0,3<0,4<0,6.

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
MUSTAHKAMLASH 8­misol: Miqdorlarni taqqoslang:  a) 98,52m    > 65,39m b) 149,63 < 150,08 c) 3,55  c <3,61  c d) 6,781 soat > 6,718  soat  e) 0,605 t < 691,3 kg  f) 4,572 km <4671,3m g) 3,835ga > 383,7 a  h) 7,521 litr < 7538sm  3

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
11­ misol:  O’nli  kasrlarni o’sib borish tartibida joylashtiring                                                a) 1,708;  0,98; 4,708;  13,2;  7,613;   b) 0,02;  3,02 ; 0302; 0202;  0,0302; 20,3 0,99;  1,123

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
MATEMATIKA  FANIGA   KERAKLI      O`QUV  QUROLLARI  I CH A M L I I O` CH I CH CH R D A A Q A Z ` G` G` R T F

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
AMALLARDA  SONLARNING  NOMLANISHI Q A Y R I L O` SH I L U U Y I G` I V V K I D N CH CH O` CH P A Y I I V U T N M I B O` L I A

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Shakllarning nomi U T O` R T CH B U R B A Y L CH U A N A A R T E Y K CH T I B U A K A CH R K

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
KELGUSI REJALAR: O`qituvchi:-Yangi pedagogik texnologiyalarni o`zlashtirish va darsda tadbiq etish, takomillashtirish. O`tilgan darsni tahlil qilish, o`z-o`zini baholash, mavzuni yangi materiallar bilan boyitish. Mavzuni o`tishda samarali metod va usullarni shakllantirish. O`quvchi:- O`z fikrini ravon bayon qila olish, o`tilgan mavzu yuzasidan to`g`ri va mustaqil fikr yurita bilish. Shu mavzuga doir qo`shimcha materiallar topish va ularni o`rganish. O`zining va jamoaning mavzu haqidagi xulosalarini mantiqan to`g`ri yoki noto`g`riligini baholay olish, malakasini

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
SARDORLAR BELLASHUVI Dadasi,onasi va  o’g’lining  birgalikdagi yoshi 71yil  onasi va o’g’liniki 37 yil  ,dadasi va o’g’liniki 42 yil  bo’lsa ,  har biri necha  yoshda ?   12 va 86 sonlari  orasida nechta toq son  bor ? Bir kitobda 92 bet , ikkinchisida  56 bet,  uchinchisida  birinchi  va  ikkinchisiga  qaraganda  2 marta   ko’p  bet bo’lsa  uchinchi kitob  necha betlik?

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Uyga vazifa: 14-misol: Sonlarni taqqoslang a)3,573 va 3,581 b)8,605 va 8,59 c)7,299 va 7,3 d) 6,504 va 6,505 g) 4,8 va 4,801 a)3,573 <3,581        b)8,605 > 8,59         c)7,299 <  7,3        d) 6,504 < 6,505        g)  4,8 > 4,801

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Xulosa •   O`quvchilar,  sizlar  bugungi   dars  orqali  o’nli kasrlarni  taqqoslashni  o`rgandingiz.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.06.2019